C63 AMG - dodatkowe informacje

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Niko
Posty: 2
Rejestracja: 3 lis 2018, o 11:58

C63 AMG - dodatkowe informacje

Post autor: Niko »

Witam wszystkich, od kilku miesięcy mam przedliftowe W204 C63. Japan, 14 tys nalotu, stan fabryczny, totalna igła.
Zrobiłem nim ok 2 tys i mam kilka przemyśleń, którymi chciałbym się podzielić. Zamierzam go też dofinansować jednak zanim to zrobię potrzebuje opinii użytkowników, którzy swoimi C63 zrobili 50 tys i więcej.
Jest wg mnie fajnie wyważony, intuicyjny jednak do tego, do czego go kupiłem brak mu trochę mocy. Oczywiście moje umiejętności w jego opanowaniu również wymagają doszlifowania. Jazda po prostej jest nieco nudna. Zawsze znajdzie się ktoś szybszy. Luki i jazda bokami mi osobiście dają największy fun z jazdy. Nie mówię tu o upalaniu samochodu i wymianie 4 kpl opon miesięcznie ale o zwykłej jeździe, w której niektóre ronda i zakręty najlepiej ogląda się przez boczne okno pasażera 😉
Do jazdy bokami ma trochę za mało mocy, szybko odzyskuje trakcję i mma wrażenie, że nieco się męczy. Dlatego chcę mu pomóc, pozwolić silnikowi poodychać i wymienić kompletny wydech na dedykowane IPE (kolektory, bandaże, katalizatory itd) oraz zestroić na 520-540KM. Trakcja w zimie mnie nie interesuje, nie będę narażać go na zżeranie przez sól więc nie kupuję zimówek.
Ten model ma problem z maglem a dokładnie z jego prawą podporą ale to łatwe do rozwiązania.
Największym problemem jest skrzynia.
1. Ma tendencje do przegrzania (sedan, black series - bez różnicy) czego chyba nie da się wyeliminować.
2. Zwłoka w zmianie biegów jest bardzo duża. Czy ktoś zmianiał soft? Pomogło? W trybie sport powinna bić biegami a mam wrażenie, że to multitronic z Audi...
3. Skrzynie konwerterowe nie lubią wymuszania zmiany biegów łopatkami. Łatwo je wtedy uszkodzić. Najlepiej jak same sobie regulują ciśnienia i zmieniają biegi w najdogodniejszym momencie. Jednak czy ta skrzynia ma podobnie? W trybie manual sama nie zmienia biegów. Jest to bardzo pomocne przy jeździe w zakrętach, bo nie ma obawy o przepiecia biegu w trakcie pokonywania łuku. Jednak przy zabawie w uslizgi i lekki drift tryb manual chyba może ją łatwiej uszkodzić. Oczywiście raczej nie przy 15 tys KM ale po co komplikować? Wiem wiem, jazda bokami i oszczędzanie skrzyni oraz napędów wzajemnie się wykluczają jednak chciałbym ograniczyć ewentualne szkody. Jakie Wy macie informacje na temat skrzyń? Eksploatujecie swoje C63 podobnie jak ja? Ma być z głową ale też z funem.
Acha i jakaś porada co zrobić z radiem. Command from Japan obsługuje tylko Radio Maryja... Mam "protez" przez USB i muza jest z telefonu ale wolałbym zmienić soft lub cały command. Jakiś zakład polecacie? Najlepiej Warszawa i okolice.
Pozdrawiam
mks
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2017, o 18:43

Re: C63 AMG - dodatkowe informacje

Post autor: mks »

Dlatego ja kupiłem polifta ze skrzynią MCT - jej działanie to inna bajka ;)

Nie wiem przy jakich prędkościach chcesz latać bokami - ale skoro bez problemu na suchym asfalcie na 2-3 biegu jesteś w stanie utrzymać długi poślizg to za mało ?
S204 C63 AMG '14
Adamskikk
Posty: 6
Rejestracja: 10 wrz 2018, o 20:16

Re: C63 AMG - dodatkowe informacje

Post autor: Adamskikk »

Witaj,

Ja od czerwca 2018 mam C63 ale poliftowy z 2013 roku i też "Japończyk" Trochę większy przelot - ca. 62 tys. ale też igiełka. Mój to jednak Performance więc ma 487 kucy - spisuje się dobrze ale nie mam do czego porównać - nie jeździłem 457-ką. Fakt jest taki, ze jest w mojej ocenie mocy pod dostatkiem a po wyłączeniu trakcji i przekręceniu na S+ się dzieje. mam też wgrany inny soft dla skrzyni - może to robi różnicę. Póki co żadnych innych problemów - odpukać...no może pomijając niekompetencje Panów z serwisu z Opola...nie polecam ale za to polecam Panów z Sosnowca - jest tam gość który dużo wie na temat AMG. Zamierzam na wiosnę podjechać na hamownie, sprawdzić co i jak i może podciągnąć też o kilka koni ale tylko mapą, żadnych przeróbek bo to limitowana wersja i chcę zachować w oryginale.
Co do radia - musisz wejść w secret menu (poszukaj w necie) i zmień ustawienia radia - ja przestawiłem w ten sposób częstotliwość i włączyłem RDS - gra wszystko co chcesz...ale z drugiej strony po co nam radio - inne kwestie są ważniejsze :)
C63 AMG Limited Edition for Japan Performance Package 2013
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: C63 AMG - dodatkowe informacje

Post autor: ktos92 »

Pytanie czy jest sens dłubać taki silnik tylko softem :) tutaj bym zostawił jak jest, i tak masz dużo mocy. Bez grubego grubego portfela bym się osobiście tego nie podjął :)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości