Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
Witam wszystkich!
Bardzo powoli przymierzam się do zakupu kolejnego samochodu i wsród kilku typów które mam, moim faworytem jest poliftowy W204 a jako że moja wiedza na temat nowszych Merców nie jest duża to mam kilka pytań:
- z racji małych przebiegów rocznych (13kkm-15kkm) raczej zdecyduje się na benzynę (LPG bądź bez, obojętne), lepiej szukać coś wśród małych silników, czy w tych większych?
-ile trzeba przeznaczyć na polifta, żeby nie był to szrot i ile trzeba mieć na boku na serwis po zakupie?
-7G to wytrzymała skrzynia, czy są jakieś punkty o które trzeba bardziej dbać (prócz serwisów olejowych)
-jakie są ogólne koszty utrzymania tego samochodu?
-gdyby już decydować się na Diesla to 2.1 czy 3.0( tym drugim miałem okazję jeździć ponad miesiąc i. bardzo mi się spodobały osiągi )
Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)
Bardzo powoli przymierzam się do zakupu kolejnego samochodu i wsród kilku typów które mam, moim faworytem jest poliftowy W204 a jako że moja wiedza na temat nowszych Merców nie jest duża to mam kilka pytań:
- z racji małych przebiegów rocznych (13kkm-15kkm) raczej zdecyduje się na benzynę (LPG bądź bez, obojętne), lepiej szukać coś wśród małych silników, czy w tych większych?
-ile trzeba przeznaczyć na polifta, żeby nie był to szrot i ile trzeba mieć na boku na serwis po zakupie?
-7G to wytrzymała skrzynia, czy są jakieś punkty o które trzeba bardziej dbać (prócz serwisów olejowych)
-jakie są ogólne koszty utrzymania tego samochodu?
-gdyby już decydować się na Diesla to 2.1 czy 3.0( tym drugim miałem okazję jeździć ponad miesiąc i. bardzo mi się spodobały osiągi )
Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)
Re: Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
1) Duży czy mały silnik? Od Ciebie zależy. Koszty utrzymania V6 są większe.Zielok pisze: ↑1 wrz 2018, o 23:20 Witam wszystkich!
Bardzo powoli przymierzam się do zakupu kolejnego samochodu i wsród kilku typów które mam, moim faworytem jest poliftowy W204 a jako że moja wiedza na temat nowszych Merców nie jest duża to mam kilka pytań:
- z racji małych przebiegów rocznych (13kkm-15kkm) raczej zdecyduje się na benzynę (LPG bądź bez, obojętne), lepiej szukać coś wśród małych silników, czy w tych większych?
-ile trzeba przeznaczyć na polifta, żeby nie był to szrot i ile trzeba mieć na boku na serwis po zakupie?
-7G to wytrzymała skrzynia, czy są jakieś punkty o które trzeba bardziej dbać (prócz serwisów olejowych)
-jakie są ogólne koszty utrzymania tego samochodu?
-gdyby już decydować się na Diesla to 2.1 czy 3.0( tym drugim miałem okazję jeździć ponad miesiąc i. bardzo mi się spodobały osiągi )
Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)
2) Myślę, że na podstawowy silnik między 50-60tys zł
3)Mechanicznie raczej wytrzymała. Miała drobne problemy o których przeczytasz na forum.
4)Ogólnie jak każdego innego. Koszty oleju, filtrów, tarcz czy klocków sprawdzisz na Allegro. Reszta to kwestia szczęścia. Aczkolwiek mimo, że to forum W204 należy pochwalić ten model za wysoka trwałość.
5) Patrz pkt 1. Generalnie ktoś powie, że diesel to DPF, KTÓRY MOŻE SIE NIE WYPALIĆ na krótkich trasach itp. Ale z drugiej strony DPF w Mercedesie nawet na krótkich trasach jest ciężko zatkać a przy świadomym użytkowaniu zapomnisz co DPF.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
A jak radzą sobie te mniejsze jednostki z tym samochodem przy np. włączonej klimie? Trzeba je bardzo butować czy nie ma takiej potrzeby? P
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 21:56
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
Co masz na myśli - odczuje? Ja mając 1.8 jakoś szczególnie nie odczułem różnicy mocy z włączoną i wyłączoną A/C.victordeleco2 pisze: ↑5 wrz 2018, o 09:20Pojemności typu 1.8 to zawsze się odczuje włączoną klimę. Tragedii nie ma.
Koniec końców u mnie A/C chodzi non stop tylko ustawiam temperature
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
To już nie te czasy kiedy klima tak masakrycznie obciążała silnik. Jak miałem kiedyś Nissana Primere z 1998 roku 2.0D, jadąc na klimie i przymierzając się do wyprzedzania trzeba było klimę wyłączyć. Odczucie było takie jakby dodatkowa turbina się załączała
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Re: Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
Miejska legenda, bo chyba w każdym samochodzie wyposażonym w sterownik silnika, przy wciśnięciu gazu w podłogę kompresor klimy się wyłącza.
S204 C63 AMG '14
Re: Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
eeee nie w każdym, w lupo 1.4 mpi nie wyłącza się, w górach w 4 osoby musiałem wyłączać przed wyprzrdzaniem pod górę wozów drabinoastych zeby sprawnie to wykonać.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Pytania przedzakupowe (W204 Polift)
To zależy od rodzaju sprężarki. W wielu nowych autach sprężarka chodzi na stałe, zmienia się tylko przepływ gazu poprzez zawór rozprężny. W tym przypadku pod dużym obciążeniem sprężarka nie stawia dużych oporów.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości