Blokada - rygiel ELV w W204...

Nowe tematy związane z diagnostyką tylko wykonaną na StarDiagnosis!

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

Prestidigitator
Posty: 3
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 09:45
Lokalizacja: Poland

Blokada - rygiel ELV w W204...

Post autor: Prestidigitator » 4 kwie 2015, o 10:52

… czyli co zrobić jeśli po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje.
Kilka słów wstępu… Niestety nasz W204 jest jednym z większych bubli współczesnej motoryzacji i należy się z tym pogodzić. Podobnie jak użytkownicy ‘maluchów’ i ‘kredensów” czy ‘borewiczy’ w czasach PRL-u będziemy musieli wykonywać wiele napraw samodzielnie aby eksploatacja auta była możliwa a jej koszty utrzymywały się na akceptowalnym poziomie. Sam niestety posiadam W204 i powiem że auto to jest jak tania drukarka, niedroga w zakupie ale spróbuj potem dokupić toner… :) Szkoda trochę że MB nie przejął naszej fabryki FSO tak jak Volkswagen czeską Skodę bo nasz Polonez nie dość ze miał blacharkę nieporównywalnie lepszą niż W203 to jeszcze psuł się rzadziej niż W204. Może zatem gdyby ‘specjaliści’ ze Studgartu przejęli tajemną technologię z FSO, MB jakoś by teraz jeździł a tak mamy co mamy :). Z resztą co tu dużo gadać… Prosty przykład, jest na tym forum. Jeden Pan, chyba jakiś mechanik bo bardzo mądre rzeczy pisze, nazywa MB Damą ja zazwyczaj nazywam go wrakiem a jest między nami mniej więcej 25 lat różnicy. To tylko obrazuje jak zmieniła się jakość w MB przez te 25 lat :). Ale dosyć tych zgryźliwości i narzekań przejdźmy do naszej blokady. Blokada ELV w W204 jest typowym elementem o ‘zaprogramowanej trwałości’ co oznacza mniej więcej tyle że zaprojektowana i wykonana jest tak że po okresie gwarancji ma się zepsuć zmuszając nas do przyjazdu do serwisu i pozostawienia tam sporej sumy pieniędzy… I tu niestety zła wiadomość… W204 najeżony jest tego typu podzespołami!
Otwieramy auto wkładamy klucz do stacyjki i… nic się nie dzieje. Czego na pewno nie robić czyli najczęstsze błędy popełniane przez spanikowanych użytkowników.
1. Nie dzwonimy do ASO. Wiem że to jest pierwsze co przychodzi do głowy, zadzwonię do ASO oni się tam znają na rzeczy, profesjonaliści, na pewno mi pomogą i wszystko będzie dobrze… BZDURA ! ASO nie dość że nie usunie trwale przyczyny problemu, wymieni jedynie wadliwy uszkodzony element na inny wadliwy ale działający, to jeszcze skasuje nas jak za zboże. Cena wymiany rygla to koszt od 3000 do 5000 tysięcy złoty w zależności od serwisu. Jak byśmy nie byli szmalaści to lepiej nie wyrzucać pieniędzy w błoto tym bardziej że nasz awaryjny W204 na pewno w ciągu najbliższych kilku miesięcy wytnie kolejny „numer” i wtedy ta kasa się na pewno przyda. Dwa że jakość usługi jest marna, ASO wymieni tylko rygiel i na tym koniec nie zrobi przeglądu stacyjki nie sprawdzi dokładnie kluczy itp. Trzy, ASO będzie ściągało części dwa do trzech tygodni podczas gdy profesjonalna firma naprawi nam podzespoły w jeden dzień! Ale najważniejsze że ASO nie jest w stanie całkowicie raz na zawsze wyeliminować problemu a jest na to tylko jeden sposób… Emulator. Nawet najlepszy rygiel z ASO za 5000 PLN nadal będzie elementem o tzw. ‘programowalnej trwałości’ i przy intensywnym użytkowaniu da o sobie znać najdalej za kilka lat.
2. Nie wpadamy w panikę, nie dzwonimy po znajomych nie zakładamy po raz 12739729165 na forum tematu w stylu „Awaria stacyjki – Pomocy”. Nie obdzwaniamy też lokalnych warsztatów, żaden lokalny elektryk nie podejmie się naprawy oni dobrze wiedzą czym to pachnie więc zręcznie unikają tematu.
3. Nie ściągamy klemy z akumulatora! Teoretycznie nie powinno się nic stać i w 90% przypadków tak będzie, jednak nasz W204 jest wprost naszpikowany różnorodną marnej jakości elektroniką w związku z czym… lepiej nie kusić złego. Nic to nie pomoże a może zaszkodzić, tym bardziej że całą naprawę można przeprowadzić bez odłączania akumulatora. Widziałem że nawet porządne stacje obsługi podczas wymiany akumulatora w tej klasy autach zapewniają zasilanie backup-owe więc coś na pewno musi być na rzeczy :). Jedyne co dobrego możemy zrobić to sprawdzić napięcie na akumulatorze. Jeśli jest ono za niskie to elektronika nie chcąc dopuścić do głębokiego wyładowania baterii nie pozwoli nam na uruchomienie czegokolwiek w samochodzie i wtedy tu mamy naszą przyczynę.

Jak sobie zatem z tym poradzić. Jeśli ktoś nie ma zaprzyjaźnionych krasnoludków to proponuję najlepiej od razu przystąpić do naprawy. Generalnie musimy wydobyć z wraku stacyjkę oraz blokadę kierownicy. Pierwsze co musimy zrobić to demontaż blokady ELV. Na szczęście jest on dziecinnie prosty… Dlaczego… A no dlatego że MB projektując blokadę która z założenia miała się zepsuć po kilku latach, zaprojektował całość tak żeby był łatwy do niej dostęp, po co później komplikować życie ludziom z ASO. Od czego zacząć ? Demontujemy plastikową osłonę nad pedałami, jest do dosyć proste, trzeba odkręcić trzy wkręty torksowe i jak całość odejdzie, zdemontować dźwignę otwierania pokrywy silnika i złącze diagnostyczne, po demontażu plastik odkładamy na bok i przystępujemy do demontażu kolumny. Koniecznie wcześniej należy się zaopatrzyć w nasadkę E12 np. C920FTX z Bety itp. Na szczęście w większości przypadków nie ma konieczności całkowitego demontażu kolumny i wyciągania jej z samochodu prawdopodobnie nie będzie też konieczne zdejmowanie kierownicy.

ObrazekObrazekObrazek

Należy zdemontować śruby zaznaczone na zdjęciach czerwonym kółkiem zaczynając od śrub bliżej kierownicy. Najpierw odkręcamy tą od strony pasażera potem od strony drzwi następnie dwie pozostałe przy pedałach. Jeśli postąpimy w innej kolejności czeka nas kupa pier... I prawdopodobnie przyśpieszony zawał ;). Po tym zabiegu cała kolumna powinna opaść i swobodnie zwisać. Blokada znajduje się z tyłu tuż nad przegubem i nie jest widoczna bez całkowitego wyjęcia kolumny z auta, możemy ją jedynie "wymacać". Teraz najlepsze... Żeby zdemontować blokadę ELV musi być ona w stanie odblokowanym, a jak to zrobić jeżeli nie reaguje na klucz... Po prostu próbujemy, prawdopodobnie po 20… 50… 150… razie zaskoczy trzeba się uzbroić w cierpliwość i próbować, bardzo pomaga lekkie stukanie gumowym młotkiem po blokadzie… Dlaczego? Ano dlatego że 90% awarii tej blokady powoduje silniczek w którym po prostu szczotki zużywają się i nie ma między nimi a miniaturowym wirniczkiem kontaktu, przez co silniczek nie działa, pukając lekko młotkiem powodujemy lekkie opadnięcie szczoteczek poruszenie osadu i w końcu silniczek zaskakuje. Co zrobić gdy ostatecznie blokada jednak nie zaskoczy… Rozwalamy młotem… To nie żart, nie ma na to innej rady... Demontujemy kierownicę, demontujemy całą kolumnę z auta wkręcamy w imadło bierzemy największy młot w okolicy i naprzód ku przygodzie. Chyba najlepiej to zrobić odcinając trzpień gwintowany M8 blokujący blokadę w kolumnie szlifierką a następnie wbijając pozostały kikut do środka. Jest jedno ale… Najlepiej żeby elektronika z rozwalonej blokady pozostała nietknięta ułatwi to firmie zaprogramowanie nowej blokady lub emulatora do naszego auta, co prawda profesjonalna firma tym się zajmująca prawdopodobnie i bez tego sobie poradzi ale po co utrudniać ludziom życie i narażać się na dodatkowe koszty. Jeśli jednak nasza blokada ELV w końcu odblokuje się to należy ją zdemontować w sposób kulturalny, elegancki i umożliwiający dalszą naprawę / regenerację. Prosimy kogoś o podciągnięcie kierownicy maksymalnie do góry, wtedy przegub wraz z blokadą opadną w dół ułatwiając dostęp do niej. Jak wcześniej napisałem blokada do końca pozostaje niewidoczna można ją jedynie ”wymacać”. „Idąc” ręką po kablu dochodzimy do złącza którym podłączony on jest do blokady teraz przesuwamy rękę niżej i staramy się namierzyć nakrętkę na klucz 13 nakręconą na trzpień M8 zaznaczony kółkiem. Najlepiej mieć przed oczami wydrukowane zdjęcie blokady wtedy łatwiej to sobie wyobrazić i ”wymacać”. Poniżej foto przedstawiające klucz nasadzony na tą nakrętkę.

ObrazekObrazek

Wykręcamy nakrętkę i wpychamy wystający trzpień M8 do środka blokady jednocześnie wysuwając ją do góry i wyciągamy. Postępujemy bardzo szybko pamiętając że żonę / konkubinę trzymającą w tym czasie kierownicę podciągnięta do góry pewnie boli już ręką :) a to najlepsza droga do awantury :). Dopiero teraz mając wyjętą blokadę możemy wyłączyć zapłon poprzez przekręcenie kluczyka, po wyłączeniu stacyjki, odpinamy wiązkę elektryczną podpiętą do ELV i robota skończona. Teraz stacyjka… Z tym jest lepiej, przy użyciu dwóch wkrętaków odkręcamy srebrne kółko i wpychamy całość do środka. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości to jest na youtube kilka tutoriali jak wyjąć stacyjkę z MB. Nastepnie odpinamy przewody elektryczne i po kilku minutach kombinowania i posyłania ch… i k… na wszystko dookoła ostatecznie wyciągamy stacyjkę przez dziurę pomiędzy osłoną kokpitu a kolumną kierownicy zaznaczoną kółkiem.

Obrazek

Co z tym dalej począć? C.D.N.
Morox25
Posty: 65
Rejestracja: 26 mar 2014, o 12:53
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Morox25 » 4 kwie 2015, o 23:36

:-D :-D :-D :-D :-P :lol: :-)
C200 CDI, 2013, Kombi
robert4you
Posty: 50
Rejestracja: 29 lis 2014, o 22:25
Lokalizacja: 3-City

Post autor: robert4you » 6 kwie 2015, o 09:57

No to napisz już ten adres gdzie mamy wysyłać ten szmelc do regeneracji.
Pierwszy raz widzę na forum tak fajnie przygotowaną reklamę, aż ciężko się gniewać.
C 200 1.8K Avandgarde 2009r
Prestidigitator
Posty: 3
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 09:45
Lokalizacja: Poland

Post autor: Prestidigitator » 7 kwie 2015, o 09:52

To nie je reklama... Pany… Po prostu zauważyłem że temat tej blokady wraca co chwilę jak poborca skarbowy więc chciałem rozwiązać raz na zawsze ten problem. W zasadzie to chciałem napisać tylko jak znaleźć dobrą firmę ale oczywiście mogę ujawnić gdzie wysłałem tą blokadę tyle… Że nie mam z tymi ludźmi nic wspólnego. Z resztą mogę też ujawnić czym się zajmuję i nie ma to nic wspólnego z motoryzacją. Tak czy siak to w sumie mi zwisa czy to zostanie uznane za reklamę czy nie, ważne żeby był gdzieś w necie ogólno dostępny turorial jak krok po kroku sobie z tym poradzić bo z tego co widzę to sytuacja jest taka że nigdzie w sieci nic nie ma o tym konkretnego, ASO kasuje ciężkie pieniądze a nie każdy jest mechanikiem żeby problem samemu rozwiązać. Fajnie by było jak by idąc tym tropem każdy kto coś naprawi sam cyknął mały tutorialik wrzucił tutaj i inni mieli by już z górki. Z resztą forum W203 ma dział „Zrób to sam” czmy tu nic takiego nie ma ? Spoko… napiszę co z tym dalej zrobiłem ale pod koniec tygodnia bo na razie to swoją robota zawalony jestem.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 7 kwie 2015, o 10:33

Zakładam tylko dwie możliwe opcje jakie pojawić się mogą:

1. Regeneracja rygla -co zresztą sam już mam za sobą.

2. Emulator -co jest dla mnie nie do przyjęcia z uwagi na brak zablokowanej kolumny kierowniczej. (w poprzednich modelach emulatory posiadały własne zasilanie czyli też nie były nieśmiertelne -ciekawe czy coś zmieniło się w tej kwestii).

3. Jakieś inne rozwiązanie?
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
szynszyl
Posty: 13
Rejestracja: 25 sty 2015, o 19:08

Post autor: szynszyl » 15 kwie 2015, o 20:28

Natchniony tym wątkiem profilaktycznie wymieniłem silniczek na nowy, stary faktycznie juz długo by nie wytrzymał, szczotki na wykończeniu...
A wymontować blokadę nie było tak prosto ponieważ mam el kierownice i poduszkę kolanową.
Także parę lat wytrzyma myślę, nowy to zawsze nowy.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 15 kwie 2015, o 21:48

Generalnie co parę lat chyba lepiej profilaktycznie wymienić silniczek i tyle ;) masakra jakie to jest badziewie. :mrgreen: :mrgreen:
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
hipollo
Posty: 54
Rejestracja: 13 paź 2014, o 18:36
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: hipollo » 22 kwie 2015, o 10:37

koszt wymiany rygla na nowy to koszt 700 pln
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 17:43 przez hipollo, łącznie zmieniany 1 raz.
Elektronika samochodowa
kodowanie Scn On-line
Dorabianie Kluczy ,Naprawa Rygli,Stacyjek, diagnostyka
zajmujemy się tylko marko Mercedes
TEL-698715050
GG- 818716
SKYPE- hipollo
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 23 kwie 2015, o 09:58

Hipollo kwota 1700zł, którą podałeś dotyczy rygla z kodowaniem i wymianą czy gołej części, nowej??
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
hipollo
Posty: 54
Rejestracja: 13 paź 2014, o 18:36
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: hipollo » 28 kwie 2015, o 11:29

rygla z kodowaniem , ale wyjąć już musicie sami i mi dosłać z kompletem -stacyjka kluczyk rygiel -.
ja koduje wszystko na stole i odsyłam nowy rygiel z całym kompletem , wkładacie wszystko do auta i działa

[ Dodano: 2015-07-01, 19:41 ]
Witam
kodowanie używanego rygla wraz z wymiana silniczka na nowy i dopisanie do auta to koszt 1000 pln ,
naprawa oryginalnego rygla z wymiana silniczka to koszt 600 PLN,
jeżeli przyślecie mi rygiel a będzie (fatal error) czyli trzeba wymienić na nowy lub używany .
po wszelkie informacje proszę dzwonić oczywiście dla forumowiczów istniejących więcej jak 3 miesiące zniżka
Wtedy należy do paczki dopisać nick z forum 204
Elektronika samochodowa
kodowanie Scn On-line
Dorabianie Kluczy ,Naprawa Rygli,Stacyjek, diagnostyka
zajmujemy się tylko marko Mercedes
TEL-698715050
GG- 818716
SKYPE- hipollo
robert4you
Posty: 50
Rejestracja: 29 lis 2014, o 22:25
Lokalizacja: 3-City

Post autor: robert4you » 29 lip 2015, o 19:36

W serwisie mercedesa w Gdańsku (Goworowski) - cała operacja wyszła 2200 pln.
Jestem właśnie po zabiegu - uznałem że przy tej cenie usługi z FV i gwarancją żadne inne kombinacje nie maja sensu.
C 200 1.8K Avandgarde 2009r
hipollo
Posty: 54
Rejestracja: 13 paź 2014, o 18:36
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: hipollo » 16 lis 2015, o 16:54

na podzespoły elektroniczne nie masz gwarancji chyba że wypisali ci na robociznę
posiadam komplet czyli
komputer
stacyjkę z kluczykiem
rygiel kierownicy cena 3000 tyś
usługa kodowania rygla używanego lub nowego koszt 700 pln
posiadam w sprzedaży rygle używane cena 500 pl mogę po przesłaniu starego zakodować od razu na gotowo cena 600 pln
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 17:44 przez hipollo, łącznie zmieniany 1 raz.
Elektronika samochodowa
kodowanie Scn On-line
Dorabianie Kluczy ,Naprawa Rygli,Stacyjek, diagnostyka
zajmujemy się tylko marko Mercedes
TEL-698715050
GG- 818716
SKYPE- hipollo
hipollo
Posty: 54
Rejestracja: 13 paź 2014, o 18:36
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Re: Blokada - rygiel ELV w W204...

Post autor: hipollo » 4 mar 2016, o 20:23

Promocja Świąteczna
Kodowanie rygla ,stacyjki ,lub dorobienie nowego kluczyka cena za usługę 550 pln
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 17:44 przez hipollo, łącznie zmieniany 1 raz.
Elektronika samochodowa
kodowanie Scn On-line
Dorabianie Kluczy ,Naprawa Rygli,Stacyjek, diagnostyka
zajmujemy się tylko marko Mercedes
TEL-698715050
GG- 818716
SKYPE- hipollo
diabeelek
Posty: 1714
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Blokada - rygiel ELV w W204...

Post autor: diabeelek » 12 cze 2016, o 09:44

W kazdej w204 występuje taki problem?
WDD2042081F230429
Obrazek
f1sz
Posty: 188
Rejestracja: 23 lut 2015, o 18:09

Re: Blokada - rygiel ELV w W204...

Post autor: f1sz » 13 cze 2016, o 09:11

Każda W204, W212.
MB 204T Avantgarde 2.2cdi 170KM / WDD2042081F214904
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości