Klocki
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Klocki
Koledzy!!! Odrobina spokoju. Ktoś wcześniej napisał, że kontrola dotyczy osi a nie koła. Wpisanie do SD osi na której są założone nowe klocki, jak sądzę, powoduje, że komp obciąża bardziej oś na której są te nowe klocki. Skąd pogląd, że samochód zacznie się obracać lub ściągać na prawo lub lewo? Jak napisałem wcześniej nie ma nakazu by wpisywać stanu kolcków do SD. Ale producent to przewidział i warto z tego korzystać bo w efekcie obniża koszt eksploatacji. Ale to tylko moje subiektywne zdanie i nie ma konieczności się z nim identyfikować.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Pozdrawiam Ryszard
Jak układ jest zapowietrzony albo tłoczek staje to któreś koło hamuje słabiej co za tym idzie stawia samochód bokiem bądź ściąga podczas hamowania ale kierownica nie powinna drgać.
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Mało Koledzy wiecie o swoich damach.
Cały układ ESP w W204 składa się z ABS/ASR/BAS/ETS.Czasem ABR.
Poczytajcie o tych tematach.Dodam, że układ jest wzbogacony o osuszanie klocków, napełnianie układu, (wstępne) przygotowanie do hamowania przy zdjęciu nogi z pedału przyspiesznika (gazu).
W lepszych wersjach, to system lepszy od niesamowitego acz wadliwego SBC z W211.
Przy współpracy z Distronic dama w teorii nie pozwala na samobójstwo.
Każdy powinien chociaż raz na dwa lata wymienić płyn hamulcowy i sprawdzić komputerowo czy potrzebna jest jakaś dodatkowa obsługa, w zależności od wersji.
Cały układ ESP w W204 składa się z ABS/ASR/BAS/ETS.Czasem ABR.
Poczytajcie o tych tematach.Dodam, że układ jest wzbogacony o osuszanie klocków, napełnianie układu, (wstępne) przygotowanie do hamowania przy zdjęciu nogi z pedału przyspiesznika (gazu).
W lepszych wersjach, to system lepszy od niesamowitego acz wadliwego SBC z W211.
Przy współpracy z Distronic dama w teorii nie pozwala na samobójstwo.
Każdy powinien chociaż raz na dwa lata wymienić płyn hamulcowy i sprawdzić komputerowo czy potrzebna jest jakaś dodatkowa obsługa, w zależności od wersji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
ET to osadzenie felgi, różnica między tymi dwoma jest taka że ta z ET54 będzie osadzona bardziej wewnątrz .
Sprawdziłem właśnie w instrukcji obsługi, mercedes orginalnie zastosował przybliżony rozmiar do Twojego, mianowicie:
7.5J x 16 et53
Twoja felga jest 1,5cala węższa + 1mm głebiej siedzi- bez problemu możesz montować bez obaw- zmieści się z dużym zapasem.
Natomiast może wyglądać bardzo nieestetycznie no i na taką felgę opony o szerokości 175-195 maximum
Jeśli chodzi o felgę 6J mercedes stosował je z ET39 (czyli koło bardziej z zewnątrz)
W instrukcji obsługi na felgę 6J założono oponę 195/60R16
Mam nadzieję że pomogłem ;)
Sprawdziłem właśnie w instrukcji obsługi, mercedes orginalnie zastosował przybliżony rozmiar do Twojego, mianowicie:
7.5J x 16 et53
Twoja felga jest 1,5cala węższa + 1mm głebiej siedzi- bez problemu możesz montować bez obaw- zmieści się z dużym zapasem.
Natomiast może wyglądać bardzo nieestetycznie no i na taką felgę opony o szerokości 175-195 maximum
Jeśli chodzi o felgę 6J mercedes stosował je z ET39 (czyli koło bardziej z zewnątrz)
W instrukcji obsługi na felgę 6J założono oponę 195/60R16
Mam nadzieję że pomogłem ;)
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Jakbyś Kolego cofnął się do tematu "Koła", to tam już to jest.janusz8491 pisze:MAM pytanie jaka jest różnica pomiędzy felgą stal. 6Jx16H2ET 39 a 6Jx16H2ET 54.
Czy felga z indeksem 54 moze byc zastosowana do MB C-180 K do opon 195/60 R16
janusz8491
To temat "Klocki", więc robisz śmietnik.Poproś Admina o przeniesienie postu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Klocki/tarcze wymiana
Analogiczne, podsumowujące pytanko odnośnie tematu klocków w C klasie.MIŁY pisze:Chyba nie wszystkie. Mnie się wyświetliła informacja na kopie aby sprawdzić klocki, zakupiłem komplet tył i przód ATE ceramiki i czujnik, wymieniłem dzisiaj i wszytko ok. Więc po co wizyta w ASO? Nie rozumiem, tym bardziej że czujnik jest tylko jeden w prawym przednim kole.
Posiadam Kombi CDI200 Avangarde z 2011, czyli po ostatnim face lifcie.
Zaczęły mi piszczeć hamulce z przodu i w ASO powiedzeli, że to normalny objaw przy końcówce klocków (przebieg 55.000km).
Jak tylko pojawi się komunikat na PC mam przyjechać na wymianę.
Mieszkam za granicą, cena ASO wymiany kompletu tarcze + klocki przód to 400 EUR.
Na sieci znalazłem ATE klocki ceramiczne + tarcze - komplet za jakieś 110 EUR. Spróbował bym sam wymienić, skoro to nie jest żaden science ficton a jakieś ogólne pojęcie mam:)
Teraz pytanie, z dyskusji zrozumiałem jedno, jak wymieniam tylko jedną oś i nie uaktualnie info w PC, to rzeczywiście może siła hamowania nie będzie dostosowana do stopnia zużycia klocków na poszczególnych osiach. Ale jak wymienie jednocześnie komplety na dwóch osiach zanim pojawi mi się komunikat na PC to niby wszystko działa jak wcześniej i oprogramowanie traktuje obie osie tak samo - równo zużyte?
Jeżeli tak to chyba bym się porwał na wymiane kompletów na obydwu osiach jednocześnie.
Interesują mnnie klocki ATE ceramiczne + tarcze. Jakieś uwagi użytkowników po wymianie? Zadowolony? Czy hamuje równie dobrze jak na fabrycznych? Jakieś wskazówki odnośnie samej wymiany? Jakich kluczy będę potrzebował i czy zwykły podnośnik (koło po kole) w swoim garażu to dobry pomysł? Z wpisów zakładam 4h na wszystkie 4 koła? Jakie dokładnie modele kloców i tarcz mam zakupić i czy wystarczą same klocki i tarcze, czy jeszcze jakieś elementy dodatkowe, jakieś konkretne, polecane środki do przeczyszczenia/przesmarowania i co dokladnie czyścić i smarować?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
CDI200 T 204 2011
Rozumiem, ze rada z autopsji. Mimo wszystko dzieki!magic1979 pisze:w C klasie z 2011 chcesz zamontować hamulce z neta?bez komentarza...powodzenia życzę.na bank będą biły aż Cię ręce rozbolą od drgań na kierownicy.tylko oryginały i będzie taniej,gdyż pierwsza kałuża i ten zestaw z neta będzie do wymiany.
CDI200 T 204 2011
Re: Klocki/tarcze wymiana
rgorajski pisze:Analogiczne, podsumowujące pytanko odnośnie tematu klocków w C klasie.MIŁY pisze:Chyba nie wszystkie. Mnie się wyświetliła informacja na kopie aby sprawdzić klocki, zakupiłem komplet tył i przód ATE ceramiki i czujnik, wymieniłem dzisiaj i wszytko ok. Więc po co wizyta w ASO? Nie rozumiem, tym bardziej że czujnik jest tylko jeden w prawym przednim kole.
Posiadam Kombi CDI200 Avangarde z 2011, czyli po ostatnim face lifcie.
Zaczęły mi piszczeć hamulce z przodu i w ASO powiedzeli, że to normalny objaw przy końcówce klocków (przebieg 55.000km).
Jak tylko pojawi się komunikat na PC mam przyjechać na wymianę.
Mieszkam za granicą, cena ASO wymiany kompletu tarcze + klocki przód to 400 EUR.
Na sieci znalazłem ATE klocki ceramiczne + tarcze - komplet za jakieś 110 EUR. Spróbował bym sam wymienić, skoro to nie jest żaden science ficton a jakieś ogólne pojęcie mam:)
Teraz pytanie, z dyskusji zrozumiałem jedno, jak wymieniam tylko jedną oś i nie uaktualnie info w PC, to rzeczywiście może siła hamowania nie będzie dostosowana do stopnia zużycia klocków na poszczególnych osiach. Ale jak wymienie jednocześnie komplety na dwóch osiach zanim pojawi mi się komunikat na PC to niby wszystko działa jak wcześniej i oprogramowanie traktuje obie osie tak samo - równo zużyte?
Jeżeli tak to chyba bym się porwał na wymiane kompletów na obydwu osiach jednocześnie.
Interesują mnnie klocki ATE ceramiczne + tarcze. Jakieś uwagi użytkowników po wymianie? Zadowolony? Czy hamuje równie dobrze jak na fabrycznych? Jakieś wskazówki odnośnie samej wymiany? Jakich kluczy będę potrzebował i czy zwykły podnośnik (koło po kole) w swoim garażu to dobry pomysł? Z wpisów zakładam 4h na wszystkie 4 koła? Jakie dokładnie modele kloców i tarcz mam zakupić i czy wystarczą same klocki i tarcze, czy jeszcze jakieś elementy dodatkowe, jakieś konkretne, polecane środki do przeczyszczenia/przesmarowania i co dokladnie czyścić i smarować?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jeśli klocki piszczą to zhamuj go kilka razy porządnie. Raz na jakiś czas trzeba pocisnąć ostro hamulec aby starła się stwardniała od temperatury warstwa na klockach.
Nie montuj tanich zamienników, to hamulce, nie oszczędzaj na tym, to twoje bezpieczeństwo!
Imo, hamulce i opony rzecz święta.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
I masz racje kolego - nie ma co kupować badziewia z neta - to albo wadliwy towar albo złej jakości. Mój kolega zakupił tarcze i klocki ATE do w 203 po około miesiącu tarcze do wymiany biły i tak się skończyła wątpliwa sprawa oszczędności na układzie hamulcowym. A chciałbym jeszcze dodać, ze nie trzeba w tylnej osi wymieniać klocków przy wymianie na przedniej osi. Tył zużywa się mniej i dłużej wytrzymuje przy przebiegu 55 tys. km to jeszcze sporo na tyle zostało. Kup raz porządnie i będzie spokój- powodzenia.
w temacie
Ale nie zapomnij o wpisaniu zamiany do kompa.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Pozdrawiam Ryszard
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Wpis do kompa jest niby konieczny gdy jest zamontowany system ABR.
O ile są zamontowane czujniki klocków nie grozi nie wpisanie jakimiś konsekwencjami.
Jedyne co może powstać, to nie równe zużycie tarcz i klocków.
Dla ciekawostki, filtr paliwa dla benzyn jest nierozłącznym elementem pompy paliwowej i paliwomierza.Koszt z kosmosu.
Oczywiście nie we wszystkich modelach. Tylko dla wybrańców.
O ile są zamontowane czujniki klocków nie grozi nie wpisanie jakimiś konsekwencjami.
Jedyne co może powstać, to nie równe zużycie tarcz i klocków.
Dla ciekawostki, filtr paliwa dla benzyn jest nierozłącznym elementem pompy paliwowej i paliwomierza.Koszt z kosmosu.
Oczywiście nie we wszystkich modelach. Tylko dla wybrańców.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
:))
Kolego jesteś w dużym błędzie ja mam na ten moment tarcze Zimmermann wiercone sporty + klocki ATE ceramiki -zero piszczenia, zero falowania, zero bicia.magic1979 pisze:w C klasie z 2011 chcesz zamontować hamulce z neta?bez komentarza...powodzenia życzę.na bank będą biły aż Cię ręce rozbolą od drgań na kierownicy.tylko oryginały i będzie taniej,gdyż pierwsza kałuża i ten zestaw z neta będzie do wymiany.
Co najważniejsze odpowiednio rozgrzej tarcze i posłużą Ci z pewnością. Druga kwestia uwaga na podróbki i na allegro i na ebayu widziałem już.
Dla mnie rewelacja i zero pylenia.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości