Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Nie będę przytaczać mojej historii z w211, bo za dużo pisania. Zapraszam na forum w211. Po za tym ja swojego auta nie zostawiam w warsztacie, jakbyś czytał uważnie to byś wiedział że sam wymieniłem olej. Śmieszy mnie podejście ludzi, którzy odrazu zakładają że ktoś jest nowicjuszem. Po pół roku jeżdżenia na ori oleju, zmieniałem na Castrol. Też nie jestem zwolennikiem Castrola, zawiodłem się na oleju silnikowym, ale o transmax z nie mogę złego słowa powiedzieć. Tyle w temacie, nie będę dyskutować więcej, z racji tego że zaraz padną wredne teksty. Inżynierowie powinieneś dodać w cudzysłów bo to już nie oni rządzą, pamiętaj że inżynier ma nad sobą w tych czasach menadżerów którzy mają gdzieś wytrzymałość...
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen »

Ale to skrzynia sprzed 20 lat... Wiem, ze ten olej zbiera w Polsce dobre opinie, ale jak mam wybór zlać coś co spełnia normę to wole dmuchać na zimne. Czytałem posty na forum w211 i wiem, ze kolega matka jest świetnym fachowcem. Tego nie kwestionuje. Tylko tez jest jest post na forum mb intymna oleju i ludzie twierdzą zalewając tego Castrola ze jest zgodność wsteczna norm i skoro jest full syntetyk i spełnia 236.81 to spełnia 236.14... totalna bzdura. 236.81 to dużo starsza norma niż 236.14, idąc dalej nowsza to 236.10. Wiec ludzie kompletnie nie maja pojęcia i czytając te herezje żal się robi. Ciekawi mnie dlaczego ten castrol nie spełnia 236.14 bo widzę ze spełnia dość restrykcyjna normę nissana matic s/j skrzyń jatco w Nissan/infiniti. Ja przy następnej wymianie tez podejrzewam pójdę nie w oem ale na pewno w coś spełniającego normę do 722.6.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Nie mam zielonego pojęcia, aż tak się nie zagłębiam w sens istnienia norm, na pewno dla bełkotu marketingowego mają duże znaczenie i żeby nie pogubili się w swoim "katalogowaniu". Tak czy owak czasem nowsze środki czy rozwiązania technologiczne nie zawsze są lepsze. Pomijając to wszystko, ja wlałem tego castrola do 722.9 W211-tki i odpukać do tej pory wszystko śmiga ładnie i biegi zmienia aksamitnie. W w204 w papierach mam że olej był zmieniany przy 60tyś mil, teraz mam 75tyś i zdarzają się dziwne szarpnięcia a głównie przy hamowaniu/dojeżdżaniu na światłach i też będę się zastanawiał co wlać, ale na pewno nie ori MB.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Co do oleju i skrzyni powiem tak. Skrzynie 7G Tronic Plus nie są tak aksamitne jak 722.6 ;-) potrafią czasem zmienić bieg bardziej wyczuwalnie niż np. 722.6, skrzynia jest za to szybsza. U siebie zalałem ori olej na wymianie bo nie miałem czasu robić tego samemu ;-) ale jak bym robił samemu to wleciałby olej Fuchs z odpowiednią normą. Do skrzyni 722.6 użyłem oleju Fuchs 4134 ;-) zarówno do W204 jak i W215, skrzynia zupełnie inaczej się zachowywała. W215 troche już zrobił km na tym oleju i dalej nie ma problemów. Po wymianie oleju w 7G Tronic Plus w swojej W204 - w ASO wymiana, razem z konwerterem - skrzynia zmienia przełożenia praktycznie nie zauważalnie. Kolejna wymiane robie za 40 000km :-) prawdopodobnie olej Fuchs lub ORI. Ja bym nie eksperymentował z olejami które teoretycznie nie mają normy. Jeśli ich właściwości są podobne do oleju z normą to można spróbować. Tak jak korzen napisał, nie kwestionuje wiedzy innych mechaników ale trzeba wziąść pod uwage, że jest to eksperyment, nie wiesz jaki ten olej będzie miał wpływ na skrzynie po jakimś czasie ;-) Co do ceny oleju Castrol to jest praktycznie taka sama jak olej Fuchs ;-) a raczej (płyn hydrauliczny)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen »

ktos92 ale przeciez Fuchs to to samo co ori? Czy sie myle? Ja zaleje cos z norma, ale sklaniam sie w strone valvoline albo lm. Zobacze, ale juz musze sie powoli rozgladac bo ponad 40tys km od wymiany przejechalem. 722.6 pojedzie na wszystkim. Wolna, ale pancerna.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Tak, Fuchs jest dostawcą dla MB.
Odnośnie eksperymentowania, no można by to tak nazwać... ale to chyba dopiero się o tym mówi jak ktoś to robi pierwszy raz na własną odpwowiedzialność. Kolega Matka, zalewa tym wszystkich taksówkarzy w Poznaniu i ponoć już nie wracają do niego z problemami skrzyń.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Teoretycznie Fuchs jest niby dostawcą różnego rodzaju oleji. Ja wychodze z założenia, że lepiej skrócić czas wymiany a mieć święty spokój. 7G Tronic Plus ma przewidziany serwis chyba co 120 000km to o wiele za dużo momim zdaniem. Ja miałem farta, była wymieniana płyta sterująca na gwarancji przy przebiegu 45 000km więc i nowy olej zalali. Ja zrobiłem wymiane przy 110 000km więc kolejna przy 160 000km czyli przyszły rok :-D Nie wteirdze, że skrzynie się rozsypią po użyciu tego Castrola ale nie spałbym spokojnie wiedząc, że eksperymentuje :-D Skrzynia do tanihc nie należy - wiem, że zakładam tutaj najgorszy scenariusz ale tak zazwyczaj robie i tutaj raczej się nie odważe na jakieś eksperymenty.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
mr21
Posty: 27
Rejestracja: 9 kwie 2015, o 11:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: mr21 »

fuchs jest poprawny ,ale najlepszy olej przekładniowy na jakim jeździłem to Millers. Tyle ode mnie.
C180 WDD2042451F337163
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Nie kwestionuje jakości oleji Millers :-D Na liście bevo oficjalnie ich nie ma :-D Wiem, że lista bevo nie jest biblią. Trzeba by porównać paramtery tych płynów hydraulicznych ;-)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Aramon1911
Posty: 59
Rejestracja: 31 sty 2018, o 16:13

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Aramon1911 »

Jaką normę powinien spełniać olej do skrzyni manualnej 6-biegowej 711655?
235.13, 235.7, 235.4? I ile go wejdzie? Nie umiem się doszukać :(
C180 CGI 2011 WDD2040491A547894
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: esener303 »

Aramon1911 pisze: 9 paź 2018, o 17:22 Jaką normę powinien spełniać olej do skrzyni manualnej 6-biegowej 711655?
235.13, 235.7, 235.4? I ile go wejdzie? Nie umiem się doszukać :(
normy też nie mogę się doszukać ale jak niżej na pewno da rade a tak na marginesie w manualu ja bym nie wymieniał wogole no chyba że masz ciśnienie albo coś biegi ciężko chodzą.

Pojemność: Pojemność układu smarowania 1,5 L.
Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Produkty: TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: PAMONIUSZ »

jak ktoś chce podjechać do mnie Warszawa Mokotów to dostanie w prezencie ok 600 ml, bo mi po VW zostało.
Załączniki
IMG_20181009_201753-600x800-300x400.jpg
IMG_20181009_201753-600x800-300x400.jpg (33.77 KiB) Przejrzano 1142 razy
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Awatar użytkownika
Aramon1911
Posty: 59
Rejestracja: 31 sty 2018, o 16:13

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Aramon1911 »

Wielkie dzięki :)
C180 CGI 2011 WDD2040491A547894
Robertzc1
Posty: 412
Rejestracja: 4 cze 2015, o 21:06
Lokalizacja: PL

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Robertzc1 »

Ja u siebie zalałem tym weszło 1,2l
https://www.redmars.pl/product-pol-1477 ... O-639.html
S204 C180 CGI Avantgarde 2012 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: esener303 »

S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości