W205

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Marian
Posty: 34
Rejestracja: 3 mar 2013, o 22:02

Post autor: Marian »

Lista silników europejskich wersji Mercedes-Benz C-Class W205:

C 180 BlueTec: Renault-based, 1.6-liter turbodiesel with 115 hp and 280 Nm (207 lb ft) of torque, arrives in September 2014;
C 200 BlueTec: Renault-based, 1.6-liter turbodiesel with 136 hp and 320 Nm (236 lb ft) of torque, arrives in September 2014;
C 220 BlueTec: 2.1-liter turbodiesel with 170 hp and 400 Nm (295 lb ft) of torque, available from March 2014;
C 220 BlueTec BlueEfficiency Edition: 2.1-liter turbodiesel with 170 hp and 400 Nm (295 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 250 BlueTec: 2.1-liter twin-turbodiesel with 204 hp and 500 Nm (369 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 300 BlueTec Hybrid: 2.1-liter twin-turbodiesel with 204 hp and 500 Nm (369 lb ft) of torque plus a 27 hp electric motor, arrives in June 2014;
C 180: 1.6-liter turbocharged gasoline engine with 156 hp and 250 Nm (184 lb ft) of torque, available from March 2014;
C 180 BlueEfficiency Edition: 1.6-liter turbocharged gasoline engine with 156 hp and 250 Nm (184 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 200: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 184 hp and 300 Nm (221 lb ft) of torque, available from March 2014;
C 250: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 211 hp and 350 Nm (258 lb ft) of torque, could get 9G-Tronic instead of 7G-Tronic from the beginning, arrives in June 2014;
C 300: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 238 hp and 370 Nm (273 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 400 Plug-in Hybrid: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 238 hp and 370 Nm (273 lb ft) of torque plus a 68 hp electric motor, arrives in 2015;
C 400: 3.0-liter twin-turbocharged V6 with 333 hp and 480 Nm (354 lb ft) of torque, arrives in September 2014;
C 63 AMG: 4.0-liter twin-turbocharged V8 with 460-485 hp and 650-700 Nm (479-516 lb ft) of torque, arrives in October 2014;
Marian
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Trudno się przyzwyczaić do Renault-MB i odwrotnie.

Cóż, będzie coraz więcej "kundli" MB.

Co do W205 przewidywane są po "lifcie" dwie hybrydy, jeden "wodorowiec" i model kmpl.
elektryczny.

Podobno we współpracy z chińczykami i Vartą mają wspaniały akumulator.
Ktoś z Varty podobno puścił taką informację.Oficjalnie została zdementowana.

Gość, który opracuje akumulator ładowany w czasie wypicia kawy - dostanie Nobla i będzie najbogatszym człowiekiem w historii.

Ciekawe ile kraje arabskie byłyby skłonne zapłacić mu za nie opatentowanie takiego wynalazku?
Wiąże się z tym pytanie - czy już się to nie stało? :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

Nie ma wolnossącej V6 (C350) :roll:
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
jurek968
Posty: 66
Rejestracja: 27 lut 2012, o 20:38

Post autor: jurek968 »

miluch pisze:Nie ma wolnossącej V6 (C350) :roll:
Bo zamienia go V6 tt , zresztą ten silnik jest już w kilku modelach np. E400 Coupe.
Ten aktualny z C350 jest tak dobry, że trudno mi sobie wyobrazić jak będzie z następcą , czyli c400 - aż mam dużą ochotę spróbować...

W nowym aucie nie podoba mi się dolepiony ekran "nawigacji"

A jak będzie naprawdę wygladać to auto to zobaczymy za kilka miesięćy.

No i czy zostanie w podobnej cenie jak obecna C klasa?
C350
mermarcin
Posty: 62
Rejestracja: 16 lut 2013, o 07:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mermarcin »

Cena juz jest znana od kilku tygodni, podstawa około 126 tys.
1,8 kompressor
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

Kazek pisze:Bardziej mi się podoba w204 po lifcie z 2012 r. np. Piękne auto - nieomal idealne.
zdecydowanie tak

[ Dodano: 2014-02-01, 18:42 ]
Marian pisze:Lista silników europejskich wersji Mercedes-Benz C-Class W205:

C 180 BlueTec: Renault-based, 1.6-liter turbodiesel with 115 hp and 280 Nm (207 lb ft) of torque, arrives in September 2014;
C 200 BlueTec: Renault-based, 1.6-liter turbodiesel with 136 hp and 320 Nm (236 lb ft) of torque, arrives in September 2014;
C 220 BlueTec: 2.1-liter turbodiesel with 170 hp and 400 Nm (295 lb ft) of torque, available from March 2014;
C 220 BlueTec BlueEfficiency Edition: 2.1-liter turbodiesel with 170 hp and 400 Nm (295 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 250 BlueTec: 2.1-liter twin-turbodiesel with 204 hp and 500 Nm (369 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 300 BlueTec Hybrid: 2.1-liter twin-turbodiesel with 204 hp and 500 Nm (369 lb ft) of torque plus a 27 hp electric motor, arrives in June 2014;
C 180: 1.6-liter turbocharged gasoline engine with 156 hp and 250 Nm (184 lb ft) of torque, available from March 2014;
C 180 BlueEfficiency Edition: 1.6-liter turbocharged gasoline engine with 156 hp and 250 Nm (184 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 200: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 184 hp and 300 Nm (221 lb ft) of torque, available from March 2014;
C 250: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 211 hp and 350 Nm (258 lb ft) of torque, could get 9G-Tronic instead of 7G-Tronic from the beginning, arrives in June 2014;
C 300: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 238 hp and 370 Nm (273 lb ft) of torque, arrives in June 2014;
C 400 Plug-in Hybrid: 2.0-liter turbocharged gasoline engine with 238 hp and 370 Nm (273 lb ft) of torque plus a 68 hp electric motor, arrives in 2015;
C 400: 3.0-liter twin-turbocharged V6 with 333 hp and 480 Nm (354 lb ft) of torque, arrives in September 2014;
C 63 AMG: 4.0-liter twin-turbocharged V8 with 460-485 hp and 650-700 Nm (479-516 lb ft) of torque, arrives in October 2014;
czy mi się wydaje czy nie widzę, nie ma 3litrowego v6 w dieslu?? tylko 300cdi 2.1litra 4gary??
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
koko115
Posty: 174
Rejestracja: 8 gru 2013, o 02:46
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Jest. Nazywa się C400....
C320CDI V6 7g-tronic - po virusie 260KM 610NM
VIN WDD2040221A097417
Stolarz13
Posty: 18
Rejestracja: 30 wrz 2013, o 22:57

Post autor: Stolarz13 »

C400 to raczej benzyna i według mnie V6 Diesela nie będzie.

Ale C63 to też ma być podobno 4.0 V8 BiTurbo ok. 460 KM, więc downsizing pełną gębą.

Ciesze sie, że motor 2,1 zostaje, to sprawdzona konstrykcja MB.

PZDR
Stolarz
Jeszcze W203 ale wkrótce W204
koko115
Posty: 174
Rejestracja: 8 gru 2013, o 02:46
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Zwróć uwagę że przy innych jednostkach pisze gasoline, to raczej benzyna. Przy C400 nie pisze gasoline..
C320CDI V6 7g-tronic - po virusie 260KM 610NM
VIN WDD2040221A097417
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

czyli moja przygoda kończy się na w204,bo następny samochód musi mięć 3litrowe v6 w dieslu :mrgreen:
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 133
Rejestracja: 11 wrz 2009, o 15:02
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

Ja z perspektywy czasu myślę, że jednak downsizing jest właściwym kierunkiem. Co by nie mówić to zdecydowana poprawa osiągów i zmniejszenie zużycia paliwa jest tu zauważalne i dziś z 1,8 i 4 cylindrów wyciąga się spokojnie to, co jeszcze 10 lat temu z 3 litrów i V6.
Widzę to po swojej E320 V6, która pali średnio 11-12l/100km, a bardziej podoba mi się charakterystyka momentu obrotowego silników doładowanych. W osiągach moja W211 jest porównywalna z np C200 CGI, a przy tym jakie mamy różnice w spalaniu.
Marian
Posty: 34
Rejestracja: 3 mar 2013, o 22:02

Post autor: Marian »

C 400: 3.0-liter twin-turbocharged V6 with 333 hp and 480 Nm: to silnik benzynowy - tak piszą.
A co do skrzyń biegów to ostatnio przeczytałem, że na razie będzie zupełnie nowa 6-biegowa manualna i 7-biegowy automat (7G-Tronic Plus)
9-biegowy automat dołączy za jakiś czas.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2014, o 23:04 przez Marian, łącznie zmieniany 1 raz.
Marian
jurek968
Posty: 66
Rejestracja: 27 lut 2012, o 20:38

Post autor: jurek968 »

Z dobrego ,żródła wiem ,że ą jakieś problemy z tym nowym 9 biegowym automatem.

Downsizing - jest ok dla nowego auta , dla 1 szego , moze 2 giego właściciela, póżniej są schody.
Przy pewnym wysileniu silników , zaczynają się kłopoty i wiedzą o tym czołowe firmy jak Ferrari czy Porsche.
Dawniej Porsche przy wysileniu 60 - 80 KM z litra robiły przebiegi po 400 tys , teraz mimo najlepszych materiałów , gdy moc oscyluje "tylko" ok 100 kM z litra , trudno znależć auto które przejeżdża 250 tys .
Ferrari to już wogóle .....100 000 to max do remontu.
C350
Stolarz13
Posty: 18
Rejestracja: 30 wrz 2013, o 22:57

Post autor: Stolarz13 »

Dzisiejsze samochody są produkowane na góra 5 lat jak sie gwarancja skończy, do maks 250kkm.
Idea tzw "cyklu życia produktu". Dla MB ważny jest tylko pierwszy właściciel, bo wydaje pieniądze w salonie drugi czasem bo jeszcze naprawia swoje 4 letnie auto w ASO. Problem pojawia się, bo jak auto działa i nie trzeba go zmienić/kupic nowego to MB nie ma zysku, a jak się psuje to właściciel kombinuje jak kupić nowe, biorąc kredyt pozyczając od rodziny itp A później wszytko pęka bo wszystko w kredycie a nie ma pokrycia i jest wielki kryzys..:)

Marki Japonskie jeszcze nie robią Down Sizingu i tu pełen szacunek...:) Accord występuje nadal tylko w wersji wolnossącej 2,0 i 2,4 w 4 cylindrach w benzynie. A braku innowacyjności im zarzucić nie można, bliżej się przyjrzałem Hondzie i dla mnie jako z reguły drugiego właściciela, ktory jeździ od ok 150kkm do ok 300-350 kkm to jest dobre rozwiązanie. Choć MB np W203 spokojnie daje rade z takim przebiegiem. Ciekawe jak W204. Obstawiam, że C220CDI powinno dać rade jak będzi edobrze traktowane.
Z sentymentu do MB pewnie i tak skończe z W204 niedługo.

PZDR
Stolarz
Jeszcze W203 ale wkrótce W204
jurek968
Posty: 66
Rejestracja: 27 lut 2012, o 20:38

Post autor: jurek968 »

Dzisiaj miałem przyjemność , jeżdzić W205.Byłem pierwszym , w przenośni i dosłownie...
Auto miało przebieg bodaj 2,5 km... niestety była to wersja z mocą 156 KM - benzynowy podstawowy model.

Na szybko
1. Jakość wyrażnie do przodu , czuć to na każdym kroku.wracając do swojego auta ( rocznik 2012 )wróciłem jakby do poprzedniej epoki :roll:
2.W jeżdzie auto jest zwinniejsze( waga w dól) ma lepszy ukłąd kierowniczy.Jest też stabilniejsze nieco.
3.Chyba w standarcie jest 6 opcji uatawiania trybu jazdy, sport, comfort itd...duży plus..
4. Mnóstwo gadżetów ( dla mnie zbyt dużo ) ale dla niektórych to plus
Tak np. elektryczny hamulec"ręczny"
5. Wada - kłopotliwe ustawianie kimy/temp. temperatura widoczna jedynie na centralnym
ekranie , trzeba odwrócić wzrok , skoncentrować się , bez sensu..

Reasumując , bardzo czuć jakość ,ale to bardzo ,plus nadwozie w kierunku elegancji raczej niż sportu.
Powiedzmy ,że jakość GLA , CLA odpowiada starej C ( W204) a W205 to obecna E z lekkim +. :!:
Dodam ,że gwarancja 2 lata , ale za 500 zł można dokupić kolejne 2 lata - czyli mercedes wie ,że auto będzie 100 % niezawodne.
C350
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości