w204 FL 220CDI

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

nightrider
Posty: 3
Rejestracja: 8 maja 2018, o 12:45

w204 FL 220CDI

Post autor: nightrider »

Cześć wszystkim.
Od kilku dni jestem jestem nowym użytkownikiem obecnego forum. Przygodę z Mercedesami zacząłem już dobre 15 lat temu. Nadszedł czas by przesiąść się z mojej poczciwej w203 180K po lifcie na coś nowszego.
Znalazłem ciekawą s204 220 CDI z 2012 r. w automacie, auto krajowe, serwisowane do końca w aso, 101000kkm przebiegu. Mam do Was drodzy koledzy prośbę o pomoc. Od 12 lat jeździłem wyłącznie benzyną w kompresorze teraz czas na diesla, bo akurat taki rodzynek mi się trafił. Czy ktoś będzie mi w stanie powiedzieć czy w s204, która jest z 04/2012 r. ma już poprawione wtryskiwacze czy jeszcze są ma te wadliwe delphi.
W najbliższy piątek jadę obejrzeć auto i chce nabrać pewności, że dobrze robię kupując 220CDI. Kojarzę, że swego czasu Mercedes miał akcję serwisową, która dotyczyła modeli z wadliwymi wtryskiwaczami. Nie orientuje się nikt czy akcja jest nadal aktualna w przypadku auta regularnie serwisowanego w ASO ?

pozdrawiam ;-)
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: ktos92 »

Z tego rocznika problemu już nie ma. Problem występował na początku produkcji W204 od 2009 do chyba połowy 2011 roku. Wszystkie modele po lifcie od 2 połowy 2012 roku powinny mieć poprawione wtryskiwacze. Jakbyś miał VIN to moożna to sprawdzić. Wbrew pseudo opinion uważam, że jest to dobry silnik i wady wieku dziecięcego ma wyeliminowane. Jednym z mankamentów tego silnika to tak jak w M271 jest niestety rozrząd. Łańcuch potragi się wyciągnać przy przebiegu rzędu już nawet 150 000km ale wszystko zależy od sztuki i jak auto było użytkowane i serwisowane. Nie popadałbym z rozrządem w paranoje - widziałem wiele sztuk W212 z tym samym silnikiem i rozrząd był tam robiony przy przebiegu 250 000km - 300 000km. Rozrząd można sprawdzić w ASO, wykręcają napinacz łańcucha i mają spacjalny przyrząd który wkręcają w jego miejsce. Pokazuje on stopień wyciągnięcia łańcucha więc myśle, że warto to zrobić. Koszt napewno nie będzie duży. Generalnie osprzęt silników Diesla w MB w porównaniu do reszty marek jest trwały. W ostatnie święta też się stałem posiadaczem W204 FL z 2011 z tym samym silnikiem tylko, że w wersji C200 i jestem zadowolony. Wcześniej też miałem M271 jak i M111 w benzynie. Jak się przejedziesz to chyba nie będziesz chciał wrócić do małej benzyny no chyba, że w modelu W205 :-D Moment obrotowy w silnikach OM651 jest naprawde spory i łady liniowy przyrost co daje frajde z jazdy. Jeszcze co moge doradzić to spytaj się w ASO czy skrzynia miała robiony serwis. Z tego co wiem serwis interwałowy w modelach 7G Tronic Plus jest wydłużony do 120 000km lub 5 lat. Warto się spytać czy to było zrobione jak nie, to zalecałbym wymiane i podłączenie pod SD po jeździe testowej. Powszechne są błędy w tych skrzyniach które nie wpływają na ich uszkedzenie ale potrafią się pokazać. Błąd wskazuje na zbyt wyski docisk sprzęgła ale jest na to biuletyn serwisowy który niestety wiąże się z wyjęciem skrzyni i przeszlifowaniem wałka.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
pTq
Posty: 6
Rejestracja: 7 maja 2018, o 10:52

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: pTq »

ktos92

jesteś w stanie powiedzieć na 90%, bez VINu (jeszcze nie dzwoniłem do sprzedającego), że poniższy model z 2013 to ta wersja z poprawionymi wtryskiwaczami? :)

https://www.autotrader.co.uk/classified ... sel&page=1

Mam jeszcze 2 inne propozycję, ale z 2011r. Jedna C220 druga C200.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: ktos92 »

można bardzo łatwo sprawdzić jaki system wtrysków jest zamontowany w OM651. Wystarcyz podnieść maske i zdjać plastikowa osłone silnika z góry. Do wtrysków powinny być podłaczone gumowe wężyki powrotne, jeżeli sa tzn, że nie ma tam piezo elektryków. Problem dotyczy modeli do poczatku 2012 roku. Tylko wesje modelowe 220/250 - czyli te z mocniejszymi silnikami.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
pTq
Posty: 6
Rejestracja: 7 maja 2018, o 10:52

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: pTq »

ktos92 pisze:można bardzo łatwo sprawdzić jaki system wtrysków jest zamontowany w OM651. Wystarcyz podnieść maske i zdjać plastikowa osłone silnika z góry. Do wtrysków powinny być podłaczone gumowe wężyki powrotne, jeżeli sa tzn, że nie ma tam piezo elektryków. Problem dotyczy modeli do poczatku 2012 roku. Tylko wesje modelowe 220/250 - czyli te z mocniejszymi silnikami.
Czyli Twoja C200 z 2011r. jest na starych, dobrych wtryskach - jak oceniasz te 136km? Polecisz? Jak ze spalaniem względem C200 i C220 ?
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: ktos92 »

Spalanie w modelach C200/C220 jest praktycnzie be zróżnicy. W modelu C250 może być ciut większe. W tym okresie MB wsadzał wtryski piezo elektryczne i do mdoeli słabszych "magnetic selenoid". W modelach C220/C250 były właśnie na gwarancji takie wsadzane wraz z nowym ECU silnika itp.

Co do silnika w modelu C200 CDI to ejstem pozytywnie zaskoczony. Jak dla mnie wystarcza. Jest dość zrywny ma spory moment obrotowy jak na 136HP. Skrzynia zaczęła działać tak jak powinna dopiero po wymianie oleju :-D Spalanie jest dość niskie jak na ten samochód. Mam dośc duże i szerokie koła u sienie, na tyle 255/18 a na przodzie 225/18. W trasie na autostradzie jadac przepisowo te 120km-125km/h komputer pokazuje mi 5.9-6.0L/100km. Na pełnym tankowaniu do rezerwy jestem w stanie zrobić te 850km-1000km w zależności od tego jak jeżdże.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
pTq
Posty: 6
Rejestracja: 7 maja 2018, o 10:52

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: pTq »

Jutro jadę zobaczyć ta z linku powyżej. Sprzedający twierdzi, ze serwis do końca, łańcucha rozrządu nie dotykał, mówi, że nic się nie dzieje jeszcze. Olej w skrzyni nie wymieniał, Mercedes twierdzi, ze oleju się nie wymienia, ewentualnie jak skrzynia przeciąga to wtedy należy zmienić. Koleś kilkanaście lat jeździ mercedesami i nigdy nie zmieniał oleju w skrzyni. Mimo wszystko, powyższe informacje trzeba brać z przymróżeniem oka ;) zobaczymy jutro po oględzinach. Dziękuje za odpowiedzi ktos92!
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: ktos92 »

Bzdury totalne na temat wymiany oleju w skrzyni. Chcieli albo Cie spławić albo nie wiedza o czym mówia. Serwis w skrzyni 7G Tronic Pplus jest co 120 000km lub 5 lat. Ja proponuje to robić co 60 000km. Moja niestety dopiero pierwsza wymiane dostała przy około 108 xxxkm
Przy uruchomieniu silnika zwróć uwage czy nie będzie metalicznego stukoty przez 1-3 sekundy po odpaleniu zimnego silnika.

Jezeli chcesz mieć potwierdzenie tego info to moge wrzucić wieczorem dokument WIS odnośnie wymiany oleju w tej skrzyni.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
pTq
Posty: 6
Rejestracja: 7 maja 2018, o 10:52

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: pTq »

W Polsce przy innej marce także wymieniałem olej co 60tkm albo 2 lata - zależy co było pierwsze. Jeżeli to nie problem to wrzuć proszę ;)
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: lukzlo22 »

U mnie takie wtryski, z przelewami... czyli te lepsze czy gorsze?
20180513_194819.jpg
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Awatar użytkownika
luk.k
Posty: 137
Rejestracja: 7 sty 2016, o 15:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: luk.k »

Kolego przypadkiem natrafiłem na Twoja wypowiedz. I zauważyłem że bardzo wiesz dużo o tej skrzyni biegów przyznam się że jestem posiadaczem samochodu 722.9 i obecnie borykam się od kilku tygodni z problemem a mianowicie wyświetla mi się ten błąd o którym piszesz w tekście zbyt wysokie ciśnienie oleju czy coś takiego w sprzęgle hydrokinetycznym mechanicy sprawdzali sprzęgło jest w stanie idealnym skrzynia biegów Działa bardzo poprawnie nic się nie dzieje jedynie przy redukcji jest opóźniona i czasami zdarzy jej się szarpnąć częściej niż zwykle jest bardzo ospała jeśli chodzi o redukcję natomiast przyspieszenia od 1 do 7 są po staremu wszystko działa idealnie kolego Powiedz mi coś o tym biuletynie szlifowania tego wałka Podejrzewam że ten błąd jest z tym związany
ktos92 pisze:Z tego rocznika problemu już nie ma. Problem występował na początku produkcji W204 od 2009 do chyba połowy 2011 roku. Wszystkie modele po lifcie od 2 połowy 2012 roku powinny mieć poprawione wtryskiwacze. Jakbyś miał VIN to moożna to sprawdzić. Wbrew pseudo opinion uważam, że jest to dobry silnik i wady wieku dziecięcego ma wyeliminowane. Jednym z mankamentów tego silnika to tak jak w M271 jest niestety rozrząd. Łańcuch potragi się wyciągnać przy przebiegu rzędu już nawet 150 000km ale wszystko zależy od sztuki i jak auto było użytkowane i serwisowane. Nie popadałbym z rozrządem w paranoje - widziałem wiele sztuk W212 z tym samym silnikiem i rozrząd był tam robiony przy przebiegu 250 000km - 300 000km. Rozrząd można sprawdzić w ASO, wykręcają napinacz łańcucha i mają spacjalny przyrząd który wkręcają w jego miejsce. Pokazuje on stopień wyciągnięcia łańcucha więc myśle, że warto to zrobić. Koszt napewno nie będzie duży. Generalnie osprzęt silników Diesla w MB w porównaniu do reszty marek jest trwały. W ostatnie święta też się stałem posiadaczem W204 FL z 2011 z tym samym silnikiem tylko, że w wersji C200 i jestem zadowolony. Wcześniej też miałem M271 jak i M111 w benzynie. Jak się przejedziesz to chyba nie będziesz chciał wrócić do małej benzyny no chyba, że w modelu W205 :-D Moment obrotowy w silnikach OM651 jest naprawde spory i łady liniowy przyrost co daje frajde z jazdy. Jeszcze co moge doradzić to spytaj się w ASO czy skrzynia miała robiony serwis. Z tego co wiem serwis interwałowy w modelach 7G Tronic Plus jest wydłużony do 120 000km lub 5 lat. Warto się spytać czy to było zrobione jak nie, to zalecałbym wymiane i podłączenie pod SD po jeździe testowej. Powszechne są błędy w tych skrzyniach które nie wpływają na ich uszkedzenie ale potrafią się pokazać. Błąd wskazuje na zbyt wyski docisk sprzęgła ale jest na to biuletyn serwisowy który niestety wiąże się z wyjęciem skrzyni i przeszlifowaniem wałka.
C200CDI AMG/LIFT SEDAN

WDD2040011A752575
nightrider
Posty: 3
Rejestracja: 8 maja 2018, o 12:45

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: nightrider »

ktos92 dzięki za odpowiedź. Podaje VIN WDD2042021F913643. W zeszłym tygodniu byłem oglądałem auto i powiem Wam, że się trochę zawiodłem bo trzasnąłem 550 km w jedna stronę. Sprzedający (starsza osoba) zapewniał, iż auto było nie malowane, a cena za jakie je wystawił to nie była okazja tylko górna półka. Drugi właściciel, kupione w ASO w Gdańsku jako używany. Po zmierzeniu auta czujnikiem lakieru wyszło parę nieścisłości m.in. przelakierowany tylny prawy błotnik ze szpachelką włącznie oraz cały przód :( co prawda przód źle nie wyglądał miał wartości 140-150 mikronów, reszta auta 80-90, oprócz tylnego błotnika 1500-1650. Aha felgi 17" chamsko odmalowane srebrzanką, masakra...
Pod maską nawet pyłku się nie znajdzie, motor wyglądał jak z salonu pięknie był umyty i nabłyszczony, maskara....

Dla ciekawych podaje link:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... ff85249ffd

Sprzedający po tym jak się dowiedziałem że auto było robione tak się zdenerwował, że miał o to pretensje.
Grzecznie podziękowałem.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: ktos92 »

luk.k co do błędu w tej skrzyni to owszem, jest na to biuletyn serwisowy. Dołaczam go tutaj. Jeżeli skrzynia pracuje normalnie tzn. nie przeciaga biegów, nie szarpie, nie uderza dość odczuwalnie przy redukcji, ze środkowego tunelu nie ma jakiś niepokojacych dźwięków to bym się nie przejmował. Rozmawiałem w tej sprawie z paroma osobami które zajmuja się MB na codzień. Na dzień dobry możesz wymienić olej upewniajac się, że w misce nie ma opiłków. Jeżeli sa, to znaczy, że konwerter faktycznie mógł zostać w pewnym stopniu uskzodzony i może podlegać wymianie lub regeneracji. Jeżeli natomiast, w miesce nie będziesz miał opiłków to prawdopodobnie bład ten może zniknać po zmianie oleju w skrzyni. Jeżeli nie zniknie czeka Cię wyrzucenie skrzyni, zdjęcie konwertera i przeszlifowanie wałka - można kupić odpowiedni kit z odpowiednim papierem od MB. Ewentualnie tka jak mówiłem, olać sprawe jeżeli nic się nie dzieje. U mnie ten bład też wustępował ale, że u mnie olej w skrzyni nie był jeszcze wymieniony postanowiłem zrobić to na poczatku. Musze powiedzieć, że mechanik w ASO wiedział co robił i po całej robocie powiedział mi, że bład nie wrócił, nie było opiłków w skrzyni. W moim przypadku bład już nie wrócił.
Załączniki
LI27.20-P-055758_Ver_11 (5).pdf
(44.86 KiB) Pobrany 109 razy
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: ktos92 »

lukzlo22 pisze:U mnie takie wtryski, z przelewami... czyli te lepsze czy gorsze?
20180513_194819.jpg
Wtryski miałeś wymienione.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: w204 FL 220CDI

Post autor: lukzlo22 »

Aha, no to super. Bardzo mnie ta wiadomość ucieszyła ;-)
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości