Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: esener303 »

No to u mnie wczoraj CHECK ENGINE a dziś rano zgasł sam z siebie. Ostatnio czyli ponad m-c temu taka sama sytuacja a pod SD pokazało że było zwarcie na czujniku różnicy ciśnień DPF tylko taka uwaga u mnie jak padł mi OEM czujnik to kupiłem z hurtowni obok jakiś zamiennik TRUCKTEC za 150 zł i nie wiem czy ten CHECK przez ten czujnik i lepiej go wymienić na BOSCHA ? czy coś z wiązką do czujnika ? czy może sterownik coś się psuje ? czy może przyjrzeć się dokładniej kolektorów choć jak będzie nieszczelność na kolektorze to nie będzie przypadkiem innego rodzaju błędu spadku ciśnienia ? :)
Dodam że w grudniu zrobiłem ponad 3500 km głownie po autostradach PL/DE i nic nie było żadnego błędu.
Problem przytrafia mi się zawsze w ruchu miejskim.
aktualny przebieg 203 K km.
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Najpierw sprawdzenie czujnika na SD w czasei jazdy, z wyłączonym silnikiem itp. żeby odczytać jego wskazania. Jeśli to jest ok, to sprawdzenie czujnika multimetrem i sprawdzenie okablowania. Czasem może też wyrzucić błąd czujnika jeśli np. klapy w kolektkorze się przycinają. Zależy od błędu jaki wyrzuci. Może niektórzy stwierdzą, że przesadzam ale jestem zdania, że system DPF jest dośc ważnym układem we współczesnych dieslach więc ja bym raczej wsadził ori czujnik.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: esener303 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mechanik mi sugeruje napewno wymianę czujnika na ten Boscha.
Pojezdzic i zobaczyc czy blad sie powtorzy, jeśli bład by sie powtorzył to przyjrzeć się dpf - regeneracja


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Jeżeli odczyt z czujnika różnicy ciśnień jest nieprawidłowy to procedura wypalania DPF jest zatrzymana lub całkowicie wstrzymana dlatego dostajesz błąd o dużej zawartości sadzy w filtrze ;) wymień czujnik ale sprawdź też wtyczke. W wartościach live data jest zmienna informująca kiedy nastąpi kolejne wypalenie. Jeżeli przekroczy 200% to wypalanie filtra jest wstrzymane i samochód wchodzi w tryb awaryjny. Wtedy masz dwie opcje, wypalanie na postoju poprzez xentry lub wymuszenie wypalania w czasie jazdy :) ta druga opcja jest bezpieczniejsza ;) druga sprawa polecam to zeobić odrazu, możesz załatwić DPF przez ten czujnik ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Z tym wypalaniem to też nie tak hop siup, jeśli zawartość sadzy w filtrze przekroczy wartość graniczną to SD nawet nie próbuje wypalić tego(a nawet blokuje tą opcję), ze względu na bezpieczeństwo innych komponentów, a jakich? Ano wystarczy turbina, gdy filtr jest zapchany to tworzy się back pressure i turbina dostaję w tyłek. Bardzo często żywotność turbiny uwarunkowana jest prawidłowym wypalaniem DPF i dlatego też tak często się zdarza że przy niewielkich przebiegach one już są do wywalenia.
Jeśli DPF mocno zawalony i przekroczona wartość graniczna na SD, to kolego tylko manualne czyszczenie pozostaje.
Piszę o tym z własnego doświadczenia, bo ostatnio miałem na SD W207 350 CDI.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Napisałem, że wartość do kolejnego wypalenia filtra, druga wartość wskazuje jego całkowite zapchanie i jeśli jest jak mówisz to wtedy komputer blokuje nawet wypalenie na postoju ;) jeżeli jest to wartość o której pisałem wtedy można wykonać procedure na postoju ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: esener303 »

lukzlo22 pisze: Jeśli DPF mocno zawalony i przekroczona wartość graniczna na SD, to kolego tylko manualne czyszczenie pozostaje.
Piszę o tym z własnego doświadczenia, bo ostatnio miałem na SD W207 350 CDI.
Rozumiem że sugerujesz regeneracje dpfa ?

Problem mam odkąd wymieniłem czujnik różnicy ciśnień dpf okolo 2 mce temu na zamiennik trucktec i wywala mi blad na miescie. Ostatnio zrobiłem trase 3500 km głównie po autostradach w pl i de i nie było problemu a dpf sie wypalal ten blad jak wyzej wywala tylko przy jezdze po miescie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Błąd masz o nieprawidłowej zawartości sadzy ;-) jak możesz wyświetl sobie liste ostatnich procedur DOF i zobacz czy były dokończone, możliwe, że złe odczyty z czujnika przerywały, stąd błąd o nieprawidłowej zawartości sadzy. Zerknij jeszcze na parametr o którym pisałem bo nie widziałem go na zdjęciu, zapełnie w skali do kolejnego wypalenia filtra. Najpierw wymień czujnik, jak najszybciej ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

esener303 pisze: 20 sty 2019, o 08:07
lukzlo22 pisze: Jeśli DPF mocno zawalony i przekroczona wartość graniczna na SD, to kolego tylko manualne czyszczenie pozostaje.
Piszę o tym z własnego doświadczenia, bo ostatnio miałem na SD W207 350 CDI.
Rozumiem że sugerujesz regeneracje dpfa ?

Problem mam odkąd wymieniłem czujnik różnicy ciśnień dpf okolo 2 mce temu na zamiennik trucktec i wywala mi blad na miescie. Ostatnio zrobiłem trase 3500 km głównie po autostradach w pl i de i nie było problemu a dpf sie wypalal ten blad jak wyzej wywala tylko przy jezdze po miescie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Narazie wymień ten czujnik DPFa na oryginał, lub przynajmniej bosch, tak jak sugeruje kolega ktoś92 i zobacz co się będzie działo. Być może narazie masz tryb awaryjny bo czujnik nie działa poprawnie. Jeśli nadal będzie to samo no to raczej DPF do czyszczenia.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

LiquiMoly ma fajny srodek do czysczenia DPF - niby wszystkie są bazie nafty ale ten wykorzystaliśmy u kolegi w W212 :-) Miał zawalony DPF, że głowa boli, jeździł dość długo z pękniętym kolektorem. Po tej kuracji DPF jest jak nowy :-D Środek wpuszczasz przez czujnik różnicy ciśnień bezpośrednio do DPF i on tam sobie działa :-) Ja ze względu na problem z klapami, samochód uziemiam do następnego piątku... I tak wolne mam, nie ruszam się z domu, trzeba się uczyć do egzaminu...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

ktos92 pisze: 20 sty 2019, o 20:51 I tak wolne mam, nie ruszam się z domu, trzeba się uczyć do egzaminu...
Co tam ciekawego ogarniasz? ;-)
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Efcia
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 2019, o 13:50

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Efcia »

Problem pojawił się i u mnie, regenerować czy mogę jakoś sama wyczyścić? Znalazłam takie infromacje https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... ypalic-dpf ale i tak w pierwszej kolejności wolałabym się dowiedzieć co o tym sądzicie i wysłuchać waszych propozycji :D
Ostatnio zmieniony 7 lut 2019, o 10:26 przez Efcia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: PAMONIUSZ »

Efcia pisze: 22 sty 2019, o 14:10 Problem pojawił się i u mnie, regenerować czy mogę jakoś sama wyczyścić?
poczytaj na forum o wypalaniu dpf. Najpierw spróbuj normalnie. tzn. rozgrzej auto do temp pracy, przejedź ok 20 minut jazdy, później na jakąś autostradę, dobrze zeby było w miare pusto i staraj sie utrzymać powyżej 2.5 tyś obrotów ciąglej jazdy. Jak dla. Ciebie za szybko to zrob to na nizszym. biegu. mi zwykle. wystarcza 30km takiej jazdy.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

lukzlo22 pisze: 21 sty 2019, o 20:20
ktos92 pisze: 20 sty 2019, o 20:51 I tak wolne mam, nie ruszam się z domu, trzeba się uczyć do egzaminu...
Co tam ciekawego ogarniasz? ;-)
Certyfikat IT robie i mam egzamin w czwartek. Co do kolektora, to powiem tak. W OM651 jest troche roboty żeby to zrobic. Każdy musi ocenić samemu czy warto wyjmować i czyścić, w moim przypadku, samochodu używam dośc dużo - robie około 40 000km - więc chce zrobić raz i mieć święty spokój, niż rozbierać dwa razy bo okazało się, że jednak jest coś nie tak z kolektorem. Jeśli ktoś będzie zainteresowany to swój używany - oczywiście jeżeli będzie w pełni sprawny - moge odsprzedać za niewielkie pieniądze. Kolektor będzie wyczyszczony i sprawdzony pod kątem, pęknięć itp.

Co do DPF to wystarczy go dobrze rozgrzać, wyskoczyć na autostrade i nie trzeba wcale piratować żeby się wypalił. Wyskocz na trase szybkiego ruchu i przejedź się z 30min. Warto sprawdzić na SD czy nie ma jakiś błędów które mogą uniemożliwić wypalenie filtra - w tej sytuacji polecam rozwiązać usterke bo koniec końców DPF będzie do czyszczenia lub wywalenia.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: esener303 »

ktos92 pisze: 22 sty 2019, o 18:10
lukzlo22 pisze: 21 sty 2019, o 20:20
ktos92 pisze: 20 sty 2019, o 20:51 I tak wolne mam, nie ruszam się z domu, trzeba się uczyć do egzaminu...
Co tam ciekawego ogarniasz? ;-)
Certyfikat IT robie i mam egzamin w czwartek.
z czego się certyfikujesz ? :lol:

P.S. dziś wymieniam czujnik na BOSCHa ten TRUCKTEC leci do kosza.
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości