MB na taxi

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: MB na taxi

Post autor: Shrek »

Ten tez ma silnik M271? to ja już głupi jestem, wszystko już mi się miesza i kręci ... już nie wiem czego mam szukać
w benzynie, w ropie OM646 2.2 to wiem, benzyna jak widzę M271 to mi się czerwona kontrolka włącza.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: MB na taxi

Post autor: korzen »

Dlaczego? M271 to bardzo dobry motor... kontrolować rozrząd, bardzo dobrze chodzi na lpg... Jaki inny benzynowy niby na taxi?? M271 jedyna słuszna opcja obok om646...


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: MB na taxi

Post autor: Shrek »

Jakoś tak chyba mnie zamroczyło, ciągłe narzekania na nasz silnik mi się utrwaliły i stąd jakieś opory,
a przecież sam mam ten silnik. Kwestia spalania może go eliminuje, bo w mieście jak bym nie jeździł,
to 12 wciąga bez najmniejszego problemu, jedynie gazowanie może to uratować, ale tu też naczytałem
się bardzo negatywnych opinii, że one nie lubią i kółko mi się zamknęło. Muszę zadzwonić do gazownika,
mam tu zaufanie do jednego gościa, zakładałem u niego i 5 lat serwisowałem Grand Voyagera, zrobiłem
200 kkm na jego instalacji i nigdy nie miałem nawet najmniejszej usterki, czegokolwiek, zobaczę co powie.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: MB na taxi

Post autor: ktos92 »

Moim zdaniem silnik M271 jest naprawdę dobrym silnikiem i nie stwarza praktycznie żadnych problemów - tylko rozrząd. Zobaczcie na silniki innych producentów tam liczba usterek wzrasta 10-cio krotnie. Shrek dobry gazownik poradzi sobie z instalacją gazową do tego silnika - ktoś kto zna temat da rade i wszystko będzie ok. Te silniki są przecież trwałe i przy odpowiednim serwisie zrobią 500 000Km z pocałowaniem w ręke.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: MB na taxi

Post autor: diabeelek »

U Was w poznaniu dobrze robi instalacje Pitec - gościu naprawdę kumaty, opatentował swój reduktor i wtryskiwacze
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: MB na taxi

Post autor: korzen »

M271 to bardzo dobry silnik, aczkolwiek pali dosc sporo wiec tylko LPG. Tez sporo czytalem o LPG i mialem sporo rozterek. Ale po lekturze, konsultacjach z kilkoma mechanikami i warsztatami LPG opinie sa ze to bardzo dobry silnik pod gaz... Tylko musi byc dobrze zalozony i wystrojony... Ja jeszcze nie zrobilem 1k km na gazie, wiec sie mi ciezko obiektywnie wypowiadac. Jak narazie jest super (az sie nei spodziewalem), nowe instalacje to juz inna bajka... Pod maska nie mam zadnych pocietych plastikow, wtryskiwaczy nie widac, roznicy w jezdzie nie zauwazysz bo pod obciazeniem masz dotrysk/przelaczanie sie na Pb... Dla mnie na takske dobra opcja bo latwiej o auto z normalnym przebiegiem...
Wiadomo, lepiej nie zakladac LPG (koszta spore, ja dalem 3600zl) i jezdzic na Pb... Ale jako taksa albo jak ja mam jezdzic 150km dziennie, to niestety bez przerobki M271 odpada... Taksa ma na siebei zarabiac, wiec uprzedzenia trzeba odlozyc na bok...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: MB na taxi

Post autor: ktos92 »

Na TAXI wyjdzie taniej jeździć M271 w gazie niż Dieslem :lol:
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: MB na taxi

Post autor: Shrek »

Właśnie dzwoniłem w dwa miejsca, do mojego gazownika, który potwierdził dobry pomysł w 271, za 3100 do założenia.
Dzwoniłem też do tej firmy Pitec i u nich na najlepszym modelu instalacji też 3100, który u tego mojego wychodzi już
prawie 4 więc opcja jest prosta. Mam kontakt z handlarzem znajomym, zadałem mu temat i okazuje się, że są dwie szt.
w DE do odebrania, w tym jedna 2008r kompresor, w avangardzie dość bogatej, urzekły mnie skóry z pamięciami i tylna
kanapa ogrzewana nawet, koszty wyjazd i 4300€ do zapłacenia, plus opłaty więc myślę, że jest się nad czym pochylić.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: MB na taxi

Post autor: korzen »

Wiem, ale swoje za instalacje trzeba zaplacic. Do tego E200 kompressor bedzie raczej drozszy niz C220CDI z tego samego rocznika... Wiec tutaj wypadkowa tego jak dlugo auto ma na siebie zarabiac.
Do tego LPG to dodatkowe przeglady (ok 120-300zl zalezy od przegladu ktory wypada) co 10tys km, wiec tez 500zl rocznie trzeba doliczyc. Pzzeglad drozszy o 70zl.. Niby nic, ale te 700zl sie uzbiera. Do tego czestsze tankowanie, ale to juz nie jakis wielki problem bo taxi i tak kraza po miescie... Za to OC tansze i tansza jazda... Choc w miescie to lyknie z 14l LPG, a czasem na Pb tez trzeba polatac (ja na Pb sobie robie ok 10% minimum)... Sumarycznie wyjdzie taniej od CDI, ale nie jakas kosmiczna roznica. Na plus tansze OC (mala pojemnosc) i tani w obsludze motor. No i nie ma problemu jak zrobia jakies strefy "eko" z emisjami spalin...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: MB na taxi

Post autor: ktos92 »

Jeśli chodzi o serwis - Diesla zawsze się bałem, pierdyliard rzeczy które mogą się sypnąć, a M271 jest stosunkowy nieskomplikowanym silnikiem :-)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: MB na taxi

Post autor: korzen »

Dokaldnie, ale rozrzad po zakupie 2-2.5 tys plus LPG 3,5tys... Wiec za tyle w dieslu sporo tez zrobisz :-)
Shrek 3300 u mnie podstawa instalacja w opcji "premium" ze strojeniem na hamowni, gwarancja na 5lat, przegladami lacznie z hamownia co 60tys km... Reduktor chyba do 300KM, bo te do 220KM nie daja rady przy naszych kompresorach (nie wiedziec czemu)... Wtryski jakies aeb iplus cos?? Nie chcialem hana czy barracuda tylko cos lepszego... Doplata za wlew pod klapka (caly sie miesci bez zadnych dokrecanych dziadostw), wersja turbo/kompressor, wiekszy zbiornik + wzmocnienie bagaznika (podloga plastik). Wskaznik paliwa/przelacznik w popielniczce. Zamkne nic nie widac. Podobnie wtryskiwaczy.

http://lpg.gdansk.pl/Instalacja_LPG_Mer ... C,590.html

Jak ktos zaklada cos takeigo za 2500zl to ja podziekuje. DRAMAT... Ja bym takiego auta nie odebral. U mnie pod maska nie widac nic, tylko reduktor przy zbiorniczku wyrownawczym plynu i sterownik po lewej... Za taki montarz jak w linku powyzej, to sie powinno uprawnienia tracic... Te rurki od wtryskiwaczy takie dlugie... Masakra...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: MB na taxi

Post autor: ktos92 »

Zawsze istnieje szansa, że rozrząd będzie cały :-P
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: MB na taxi

Post autor: Shrek »

Wczoraj puściłem kumpla w Koszalinie i nie zdążył, jak pojechał oglądać tego czarnego okazało się,
że właśnie finalizuje gość transakcje, a kumpel powiedział mi, że jego zdaniem to była właśnie tzw
okazja, jak rzadko się trafia tak ona przeszła mi koło nosa. Trudno.

Na ta chwile mam coś na oku, ale kosmicznie daleko, Białystok to nie moje rejony :-)

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 4e8de5ddee
WDB2110421A958855

drugi bliżej, nawet tego samego kumpla bym puścił na oględziny ale dodzwonić się można po 19.
Jest vin w ogłoszeniu, wiec może coś więcej się dowiemy z niego

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 4e8de5ddee
WDB2112411B078974
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Pasjonat
Posty: 235
Rejestracja: 8 lip 2016, o 21:41

Re: MB na taxi

Post autor: Pasjonat »

ktos92 skąd masz takie uprzedzenie do diesla? Z problemami jest pół na pół postów co do benzyny i diesla. Układy wspomagania, hamulcowy, chłodzenia, skrzynie itp są takie same bądź identyczne. W co którymś poście w necie nierówna praca silnika o rozrządzie czy kompresorze nie wspomnę. Nie mówię, że diesel lepszy, ale w kwestii auta na taxi to postawił bym je na równym poziomie.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: MB na taxi

Post autor: ktos92 »

Pasjonat pisze:ktos92 skąd masz takie uprzedzenie do diesla? Z problemami jest pół na pół postów co do benzyny i diesla. Układy wspomagania, hamulcowy, chłodzenia, skrzynie itp są takie same bądź identyczne. W co którymś poście w necie nierówna praca silnika o rozrządzie czy kompresorze nie wspomnę. Nie mówię, że diesel lepszy, ale w kwestii auta na taxi to postawił bym je na równym poziomie.
Żadnych z tych problemów nie miałem ani w W203 ani teraz w W204 :-D Czasami czytając posty na forum W203 i W204 patrząc na przebieg mojego W203 i W204 - mówie o realnym przebiegu nie miałem ani jednej poważnej awarii. W203 ma przelatane 290 xxx km, W204 164 xxx km - oba z silnikami benzynowymi. Wracając do tematu? Czemu uprzedzenie do diesla - moim zdaniem z prostego powodu ;-) Silnik jest masakrycznie skomplikowany. Idziemy o zakład, że z coraz to bardziej większymi normami emisji spalin diesla mogą być wycofywane z rynku konsumenckeigo dla typowego Kowalskiego za parenaście lat? O jakich problemach z kompressorem mówisz :lol: Kompressor to akurat jedna z najmniej awaryjnych rzeczy w tym silniku - 2 x szybciej padnie turbo w dieslu niż kompressor w M271. Ale to nie chodzi o to, żeby się kłócić który silnik lepszy itp. Dlaczego sądze, że benzynka będzie lepszym wyborem? Dlatego, że prędzej kupi benzyne z małym przebiegiem niż diesla - szczególnie jeśli mówimy o W211 :-D

WDB2110421A958855
Parameter Value
Ident. number (FIN) WDB2110421A958855
VIN WDB2110421A958855
Baumuster 211042
Sales name E 200 KOMPRESSOR
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... mw2s5uhc3m
Order number 0 6 278 15121 (Destination: Company employees)
Delivery date 27 03 2006
PAINT1 189U GREEN BLACK METALLIC
Interior color 331A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
Engine 271941 30 755242
Gearbox 716628 02 207581

189U GREEN BLACK METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
229L GERMANY
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
330A FABRIC
331A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
411 6-SPEED MANUAL TRANS.
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
523 RADIO AUDIO 20
580 AIR CONDITIONER
806 YEAR OF MODIFICATION
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FW LIMOUSINE
GM MANUAL TRANSMISSION
H08 WOOD TRIMM CALYPTUS
HA REAR AXLE
L LEFT-HAND STEERING
M18 DISPLACEMENT 1.8 LITER
M271 R4-GASOLINE ENGINE M271
R18 LM 7-HOLE-DESIGN 16 ZOLL ALL ROUND
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Other information
Parameter Value
EU approval date 20050504
EU approval number e1*2001/116*0183*12
Additional info for engine
Parameter Value
Engine 271941 30 755242
AGG_VAR A 271 010 84 44
ETV_BM 27194130
ZUTEXT
Variant A 271 010 84 44
Number for spare parts 27194130
Text FUER DIESES FAHRZEUG KANN ALTERNATIV DER RUMPFMOTOR A271010074580 GELIEFERT
WERDEN
FOR THIS VEHICLE THE BASIC ENGINE A271010074580 CAN BE SUPPLIED ALTERNATIVE
LY
System information
Parameter Value
Manufacturer's data version DW 04/2017 Delta 2
DB storage version 1.2
Data language en
Record was added in database 2017-04-19 18:30
Last query date 2017-04-19 18:30
Last update date 2017-04-19 18:30
Data display version 2.2

WDB2112411B078974
Parameter Value
Ident. number (FIN) WDB2112411B078974
VIN WDB2112411B078974
Baumuster 211241
Sales name E 200 KOMPRESSOR
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... =vsup9pgji
Order number 0 6 278 68573 (Destination: Company employees)
Delivery date 02 11 2006
PAINT1 775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
Interior color 741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
Engine 271956 30 846061
Gearbox 722695 06 719184

110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
523 RADIO AUDIO 20
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
740A FABRIC, AVANTGARDE
741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
807 *2 211____ 20030218 YEAR OF MODIFICATION
807 *3 271.9__ 20050321 YEAR OF MODIFICATION
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
L LEFT-HAND STEERING
M019 SERVICE REPOSITIONED
M18 DISPLACEMENT 1.8 LITER
M271 R4-GASOLINE ENGINE M271
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Other information
Parameter Value
EU approval date 20060908
EU approval number e1*2001/116*0213*12
Additional info for engine
Parameter Value
Engine 271956 30 846061
AGG_VAR A 271 010 61 44
ETV_BM 27195630
ZUTEXT
Variant A 271 010 61 44
Number for spare parts 27195630
Text FUER DIESES FAHRZEUG KANN ALTERNATIV DER RUMPFMOTOR A271010124680 GELIEFERT
WERDEN
FOR THIS VEHICLE THE BASIC ENGINE A271010124680 CAN BE SUPPLIED ALTERNATIVE
LY
System information
Parameter Value
Manufacturer's data version DW 04/2017 Delta 2
DB storage version 1.2
Data language en
Record was added in database 2017-04-19 18:33
Last query date 2017-04-19 18:33
Last update date 2017-04-19 18:33
Data display version 2.2
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości