Układ hamulcowy
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Układ hamulcowy
Chciałbym wymienić płyn hamulcowy ale nie wiem jaki powinien być, może mi ktoś doradzi jaki jest właściwy(180CGI 156KM 2010r.)
180 CGI WDD2040491A473284
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Radzę tylko ori MB.Co do samodzielnej wymiany - odradzam.
Nie zawsze w ogóle (wyposażenie) jest to możliwe.
Zwykle potrzeba zbiornik z płynem i układ dostarczający płyn w systemie lekkiego nadciśnienia.
Oczywiście każdy może nawet w piwnicy stworzyć taki układ.Tylko czy, to się opłaca.
Co prawda W204 nie ma SBC, ale niektóre układy przy wymianie płynu hamulcowego są nadzorowane przez Star Diagnosis i amatorska wymiana skończy się totalnym zapowietrzeniem lub wręcz uszkodzeniem systemu hamulcowego.
Jeżeli dama posiada układ typu ABA /ABR, to trzeba dużo się naczytać by tylko zrozumieć istotę jego działania.O obsłudze jeszcze troszkę.
Skróty ABA/ABR są skrótami wewn. MB. Skróty handlowe znam przynajmniej 50 i nie będę śmiecił.
Nie zawsze w ogóle (wyposażenie) jest to możliwe.
Zwykle potrzeba zbiornik z płynem i układ dostarczający płyn w systemie lekkiego nadciśnienia.
Oczywiście każdy może nawet w piwnicy stworzyć taki układ.Tylko czy, to się opłaca.
Co prawda W204 nie ma SBC, ale niektóre układy przy wymianie płynu hamulcowego są nadzorowane przez Star Diagnosis i amatorska wymiana skończy się totalnym zapowietrzeniem lub wręcz uszkodzeniem systemu hamulcowego.
Jeżeli dama posiada układ typu ABA /ABR, to trzeba dużo się naczytać by tylko zrozumieć istotę jego działania.O obsłudze jeszcze troszkę.
Skróty ABA/ABR są skrótami wewn. MB. Skróty handlowe znam przynajmniej 50 i nie będę śmiecił.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Płyn hamulcowy
Dzięki za odpowiedź, nie mam zamiaru tego robić w garażu ani na parkingu ale myślałem zlecić to poza ASO MB, a na pytanie jaki będę miał nowy płyn hamulcowy to usłyszałem, że DOT 4 "albo" DOT 5,1.
To "albo" wzbudziło moje podejrzenie.
To "albo" wzbudziło moje podejrzenie.
180 CGI WDD2040491A473284
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
To zależy od daty produkcji.
Są setki producentów i setki norm.
Za litr płynu możesz zapłacić 19zł. i 199zł.
Kup sam ilość x2 lub zleć zakup w ASO.
Nie polegaj na zamiennikach.Zwykle to chiński uniwersalny DOT4 ze spirytusem ryżowym.
Bardziej nadaje się do picia przez meneli niż do samochodu.
Reasumując już na poważnie, użycie dobrej f-my DOT4 nic nie uszkodzi.
MB w pewnym okresie wycofało się z 5/6, bo płyn nie spełniał norm.
Na DOT4 MB bez wymiany klienci jeżdżą już po 15-20 lat.Uwodnienie jest praktycznie pomijalne.Ja zalecam co 2-4 lata, ale starzy kierowcy mają swoje zdanie i praktycznie trudno im zaprzeczyć.Mają płyn spełniający normę wody.Przy próbach punkt zamarzania - 39 °C. po 20 latach.Punktu wrzenia nikt nie chce badać.
Jednak na autostradzie przy gwałtownym hamowaniu można na b. starym płynie spotkać się z kostuchą.
Są setki producentów i setki norm.
Za litr płynu możesz zapłacić 19zł. i 199zł.
Kup sam ilość x2 lub zleć zakup w ASO.
Nie polegaj na zamiennikach.Zwykle to chiński uniwersalny DOT4 ze spirytusem ryżowym.
Bardziej nadaje się do picia przez meneli niż do samochodu.
Reasumując już na poważnie, użycie dobrej f-my DOT4 nic nie uszkodzi.
MB w pewnym okresie wycofało się z 5/6, bo płyn nie spełniał norm.
Na DOT4 MB bez wymiany klienci jeżdżą już po 15-20 lat.Uwodnienie jest praktycznie pomijalne.Ja zalecam co 2-4 lata, ale starzy kierowcy mają swoje zdanie i praktycznie trudno im zaprzeczyć.Mają płyn spełniający normę wody.Przy próbach punkt zamarzania - 39 °C. po 20 latach.Punktu wrzenia nikt nie chce badać.
Jednak na autostradzie przy gwałtownym hamowaniu można na b. starym płynie spotkać się z kostuchą.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, o 20:18 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Wymiana płynu hamulcowego a zapadające się sprzęgło
witam,
właśnie miałem przy okazji przeglądu w piątek wymieniony płyn hamulcowy w ASO Mercedesa. Zgodnie z sugestiami kolegi noc postanowiłem nie ryzykować i zlecić to ASO.
Dzisiaj chcę wyjeżdżać z garażu, a tu pedał sprzęgła zapada się całkowicie do podłogi. Sprawdziłem i płyn hamulcowy jest w zbiorniczku, próbowałem kilkanaście razy wcisnąć sprzęgło i przywrócić je do normalnej pozycji, ale nic nie pomogło. Dalej zapada się do samej podłogi.
Czy Waszym zdaniem to efekt nieprawidłowego odpowietrzenia układu czy coś innego?
Dodam, że nigdy odkąd mam samochód taka sytuacja mi się nie zdarzyła, więc trudno mi uwierzyć, aby była inna przyczyna niż nieprawidłowo wymieniony płyn przez ASO...
właśnie miałem przy okazji przeglądu w piątek wymieniony płyn hamulcowy w ASO Mercedesa. Zgodnie z sugestiami kolegi noc postanowiłem nie ryzykować i zlecić to ASO.
Dzisiaj chcę wyjeżdżać z garażu, a tu pedał sprzęgła zapada się całkowicie do podłogi. Sprawdziłem i płyn hamulcowy jest w zbiorniczku, próbowałem kilkanaście razy wcisnąć sprzęgło i przywrócić je do normalnej pozycji, ale nic nie pomogło. Dalej zapada się do samej podłogi.
Czy Waszym zdaniem to efekt nieprawidłowego odpowietrzenia układu czy coś innego?
Dodam, że nigdy odkąd mam samochód taka sytuacja mi się nie zdarzyła, więc trudno mi uwierzyć, aby była inna przyczyna niż nieprawidłowo wymieniony płyn przez ASO...
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Z tego co wyczytałem w internecie - najczęstsza przyczyna to zapowietrzenie układu lub ubytek płynu (np. przy pompce sprzęgła). U mnie płyn jest między minimum a maksimum, tuż powyżej zgrzewu, wycieków nie widzę, więc stawiam na to pierwsze...
Dodam, że według faktury ASO twierdzi, że zużyło 2 litry płynu, a wiem, że mieści się mniej niż litr, ale to już insza inszość...
Zobaczymy czy ASO zachowa się fair...
Dodam, że według faktury ASO twierdzi, że zużyło 2 litry płynu, a wiem, że mieści się mniej niż litr, ale to już insza inszość...
Zobaczymy czy ASO zachowa się fair...
W204 C200 CDI Black Matte Princess
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości