Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Nic nie widac...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
U mnie widać...na tapatalk nie widać
Tutaj link bezpośredni:
https://s29.postimg.org/fl748zw0n/20170104_170409.jpg
Tutaj link bezpośredni:
https://s29.postimg.org/fl748zw0n/20170104_170409.jpg
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Pierwszy blad to ma pewnie zwiazek ze wzrostem temperatury spalin podczas wypalania filtra (zwiekszona dawka paliwa). W jakich okolicznosciach to wystapilo?? Raczej nie przy jezdzie autostradowej??
Drugi blad nic nie mowi. Nie wiadomo, czy czujnik na listwie, czy przelewy, czy cos innego. Ale to podejrzewam spadek cisnienia na listwie CR. Jak sie nie powtarza mozna zignorowac (polecam wizyte na SD).
Ostatnie tez prawde Ci SD powie. Tak sobie z fusuf wroze, ze czujnik ABS wyjdzie ktorys... Albo pompa (watpie). Jak jest ok, to mozna olac. Raczej wpadles w poslizg i jedno kolo nagle sie zatrzymalo/przyspieczylo i komp zglupial. Swoja droga, nie powinien. To system bezpieczenstwa. Przyznam sie, ze przy ostatnio panujacej aurze troche sie slizgam Nic nei wyskakuje. Tylko ja caly czas jezdze jak jest snieg na wylaczonym ESP (wlaczam tylko na trasie). Inaczej ciezko jest jechac (pewnie wina opon) o caly czas mruga... A tak i tak w tle dziala troche a przynajmniej zabawa jest
Takie dziwne sa czasem przypadki, ze przy przejsciu w tryb awaryjny wywala blad ESP. Kiedys gdzies mi sie obilo. Przyczyna byl pekniety waz intercoolera (mialem to w W203 CDI OM646). Blad systemu ESP moze zainicjowac wylaczenie mocy silnika (tryb awarujny). Ale u Ciebie te rzeczy nie mialy mijsca razem.
Drugi blad nic nie mowi. Nie wiadomo, czy czujnik na listwie, czy przelewy, czy cos innego. Ale to podejrzewam spadek cisnienia na listwie CR. Jak sie nie powtarza mozna zignorowac (polecam wizyte na SD).
Ostatnie tez prawde Ci SD powie. Tak sobie z fusuf wroze, ze czujnik ABS wyjdzie ktorys... Albo pompa (watpie). Jak jest ok, to mozna olac. Raczej wpadles w poslizg i jedno kolo nagle sie zatrzymalo/przyspieczylo i komp zglupial. Swoja droga, nie powinien. To system bezpieczenstwa. Przyznam sie, ze przy ostatnio panujacej aurze troche sie slizgam Nic nei wyskakuje. Tylko ja caly czas jezdze jak jest snieg na wylaczonym ESP (wlaczam tylko na trasie). Inaczej ciezko jest jechac (pewnie wina opon) o caly czas mruga... A tak i tak w tle dziala troche a przynajmniej zabawa jest
Takie dziwne sa czasem przypadki, ze przy przejsciu w tryb awaryjny wywala blad ESP. Kiedys gdzies mi sie obilo. Przyczyna byl pekniety waz intercoolera (mialem to w W203 CDI OM646). Blad systemu ESP moze zainicjowac wylaczenie mocy silnika (tryb awarujny). Ale u Ciebie te rzeczy nie mialy mijsca razem.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Nie mam pojęcia jaki błąd wyskoczył kiedy. Podejrzewam, że pierwsze dwa wystąpiły właśnie wtedy co mi silnik checka załapał na autostradzie jak gwałtownie przyspieszyłem ze 140km/h.Pierwszy blad to ma pewnie zwiazek ze wzrostem temperatury spalin podczas wypalania filtra (zwiekszona dawka paliwa). W jakich okolicznosciach to wystapilo?? Raczej nie przy jezdzie autostradowej??
Jutro jadę na SD zobaczymy co tam wyskoczy
Na razie też używam aktywnie systemu esp i nic nie wyskakuje :)Ostatnie tez prawde Ci SD powie. Tak sobie z fusuf wroze, ze czujnik ABS wyjdzie ktorys... Albo pompa (watpie). Jak jest ok, to mozna olac. Raczej wpadles w poslizg i jedno kolo nagle sie zatrzymalo/przyspieczylo i komp zglupial. Swoja droga, nie powinien. To system bezpieczenstwa. Przyznam sie, ze przy ostatnio panujacej aurze troche sie slizgam Nic nei wyskakuje
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Podłącz pod SD ale może jakiś kabelek dostał zwarcia czy coś przy czujniki temperatury itp SD prawde powie.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
No i zrzuty z SD
Ostatnio zmieniony 22 cze 2018, o 19:39 przez diabeelek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Wychodzi na to, ze blad ESP byl zwiazany z check engine. Szkoda, ze Ci nie rozwinal tych bledow.
Temperatura przed filtrem byla pewnie spowodowana drugim bledem. Za wysokie cisnienie na listwie, podlal i podniosla sie temperatura spalin. Jak blad pojawi sie ponownie to do sprawdzenia zawor cisnienia paliwa (qvc, Fuel Rail Pressure Control Valve nie wiem dokladnie jak po polsku bo z SD korzystalem tylko starego i po angielsku). Ten zawor jest jak patrzysz z przodu silnika, jest pasek klinowy, po lewej na dole masz alternator, nad nim rolka i nad nia masz czujnik.
Kiedy zmieniany byl filtr paliwa? Jezeli dawno to od tego bym zaczal. Mozliwe, ze przy niskiej temperatuze wytracila sie parafina albo cos go przytkalo...
Temperatura przed filtrem byla pewnie spowodowana drugim bledem. Za wysokie cisnienie na listwie, podlal i podniosla sie temperatura spalin. Jak blad pojawi sie ponownie to do sprawdzenia zawor cisnienia paliwa (qvc, Fuel Rail Pressure Control Valve nie wiem dokladnie jak po polsku bo z SD korzystalem tylko starego i po angielsku). Ten zawor jest jak patrzysz z przodu silnika, jest pasek klinowy, po lewej na dole masz alternator, nad nim rolka i nad nia masz czujnik.
Kiedy zmieniany byl filtr paliwa? Jezeli dawno to od tego bym zaczal. Mozliwe, ze przy niskiej temperatuze wytracila sie parafina albo cos go przytkalo...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Filtr paliwa zmieniam co drugą wymianę oleju czyli co 30tys. - ostatnia zmiana jakies 15kkm temu.
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Jezdzij i obserwuj. Jak sie nic nie dzieje, to olewka. Czasem sie zdaza. Gorsze paliwo, nagle obciazenie itp. Ale nie powinno sie powtorzyc.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Dzisiaj znowu praktycznie w tym samym miejscu co ostatnio wyłączył mi się ESP. Oczywiście komunikaty jak poniżej. Po zapaleniu i zgaszeniu wszystko w normie. Kontrolka silnika się nie świeciła tylko trójkąt od ESP.
Sytuacja wydarzyła się tak jak ostatnio przy jeździe na tempomacie:
Do serwisu mam jeszcze sporo kilometrów i się na razie tym nie przejmuje ale może ktoś z Was ma jakaś podpowiedź?
Podejrzewam, że na SD ten sam błąd wyskoczy co ostatnio czyli:
Sytuacja wydarzyła się tak jak ostatnio przy jeździe na tempomacie:
Do serwisu mam jeszcze sporo kilometrów i się na razie tym nie przejmuje ale może ktoś z Was ma jakaś podpowiedź?
Podejrzewam, że na SD ten sam błąd wyskoczy co ostatnio czyli:
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Dodam że w momencie wyskoczenia błędu ESP tak jakby na chwile prąd zniknął ale tylko na desce rozdzielczej tzn. W momencie pikniecia i pojawienia się błędu zauważyłem ze wskaźnikiem od temperatury i paliwa poszedł na dół. ..może to kogoś nakieruje.
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Poproś gościa żeby rozwinął te błędy. Możliwe, że jakaś wtyczka lub kabel na SAM?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Nie bardzo chce specjalnie jechać do niego bo twierdzi ze nie ma czasu. Może ktoś kto ma SD może zasymulowac te błędy?
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Wyślij mi na PW kody błędów, dzisiaj wieczorem zerkne co moge z tym zrobić.
Edit@
Ok, z tego cow yczytałem po błędach na szybko może to być spowodowane paroma rzeczami:
- uszkodzony czujnik pedału hemulca - mało prawdopodobne bo amsz też błędy ze sterownika silnika
- uszkodzony pedał gazu - coś może być na rzeczy
- problem z którymś z wtrysków - np zabrudzenie
- powoli padająca pompa ESP/ABS itp.
- czujnik kąta skrętu
- listwa wtryskowa
- błąd połęczenia na wtyczkach
- czujnik prędkości koła
+ wiele innych
Na moje oko, trzeba będzie rozwinąć błędy i zrobić odpowiednie testy na samym module ESP wchodząc w Actuations, kończąc na monitorowaniu pracy silnika i jego parametrów z wtryskami łącznie. Bez sprawdzenia aktualnych wartości to możemy strzelać po koleji. Więc bez odpowidniej dalszej diagnostyki może być wiele rzeczy...
Edit@
Ok, z tego cow yczytałem po błędach na szybko może to być spowodowane paroma rzeczami:
- uszkodzony czujnik pedału hemulca - mało prawdopodobne bo amsz też błędy ze sterownika silnika
- uszkodzony pedał gazu - coś może być na rzeczy
- problem z którymś z wtrysków - np zabrudzenie
- powoli padająca pompa ESP/ABS itp.
- czujnik kąta skrętu
- listwa wtryskowa
- błąd połęczenia na wtyczkach
- czujnik prędkości koła
+ wiele innych
Na moje oko, trzeba będzie rozwinąć błędy i zrobić odpowiednie testy na samym module ESP wchodząc w Actuations, kończąc na monitorowaniu pracy silnika i jego parametrów z wtryskami łącznie. Bez sprawdzenia aktualnych wartości to możemy strzelać po koleji. Więc bez odpowidniej dalszej diagnostyki może być wiele rzeczy...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Nie gaśnie kontrolka Check engine .
Mam 5kkm do serwisu więc wtedy się tym zajmę...mam nadzieję, że to nic poważnego.
Błędów na silniku już nie ma tylko są te błędy z sekcji ESP.
Nie wiem czy nie obstawiałbym jakiegoś połączenia bo tak jak pisałem w momencie wyskoczenia błędu jest jakby chwilowy zanik napięcia i może przez to błędy "nie odebrano informacji"
Błędów na silniku już nie ma tylko są te błędy z sekcji ESP.
Nie wiem czy nie obstawiałbym jakiegoś połączenia bo tak jak pisałem w momencie wyskoczenia błędu jest jakby chwilowy zanik napięcia i może przez to błędy "nie odebrano informacji"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości