Turbo czy kompressor

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Kitkoning
Posty: 6
Rejestracja: 6 lut 2018, o 20:55

Turbo czy kompressor

Post autor: Kitkoning »

Zakupilem gwiazde z koninca 2009 1,8 CGI ale zastanawiam sie czy ma turbine czy kompressor.
Z gory dziekuje za pomoc nummer vin wdd2040491A371983.

I jeszcze jedno pytanie czy W tym modelu jest mozliwosci odpalenia auta z odleglosci kluczykiem.
Czy wystarczy wprowadzic jakies oprogramowanie.
Awatar użytkownika
Elar
Posty: 403
Rejestracja: 29 lip 2017, o 21:49
Lokalizacja: lubelskie

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: Elar »

Kitkoning pisze:Zakupilem gwiazde z koninca 2009 1,8 CGI ale zastanawiam sie czy ma turbine czy kompressor.
Z gory dziekuje za pomoc nummer vin wdd2040491A371983.
Tak masz C180 CGI czyli turbo.
I jeszcze jedno pytanie czy W tym modelu jest mozliwosci odpalenia auta z odleglosci kluczykiem.
Czy wystarczy wprowadzic jakies oprogramowanie.
Takie cuda tylko w USA były dostępne, a ty masz rodowitego europejczyka.
koninca 2009 1,8 CGI
A i jeszcze jedno twoje auto jest końcówka roku ale data dostarczenia to styczeń 2010.

Kod: Zaznacz cały

Delivery date: 26 01 2010
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Kitkoning
Posty: 6
Rejestracja: 6 lut 2018, o 20:55

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: Kitkoning »

Dzieki za szybka odpowiedz.
To teraz jesli jest to motor z turbina to mam przez to rozumiec ze rozrzad znajduje sie z tylu silnika?
Awatar użytkownika
Aramon1911
Posty: 59
Rejestracja: 31 sty 2018, o 16:13

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: Aramon1911 »

Z przodu raczej
C180 CGI 2011 WDD2040491A547894
Awatar użytkownika
Elar
Posty: 403
Rejestracja: 29 lip 2017, o 21:49
Lokalizacja: lubelskie

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: Elar »

Edit: nie będę wprowadzać w błąd więc kasuje
Ostatnio zmieniony 8 lut 2018, o 12:17 przez Elar, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Kitkoning
Posty: 6
Rejestracja: 6 lut 2018, o 20:55

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: Kitkoning »

Witam wszystkich zyczliwych formulowiczow.
Zastanawiam sie jeszcze nad takimi rzeczami jak wymiana oleju. Ostatnia znana mi wymiana odbyla sie 2015 rok. Auto przejechalo od tamtej pory 10000 km. Jak myslicie wymienic olej czy czekac az bedzie 25000 przejechane. Tak samo w skrzyni olej Byl wymieniany w 2013 przy 22000 km W ASO. Pierwsza rejestracja 2010 rok. Stan licznika dzis 36000 km. Dodam jescze ze stoji jeszcze na fabrycznych oponach z 2009 roku 5,5 mm. Z gory dziekuje za odpowiedz.
toner7
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: toner7 »

Moim skromnym zdaniem wszystko co wymieniłeś należałoby zmienić...
Oleje to jakby podstawowa sprawa eksploatacyjna i po zakupie auta do załatwienia - im szybciej tym lepiej...
Opony także najlepszy czas mają za sobą. Jeśli dbasz o siebie i pasażerów warto je wymienić jeśli nie na zupełnie nowe to przynajmniej na świeższe...
Awatar użytkownika
Elar
Posty: 403
Rejestracja: 29 lip 2017, o 21:49
Lokalizacja: lubelskie

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: Elar »

Kitkoning pisze:Witam wszystkich zyczliwych formulowiczow.
Zastanawiam sie jeszcze nad takimi rzeczami jak wymiana oleju. Ostatnia znana mi wymiana odbyla sie 2015 rok. Auto przejechalo od tamtej pory 10000 km. Jak myslicie wymienic olej czy czekac az bedzie 25000 przejechane. Tak samo w skrzyni olej Byl wymieniany w 2013 przy 22000 km W ASO. Pierwsza rejestracja 2010 rok. Stan licznika dzis 36000 km. Dodam jescze ze stoji jeszcze na fabrycznych oponach z 2009 roku 5,5 mm. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Jak to czytam to krwawię z oczu. Kitkoning, to jest twoje pierwsze auto w życiu?

Olej silnikowy, mimo że samochód ma niewielki przebieg, najbezpieczniej jest wymieniać co 10 - 15tys. km w zależności od stylu jazdy. Jeśli jeździsz na emeryta bez gazowania to możesz robić te dłuższe przebiegi, jeśli jedna masz ciężka nogę to skróciłbym te okresy nawet do 8tys. km. Dodatkowym warunkiem jest wymiana olej raz w roku!!!, silnik to układ otwarty i olej z czasem się utlenia przez co zmieniają się jego właściwości odnośnie lepkości i gęstości. To krótka droga do spieprzenia sobie silnika i dużo wyższych kosztów niż tylko wymiana oleju.

Nie bardzo rozumie dlaczego olej w skrzyni był wymieniony po 3 latach i przy 22k km przebiegu. MB zaleca wymianę oleju co 60k km, skrzynia to układ zamknięty i olej nie utlenia się tak jak w silniku. Czyli to możesz sobie odpuścić przynajmniej do osiągnięcia 82k km na liczniku.

Co do opon to tak jak kolega wyżej napisał mają już najlepszy czas za sobą i mimo 5,5mm bieżnika ja bym je wymienił.
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: korzen »

Ze w kompresorze niby rozrząd jest z tylu??!! Bzdura.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
Elar
Posty: 403
Rejestracja: 29 lip 2017, o 21:49
Lokalizacja: lubelskie

Re: Turbo czy kompressor

Post autor: Elar »

Korzen, masz rację, moja wina.
Wiem że jest utrudniony dostęp i nie wiem dlaczego tak to zinterpretowałem. Zaćmienie :-D :-P
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości