Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: Viper_PDT »

Niestety, jak chcesz reklamowac to musisz kupic nowe i ubiegac sie o zwrot gotowki, bo proces reklamacji to wiecej jak kilka dni. Gosc z Textara probuje zwalic wine na warsztat, ale umowmy sie- wymiana tarcz i klockow to podstawy mechaniki, wiec musialby to byc naprawde słaby warsztat, zeby ktos je zle zamontowal.

Co do kalibracji pompy hamulcowej po wymianie tarcz i klockow - tak, wg WIS po wymianie powinno sie na nowo wprowadzic dane do kompa, ze sa nowe klocki, ale w Polsce (nawet w Aso) nikt tego nie robi. Tak czy inaczej, nie jest to na pewno przyczyna piszczenia. Ja robilem ponad pól roku temu SWAP na hamulce pakietowe gdzie tarcze i klocki ATE i zero piszczenia (aczkolwiek na początku pyliły niemiłosiernie), teraz jak jak robilem kolejny SWAP na hamulce pakietowe z C350 (na TRW) zero piszczenia i pylenia. Ja tez zadnych kalibracji (nawet mając możliwosc) nie robilem.

Nawiasem mówiac - reklamuj tarcze i klocki. Po tysiącu km powinny sie juz ułozyc i dotrzec.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: perzu126 »

Nigdy sie nie dowiesz z czego zostały zrobione te klocki. Firma dobra, ale wpadki sie każdemu zdarzają. Wprowadzanie danych do kompa ma sens jak jest pompa SBC. W zwykłej nie wiem czemu to ma słuzyć?
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Corvax
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2013, o 23:28

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: Corvax »

Dzięki, napewno macie racje. Wczoraj już miałem radochę, bo hamulce same przestały piszczeć. Cały dzień przejeżdżałem i nic. Jak bym nie hamował to idealnie cicho. Niestety wieczorem znowu się zaczęlo piszczenie :(.
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: Shrek »

Uzależniał bym to bardziej od temperatury i wilgotności otoczenia.
To wynik obserwacji przed Laty, miałem dokładnie takie efekty,
w dzień cisza, wieczorem, wyjazd nocą piszczenie w każdej sytuacji
i zależało to właśnie od wilgotności najbardziej, w okresie wiosennym.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: supi »

Przy wymianie stosuje się pastę do klocków od strony od ktorej jest dociskany. Wowczas raczej nic nie piszczy. Był na ten temat dość obszerny wątek na w203. Często jak samemu się wymienia lub jak w serwisie pójdą po łebkach, to pomijają to.
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: Viper_PDT »

Nie mowie tutaj o pompie SBC z w211. Mowię tutaj o w204.

Pasta? Pierwsze słyszę, żeby stosować pastę do klocków hamulcowych. Przeciez to są takie siły cierne, że...łłłoooo motko...my nigdy nie stosujemy żadnych past...(z wyjątkiem pasty miedzianej, ale to nie ma wpływu na piszczenie/nie piszczenie klockow, bo to ma zapobiegać blokowaniu sie klocków).
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: supi »

Przecież nie chodzi mi o smarowanie powierzchni ciernej..... co do reszty.....tak m.in. chodzi aby nie było blokowania, a poza tym poczytaj sobie, bo wsio opisane. Znasz tamto forum , to znajdziesz. A ta miedziana , to tez jest stosowana. Tamte pasty dodawane, to na tej zasadzie.
czechu1991
VIP
Posty: 162
Rejestracja: 16 paź 2015, o 17:41
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: czechu1991 »

W poprzednim aucie tj seat leon równiez miałem wielki problem z piszczeniem, pomogła pasta miedziana (oczywiscie na zewnatrz klocków), sa równiez specialne pasty do klocków "anty-piszczeniowe" i produkuje je ATE
w204 220cdi 170ps 2008r WDD2040081A136651
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: Viper_PDT »

No ale piszczenie klockow nie bierze sie z zastosowania/niezastosowania pasty miedzianej badz innej...błagam...załoze sie, ze jak bym zlozyl taki zestaw np. z TRW na sucho to nic by nie piszczalo. Swoje hamulce musialem skladac na sucho, bo wymagala tego konstrukcja zacisku i nic mi nie piszczy.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: korzen »

Jak są lipne klocki/tarcze to będzie piszczalo czy użyje się pasty czy nie. Jak się nie użyje to klocki nie bedą odbijały i będzie piszczalo tez np podczas powolnej jazdy. Smarowanie klocka przy styku z cylinderkiem nie wiem jaki niby miałoby mieć wpływ na piszczenie. Chyba w kwestii przegrzewania jak to jakaś pasta termiczna czy cos...


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: supi »

Firma ATE pisze o tym tak:

ATE Plastilube to bezbarwna pasta służąca do montażu klocków hamulcowych. Zastępuje ona używaną zwykle do tego celu pastę miedzianą i w przeciwieństwie do niej jest stworzona tylko z myślą o hamulcach. Pasty ATE stosuje się głównie po to, by zapobiegać niepożądanym wibracjom i piszczeniu. Sposób użycia: Przed naniesieniem preparatu oczyść zacisk i tylną ściankę klocka (jeżeli klocki nie są nowe). Nałóż warstwę pasty o grubości około 2mm na całą powierzchnię tylnej blachy klocka hamulcowego, wszędzie tam gdzie ma ona styczność z tłoczkiem lub obudową zacisku. Jedna tubka ATE Plastilube 35ml wystarcza do montażu klocków hamulcowych w 1-2 autach osobowych (w zależności od wielkości klocków). Uwaga! Nie stosować na tarcze hamulcowe oraz na powierzchnię roboczą klocków.


Jezeli po to dają pastę do klocków, to jednak chyba coś w tym jest? A jak ktoś sceptycznie podchodzi do tego, ten nie musi smarować, choć ludzie powiadają "kto smaruje ten jedzie" :)

Co do stawania klocka , to za to odpowiada tylko stan i nasmarowanie prowadnic zacisku.
Awatar użytkownika
airmate
Posty: 169
Rejestracja: 28 lip 2016, o 10:42
Lokalizacja: TG

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: airmate »

Niejednokrotnie piszczy klocek ma styku "klocek tłoczek" a nie na styku klocek tarcza i po to stosuje się smarowanie. Kiedyś zamiast tego stosowano na klocku naklejony kawałem foli (krążek) od strony tłoczka. Zerwanie foli powodowało popiskiwanie.
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: ktos92 »

Tutaj się zgodze. Widziałem dwa przypadki, przy których tylnia część klocka nie była posmarowana w miejscu gdzie styke się z tłoczkiem i był problem z piszczeniem. Z prowadnicami jest to samo - mówią, że są dwie szkoły mechaników. Jedna mówi żeby smarować tylnią część klocka i prowadnica lub bez prowadnic, a druga mówi, żeby nie robić nic.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: korzen »

Prowadnice smaruje sie zawsze moim zdaniem. Podobnie jak zawsze smaruje rant piasty na pierscien centrujacy felgi... Tym razem uzylismy specjalnego szarego smaru jakiegos tylko do klockow (nie pamietam marki). Tylow klockow nigdy nie smarowalem i nie piszczalo. Markowy produkt ma z tylu powierzchnie specjalna, ktora moim zdaniem nie wymaga dodatkowego smarowania.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Nowe tarcze+klocki TEXTAR wciaż piszczą

Post autor: ktos92 »

Pastą też smarujesz? Smar miedziany czy jakaś pasta?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości