Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Moderatorzy: perzu126, gigant87, miluch, ktos92, zarys

Patryk211088
Posty: 749
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
Lokalizacja: Lubin (dolny slask)

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Patryk211088 » 26 wrz 2018, o 15:15

Jak jest dobrze zrobiony i jeździ się z głową to nic nie powinno się stać. Mój brat zajezdza fabie która kiedyś miałem a po programie jest już 140tys. Mało tego auto ma już 360 tys i dalej ma oryginalne turbo, wtryski dwumase i sprzęgło.
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
ktos92
Administrator
Posty: 2392
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 » 26 wrz 2018, o 16:19

To fabia bije żywotnością nowe BMW :-D Ostatnio kolega na warsztacie robił BMW 520d F10 z 2012 roku. Samochód miał zrobione 220 000km - do wymiany poszedł kolektor + chłodniczka EGR = 1800EUR, sprzęgło komplet 2200EUR. Przy 190 000km była regeneracja turbo :-D Podobno w nowszych BMW zmienili dostawce turbo sprężarek na jakieś japońskie :-D i się wysypują przy około 200 000km
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Patryk211088
Posty: 749
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
Lokalizacja: Lubin (dolny slask)

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Patryk211088 » 26 wrz 2018, o 18:11

Wydaje mi się że awaria dzisiejszych diesli winne są wymiany long life. Do tego auta droższe w większości są autami branymi na firmę i po tym jak się zamortyzuja poprostu są sprzedawane i gdzieś mają problemy dalszych użytkowników. A co do Fabii to chyba najmniej problemowy samochód jaki miałem i do tego nie jeden na światłach może się zdziwić ;-)
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2515
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen » 26 wrz 2018, o 20:47

Wymiana oleju co 10tys i dobry program to nie spada żywotność. Mój ex w203 2004r po chipie 8 lat temu dalej lata na oryginalnym turbo, wtryskach i sprzęgle/dwumasie. Co do skrzyni to 7g + przenosi 1000Nm. Manual przy tym momencie będzie ślizgał. Generalnie w Mercedesie automat przeniesie dużo większy moment niż manual. Dlatego wszystkie mocniejsze wersje w tym amg są tylko w asb.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
lukzlo22
Posty: 92
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 » 29 wrz 2018, o 12:32

Wcześniej napisałem że 7G wytrzymuje 700Nm, ale to taka bezpieczna granicą jeśli chodzi o typowe skrzynie. 1000Nm to głównie AMG wytrzymują a nawet więcej, cała sprawa rozbija się o konwerter, ale oczywiście masz rację.
Ktoś92 pisał wcześniej o elektronice pierwszej generacji 7G i też się z tym zgadzam. Ostatnio koleszka w W211 wyciągał płytę bo diagnoza z mojego SD padła na czujnik prędkości obrotowej turbiny, wysłaliśmy płytę do regeneracji i fura znowu śmiga. Po całej operacji poprawiła się nawet dynamika zmiany biegów, skrzynia jest bardziej responsywna. Tydzień później, podjechał klient S klasą z 2007 roku, diagnoza identyczna, jakaś plaga padający u płyt sterujących. I oby faktycznie te 7G drugiej generacji były lepsze.
A ostatnio obleciała mnie Octavia RS w benzynie z 2018 roku, łyso mi się zrobiło, ale musiała być dłubnięta...
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Driv3r
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 2014, o 19:50

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Driv3r » 29 wrz 2018, o 14:30

lukzlo22 pisze:
25 wrz 2018, o 21:50
W w211 miałem 320 V6 CDI, i tam wycisnąłem 289KM i 630 NM i auto sprzedałem znajomemu po 2 latach i nadal jeździ na tej skrzyni bez problemów. Z tym że do tej skrzyni wlałem niezniszczalny olej(prawdziwy syntetyk) Castrol Transmax Z i bajka. Olej ma barwę żółtą i nie pasuje normą do tej skrzyni, ale prawda jest taka że nasze skrzynie mają się psuć według MB serwisu. Była duża dyskusja na temat tego oleju na forum w211, ale gdy kilka osób go zastosowało to zmienili zdanie. Ja posłuchałem się kolegi o nicku "Matka" i nie pożałowałem ;-) Wymieniasz ten olej i masz spokój na długie lata i kilometry. Nie jest też tani...
Co to znaczy, że olej niezniszczalny? Jest dłuższy interval wymiany czy nie ma go nawet w ogóle....?
Ja wlałem Ravenol MB 9 series, MB 236.14....
S211 E320 CDI V6 '08 Sports Package Wagon
lukzlo22
Posty: 92
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 » 29 wrz 2018, o 17:09

Nie pamiętam jaki jest zalecany interwał ale tak, jest o wiele dłuższy. Przede wszystkim praca skrzyni na tym oleju jest bardzo przyjemna. Oczywiście Ravenol jest też dobrym olejem, ale to nadal olej na bazie mineralnego.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2515
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen » 29 wrz 2018, o 22:27

To dalej kwestia sporna. Po pierwsze ten olej nie spełnia normy dla skrzyń 722.6 tylko do starszych, po drugie nie ma olei „wiecznych”. Od kolegi matka nie sadze żeby ktokolwiek na tym oleju zrobił 200tys km. Na oryginale ta skrzynia tyle zrobi bez problemu. Tak czy inaczej to już kwestia indywidualna. Castrol jest po prostu tańszy. To nie złoty środek bo takich do naszych skrzyń nie potrzeba. Ja zostaje przy tych spełniających normę MB.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 670
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: esener303 » 30 wrz 2018, o 08:40

Same here ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W169 A150 Classic 2005 r.
W203 C200 CDI Elegance 2004 r.
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787
R170 SLK230 Kompressor 1999 r.

Obrazek
perzu126
Moderator
Posty: 623
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: perzu126 » 30 wrz 2018, o 18:48

Skrzynia zalana fabrycznie może i wytrzyma 200tys km. Po pierwsze wszystkie mechanizmy są są nie zużyte i mniej palą olej a jeśli do tego dojdzie sytuacja, że ktoś jeździ głównie autostrada i skrzynia mało przerzuca biegami to jak najbardziej 200 tys km jest możliwe do osiągnięcia na jednym oleju.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
perzu126
Moderator
Posty: 623
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: perzu126 » 30 wrz 2018, o 18:48

...ale to hipotetyczna sytuacja, bo z reguły nowe auta od pierwszych właścicieli dostają mocno po d...ie :-/
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Patryk211088
Posty: 749
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
Lokalizacja: Lubin (dolny slask)

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Patryk211088 » 30 wrz 2018, o 19:23

A czy mercedes od początku produkcji w204 przewidywał wymianę oleju w 722.6? Tak pytam bo ta skrzynia to jednak dinozaur i z tego co kojarzę to w starszych modelach nie przewidywano wymiany.
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2515
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen » 30 wrz 2018, o 19:53

Tak co 60tys km. W 5G byla zawsze zalecana. W starszych skrzyniach nie bylo o tym wspomniane. Wg WIS obecnie norma 236.14.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
lukzlo22
Posty: 92
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 » 30 wrz 2018, o 20:03

korzen pisze:
29 wrz 2018, o 22:27
To dalej kwestia sporna. Po pierwsze ten olej nie spełnia normy dla skrzyń 722.6 tylko do starszych, po drugie nie ma olei „wiecznych”. Od kolegi matka nie sadze żeby ktokolwiek na tym oleju zrobił 200tys km. Na oryginale ta skrzynia tyle zrobi bez problemu. Tak czy inaczej to już kwestia indywidualna. Castrol jest po prostu tańszy. To nie złoty środek bo takich do naszych skrzyń nie potrzeba. Ja zostaje przy tych spełniających normę MB.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spierać się nie będę co lepsze, ja wyraziłem swoją opinię na własnym przykładzie i z czystym sumieniem mogę polecić zastosowanie tego oleju. Nie powielam bzdurnych plotek typu, ktoś gdzieś coś zrobił.... Odnośnie norm, to w wielu przypadkach można sobie je wsadzić...
Odnośnie ceny oleju, jesteś w błędzie, w tym przypadku Castrol jest droższy, jak wspomniałem wcześniej...
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2515
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen » 30 wrz 2018, o 20:20

A wymieniales olej na oryginal wczesniej? Bo ja wymianialem na oryginal i skrzynia po wymianie tez chodzi duzo lepiej. Castrol za 1L 38zl... Wiec zdecydowanie tanszy od oryginalu. Spelnia norme 236.81 czyli dla skrzyn 722.4 (min. mercedes 190, W202). To, ze po wymianie skrzynia chodzi lepiej teraz, nie znaczy ze jest lepszy od tekiego co spelnia specyfikacje. Zalalbys byle co i tak pewnie byloby lepiej niz na tym przepracowanym co miales. Lej co chcesz, ale nie wymagaj od innych zeby wierzyli ze jest drozszy (nie jest) i lepszy (moze i tak, ale nie do W204). Lista olei spelniajacych norme jest dluga.

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 14_en.html

Kazdy znajdzie cos dla siebie. Meczace sa te mondrosci ludzi, ktorzy zoistawia auto w warsztacie i tam im zaleja to co maja tanio (zazwyczaj castrol) i wmowia ze jest super i naj i wogole. Z jednej strony jezdzicie do ASO i ladujecie ori filtry i wycieraczki, z drugiej do skrzyni lejecie olej nie spelniajacy normy (spelniajacy dla skrzyn za czasow mercedesa 190!) i wmawiacie innym, ze jest lepszy do naszej skrzyni. Ta skrzynia pojedzie na zepaku zbiedry. Lej co chcesz, ale uszanuj to, ze ktos chce zalewac olej i inne plyny zgodne ze specyfikacja producenta. Dla mnie inzynierowie MB sa wiekszym autorytetem, wiec wybacz.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości