C 204 AMG

Tutaj prosimy o pomoc w weryfikacji ogłoszeń sprzedaży i ogólnie o pomoc przy zakupie auta.

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

Roobs
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2018, o 07:36
Lokalizacja: Wrocław

C 204 AMG

Post autor: Roobs » 10 paź 2018, o 08:31

Witam, moja obecność na forum to właśnie C 204 AMG (nie mam tu na myśli pakietu :-) Całe moje motoryzacyjne życie to BMW, lat 20 parę seria 7 a teraz 530D którą dostałem w rozliczeniu. Niestety chęci na V12 spowodowały szukania poza BMW, jak dla mnie tylko MB oferuje coś co mi odpowiada. Tak, wiem C 204 AMG to V8. Jednak to pierwsza alternatywa po CL 216 ( V12 6,0L;V12 5,5L; V8 6,2L lub V8 5,5) Niestety wciąż nie uzyskałem konkretnego info odnośnie CL, np. jak z awaryjnością wymienionych silników, zawieszenia, elektroniki, jak duża różnica między skrzyniami 5 i 7 biegowymi. Dlatego nie tracąc czasu przechodzę do następnego, nie mnie emocjonującego C 204 AMG z tymi praktycznie samymi pytaniami.
Dodam że zakupione MB nie powinno mieć więcej jak 100 tyś km.
Będę wdzięczny za uzyskane info.
P47ryk
Posty: 7
Rejestracja: 9 cze 2018, o 16:01

Re: C 204 AMG

Post autor: P47ryk » 12 paź 2018, o 22:55

W tym temacie uderzaj na racingforum.pl. Jest kilka chłopaków siedzących w AMG.
W204 C350 4matic
Roobs
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2018, o 07:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 204 AMG

Post autor: Roobs » 20 paź 2018, o 09:34

Ok👍 Dzięki za info👍
mks
Posty: 95
Rejestracja: 10 gru 2017, o 18:43

Re: C 204 AMG

Post autor: mks » 5 lis 2018, o 20:09

Przedlifty miały problemy ze śrubami głowic, a ogólnie bywają problemy z kołami rozrządu (nastawiaczami zmiennej fazy rozrządu - camshaft adjuster) Polecam rozszerzoną gwarancję - ja miałem to robione.

Skrzynia 7-biegowa to skrzynia MCT - zwykły automat z wielotarczowym sprzęgłem - bardzo szybka i idealna do tego silnika.
S204 C63 AMG '14
victordeleco2
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2018, o 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Re: C 204 AMG

Post autor: victordeleco2 » 6 lis 2018, o 08:53

MCT to chyba nie zwykły automat tylko dwusprzęgłowa
:shock:
ktos92
Administrator
Posty: 2442
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: C 204 AMG

Post autor: ktos92 » 6 lis 2018, o 13:50

Mam W215 w wersji CL600 Bi-Turbo kod silnika M275 V12 ten sam silnik w modelu W216 z małymi poprawkami. Mój ma pojemność 5.5

Silnik sam w sobie jest bardzo trwały, ogromna moc i frajda z jazdy. Głównym mankamentem tego silnika to układ zapłonowy który kosztuje krocie i pada co jakieś 100 000km. Głównie cewki ale uszkodzona cewka potrafi uszkodzić regulator napięcia i koszty rosną. Cewki można kupić tylko w całości na strone. Koszt nowej 1500EUR a koszt regulatora to 800EUR. Więc cała zabawa wychodzi 4000EUR. W stanach ejst facet który je bardzo dobrze regeneruje ;-) ja z tego skorzystałem i mam dwie cewki zrobione w cenie jednej nowej. Do tego gość poprawia regulatory napięcia poprzez dodanie dodatkowego bezpiecznika więc uszkodzona cewka nie uszkodzi nam regulatora. Drugim drogim mankamentem jest zawieszenie hydrauliczne ABC ale nie sprawia dużo problemów. Miałem mieć do wymiany pompe ABC ale okazało się, że jej metalowa kopułka była pęknięta. W stanach kupiłem kopułke wraz z uszczelkami i wymieniłem do tej pory nie ma problemów. Z amortyzatorami nie miałem jeszcze problemów ani z problemem trzymania ciśnienia. Po zimie przymierzam się do wymiany większości przewodów, dwa na przodzie są dość wrażliwe i niestety już raz nam strzeliły.

Układ chłodzenia jest bardziej rozbudownay niż w normalnym silniku, mamy w sumie dwa obiegi z dwiema pompami wody, jedna mechaniczna na pasku i druga elektryczna do chłodzenia intercolerów ;-) często psuedo mechanicy nie wiedzą jak odpwoietrzyć ten układ, i intercoolery zwyczjnie w świecie rozgrzewają się do czerwoności". Trzeba naprawde ufać mechanikom z tym samochodem ;-) dlatego praktycznie wszystko robie sam z tatą.

Serwis samochodu nie jest tani ;-) 24 świece zapłonowe, 9L oleju do silnika, dwa filtry powietrza itp. itp. Opony też nie są tanie ale samochód wynagradza to jazdą. Hamulce też troche kosztują ale umówmy się mając taki samochód nie patrzysz na koszty utrzymania. Zrobiłem test monety na silniku ;-) stała.

Samochód mamy ju 7 lat bez większych przygód. Do zakupu proponuje również kupić klon StarDiagnosis C4 ;-) Nie miałem dużo problemów z elektornikom, awaria jednego czujnika ciśnienia powietrza ;-) koszt 60EUR.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Roobs
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2018, o 07:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 204 AMG

Post autor: Roobs » 14 lis 2018, o 22:09

Serdeczne dzieki, nie ma lepszych info jak od użytkowników :-) Oleje, filtry czy opony to normalką. Mnie bardziej zależy na info o tzw wadach „fabrycznych” jak padające cewki. Martwią mnie te śruby głowic, czy w poliftach zostało to poprawione? Ogólnie iść w polifta 63 czy V12 65 ma się podobnie? Jakaś różnica w awaryjności? Czy bezpieczniej szukać zwykłego CL 65 lub V8 5.5 ??!
Roobs
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2018, o 07:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 204 AMG

Post autor: Roobs » 15 lis 2018, o 11:51

Roobs pisze:
14 lis 2018, o 22:09
Serdeczne dzieki, nie ma lepszych info jak od użytkowników :-) Oleje, filtry czy opony to normalką. Mnie bardziej zależy na info o tzw wadach „fabrycznych” jak padające cewki. Martwią mnie te śruby głowic, czy w poliftach zostało to poprawione? Ogólnie iść w polifta 63 czy V12 65 ma się podobnie? Jakaś różnica w awaryjności? Czy bezpieczniej szukać zwykłego CL 6.0 lub V8 5.5 ??!
Awatar użytkownika
majkel84
Posty: 127
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: C 204 AMG

Post autor: majkel84 » 15 lis 2018, o 19:47

Czy bezpieczniej szukać zwykłego CL 65 lub V8 5.5 ??!
Z tego co gdzieś tam kiedyś poczytałem, to między tymi wersjami będzie już spora różnica w kosztach utrzymania, właśnie elementy i materiały eksploatacyjne się na to składają, hamulce na przód do CL 65 już nie będą kosztować kilka tysiaków, tylko dwa razy tyle ;-) wymiany olejów itp. tez dwa razy częściej, elementy zawieszenia da AMG też mogą być kosztowniejsze. Wydaje mi się że tu by należało się zastanowić, poczytać czy posprawdzać ceny.. no chyba że koszty się nie liczą. :mrgreen:
w204 320 CDI :mrgreen: AMG
WDD2040221A157833
Roobs
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2018, o 07:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 204 AMG

Post autor: Roobs » 16 lis 2018, o 10:03

Koszty zawsze się liczą zwłaszcza jak chce się je dobrze wydać i nie wracać do tematu prze jakiś czas. To ma być fan i tylko do tego będzie auto służyło. Kompletnie pomijam takie detale jak wydatki eksploatacyjne, nie dyskutuje się o sprawach oczywistych. Koncentruje się na dobrze wydanych pieniądzach i dlatego pytam :-) Chce unikną problemu jak np. rura w bloku silnika E 65 745i. Wymiana cewek raz na 100tyś? Chwalić Boga jeśli byłoby tylko to, jednak aby nie w niedziela w drodze do kościoła :-D Śruby w bloku za 5 tyś to też niewielki problem, wymieni się raz i po problemie. Teraz, tylko V12 65 czy V8 63. W opcji V12 6.0 i V8 5.5 :-) Choć czarny koń to W 294 C 63.
Roobs
Posty: 10
Rejestracja: 10 paź 2018, o 07:36
Lokalizacja: Wrocław

Re: C 204 AMG

Post autor: Roobs » 16 lis 2018, o 10:09

Wkradł się mały błąd, wprawdzie poprawiłem go ale w nienajlepszy sposób. Majkel84, chodziło mi o alternatywne V12 6.0 lub V8 5.5 do V12 65 lub V8 63.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości