Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
V126
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: V126 »

Cześć, po wielu latach szczęśliwej eksploatacji poczciwej S203 nadchodzi pomału czas na zastąpienie jej przez S204. Chciałbym się Was zapytać jak wam się tym jeździ? Sądząc po objętości forum (niewielkiej) jest to chyba godny następca linii klasy C?

Pierwsza sprawa jaka mnie ciekawi to ogólna kwestia awaryjności. Czy są jakieś typowe usterki, coś się lubi zepsuć, o coś trzeba wybitnie dbać? Dużo zabawy jest z tym ryglem blokady kierownicy, bo o tym już zdążyłem przeczytać :mrgreen: Ile on kosztuje?

Druga kwestia, to blacha... Mam W203 i chciałbym wiedzieć czy Mercedes znów się nie popisał, czy W204 trzyma się pod tym względem? Konkretniej interesuje mnie wersja po lifcie (względy estetyczne), wiem, że ma ameliniową maskę i błotniki, a reszta poszycia jest ocynkowana? Samo poszycie jest ocynkowane, czy konstrukcja i podłoga też?

Trzecia sprawa dotyczy silnika, ale nie wiem czy będzie to CDI czy jakaś benzyna (na pewno nie 1,6), a co się fajnego trafi to zobaczę. W silniku benzynowym interesuje mnie kwestia łańcucha rozrządu. Poprzedni silnik M271 miał bardzo "udany" rozrząd i trzeba było go trochę pilnować, jak się miewa ta sprawa w silniku R4 1.8L? W silniku diesela ciekawi mnie DPF... Wiem, że filtr gromadzi sadzę przy niepełnym spalaniu, która następnie się wypala w trasie i filtr się oczyszcza. Gdy sadza samoistnie się nie wypaliła następuje uruchomienie cyklu oczyszczania filtra i trwa do momentu jego "całkowitego" oczyszczenia lub, częściowego jeśli się wcześniej skończy jazdę. Generalnie prosty temat, ale ciekawi mnie co się dzieje w sytuacji gdy filtr się zapcha i zdarzy się tak, że sterownik niema możliwości uruchomienia cyklu oczyszczania (krótkie odcinki, zimny silnik itp)? Wyświetla się wtedy jakiś komunikat, że filtr jest zapchany i trzeba natychmiast oprzeć prawą nogę o podłogę, czy silnik wchodzi w tryb awaryjny i już tylko wyjmowanie i mycie DPFa zostaje?

Oczywiście pytania dotyczą samochodu nie będącego od handlarza "będzie Pan zadowolony", lepionego w stodole itp ;-)
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. :-D
S203 C200 CDI 2002 I UNITRA GRA!!!
http://mercedes.phorum.pl/index.php
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: Viper_PDT »

Hej. Pamiętam Cię z forum 203-ki, więc witam Cię na starych śmieciach:)

Tak, z blachą jest lepiej. Co prawda wersja po lifcie jest jeszcze za świeża, aby wydać opinie czy nie gnije, ale patrząc na przedlifty to szczerze powiedziawszy jeszcze żadna 204-ka nie trafiła do nas do malowania ze względu na rdzę (gdzie analogicznie w tym okresie 203-ki już przyjeżdżały).

Przy silniku 1,8 w benzynie po 100 tyś masz do wymiany łańcuch rozrządu (niby producent nie przewiduje, ale niektóre serwisy zalecają) i faktycznie ja wymieniłem po 100tyś (profilaktycznie) i nie był idealny...
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: perzu126 »

Witaj, również Cie kojarzę z w203 ;-) Była tu kiedyś opinia kolegi NOC na temat tego modelu- pozytywnie sie wypowiadał o aucie. Ja się wypowiem o DPFie- wcale nie jest taki straszny i w Mercedesach wytrzymują setki tys km. W domu mamy poliftowe W203 C200CDI i auto robi notorycznie króciutkie odcinki. Niekiedy dłuższy odcinek. Mimo przebiegu w okolicach 500tys km nie dzieje się z nim NIC. Jedynie ostatnio czujnik temp. za turbo pokazywał błędne wartości i pomogło... wymycie całego filtra, który bardzo prosto sie demontuje. Viano 3,0CDI również bezproblemowe (głównie krótkie trasy), ale ma dopiero 200tys km, więc co ma się popsuć w kilkuletnim aucie?
Także jeśli robisz jakiekolwiek dłuższe trasy to warto rozważyć diesla.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
V126
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: V126 »

Cześć chłopaki też was pamiętam :mrgreen:

Odnośnie silnika to w grę wchodziłoby albo R4 1,8L albo CDI/CGI. Te ostatnie mają bardzo obiecujące normy zużycia paliwa (350 CGI 9,9L w mieście), więc tutaj raczej kwestia przypadku (co się trafi w dobrym stanie) może zadecydować o wyborze. Te benzynowe silniki V6 mają analogiczny łańcuch jak M271?

Coś czytałem odnośnie wtrysków w CDI, że są Delphi i są cokolwiek bublem. Wszystkie W204 takie mają, czy później coś lepszego zaczęli stosować? W CGI też są takie lipne wtryski?

Co do rdzy to rozumiem, że polift jest za młody na to, ale i tak lepiej rokuje od W203, a przedliftowe W204 miewają rude problemy?
S203 C200 CDI 2002 I UNITRA GRA!!!
http://mercedes.phorum.pl/index.php
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: Viper_PDT »

Co do DPF-a to ja w C220 CDI w w203 FL miałem co roku "check engine", więc szybko memory five do ziomeczka i jazda na SD, kasowanie błędu i na autostradę i cegłówka na gaz i spokój na jakiś czas. Z tym, że ja użytkowałem auto głównie w mieście i na krótkich odcinkach - diesel w moim przypadku nie miał sensu...

Tak jak pisałem - nie spotykam w204, które gniją...więc chyba uporali się z tym problemem.

co do wtrysków w CDi z tego co wiem to na pierwszy montaż robił je Bosch.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
V126
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: V126 »

Ech... ja właśnie głównie w mieście jeżdżę, więc może być wesoło.

Jak się sprawują te silniki CGI? Łańcuch rozrządu co 100 tys tak jak w M271? Wtryski też są awaryjne piezoelektryki? Coś się w nich lubi psuć? Jak on pracuje, słuchać jakieś cykanie wtrysków, czy jest bezszelestny jak benzyna z pośrednim wtryskiem?
S203 C200 CDI 2002 I UNITRA GRA!!!
http://mercedes.phorum.pl/index.php
tato
Posty: 84
Rejestracja: 4 lut 2016, o 11:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: tato »

wg mnie w c200 silnik pracuje jak marzenie, jak wydaje jakieś dźwięki, to tylko przyjemne dla ucha
W204 C200 CGI 2012r AT i symboliczny przebieg
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: korzen »

V126 ja tez Ciebie kojarze i to bardzo dobrze :) Nawet avatar ten sam :-D
Co do W204, to jezdzi sie inaczej niz W203. Roznica moim zdaniem na plus. Duzo lepszy uklad kierowniczy i bardziej sprezyste zawieszenie. Komfort mniejszy, za to prowadzenie zdecydowanie na plus.
Na minus w przedlifcie materialy w srodku. Ale znowu dramatu jakiegos nie ma (w sumie to tylko tunel srodkowy nie przystoi MB).
Co do awaryjnosci, to ja mialem W203 po lifcie i sie z nim kompletnie nic nie dzialo. W w204 padl narazie tylny parktronic (w w203 nie mialem hehe wiec nie liczymy) i od kupna nie dziala automat przednich szyb (tylen dzialaja, programowanie nei dziala pozostaje mi SD). Tak to jestem bardzo zadowolony.
Na plus W203 byla latwiejsza zabawa z kodowaniem i dodawaniem bajerow. W204 z tego co rozmawialem z mechanikiem z 16Pin duzo trudniejsze w zabawach typu kodowanie...
Poza tym auta zblizone wymiarami. Jak byles zadowolony z w203, to w204 bedzie idealnym wyborem. Do tego auta mechanicznie sa naprawde dobrze ogarniete. Ja z w203 przesiadlem sie na infiniti i wrocilem do merca. Uwierzcie mi, tutaj to problemow nie ma praktycznie ;-)
Lancuchy M271 dokladnei to samo co w203. Chociaz mam wrazenie, ze tu temat jest mniej dokuczliwy. To zapewne przez nizsze przebeigi aut...
PS. Rudej na W204 nie uswiadczysz...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: Viper_PDT »

Silnik bezszelestny, dużo ciszej niż w kompresorach. O awaryjności się nie wypowiem, bo mam go dopiero niecały rok, więc za krótko by cokolwiek powiedzieć. C250 CGI naprawdę fajnie się zbiera:)

A teraz ciekawostka - 204-ka jest większa od 203-ki, bo porównywałem wersje kombi (swoją 203-kę, która sprzedałem koledze ze swoja obecna 204-ka) i bagażnik jest większy, a także troszeczkę więcej miejsca z tyłu (ale nieznacznie).

Układ kierowniczy faktycznie jest lepszy - precyzyjniejszy.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
V126
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: V126 »

Też Cię kojarzę ;-) Avatar niezmienny od x lat ;-)

Dzięki za wyczerpującą opinię. Układ kierowniczy faktycznie W203 ma daleki od sportowego, ale akurat jego gumowatość jak i tapczanowatość zawieszenia mi nie przeszkadzała. Jedną ważną zaletę miał ten układ, można było jechać po najgorszych wertepach, a kierownica stała prosto. W porównaniu do Toyoty Corolli z 2015, gdzie kierownica działała w systemie 0, 1 (była taka EEE!!!! Pilnuj mnie!), to tutaj można było zaciągnąć tempomat i przesiąść się na tylną kanapę, a on jechał prosto.

Z modyfikacjami itp to raczej nie będę cudował poza dezaktywacją eko Start-Stop. Doczytałem, że trzeba ustawić odpowiednią temperaturę silnika dla której jest możliwa praca tego systemu i jest spokój.

Nad wnętrzem się nie zastanawiam, bo w grę wchodzi polift. Jakoś ta deska z zamykanym wyświetlaczem mnie nie przekonuje. A wymiary były w miarę wystarczające, choć z tyłu faktycznie mało miejsca było za mną ;-) Tutaj trochę zyskuje się bagażnika przez mniej ścięty tył.

Ten CGI mnie zaintrygował :mrgreen: Pytałem jak pracuje, bo nigdy go nie słyszałem, a wiem, że stare benzyny z mechanicznymi wtryskami i pompami wtryskowymi cicho ale klekotały. Raczej pod maską to było słychać, ale tak się zastanawiałem jak tutaj jest. One też mają ten jednorzędowy łańcuch?

Ogólnie z dnia na dzień co raz bardziej mi się ten samochód podoba, a już na wstępie mnie zaciekawił. Kilka lat po wprowadzeniu go ADAC przeprowadziło badania i wyszło, że w swoim segmencie jest godnym następcą W203 na 1 miejscu niezawodności. Przeraża mnie tylko ten rygiel kierownicy, ale cóż, gdy tylko cokolwiek zacznie się zacinać trzeba będzie na gwałt wymieniać ten silniczek i tyle. Swoją drogą Fonica w gramofonach stosowała podobnie udany twór Silmy ze szczotkami z blaszek. Czasami się zatarł i wył albo szczotki się starły trochę. Trzeba było go rozebrać, nasmarować, podgiąć szczotki, a po złożeniu albo było dobrze, albo nie miał siły ruszyć talerza albo kręcił w drugą stronę... I rozbieranie od nowa do skutku, ale to była Unitra, a nie Mercedes :-P
S203 C200 CDI 2002 I UNITRA GRA!!!
http://mercedes.phorum.pl/index.php
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: Viper_PDT »

Ja właśnie dostałem filmik instruktażowy jak wyłączyć Start-Stop, bo też mnie denerwuje, ale jeszcze go nie testowałem. Jak się uda to się z Wami podzielę. Jeżeli się nie uda, to na bank są dwa sposoby na wyłączenie start-stopa, z czego jeden to faktycznie podniesienie temperatury, a drugiego diagnosta z jednego z dwóch salonów Mercedesa nie chce zdradzić. Co gorsza, niestety, ale mało kto to umie robić...natomiast w drugim salonie Mercedesa powiedzieli mi, że w ogóle jest to niewykonalne:D:D no, ale tam pracują trochę nieogarnięci ludzie, więc im wybaczam:)

Co do przedlifta...ta deska w ogóle nie powinna opuścić biura projektowego...sorry, ale taka jest brutalna prawda...
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
Damian
VIP
Posty: 327
Rejestracja: 8 lip 2014, o 09:32
Lokalizacja: Gliwice

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: Damian »

Wg mnie Kompressor a CGI to niebo a ziemia. Kompressor nadaje charakter temu modelowi, niepowtarzalność. Cgi brzmi wg mnie jak kosiarka (na wyższych obrotach szczególnie - na YT jest kilka filmików). Cgi brzmi jak każda inna doładowana benzyna u konkurencji. Te wasze rozrządy w M271, to macie auta od nowości albo z pewną w 100% historią? Ja mój rozrząd sprawdzałem przy 100 tys. i mechanik był pod wrażeniem w jak dobrym jest stanie, stwierdził z przekąsem, że to chyba pierwsza niekręcona M271 jaka do niego przyjechała. Obecnie 112 tys. i wszystko śmiga, jednak za 3 tys. profilaktyczna kontrola. Tak więc nie wierz we wszystko co mówi internet na temat spalania. CGI dyszkę weźmie i to spokojnie. I cierpliwości w poszukiwaniach życzę :)
W204 1.8K
WDD2040411F009939
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: perzu126 »

Czy ten S/S naprawdę jest tak przerażający? Mam Passata B7 TDI i tez na początku wyłączałem za każdym razem. Ale teraz sie przyzwyczaiłem i w sumie... co ma się zepsuć? A na mieście miło patrzeć na średnie spalanie. Rozrusznik? Hmm w mojej w202 chyba od 20lat nieruszany i działa. Czy na silnik to wpływa negatywnie, trudno powiedzieć, ale wiele aut jest po kilkanaście razy dziennie odpalanych i jeżdżą wiele lat. Ludzie boją się nowych technik, ale w sumie trzeba iść z postępem.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
V126
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: V126 »

Damian pisze:Wg mnie Kompressor a CGI to niebo a ziemia. Kompressor nadaje charakter temu modelowi, niepowtarzalność. Cgi brzmi wg mnie jak kosiarka (na wyższych obrotach szczególnie - na YT jest kilka filmików). Cgi brzmi jak każda inna doładowana benzyna u konkurencji.
Brzmienie kompressora znam, jest trochę inne, natomiast co do CGI to raz dobrze wiedzieć, że to doładowane (jakoś z góry założyłem, że to wolnossący), a dwa, że w sumie to nic dziwnego, że brzmi jak każdy inny, bo takim też jest.

Z tym rozrządem, to znam trochę przypadków z W203.pl gdzie mnóstwo osób wymieniało rozrządy przy podobnych przebiegach, a samochody mieli od nowości. Także to możliwe, że kwestia przypadku. Mniejsza o to, faktem jest to, że w przeciwieństwie do CDI pilnować trzeba.

Wiesz perzu126 mnie nie tyle przeraża S/S ile denerwuje (przeraża to mnie rygiel blokady kierownicy ;-) ). Nie lubię gdy samochód gaśnie wtedy gdy nie trzeba, a stając na minutę na światłach, to zawsze wydaje mi się, że bardziej paliwożerne jest ponowne jego uruchamianie niż on miałby pracować na wolnych obrotach. Pewnie różnica jest mierzalna tylko w warunkach laboratoryjnych, więc wychodzę z założenia, że po co dodatkowo obciążać rozrusznik i akumulator (też alternator, żeby dobił prądu, który zeżre rozrusznik i światła, radio itp pracujące na wyłączonym silniku). Jeśli już coś miałoby być przerażającego, to sytuacja, gdy po jakiejś dłuższej trasie dojeżdżasz do celu i pasowałoby odczekać chwilę z gaszeniem silnika, żeby turbo się wystudziło. Wtedy zawsze ręczny, luz i silnik sam gaśnie, a wypadałoby, żeby tego nie robił. Co się dzieje, przy pracującej klimatyzacji? On się wtedy nie wyłącza?
S203 C200 CDI 2002 I UNITRA GRA!!!
http://mercedes.phorum.pl/index.php
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Ogólna opinia o niezawodności samochodu

Post autor: Viper_PDT »

Dokładanie - też zawsze się zastanawiałem jak to sie ma do turbo po dłuższej trasie...powinno się go potrzymac na wolnych obrotach przez zgaszeniem.

Klima jest odłączana - sprawdziłem.

Ja już wyrobiłem sobie nawyk, że jak odpalam auto to od razu wyłączam S/S - mnie też on wkurza:)
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości