W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: korzen »

Niestety takich ludzi wielu nie ma. A nawet jak są, to są na tule dobrzy, ze nie bardzo chcą się podejmować czegoś takiego z powodu braku czasu. VAG to zupełnie inna bajka. Tam zrobisz wszystko. Tutaj jest inaczej i z kodowaniem wyższa szkoła jazdy. To skrętny bixenon z poziomowaniem. Dokładanie tego może spowodować, ze zamiast się nim cieszyć będzie stało i czekało aż ktoś to ogarnie. Chyba, ze masz kogoś ogarniętego ze sprzętem i umiejętnościami kodowania znającego się na MB. Inaczej tak jak chłopaki mówią. I to nie o kosztach mowa ale o kimś kto fizycznie się tego podejmie. Jak już to może jakieś AM światła fajne? Powodzenia


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
marcopollo
Posty: 15
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:32

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: marcopollo »

korzen pisze:Niestety takich ludzi wielu nie ma. A nawet jak są, to są na tule dobrzy, ze nie bardzo chcą się podejmować czegoś takiego z powodu braku czasu. VAG to zupełnie inna bajka. Tam zrobisz wszystko. Tutaj jest inaczej i z kodowaniem wyższa szkoła jazdy. To skrętny bixenon z poziomowaniem. Dokładanie tego może spowodować, ze zamiast się nim cieszyć będzie stało i czekało aż ktoś to ogarnie. Chyba, ze masz kogoś ogarniętego ze sprzętem i umiejętnościami kodowania znającego się na MB. Inaczej tak jak chłopaki mówią. I to nie o kosztach mowa ale o kimś kto fizycznie się tego podejmie. Jak już to może jakieś AM światła fajne? Powodzenia


Sent from my iPhone using Tapatalk

Co masz na myśli światła AM? Sprawa jest tego typu że auto będzie rejestrowane w niemczech a tam trochę bardziej drobiazgowo robi się przeglądy samochodów, a szczególnie importowane z zagranicy. Nawet się wpinają przez OBD i sczytują ze sterowników.
Z tego co się dowiedziałem że na 100% lampy przód muszę zmienić na Europę,tak samo tył trzeba ogarnąć i dołożyć przeciwmgielne. Radio muszę przekodować i zmienić tarczę na liczniku. To mnie czeka i z tym się liczę tylko przy okazji kupna przodu mógłbym wrzucić Bi-xenon tylko musi być podłączony w sposób taki że wszystko będzie działało poprawnie a nie druciarstwo...
Czy jest ktoś na forum kto robi takie kodowania i wie gdzie co podopinać?
W204 C300 2014 WDDGF8AB7ER318220
marcopollo
Posty: 15
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:32

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: marcopollo »

Viper_PDT pisze:Nie no jezeli juz Cie bolą widełki 6-10 tys to sobie odpusc temat...pomijam zakup lamp, ale gdzie moduly, poziomowanie, instalacje, zbiorniczki, weze, belka zderzaka tez chyba inna jest jak masz spryski. Nawet nie wiem czy komus bedzie sie chcialo podjac takiego tematu doposazania, a na raty nikt tego nie wezmie, ze jeden kladzie instalacje, a drugi kodowanie, bo dobry elektronik sam robi od poczatku do konca. Do tego pytanie czy ILSa nie trzeba kodowac online?

Kolego poczytaj wcześniejsze wpisy bo już dwukrotnie pisałem że i tak mam cały przód do wymiany, taki przód w mojej wersji kosztuje 10tyś zł , a w Bi-xenon kosztuje około 14-15tyś złotych. Tak czy siak muszę kupić przód do auta ale jeśli dokładając parę tysięcy miałbym na xenonie to by było kuszące i znacznie podniosło by wartość auta i w przyszłości sprzedawalność... A skoro tak czy siak muszę coś zrobić to chcę to mieć za sobą za jednym razem.
W204 C300 2014 WDDGF8AB7ER318220
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: korzen »

Dokładając pare tys tego nie zrobisz. Zreszta to nie kwestia tylko pieniędzy. Najpierw znajdz kogoś, kto się tego podejmie. Później pytaj o cenę (4tys za przód z ils więcej, do tego reszta gratów jak poziomowanie, zbiorniczki, czujniki plus kodowanie - 10tys będzie).
AM- after market. Czyli zamiennik np z led.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
marcopollo
Posty: 15
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:32

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: marcopollo »

korzen pisze:Dokładając pare tys tego nie zrobisz. Zreszta to nie kwestia tylko pieniędzy. Najpierw znajdz kogoś, kto się tego podejmie. Później pytaj o cenę (4tys za przód z ils więcej, do tego reszta gratów jak poziomowanie, zbiorniczki, czujniki plus kodowanie - 10tys będzie).
AM- after market. Czyli zamiennik np z led.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zamienniki nie wchodzą w rachubę bo nawet jak będą miały homologację a nie będą to ORI lampy,to mogę zapomnieć o przeglądzie. Tak właśnie jest w niemczech.
W204 C300 2014 WDDGF8AB7ER318220
marcopollo
Posty: 15
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:32

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: marcopollo »

Kto pyta nie błądzi... :) Da się przekładać z H7 na XENON z ILS. tu jest link;
https://www.motor-talk.de/blogs/mercede ... 55612.html
a tutaj gotowe wiązki do przekładki ;
https://www.kabeldaviko.de/product_info ... mj12-.html
i jeszcze ta do pompki spryskiwacza
https://www.kabeldaviko.de/product_info ... pumpe.html
Czyli zostaje ogarnąć graty i kodowanie.
Do czego służy sterownik SAM? z tego co doczytałem to jest takie ustrojstwo jak w VW GROUP moduł komfortu?
W204 C300 2014 WDDGF8AB7ER318220
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: ktos92 »

Po pierwsze link który podałeś jest do wersji przed liftem. Moduł SAM to nie moduł komfortu. Jest to sterownik który steruje wieloma rzeczami i można powiedzieć, że jest takim drugim mózgiem do którego podłączone są różne modułu. W polifcie sprawa jest ciut droższa ze względu na reflektory plus mase innych pierdół. Na forum nie znam nikogo w PL kto by się podjął takiego tematu chociaż na forum W205 jest firma Mercdiag co wykonuje takie retrofity ale uwierz mi, że nikt Ci tego nie zrobi za banany :-)

www.mercdiag.pl
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: korzen »

Nie rozumie dlaczego jak maja homologację auto miałoby nie przejść przeglądu? Przecież sam Carlson ma no halogeny do w204 i jakoś przechodzą normalnie. Jak kupisz zamiennik za 700zl to tez przeglądu nie przejdzie? Mam znajomych w Niemczech i pierwsze słyszę o takich przepisach. Nie ma obowiązku zakładania części oem tylko homologowanych.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
marcopollo
Posty: 15
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:32

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: marcopollo »

ktos92 pisze:Po pierwsze link który podałeś jest do wersji przed liftem. Moduł SAM to nie moduł komfortu. Jest to sterownik który steruje wieloma rzeczami i można powiedzieć, że jest takim drugim mózgiem do którego podłączone są różne modułu. W polifcie sprawa jest ciut droższa ze względu na reflektory plus mase innych pierdół. Na forum nie znam nikogo w PL kto by się podjął takiego tematu chociaż na forum W205 jest firma Mercdiag co wykonuje takie retrofity ale uwierz mi, że nikt Ci tego nie zrobi za banany :-)

http://www.mercdiag.pl
Kolego ktos92 nie obraź się ale w moim odczuciu masz jakieś skrzywienie na punkcie finansów. Ja nie pytam ile to będzie kosztowało tylko czy da się takie coś zrobić,a Ty mi co chwila podbijasz z tekstem "że to kupę kasy,że nie warto i coś tam o bananach jeszcze". Wrzuć se na luz to dalej zajedziesz... Ja się ciągle pytam czy da radę i czy znacie może kogoś kto to ogarnia. Co do artykułu to masz rację,że dotyczy przedlifta, ale skoro tam się da to w polifcie też powinno, a jeśli trzeba będzie to pojadę na kodowanie do servisu i po sprawie.
Co do Twojego "naczelnego" problemu "ile kasy" to już Ci tłumaczę;

pysk do mojego modelu kosztuje 12.000zł a to link ;

http://allegro.pl/mercedes-c-w204-przod ... 85854.html

a pysk do bi-xenon ils kosztuje 14000zł;

http://allegro.pl/mercedes-c-w204-lift- ... 80308.html

czyli różnica 2000zł. teraz dalej bo przecież trzeba okablowanie czyli ;

pompka sprysków kable
https://www.kabeldaviko.de/product_info ... pumpe.html

okablowanie lamp ze schematem halogenowe na xenon
https://www.kabeldaviko.de/product_info ... mj12-.html

czyli jakieś 230 euro z przesyłką to jakieś 1000zł także już mamy 3000zł

teraz potrzeba zbiorniczek spryskiwaczy jakieś 200zł z pompkami z przesyłką;


http://allegro.pl/zbiorniczek-spryskiwa ... 84220.html


oraz czujniki poziomowania po 250zł czyli 500zł

http://allegro.pl/mercedes-w204-czujnik ... 27872.html
http://allegro.pl/mercedes-w204-czujnik ... 7156933278.

do tego moduł świateł za 400zł

http://allegro.pl/modul-sterownik-swiat ... 50651.html

oraz inny moduł SAM- z racju że nie wiem na chwilę obecną jaki ma być zakładam cenę 1000zł(cena z forum w DE)

co daje łącznie jakieś 5100zł więcej.

Naturalnie trzeba jeszcze doliczyć kodowania,które nie będą tanie ale poszukam i może ktoś mi to zrobi za przysłowiowe "BANANY".

Miłego dnia wszystkim życzę i dziękuję za inspirację do poszukiwań. Myślę że jednak podejmę wyzwanie a efektami podzielę się na forum.

Pozdrawiam.
W204 C300 2014 WDDGF8AB7ER318220
marcopollo
Posty: 15
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:32

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: marcopollo »

korzen pisze:Nie rozumie dlaczego jak maja homologację auto miałoby nie przejść przeglądu? Przecież sam Carlson ma no halogeny do w204 i jakoś przechodzą normalnie. Jak kupisz zamiennik za 700zl to tez przeglądu nie przejdzie? Mam znajomych w Niemczech i pierwsze słyszę o takich przepisach. Nie ma obowiązku zakładania części oem tylko homologowanych.


Sent from my iPhone using Tapatalk

A co do zamienników to ja wolę oryginalne części bo skoro mam Mercedesa to niech będzie nadal Mercedesem a nie jakimś popapraństwem na chińskich zamiennikach. Niech nikt mnie źle nie zrozumie ale tak ja podchodzę do sprawy, nie wszystkim musi się to podobać i doskonale zdaję sobie z tego sprawę.
W204 C300 2014 WDDGF8AB7ER318220
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: ktos92 »

Nie zrozumiałeś mnie do końca. Do tego jeszcze trzeba sprawdzić moduł przedni SAM czy jest możliwość jego zaprogramowania pod ILS bez jego wymiany. Po drugie skad pewność, że okablowanie z linku pasuje do modelu po lifcie? Zadzwoń do gości z Mercdiag z linku któy podałem. Nie jestem pewien, że zrobia to na tych gratach, jeżeli robia retrofit to razem z wpisaniem tego do danych samochodu więc wiazki itp będa musiały być nowe. Próbuje Ci wytłumaczyć, że nie jest to Volkswagen gdzie możesz zrobić coś poprzeez kliknięcie jednego przycisku. Tutaj jest od cholery kodowania i podłaczania. Mercdiag się tego podejmie ale nie będzie to tanie. Dam Ci wydruk numerów części do polifta i po tym możesz szukać. Musisz poczekać do wieczora, wróce z pracy to wrzuc liste. Jeśli chodzi o wiazki dorabiane tak jak w tym przykładzie to się nie wypowiem, bo ich na oczy nie widziałem. Różnica w okablowaniu między przed liftem a po liftem z tego co wiem jest. Piszesz, że nie chcesz drutować a chcesz kupić dorabiane wiazki :-D Jeżeli ktoś tu jest niepoważny to Ty. Dostałeś całe info w temacie, gdzie zadzwonić, co trzeba zrobić. Tak jak napisałem wieczorem dam liste z częściami.

Edit@
Wiazka między przed liftem a po liftem się różni. Mi chodzi tylko o to, że jest zupełnie nieopłacalny retrofit jeżeli nie jesteś wstanie tego zrobić samemu w większym stopniu - bez obrazy. Po drugie znaleźć kogoś kto Ci to zakoduje na Vediamo lub SCN online będie graniczyło z cudem. Mercdiag jest polecany na forum W205 - zrobili sporo retrofitów w nowszych modelach więc myśle, że i z tym sobie poradza. Aktualizuja również karte pojazdu, jedyny mankament jest taki, że z tego co wiem nie robia niczego na częściach używanych. Teraz od Cb zależy czy znajdziesz kogoś kto Ci to wszystko zaprogramuje. Może noc się tego podejmie - zadzwoń do jego warsztatu w Warszawie i się zapytaj. Nitk za Cb nie będzie dzwonił po warsztatach - ja wyraziłem tylko swoja opinie na ten temat - nikogo nie chciałem obrazić ;-) Tak jak napisałem, to nie jest Volkswagen i nie można porównywać co i jak się robi w tych samochodach. To sa zupełnie dwa różne światy.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
marcopollo
Posty: 15
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:32

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: marcopollo »

ktos92 pisze:Nie zrozumiałeś mnie do końca. Do tego jeszcze trzeba sprawdzić moduł przedni SAM czy jest możliwość jego zaprogramowania pod ILS bez jego wymiany. Po drugie skad pewność, że okablowanie z linku pasuje do modelu po lifcie? Zadzwoń do gości z Mercdiag z linku któy podałem. Nie jestem pewien, że zrobia to na tych gratach, jeżeli robia retrofit to razem z wpisaniem tego do danych samochodu więc wiazki itp będa musiały być nowe. Próbuje Ci wytłumaczyć, że nie jest to Volkswagen gdzie możesz zrobić coś poprzeez kliknięcie jednego przycisku. Tutaj jest od cholery kodowania i podłaczania. Mercdiag się tego podejmie ale nie będzie to tanie. Dam Ci wydruk numerów części do polifta i po tym możesz szukać. Musisz poczekać do wieczora, wróce z pracy to wrzuc liste. Jeśli chodzi o wiazki dorabiane tak jak w tym przykładzie to się nie wypowiem, bo ich na oczy nie widziałem. Różnica w okablowaniu między przed liftem a po liftem z tego co wiem jest. Piszesz, że nie chcesz drutować a chcesz kupić dorabiane wiazki :-D Jeżeli ktoś tu jest niepoważny to Ty. Dostałeś całe info w temacie, gdzie zadzwonić, co trzeba zrobić. Tak jak napisałem wieczorem dam liste z częściami.

Edit@
Wiazka między przed liftem a po liftem się różni. Mi chodzi tylko o to, że jest zupełnie nieopłacalny retrofit jeżeli nie jesteś wstanie tego zrobić samemu w większym stopniu - bez obrazy. Po drugie znaleźć kogoś kto Ci to zakoduje na Vediamo lub SCN online będie graniczyło z cudem. Mercdiag jest polecany na forum W205 - zrobili sporo retrofitów w nowszych modelach więc myśle, że i z tym sobie poradza. Aktualizuja również karte pojazdu, jedyny mankament jest taki, że z tego co wiem nie robia niczego na częściach używanych. Teraz od Cb zależy czy znajdziesz kogoś kto Ci to wszystko zaprogramuje. Może noc się tego podejmie - zadzwoń do jego warsztatu w Warszawie i się zapytaj. Nitk za Cb nie będzie dzwonił po warsztatach - ja wyraziłem tylko swoja opinie na ten temat - nikogo nie chciałem obrazić ;-) Tak jak napisałem, to nie jest Volkswagen i nie można porównywać co i jak się robi w tych samochodach. To sa zupełnie dwa różne światy.


Masz rację Kolego Mercedes to nie Volkswagen, i z tego co widzę to nie masz bladego pojęcia ani o VW ani o swoim Mercedesiku... Nie dbam czy mnie za ten wpis nie usuniesz albo zablokujesz na tym forum, ale jeśli sądzisz że w VW GROUP robi się wszystko "jednym kliknięciem" (czytaj prosto), to jesteś w ogromnym błędzie, a poziom Twojej wiedzy na temat motoryzacji jest w nocniku... Gloryfikowanie marki Mercedes jako GURU motoryzacji jest lekkim wypatrzeniem,i dla Twojej wiedzy drogi Kolego wszystkie koncerny produkujące samochody stosują podobne systemy i rozwiązania techniczne,tylko je odpowiednio modyfikują żeby nie płacić komuś za Patent. Ja naprawiam auta po wypadkach różnych producentów i z ręką na sercu mogę powiedzieć że Mercedes jest marką która najbardziej udziwniła wszystkie procedury. A odsyłanie mnie do wyspecjalizowanych warsztatów Mercedesa-tego nie spotkałem na żadnym forum. Nawet głupie Peugeot forum to rzucając pytanie o byle pierdołę za pięć minut jest odpowiedź jak to samemu ogarnąć,a jeśli się nie ma odpowiedniego programu to za następne pięć minut masz kontakt do kogoś ze swojej okolicy kto Ci to ogarnie i razem flaszkę wypijecie przy okazji. A tu? najlepiej to "nie dotykaj bo się nie będzie opłacało a jak już masz coś do zakodowania to najlepiej laweta i do STUTTGART podjechać!!!" Śmiech na sali... Ale mimo to cieszę się że tu na tym forum zagościłem i za wszystkie odpowiedzi jakie mi udzielono jeszcze raz dziękuję. Zmotywowało to mnie do działania i szukania po necie tego co potrzebuję i dzięki temu wiem już co i jak, podzwoniłem w pewne miejsca i muszę Was drodzy koledzy wcale nie będzie aż tak drogo, wystarczy poszukać i chcieć. Za dwa miechy będę się cieszył ILSem w pełni sprawnym i może jak moje konto tutaj będzie nadal aktywne to się podzielę wiedzą i informacjami.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam. miłego weekendu. Cześć.
W204 C300 2014 WDDGF8AB7ER318220
GGabriel
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 10:00
Lokalizacja: SWD

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: GGabriel »

Chętnie poczytałbym taką relację.
Życzę powodzenia!!!


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: ktos92 »

I masz. Czy Ty nie rozumiesz, że kodowania w tym samochodzie nie da się zrobić bez vediamo czy xentry? Dlategonapisałem co i jak. Potrzebujesz warsztatu który posiada te oprogramowanie jak i odpowiedni multiplexer. Nie uważam się za góru MB ale co nie co wiem i wiem, że trzeba tu kodowć moduły i nie da się tego zrobić bez SD :-D życze powodzenia. Napisałem również, że nie znam wielu warsztatów które się specjalizują w SD w PL. Podałem Ci link jak i kontskt do drugiego warsztatu, są też ludzie we Wrocałowiu. Skoro tak podchodzisz do tematu to radź sobie sam :-)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: W204 C300 WERSJA USA PRZEBUDOWA

Post autor: korzen »

Ktos92 chyba nie ma sensu. Niech kolega przekłada bi xenon skrętny i zda relacje na forum. Da się wszystko. Trzymamy kciuki.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości