Zestaw tarcze i klocki. Jakie wybrać?

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

mariob
Posty: 3
Rejestracja: 11 maja 2014, o 11:42

tarcze hamulcowe i klocki

Post autor: mariob » 18 maja 2014, o 13:55

Szanowni koledzy,
Mam 3 pytania
1. jakiej firmy tarcze hamulcowye i klocki polecacie do C 200?
2. I jaki sklep internetowy sprzedający powyższy asortyment polecacie?
3. ile litrów płynu hamlcowego wchodzi w C200?
Będę wdzieczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
M.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 18 maja 2014, o 23:14

Ja do 220 CDI założyłem taki zestaw na przód:
1. Tarcze Zimmermann Sport nawiercane
2. Klocki ATE ceramiczne

Żyleta i mało pylą.
Na tył jestem przed wymianą, ale skłaniam się do tego samego zestawu.
Ile płynu tego nie wiem ale sprawdzę i dam Ci znać.
Kupowane były chyba w IC (inter cars).
Wystrzegaj się podróbek, to na 100% będziesz zadowolony z oryginałów.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT » 22 maja 2014, o 00:26

a ja jestem anty ATE... dla mnie beznadzieja,przy mojej jeździe znikają w oczach i szybko zaczynają "piszczeć"

w intercarsie także nie kupuję bo po prostu mają zawyżone ceny
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 22 maja 2014, o 11:21

Ja przejechałem 10k km i póki co nic się nie dzieje -0 piszczenia i nadmiernego zużycia. Natomiast miałem straszny pisk przy TRW przy końcowej fazie hamowania auta.
Możliwe, że co komplet, to...
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
quebona
Posty: 1
Rejestracja: 27 maja 2014, o 14:22

Post autor: quebona » 27 maja 2014, o 14:25

icebear. i jaki był powód tego pisku? Mam tak samo w swoim aucie ale klocki i tarcze wygladają spoko
Skorzystaj z pomocy - Ortopeda Warszawa dla ciebie!
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 27 maja 2014, o 14:36

quebobona zmieniłem klocki na ATE (choć inni je krytykują) ja osobiście zmieniłem wtedy na ATE i był spokój.

Co mogło się stać? Hmm...
1. przegrzane klocki,
2. zbyt twarde klocki do tarcz
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W » 9 paź 2014, o 14:33

Witam,

Odświeżam temat i proszę o radę.
Zamierzam wymienić wszystkie tarcze i klocki w swojej s204, 200 kompres. 2008r..
Zależy mi przede wszystkim na:
1. jakość (żeby nie piszczały, mogą pylić i szybko się zdzierać);
2. żeby nie rdzewiały tarcze wokół bębna

Podobno tarcze ATE posiadają zabezpieczenie i nie tracą na metalicznym połysku.
Dwa lata temu wymieniałem cały komplet wszystkich tarcz i klocków w aucie żony w204 z 2007 roku, cały komplet TRV.
Wszystko z nimi ok, poza tym ze po założeniu przez okres kilku miesięcy tarcze strasznie obeszły brunatnym nalotem.
Wyglądało to okropnie, dlatego chcę teraz tego uniknąć.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 9 paź 2014, o 14:47

Przemku mam Zimmermany tarcze (oryginały -ponoć chodzą podróbki na rynku) drugi rok i jest okey. Klocki ATE i jest okey. Zero nalotu. W oryginałach ten sam efekt.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W » 20 paź 2014, o 21:23

Witam ponownie,

Komplet tarcz i klocków już wymieniłem. Decyzja padła na ATE.
Spełniają póki co moje oczekiwania.
Pojawił się natomiast pewien problem w lewym tylnym kole w którym to bardzo nagrzewa się tarcza hamulcowa, znacznie bardziej niz w prawym. Na początku myślałem, że tak ma być bo sie elementy docierają, ale trwa to juz jakieś 120km. Nad ranem kiedy auto jest zimne z tego koła dobiega skrzypienie. Poza tym, po kilku minutach jazdy z prędkością ok 130-140km pojawiają sie nasilające wibracje nadwozia.
Spowodowane jest to chyba samoczynnym hamowaniem lewego tylnego koła (tarcza się rozgrzewa i szoruje o klocek). Po zatrzymaniu auta i ostudzeniu hamulców dalsza jazda bez problemów, tak jakby zacisk odżył.
Czy wina leży w zacisku, który mógł zostać złożony bez oczyszczenia, czy to taki długo okres docierania?
Nadmienię, ze przed wymianą było wszystko ok. Oczywiście jutro jadę do mechanika, ale chciałbym sie wyposażyć w jakąś wiedzę?
Prosze o opinie.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 20 paź 2014, o 23:11

Możliwości jest wiele począwszy od zastałego zacisku (coś mi się wierzyć nie chce) przez skrzywioną tarczę stąd wibracje. Nie ma takiej opcji, żeby klocki układały się na tarczy 120 km albo wszystko gra, albo jest coś nie halo. Pytanie czy wszystko zostało dokładnie oczyszczone z rdzy i czy to nie powoduje bicia. Felerna może okazać się tarcza. Niestety do tarcz ATE nie jestem przekonany. Zimmerman moim zdaniem lepszy wybór, ale zdecydowanie wolę oryginalne i tak polatasz na nich dłużej.
Koszt wymiany w serwisie (tarcze, klocki -nie wiem czy szczęki również), to koszt około 1000zł brutto.

Pozdrawiam.

Tak zastanawiam się czy masz dobrze wyważone koła -to też może być przyczyna jeżeli bije tylko w jakimś przedziale prędkości.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W » 21 paź 2014, o 07:32

Może nie dopisałem.
Wibracje pojawiają sie po pewnym czasie jazdy z prędkością 120-140km.
Kiedy tarcze sa zimne, to przez jakies 5min jest ok, później dopiero pojawiają sie wibracje.
Poza tym czasami w ogóle nie ma wibracji, tak jakby zacisk raz odbijał a innym razem nie.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 21 paź 2014, o 08:55

Hmm... skoro stawiasz na zacisk, to może coś jest na rzeczy. Ciężko diagnozować na odległość. W każdym razie ja nie spotkałem się żeby zacisk zapiekł się i raz odbijał a raz nie. Jak się zapiekł, to nie odbijał. Dziwny masz przypadek, ale niezbadane są wyroki Boskie. :mrgreen:

[ Dodano: 2014-10-21, 08:57 ]
Generalnie dobrze byłoby zdjąć zacisk i zobaczyć jak pracuje tłoczek.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W » 21 paź 2014, o 20:59

Przyczyną była usterka hamulca postojowego.
Po zwolnieniu dźwigni czasami nie odbijał i stąd te problemy.
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear » 21 paź 2014, o 23:30

:mrgreen: i po kłopocie :mrgreen:
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W » 22 paź 2014, o 07:37

Usterka zdiagnozowana, natomiast mechanik jeszcze nie zaglądał do środka.
Ciekawe czy wystarczy przeczyścić, ustawić czy jednak będzie trzeba wymieniać, a to dodatkowe nieplanowane koszty.

I teraz zasadnicze pytanie, czy to wina mechanika, który czegoś prawdopodobnie nie dopatrzył, nie sprawdził czegoś podczas wymiany tarcz i klocków, co powinno być sprawdzone/wyczyszczone/wyregulowane przy okazji wymiany tarcz i klocków?

Nie wiem jaka jest technologia wymiany tarcz i klocków, ale wydaje mi się, ze mechanik winien sprawdzić stan hamulca postojowego i ewentualnie rekomendować naprawę/wymianę/regulację itp.skoro już odsłonił do niego dostęp.
Nic takiego nie było, a teraz jest kłopot - finansowy i czasowy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość