Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Dzięki za słowa uznania. To chyba ostatni kolor. lakieru jaki myślałem, ze kiedykolwiek będę posiadał. Samochód kupiłem dla silnika, skrzyni i znanej historii. Juz się przekonalem do tego koloru ale... z trudem. Poprzedni właściciel chyba nigdy nie mył auta na szczotach więc staram się utrzymać kondycję lakieru.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
-
- VIP
- Posty: 162
- Rejestracja: 16 paź 2015, o 17:41
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
A ja specialnie szukałem innego koloru niz czarny, biały czy srebrny. Trafił się akurat taki i mnie odpowiada :D
w204 220cdi 170ps 2008r WDD2040081A136651
- Aramon1911
- Posty: 59
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 16:13
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Wow piękna dama.
Moja jest biała, ale też robi wrażenie. Szczególnie w nocy np. na stacji benzynowej. Biały w nocy aż świeci :)
Moja jest biała, ale też robi wrażenie. Szczególnie w nocy np. na stacji benzynowej. Biały w nocy aż świeci :)
C180 CGI 2011 WDD2040491A547894
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
U mnie dziś okrągły stan licznika na ziemi niemieckiej 800 km od domu ...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, o 12:43 przez esener303, łącznie zmieniany 1 raz.
- Aramon1911
- Posty: 59
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 16:13
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Wymieniłem świece. Trochę się załamałem po spojrzeniu na stare. Dwie z Bosha, dwie z NGK, całe w oleju...
C180 CGI 2011 WDD2040491A547894
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Cienko wyglądają te świece- nie bierze oleju.
Mercedes w204 C180 2007r
WDD2040461A056
WDD2040461A056
- Aramon1911
- Posty: 59
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 16:13
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Oleju zbytnio nie bierze. Na pewno się mieści w normach.
C180 CGI 2011 WDD2040491A547894
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Był o tym temat na forum. Chodziło chyba o uszczelki.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Może być tak że świece usmarowałeś w oleju podczas ich wykręcania ,sprawdź czy nie wywala ci czasem oleju spod uszczelki od pokrywy zaworów zwłaszcza w miejscu gdzie przykręcane są cewki , tym samym olej może spływać w otwory od świec ,jeśli by tak było to do czyszczenia będzie odma która jest wbudowana w pokrywie od zaworów.
S204 C180 CGI Avantgarde 2012 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Wymiana oringów przewodów intercoolera ( jeden przy kolanku turbo) drugi przy kolektorze dolotowym) odczuwalna szybsza reakcja na gaz. Przy okazji sprawdziłem luz na stronie zimnej turbo i... nic nie wyczulem, żadnego luzu. Przewody tez prawie suche choć taka jakby mgiełka na. ściankach jest., ale. myslę, że po 230 tyś przebiegu to nic nadzwyczajnego.
Zauważyłem też, ze paruje mi lewa lampa i pootwieralem rewizje, suszarka do wlosów na delikatny bieg. Później silikon szklarski na górę lampy przy łączeniu klosza z lampą. Jest lekkie pęknięcie klosza pod uszczelką górną gumową więc drobnym papierkiem sciernym po tym pęknięciu, odtluscilem i klej do twardych plastików.. zobaczymy w kolejnych dniach....
Zauważyłem też, ze paruje mi lewa lampa i pootwieralem rewizje, suszarka do wlosów na delikatny bieg. Później silikon szklarski na górę lampy przy łączeniu klosza z lampą. Jest lekkie pęknięcie klosza pod uszczelką górną gumową więc drobnym papierkiem sciernym po tym pęknięciu, odtluscilem i klej do twardych plastików.. zobaczymy w kolejnych dniach....
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Czkem na nowe mapy i na dniach będę robił aktualizacje. Dla zainteresowanych moge udostępnić mapy do NTG 4.5 ale wymagany jest kod aktywacyjny. Koszt kodu około 100EUR.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
W piątek małe zaskoczenie - tryb awaryjny :D SD pokazało klapy w kolektorze :D przerwanie wypalania DPF itp. Przygotowywałem się na rozebranie tego i nie jest to takie proste jakby się wydawało, dużo rzeczy do ściągnięcia, nowych uszczelek i nawet metalowych przeowdów pomiędzy wtryskami i listwą wtryskową.
Kombinowałem co tu zrobić bez rozbierania poprzez SD zrobiłem pare razy tez otwarcia i zamknięcia klap. Samochód wziąłem w trasie łącznie 160/200km i troche mocniej go przycisnąłem pare razy. Błąd narazie nie wrócił wypalanie DPF działa bez zarzutu. Jeżeli błąd wróci dzisiaj nawet jako tylko zapisany to zamawiam części dzisiaj po południu i zdam foto relacje z całej procedury ściągnięcia tego ustrojstwa, mam nadzieje, że czyszczenie załątwi sprawe.
Kombinowałem co tu zrobić bez rozbierania poprzez SD zrobiłem pare razy tez otwarcia i zamknięcia klap. Samochód wziąłem w trasie łącznie 160/200km i troche mocniej go przycisnąłem pare razy. Błąd narazie nie wrócił wypalanie DPF działa bez zarzutu. Jeżeli błąd wróci dzisiaj nawet jako tylko zapisany to zamawiam części dzisiaj po południu i zdam foto relacje z całej procedury ściągnięcia tego ustrojstwa, mam nadzieje, że czyszczenie załątwi sprawe.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
oczywiście nie życzę Ci aby awaria powróciła ale chętnie bym zobaczył fotorelacje z targania kolektora. Sam mam. ochotę u siebie przeprowadzić czyszczenie bo to zawsze dobrze robi dla kondycji silnika ale nie. moge doszukać sie w necie fotorelacji, filmu czy nawet opisu dla Om646. 811
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Ktoś92 ma om651 nowszy motor. U mnie bylo podobne problemy około DPF, czujnik rożnicy ciśnień itp. Moim zdaniem ten motor nie nadaje sie do miasta wogole. On potrzebuje latac i to tak im dluzej tym lepiej bo jak zamulalem go glownie po miescie ostatnie pol roku to problemy. Ostatnio jak mu dałem 2 razy po 7 godz jazdy i 1500 km w dwie strony to dopiero odżył i chodzi jak nowy. DPF czysty czujnik nie wali błędami a kolektor się przepalił. Te latanie po 160/200 km/h nic nie daje tylko spalasz rope chyba ze włączasz mu z SD wypalanie DPFa. Reasumując ten motor potrzebuje minimum 3 h pracy aby się dobrze rozgrzać, wypalić dpfa i wszelkie nagary w tym te z kolektora. Jazda tym autem głownie po miescie zabija ten motor.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?
Tak jak esener303 napisał, mnie dopadł problem z tego względu, że poprzedni właściciel nie jeździł zbyt dużo w ciągu chyba 6 lat samochód miał zrobione coś około 100 000km - ja w rok strzeliłem troche ponad 40 000km Kumpel ma OM651 w W212 i jeździ na taxi. Co 400-500km bierze samochód na trase powiedzmy 30km w jedną strone po autostradzie i wraca. Od tamtej pory nie ma problemów z DPF więc aż tak bardzo bym nie dramatyzował, wystarczy tylko regularnie robić mu trase co max 500km i nie będzie żadnych problemów. U siebie na liczniku w tej chwili mam 142 xxx km. Na wielu forach piszą, żeby co 150 000km wyjąć kolektor i go przeczyścić. W OM651 należy również sprawdzić czy nie jest pęknięty - w tych kolektorach lubią czasem pękać plastikowe tulejki trzymające śrube i mamy problem - nieszczelność. Sam kolektkor też potrafi pęknąć. Samochód sprawdziłem na podnośniku, cały silnik jest suchy, więc kolektor nie robie nam żadnych przedmuchów. Pęknięty kolektor uniemożliwi wypalenie filtra DPF, w systemie, nie będzie odpowiedniego ciśnienia i czujniki to wykryja rzucając błąd. Jeżeli macie problem błędu z cuzjników różnicy ciśnień w OM651 to niekoniecznie musi to być walnięty czujnik, zazwyczaj tak jest ale w ekstremalnych przypadkach może być kolektor. Po dłuższym namyśle u mnie zapadła decyzja o kupnie nowego kolektora - Troche gratów trzeba rozebrać przy silniku typu:
- spuszczenie płynu chłodniczego
- chłodniczka EGR (nowe uszczelki)
- filtr paliwa
- podstawa filtra paliwa (nowa uszczelka)
- zawór/wąż EGR (nowa uszczelka)
- listwa wysokiego ciśnienia (nowa śruba plus 2 podkładki)
- przewody wysokiego ciśnienia między listwą a wtryskami
- przewód wysokiego ciśnienia między pompą wysokiego ciśnienia, a listwą
- komore mieszającą (nowa uszczelka)
- można też wyczyścić przepustnice przy okazji, znajduje się pod komorą mieszającą (2 nowe uszczelki)
- do tego nowy płyn chłodniczy
Po wyjęciu tych elementów można dokonać demontażu kolektora - zabawa, praktycnzie na cały dzień. W serwisie powiedzieli mi, że u nich zajmuje to od 4h-6h - wycena na około 500EUR za samą robocizne w ASO - dlatego robie u znajomeg w garażu z małą pomocą, żeby szybciej to zrobić.
Wszystkie części wyszły mnie 520EUR razem z VAT. Trzeba się mocno targować bo można naprawde dużo urwać z ceny - zniżka dla klubu Mercedes-Benz to 15% ale można spokojnie zejść jeszcze niżej. Dla przykładu powiem, że za kolektor na początku dostałem cene 580EUR z VATem, po krótkich negocjacjach cena zeszłą do kwoty 420EUR z VATem. Za wszystkie graty, czyli kolektor, nowe śrubki do chłodniczki EGR, zaworu/węża itp, zaślepki gumowe na wtryski, liste, pompe, uszczelki - zapłaciłem 520EUR. Wg WISu należy wymienić przewody wysokiego ciśnienia między wtryskami i listwą, jak również przewód wysokiego ciśnienia między pompą a listwą. Koszt wszystkich przewodów ciśnieniowych bez zniżek to kwota chyba 260EUR, po zniżkach można spokojnie zejść niżej aczkolwiek, jeżeli nie są pęknięte i nie ma wycieku to spokojnie możemy je użyć na nowo.
Kolektor sprawdziłem przez SD, a raczej silniczek sterujący klapami. Rozruszanie go, pomaga na chwile Po wyciągnięciu, sprawdze jak to wygląda, czy nie ma jakiś małych pęknięć itp. Jeżeli będę pewien, że jest sprawny to wystawie na Ebay lub na forum jeżeli ktoś będzie zainteresowany, oddam za małe pieniądze.
Generalnie OM651 to dobry silnik, trzeba tylko pamiętać, że to diesel i po dłuższych jazdach w mieście, przejechać się trasą szybkiego ruchu, wcale nie potrzeba jakiś dużych prędkości, wystarczy nawet 80km/h i po osiągnięciu odpowiednich temperatur, wypalenie się załączy i nie ma problemu. Ja robie non stop trasy do pracy autostradą. Mam jakieś 40km w jedną strone i z DPF - odpukać - nie mam żadnych problemów. Jeszcze jedna ważna sprawa, gdy pali wam się check engine w tym silniku czy też OM646 czy OM642, pod żadnym pozorem nie jeździjcie długo z zapaloną kontrolką, inicjalizacja DPF wchodzi w tryb awaryjny i sterownik uniemożliwia wypalenie filtra więc można sobie zrobić spory problem.
- spuszczenie płynu chłodniczego
- chłodniczka EGR (nowe uszczelki)
- filtr paliwa
- podstawa filtra paliwa (nowa uszczelka)
- zawór/wąż EGR (nowa uszczelka)
- listwa wysokiego ciśnienia (nowa śruba plus 2 podkładki)
- przewody wysokiego ciśnienia między listwą a wtryskami
- przewód wysokiego ciśnienia między pompą wysokiego ciśnienia, a listwą
- komore mieszającą (nowa uszczelka)
- można też wyczyścić przepustnice przy okazji, znajduje się pod komorą mieszającą (2 nowe uszczelki)
- do tego nowy płyn chłodniczy
Po wyjęciu tych elementów można dokonać demontażu kolektora - zabawa, praktycnzie na cały dzień. W serwisie powiedzieli mi, że u nich zajmuje to od 4h-6h - wycena na około 500EUR za samą robocizne w ASO - dlatego robie u znajomeg w garażu z małą pomocą, żeby szybciej to zrobić.
Wszystkie części wyszły mnie 520EUR razem z VAT. Trzeba się mocno targować bo można naprawde dużo urwać z ceny - zniżka dla klubu Mercedes-Benz to 15% ale można spokojnie zejść jeszcze niżej. Dla przykładu powiem, że za kolektor na początku dostałem cene 580EUR z VATem, po krótkich negocjacjach cena zeszłą do kwoty 420EUR z VATem. Za wszystkie graty, czyli kolektor, nowe śrubki do chłodniczki EGR, zaworu/węża itp, zaślepki gumowe na wtryski, liste, pompe, uszczelki - zapłaciłem 520EUR. Wg WISu należy wymienić przewody wysokiego ciśnienia między wtryskami i listwą, jak również przewód wysokiego ciśnienia między pompą a listwą. Koszt wszystkich przewodów ciśnieniowych bez zniżek to kwota chyba 260EUR, po zniżkach można spokojnie zejść niżej aczkolwiek, jeżeli nie są pęknięte i nie ma wycieku to spokojnie możemy je użyć na nowo.
Kolektor sprawdziłem przez SD, a raczej silniczek sterujący klapami. Rozruszanie go, pomaga na chwile Po wyciągnięciu, sprawdze jak to wygląda, czy nie ma jakiś małych pęknięć itp. Jeżeli będę pewien, że jest sprawny to wystawie na Ebay lub na forum jeżeli ktoś będzie zainteresowany, oddam za małe pieniądze.
Generalnie OM651 to dobry silnik, trzeba tylko pamiętać, że to diesel i po dłuższych jazdach w mieście, przejechać się trasą szybkiego ruchu, wcale nie potrzeba jakiś dużych prędkości, wystarczy nawet 80km/h i po osiągnięciu odpowiednich temperatur, wypalenie się załączy i nie ma problemu. Ja robie non stop trasy do pracy autostradą. Mam jakieś 40km w jedną strone i z DPF - odpukać - nie mam żadnych problemów. Jeszcze jedna ważna sprawa, gdy pali wam się check engine w tym silniku czy też OM646 czy OM642, pod żadnym pozorem nie jeździjcie długo z zapaloną kontrolką, inicjalizacja DPF wchodzi w tryb awaryjny i sterownik uniemożliwia wypalenie filtra więc można sobie zrobić spory problem.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości