Skrzypiaca kierownica
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Skrzypiaca kierownica
Witam.
Od niedawna jestem wlascicielem c klasy T204 (kombi). Czasami przy skrecaniu w lewo lub prawo kierownica wydaje dziwny skrzypiacy dzwiek, jakby cos ocieralo. Nie dzieje sie tak zawsze, nie wiem od czego to zalezy (chyba jak jest mokro, albo wilgotno to bardziej)... Samochod ma przejechane dopiero 40 tys km wiec mam nadzieje ze to nie przekladnia. Poziom plynu wspomagania, jest w porzadku. Gdziesz czytalem, ze moze to byc jakas guma:
http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... wheel.html
Mial moze ktos podobny problem?
Od niedawna jestem wlascicielem c klasy T204 (kombi). Czasami przy skrecaniu w lewo lub prawo kierownica wydaje dziwny skrzypiacy dzwiek, jakby cos ocieralo. Nie dzieje sie tak zawsze, nie wiem od czego to zalezy (chyba jak jest mokro, albo wilgotno to bardziej)... Samochod ma przejechane dopiero 40 tys km wiec mam nadzieje ze to nie przekladnia. Poziom plynu wspomagania, jest w porzadku. Gdziesz czytalem, ze moze to byc jakas guma:
http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... wheel.html
Mial moze ktos podobny problem?
Mercedes C-Class T204 2009
1.6 Kompressor 156KM
1.6 Kompressor 156KM
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
To ocierająca osłona gumowa na drążku kierownicy (zazwyczaj).
Trzeba zwykle WD 48 trochę popryskać.
Trzeba zwykle WD 48 trochę popryskać.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Ja do niedawna miałem podobny problem w C klasie w204 coupe. Przebieg bardzo zbliżony do Twojego. Z racji tego że samochód jest jeszcze na gwarancji to udałem się do Autoryzowanego Serwisu we Wrocławiu. Po odbiorze samochodu skrzypienie ustało. Z tego co się dowiedziałem to wymieniona została jakaś guma, być może ta sama o której pisał kolega Noc.
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
To "nurkowanie" pod kierownicę.WD40 lub jakiś smar w "sprayu" i wtrysk na metalową część
kolumny kierownicy przechodzącą przez przegrodę czołową.
Jest tam guma harmonijkowa.
Zazwyczaj koniec tematu.
Oczywiście skrzyp zginie dopiero po kilku-nastu ruchach kierownicy.
Nie należy się przejmować zabrudzeniem przy WD, jest przezroczysty (oryginał), ale smary należy stosować z umiarem, bo mogą brudzić obuwie.
Najlepszy smar teflonowy biały.Przy pobrudzeniu podeszwy buta można wpaść w poślizg w domu i zrobić sobie krzywdę.
kolumny kierownicy przechodzącą przez przegrodę czołową.
Jest tam guma harmonijkowa.
Zazwyczaj koniec tematu.
Oczywiście skrzyp zginie dopiero po kilku-nastu ruchach kierownicy.
Nie należy się przejmować zabrudzeniem przy WD, jest przezroczysty (oryginał), ale smary należy stosować z umiarem, bo mogą brudzić obuwie.
Najlepszy smar teflonowy biały.Przy pobrudzeniu podeszwy buta można wpaść w poślizg w domu i zrobić sobie krzywdę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Ja mam nieco inny problem. Skrzypi mi ewidentnie sama kolumna kierownicy w w204 z 2008.
Skrzypi przy skrętach, zwłaszcza jak jest zimno. Domyślam się, ze potrzebne smarowanie rzeczonym WD40.
Ponieważ jednak w zeszłym roku problem wypłynął nieco przed przeglądem w ASO, w przypływie euforii poprosiłem, żeby w serwisie rozwiązali problem. ASO w Aninie na Mrówczej udzieliło mi dumnie brzmiącej usługi "konserwacja kolumny kierownicy" za która oczywiście słono zapłaciłem. Skrzypieć nie przestało a może nawet skrzypi bardziej :/
Zadzwoniłem z reklamacją licząc, że ponowią próbę ale nieee. Zaproponowano mi....uwaga...wymianę kolumny kierownicy.
Kurcze, nawet w 20-letnim 126p i innych wynalazkach, którymi jeździłem nie musiałem wymieniać kolumny kierownicy. Serwis pozdrawiam, natomiast kolegów zapytuję:
Czy są jakies newralgiczne miejsca w kolumnie, które warto przesmarować i gdzie ich szukać. W szczególności, czy jest do nich łatwy dostęp od strony kabiny, czy trzeba się nastawić na parogodzinne rozbrajanie połowy kokpitu?
Skrzypi przy skrętach, zwłaszcza jak jest zimno. Domyślam się, ze potrzebne smarowanie rzeczonym WD40.
Ponieważ jednak w zeszłym roku problem wypłynął nieco przed przeglądem w ASO, w przypływie euforii poprosiłem, żeby w serwisie rozwiązali problem. ASO w Aninie na Mrówczej udzieliło mi dumnie brzmiącej usługi "konserwacja kolumny kierownicy" za która oczywiście słono zapłaciłem. Skrzypieć nie przestało a może nawet skrzypi bardziej :/
Zadzwoniłem z reklamacją licząc, że ponowią próbę ale nieee. Zaproponowano mi....uwaga...wymianę kolumny kierownicy.
Kurcze, nawet w 20-letnim 126p i innych wynalazkach, którymi jeździłem nie musiałem wymieniać kolumny kierownicy. Serwis pozdrawiam, natomiast kolegów zapytuję:
Czy są jakies newralgiczne miejsca w kolumnie, które warto przesmarować i gdzie ich szukać. W szczególności, czy jest do nich łatwy dostęp od strony kabiny, czy trzeba się nastawić na parogodzinne rozbrajanie połowy kokpitu?
Re: Skrzypiaca kierownica
Po moich zabiegach kierownica niestety skrzypi jeszcze bardziej :/
TO co zrobiłem to, zdjąłem plastikową osłonę nad pedałami. Gumowa 'harmonijka' była trochę krzywo nałożona na kolumnę kierownicy. Zsunąłem ją w dół i pokazało się coś jakby łożysko. Było pokryte białym osadem. Może jakiś wyschnięty smar teflonowy?
Nasmarowałem to łożysko (lub coś co na nie wyglądało) WD40 i naciągnąłem tę gumę do góry. Nie byłem pewien jak powinna być nałożona poprawnie. Pociągnąłem dość mocno do góry ponad to łożysko. Guma teraz lata dość luzno. Może powinienem je zostawić nieco niżej, ciasno na tym łożysku?
Dalem też minimalnie WD40 na przegub nieco wyżej.
W każdym razie teraz skrzypi dużo bardziej. Ktoś ma pomysł co zrobiłem zle?
TO co zrobiłem to, zdjąłem plastikową osłonę nad pedałami. Gumowa 'harmonijka' była trochę krzywo nałożona na kolumnę kierownicy. Zsunąłem ją w dół i pokazało się coś jakby łożysko. Było pokryte białym osadem. Może jakiś wyschnięty smar teflonowy?
Nasmarowałem to łożysko (lub coś co na nie wyglądało) WD40 i naciągnąłem tę gumę do góry. Nie byłem pewien jak powinna być nałożona poprawnie. Pociągnąłem dość mocno do góry ponad to łożysko. Guma teraz lata dość luzno. Może powinienem je zostawić nieco niżej, ciasno na tym łożysku?
Dalem też minimalnie WD40 na przegub nieco wyżej.
W każdym razie teraz skrzypi dużo bardziej. Ktoś ma pomysł co zrobiłem zle?
Re: Skrzypiaca kierownica
To ja mam inne pytanie,
Wdaje mi sie ze kierownica nie tyle krzypi co tak jakby cos tarło przy kręceniu (odgłos tarcia).
Wspomaganie działa bez zarzutu, kręci sie lekko i bez problemu, płyn na dobrym poziomie.
A do tego jak stoję i lekko skrece kierownice nazwijmy to jakby do pierwszego oporu to tez z kierownicy dochodzą dźwięki, tak jakby skwierczenie, piszczenie. Jak tylko puszczę kierownice to dźwięki znikają.
Macie pomysł co to?
No i najdziwniejsze jest ze nie zawsze to występuje, ale raczej cześciej niz rzadziej
Wdaje mi sie ze kierownica nie tyle krzypi co tak jakby cos tarło przy kręceniu (odgłos tarcia).
Wspomaganie działa bez zarzutu, kręci sie lekko i bez problemu, płyn na dobrym poziomie.
A do tego jak stoję i lekko skrece kierownice nazwijmy to jakby do pierwszego oporu to tez z kierownicy dochodzą dźwięki, tak jakby skwierczenie, piszczenie. Jak tylko puszczę kierownice to dźwięki znikają.
Macie pomysł co to?
No i najdziwniejsze jest ze nie zawsze to występuje, ale raczej cześciej niz rzadziej
Re: Skrzypiaca kierownica
Jak dojdziesz do krancowego polozenia, to pompa dalej pompuje a kola sie nie skrecaja... Dlatego slyszysz te dwieki. Nie trzyma sie kierownicy w skrajnym polozeniu (oporze) za dlugo bo zajedziesz pompe...
Puentujac to normalne i jezdzij tak, zeby unikac tego dzwieku. Oszczedzi Ci to wydatkow w przyszlosci :)
Puentujac to normalne i jezdzij tak, zeby unikac tego dzwieku. Oszczedzi Ci to wydatkow w przyszlosci :)
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Skrzypiaca kierownica
Nie trzymam w skrajnym położeniu, wystrczy ze skręcę o kilka stopni kierownice i chwile ja przytrzymam. Jak np skręca sie w lewo i najpierw przed skrętem lekko skrecasz koła trzymasz kierownice do skrętu, i wtedy występuje to skwierczenie. Moze w merolu to normalne dlatego pytam.
A dźwięk tarcia występuje często, macie pojęcie co to?
A dźwięk tarcia występuje często, macie pojęcie co to?
Re: Skrzypiaca kierownica
Ja takich dzwiekow nie mam, no chyba ze przy maksymalnym skrecie (to normalne). Albo serwo pada, albo pasek sie slizga... Posluchajcie pompy, czy nie pracuje glosno. Moze wyzianela juz prawie ducha... Moze plynu jest malo?? Co na to warsztat??
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Skrzypiaca kierownica
Czy rozwiązał ktoś temat skrzypienia ?
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
W 210 3000 TD
Re: Skrzypiaca kierownica
U mnie wymiana oleju pomogła, a przynajmniej nie słychać wewnątrz auta.airmate pisze:Czy rozwiązał ktoś temat skrzypienia ?
Re: Skrzypiaca kierownica
U mnie w serwisie namierzyli co skrzypiało - wystarczyło przesmarować uszczelnienie miejsca gdzie wchodzi wał kierowniczy do przekładni kierowniczej - jak się kręci to (dekielek) uszczelnienie kręci się i jak się zabrudzi to skrzypi o obudowę przekładni. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu nastała cisza - koszt usługi 78 zł
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
W 210 3000 TD
Re: Skrzypiaca kierownica
Mam podobny problem... od jakiegoś czasu, jakieś 10min po uruchomieniu silnika (generalnie jak się rozgrzewa do 85-95), piszczy kierownica. Na podnośniku od spodu cicho i sucho, stan płynu - ok... Przesmarowałem gumową osłonę połączenia wału z przekładnią...i bez zmian. Jak skrzypiało tak skrzypi, tylko wydaje mi się że dźwięk pochodzi z samej kierownicy a nie . Jeżeli chodzi o prowadzenie - zero luzów, wszystko cacy aczkolwiek dostrzegłem delikatny brak zbieżności.
Macie Panowie jakieś pomysły jak to ugryźć?
Macie Panowie jakieś pomysły jak to ugryźć?
W204 C 180 CDI BlueEFFICIENCY Kombi, 2014r.
VIN: WDD2042001G301712
VIN: WDD2042001G301712
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości