Problem z ESP i run flat indicator

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

Awatar użytkownika
radex1978
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2013, o 20:53

Problem z ESP i run flat indicator

Post autor: radex1978 » 26 wrz 2013, o 22:52

Przede wszystkim chciałbym się przywitać już jako użytkownik W204. Mam drobny problem - najprawdopodobniej po montażu alarmu (choć wcześniej za dużo nie jeździłem, podczas montażu na pewno odłączali aku) pojawia mi się co kilka dni błąd: ESP inoperative see owners manual i run flat indicator inoperative. Czy to możliwe, aby w/w błędy pojawiły się po odpięciu aku? Próbowałem już jazdy pow. 20 km/h wykonując łagodne skręty, obroty kierownicą od max do max, restart czujników ciśnienia i nic. Poza komunikatem nic się nie dzieje - moc bez zmian, po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu komunikat znika... na kilka dni.

Czytałem na forach, że może to być również błąd czujnika ESP lub jakiegoś kątowego.
Z góry dzięki za pomoc.
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1670
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc » 27 wrz 2013, o 08:10

Jedź na Star Diagnosis.Zgadywanie nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2013, o 08:39 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
radex1978
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2013, o 20:53

Post autor: radex1978 » 3 paź 2013, o 00:43

Byłem - żadnych błędów dotyczących ESP. A komunikat nadal się pojawia. Chyba pojadę do ASO...
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Koziu
Posty: 7
Rejestracja: 5 lip 2013, o 09:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koziu » 18 paź 2013, o 07:26

Witam wszystkich,
Udało się rozwiązać zagadkę? Bo mi wczoraj w CDI 220 przytrafiła się ta sama historia. Odpaliłem samochód po pracy, jadąc powoli po parkingu poczułem takie jakby delikatne przyhamowanie ale jeszcze nic nie świeciło. Po około 2 km gdy już jechałem szybciej znowu poczułem przyhamowanie (tak jakby na ułamek sekundy delikatnie klepnąć w pedał hamulca) i zaczęła mrugać kontrolka ESP oraz komunikaty "ESP inoperative see owners manual i run flat indicator inoperative".
Pytanie czy może to mieć związek z tylną lampą? Gdy stanąłem za samochodem obie lampy świecą ale widać różnicę w jasności prawej tak jakby żarówka się kończyła albo jakieś masy nie było (najlepiej jest to zauważalne w nocy).
Awatar użytkownika
radex1978
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2013, o 20:53

Post autor: radex1978 » 18 paź 2013, o 13:06

Byłem u jakiegoś magika z SD i nie potrafił sobie z tym poradzić - brak jakichkolwiek błędów.
Dopiero przy przeglądzie w ASO mi to zrobili i nawet kasy nie wzięli :-D
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Koziu
Posty: 7
Rejestracja: 5 lip 2013, o 09:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koziu » 18 paź 2013, o 13:19

A pochwalili się co było przyczyną czy to "top sikret"? ;-)
Awatar użytkownika
radex1978
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2013, o 20:53

Post autor: radex1978 » 18 paź 2013, o 18:15

Niestety nic nie powiedzieli. Ale ten komunikat nie świadczy o błędzie tylko konieczności zaprogramowania ESP. Teoretycznie powinno pomóc przejechanie odcinka pow. 20 km/h wykonując łagodne skręty, ale u mnie to nie pomagało...
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1670
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc » 21 paź 2013, o 18:24

Najczęściej jedno z kół jest inne (opona - obwód/zniekształcenie itp.), złe ciśnienie w oponach, czujnik stop w serwie hamulcowym, przerywa jeden z czujników obrotów koła, czujnik przyspieszeń itd.
W każdej z sytuacji diagnosta (brak błędów) wsiada do auta z laptopem i po chwili (2km. prostej) wszystko wie.
Brak tylko chęci i 2km. prostej, lub tylko chęci.
Opisałem oczywiście procedurę na Star Diagnosis Xentry.
99% innych komputerów - testów tego typu w oprogramowaniu dla MB nie posiada.
Każde ASO i każdy doświadczony warsztat błąd wykryje, "czasem długo to trwa".
To samo dotyczy adaptacji skrzyni automatycznej.
Brak dróg gdzie można przeprowadzić testy.
Niestety wynajęcie hamowni 4-kołowej z obsługą nawet na godzinę, to niezły koszt i termin.
Oczywiście czasem dobry diagnosta nie musi jeździć lub po 300 m. wszystko wie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
blackgul
Posty: 1
Rejestracja: 30 paź 2013, o 07:42
Lokalizacja: Pakistan

Post autor: blackgul » 30 paź 2013, o 09:15

Ale ten komunikat nie świadczy o błędzie tylko konieczności zaprogramowania ESP. Teoretycznie powinno pomóc przejechanie odcinka pow. 20 km/h wykonując łagodne skręty, ale u mnie to nie pomagało...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1670
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc » 30 paź 2013, o 17:08

W W204 nie programowałem jeszcze tego systemu.
W ML należy podłączyć SD i na placu na którym swobodnie autem można kręcić (8) należy na SD uruchomić "test jazdy". Szybkość w granicach 20-25 km/h. i wykonywać i zatwierdzać polecenia z SD.Na koniec programowanie jest udane lub do powtórki lub pokazuje np: błąd geometrii kół.
Ciężko o taki plac manewrowy.Mam obok hurtownię opon (jeżdżą Tir-y), jak jest akurat wolny to pozwalają i śmieją się z naszych manewrów.
Bez SD i zatwierdzania to bez sensu.

Ktoś dobrze usłyszał ale nie wszystko.

Uwaga: Najciężej utrzymać niezmienną szybkość.Szkoda, że tempomat przy tak małych szybkościach nie działa.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
radex1978
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2013, o 20:53

Post autor: radex1978 » 3 lis 2013, o 11:24

To po kiego grzyba wypisują takie brednie w instrukcji (str. 226):

Przejechaæ krótki odcinek drogi z prędkością powy¿ej 20 km/h, wykonując łagodne skręty.
Gdy układy ABS, ESP®, BAS, PRE–SAFE®*, funkcja wspomagania ruszania pod górę i funkcja stabilizacji przyczepy przez ESP® będą ponownie dostępne, komunikat zniknie z wyświetlacza.
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1670
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc » 4 lis 2013, o 12:22

Być może przy niektórych usterkach ten plan wystarcza.
Jak wcześniej napisałem - nie spotkałem się z tym problemem w W204.
Mądrzyć się nie będę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 11 wrz 2014, o 22:56

Odgrzeję temat u mnie czujnik przyśpieszenia chyba padł (na pedale) w 203 miałem to samo. Kumpel mówi, że błąd przypisany do mnie. Dziwne druga gwiazda i to samo hehehehe

Dopiszę ciąg dalszy zatem -wymieniony pedał na nowy i po błędach wszystko hula -bez kompa nie dochodź. :))
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Awatar użytkownika
Kulin
Posty: 113
Rejestracja: 15 lut 2012, o 21:20
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Kulin » 31 mar 2015, o 16:45

Czy ktoś z forumowiczów mających dostęp do bazy możesz podać numer czujnika (pedału) przyśpieszenia jaki jest w moim mietku na podstawie VIN w stopce ?
Byłem na SD i mam info że to Czujnik pedału gazu, kod usterki 101B00.

Będę wdzięczny.

Pozdrawiam
C-klasa (W204) 320 CDI 2007 r. sedan
WDD2040221A014929
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 31 mar 2015, o 23:52

Każdy powinien pasować, zbytnio przy wymianie nie patrzyłem na numer.
Może jestem w błędzie, ale kupując używkę gość mówił, że wszystkie cykają idento. :mrgreen:
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość