Zegary - rodzaj, typ

Nowe tematy związane z diagnostyką tylko wykonaną na StarDiagnosis!

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Zegary - rodzaj, typ

Post autor: Shrek »

Ktoś potrafi rozkminić sprawę wizualnej różnicy zegarów w modelu W204? Są trzy różne wizualnie, tak jak na zdjęciach niżej, jedne na płasko ze srebrną ramką, drugie z czarną, trzecie z takimi tubami jak na osobnej focie.

Putanie jest, czy można bezkarnie zamienić w zwykłych, ze srebrną ramką na taką szybę z tymi tubami? Mam podrapaną przez gamonia na myjni, tak się przyłożył do sprzątania, że aż podrapał ... Wyjąłem moje, wymiana tego frontu z szybą, połączonego z ramką, to 10 min, chętnie jak już mam kupować na jego koszt, to bym sobie machnął nieco inne, wg mnie jakby bardziej już na poliftowe :)

Takie mam obecnie:
Obrazek

Takie bym założył:
Obrazek

W ostateczności jeśli zwykłe, to wolałbym już z czarnym wypełnieniem:
Obrazek
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

Od góry:

Pierwszy jest od wersji Avantgarde do 2009 roku.
Drugi jest taki sam od Avantgarde ale po 2009 roku.
Trzeci jest od wersji Classic lub/i Elegance.

Wszystkie pochodzą z aut przed dużym liftem z 2011 roku.

Czy pasują naprzemiennie? Tego nie wiem. :-D
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Muciek
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2015, o 21:37
Lokalizacja: BDG/GDA
Kontakt:

Post autor: Muciek »

O fajnie, że jest jasna odpowiedź, ja ostatnio jeszcze spotkałem coś takiego i nie mam pojęcia co to w ogóle jest :roll: :roll: :roll:

Obrazek
EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Post autor: Viper_PDT »

To są zegary do wersji z kierownicą tylko z 4 przyciskami
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Wszystko jasne. Dorwałem właśnie na miejscu zegary od anglika, z tą najnowszą wkładką, tulejami i już zmieniłem, psuje do każdej obudowy ten front czy srebrny czy tuleje obojętne. Przełożenie, to wypięcie z zatrzasków tylko frontu i założenie nowego, po robocie. Prezentuje się genialnie i szyba nie podrapana, w sumie jak nowa i za 100 :) A myjnia płaci ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 gru 2015, o 15:49 przez Shrek, łącznie zmieniany 1 raz.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

Te ostatnie zegary sa od Elegance. Classic mial takie jak ten z 4ma guzikami. Mona bylo dokupic opcje kiery 12 guzikowej wtedy byly takie jak Elegance...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Muciek
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2015, o 21:37
Lokalizacja: BDG/GDA
Kontakt:

Post autor: Muciek »

Nawet nie wiedziałem, że W204 w Classicu miało taką 'biedę'. To nawet w W203 każda w standardzie miała komputer pokładowy dość duży i jakoś to wyglądało.
EX - S124 3.0TD Turbo SportLine 92'
EX - C220 CDI Elegance ASB 98'
CLK 200 Elegance ASB 97'
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear »

Ja dzięki mocnej pomocy Grzegorza alias Shreku :)) jestem po swapie kierownicy i ramki zegarów jest różnica niesamowita. Coś pięknego -co prawda wkradł się jeden drobny błąd, ale... nic to patrząc na efekt końcowy. Rewelacja.

Nowa kierownica leży w dłoni niesamowicie coś pięknego :D
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Obiecałem, że będzie petarda, to jest 8-)
Swoją drogą, wcześniej gdzieś też pisałem, że kierownica, to jedyny tak naprawdę element, z którym ma się stały kontakt fizyczny z autem i od niej wiele zależy, przynajmniej dla mnie. Dotyk, wrażenie, połączenie jakości tej kierownicy akurat i jej kształt, w połączeniu z wizualnym pięknem powoduje, jakby człowiek kupił nowe auto i to już nie jest placebo. Dodać do tego te trójwymiarowe wypełnienie zegarów, zmienia wiele optycznie.

Dodać trzeba, że nieoszczędny może zakup, ale nowej fabrycznie sztuki, spotęgował poczucie estetyki i jakości, a to jest bezcenne i ja nie żałuję ani jednej złotówki wsadzonej w tą modyfikację.

Dzielny byłeś Patryk, gratuluję! Ale żeby zaraz do 1 w nocy jeździć i testować, to Cię nie podejrzewałem :mrgreen: Przebiłeś mnie, co by nie mówić!
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear »

Grzesiu pewnie pojeździłbym dłużej, ale żona Małgorzata :)) sprowadziła mnie na ziemie telefonicznie. :mrgreen: :mrgreen: Powiem Ci, że odczucia są niesamowite z tym sterem. Żałuję tylko z tymi łopatkami, ale... jakoś żyć muszę może kiedyś dziabnę kierę i wymontuję poduchę to zaraz zrobię przeróbkę. Zresztą możliwe że coś uda się przeprogramować na to liczę ale nie wierzę.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Pytałem, nie zmienisz tego bez przełożenia przewodów odwrotnie, więc tylko zdjęcie poduszki i zamiana stron przewodów załatwi sprawę.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear »

To nie wchodzi zatem w grę na ten moment :)) nie poniszczę kierownicy nie ma opcji już wiem jak wygląda demontaż:
LINK -film
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

TO jest to, co Ci mówiłem, załóż wszystko, ładnie zabezpiecz taśmą malarską i testuj, żeby nie zapinać poduchy. Tera w zasadzie nic nie niszczysz, kwestia zrobienia tylko delikatnie dziurki z tyłu, żeby wszedł cienki śrubokręt i pchnąć stalowe zabezpieczenie, poducha wypięta i po krzyku tylko można było tego uniknąć, w Twoim przypadku kiedy miałeś wszystko jeszcze nie zapięte, ale cóż, teraz olać i jeździć. Kto powiedział, że właśnie tak ma być jak oznaczyli ze zmianą biegów na manetkach :D
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear »

Grzesiu powiem tak :) chwilowo nie przeszkadza mi to, ale wiem, że będzie jak będę miał więcej czasu, to biorę się za to i dokupię plastikowe zaślepki tapicerskie i po kłopocie.
Teraz jest funkiel nówex i jakbym miał zrobić tam dziurkę to łzy by mnie zalały :D wiem o co kaman wiem gdzie popełniłem błąd i to tak naprawdę 10 min roboty będzie.
Muszę nacieszyć się teraz tą nowością dziewiczą.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Zrobienie małego otworku ostrym cienkim narzędziem, potem włożenie tam cienkiego nie zardzewiałego śrubokręta, celem odblokowania zabezpieczenia nie zrobi krzywdy i żadnych zaślepek nie trzeba będzie, bo zeszpecisz podwójnie. Kierownica będąc w położeniu normalnym jest tak, że nie zobaczysz tych otworów, które są mikroskopijne w sumie, po dobrze przeprowadzonej operacji. Na filmie, to jest śmieć, grzebane w otworach było sto razy, do tego prętem zbrojeniowym chyba i dla tego taki widok jest. Do tego żeby zobaczyć, trzeba odsunąć kierownicę na maksa i odwrócić ją / skręcić 180°, wsadzić łeb między deskę, a kierownicę i dopiero ujrzysz miejsca na otwory, inaczej mowy nie ma, więc nie histeryzuj jak w noc poślubną, tylko lataj, a jak Cię natchnie, machnij poprawkę i śpij spokojnie, bo serce Ci wysiądzie jak się będziesz tak stresował pierdołami 8-)

PS. Przenieśmy wszystkie posty dotyczące kierownicy, do tematu właściwego może, będzie adekwatnie do sprawy, a tu o szybce zegarów, a nahle o kierownicy z zupełnie innej beczki :)
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości