Zakup C63

Tutaj prosimy o pomoc w weryfikacji ogłoszeń sprzedaży i ogólnie o pomoc przy zakupie auta.

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

toner7
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Zakup C63

Post autor: toner7 » 2 gru 2016, o 18:37

Witam,
po dłuższym czasie odwiedzania szacownego forum, postanowiłem się zarejestrować aby skorzystać z Waszego doświadczenia...
W przyszłym roku planuję zamienić swoją dotychczasową Mercedes T203 na coś nowszego. Pod rozwagę biorę Audi RS4 b7 lub C63 w sedanie lub kombi.
O RS4 pewną wiedzę posiadłem i niestety nie nastraja mnie ona optymistycznie... Dlatego też staram się zdobyć konkretniejszą wiedzę o przedliftowym w204 C63.

Ale do rzeczy - ciekaw jestem czy model ten trapią jakieś szczególne niebezpieczeństwa w rodzaju felernego łańcucha rozrządu w M261 na przykład. Przy okazji co jest absolutnym priorytetem przy mechanice po zakupie tego auta. Na co zwrócić szczególną uwagę? No i rzecz jasna jak kształtują się koszty wymiany np. rozrządu czy tarcz - niestety nie znalazłem w tej materii żadnych konkretów...
Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeśli coś mi umknęło w "savoir vivrze" forum
toner7
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Zakup C63

Post autor: toner7 » 4 sty 2017, o 21:29

Naprawdę nie ma tu żadnych użytkowników C63 ?! Część interesujących mnie problemów zdobyłem dzwoniąc do autoryzowanych serwisów - swoją drogą ciekawie przedstawiono mi pewne aspekty cen i obsługi - a część zdobyłem na forum anglojęzycznym...
Trochę szkoda, że nie ma tu sub forum AMG.
Tak czy inaczej chętnie przeczytam jakieś uwagi na temat powyższego auta i ew. problemów go trapiących, jeśli ktoś zechce się nimi podzielić...
Pozdrawiam
perzu126
Moderator
Posty: 653
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów

Re: Zakup C63

Post autor: perzu126 » 5 sty 2017, o 03:07

A czemu by miało to subforum AMG służyć, skoro użytkowników jak na lekarstwo?
Co do kosztów, to dziwi mnie pytanie kogoś, kto takie auto chce kupić. Jeśli chcesz je kupić tzn. że nie narzekasz na brak gotówki. Bo i cena zakupu Cie nie odstrasza, spalanie, ceny części zamiennych również nie niskie. Pamiętam, że do STAREJ w202 w wersji AMG tarcze Zimermana potrafiły kosztować ponad 1000zł. Tu pewnie jeszcze drożej
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
toner7
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Zakup C63

Post autor: toner7 » 5 sty 2017, o 08:22

Tak sobie myślę, że to sub forum mogłoby służyć na podobnej zasadzie jak subforum użytkowników "M" na forum BMW czy S/RS na forum Audi... To tylko taka moja sugestia... bo użytkowników topowych Audi i BMW także tłumów nie ma. AMG znalazłem na Racingforum ale tam przeważają A45 a to nie moja bajka...
Tu tarcze przednie kosztują 4700-5500, ale to są wydatki czynione raz na parę lat...
Moje pytanie dotyczyło raczej bolączek trapiących ewentualnie ten model w codziennej eksploatacji. Wiem już, że łańcuch rozrządu nie stanowi problemu podobnego do tego z "kompressorów". Jeśli chodzi o codzienną eksploatację to jestem przygotowany i na spalanie i na przeglądy, boję się tylko ewentualnych "min" i stąd moje pytania na forum.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2565
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Zakup C63

Post autor: korzen » 5 sty 2017, o 09:03

Powiem tak. C63 to swietne auto. Moje mazenie. Ale jezeli pytasz o koszta utrzymania, wymiany rozrzadu itp to chyba auto nie dla Ciebie? Kupic to jedno, utrzymac to drugie... Znajomy z forum infiniti kupil sobie takie przedliftowe C63 za chyba 150tys. Dlugo szukal i trafil fajna sztuke. Z auta byl bardzo zadowolony, ale przenigdy nie wspomnial nic na temat kosztow...
Zobacz sobie chocby w necie ceny tarcz, klockow, zawieszenia, swiece x8, filtry x2 i to sa zupelnie inne graty niz do cywilnych wersji. Kumpel na E92 M3 V8, ktore jest tansze w utrzymaniu od C63. Sam olej na wymiane co 6-10tys w ASO to koszt 800zl... Sam olej... O reszcie nie bede Ci mowil, ale jego po prostu na to stac... Tarcz nie zmienaisz w AMG raz na pare lat :-)
Model nie jest awaryjny. Szukaj auta z historia, nie rozbitego wczesniej.
O koszta nie pytaj. Nikt nie odpowie. Wiekszosc ich nie zna, Ci co maja/znaja o tym nie rozmawiaja (jak to sie powiada gentelmeni nie romawiaja o pieniadzach ;-))...
Mina moze zdazyc sie zawsze. Tego nie mozesz wykluczyc. Udezysz miska w kamien nieswiadomie i zatrzesz motor. Wiem, ze to ekstremalna sytuacja, ale auto kupuje sie swiadomie i takie na jakie Cie stac. Niestety u nas jest zastaw sie, zesraj ale pokazac sie trzeba. I pozniej rynek jest zalany gniotami, niedoinwestowanymi ktorych wlascicieli po prostu nie bylo stac na utrzymanie takiego auta. Wiem po sobie, jak na doprowadzenie do stanu dobrego mojego infiniti wydalem w 2 lata 25tys zl... I dalej konca nie bylo, a ja juz mialem dosc... Kumplowi tez w M3 (mimo, ze auto krajowe, serwisowane w ASO do konca, sprawdzane w ASO przed zakupem) poleciala panewka po roku... I co plakal?? No nie... Bolalo, ale mial 40tys zl na remont i po prostu go zrobil... Teraz jezdzi i cieszy sie autem dalej...
Powodzenia
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Administrator
Posty: 2430
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Zakup C63

Post autor: ktos92 » 5 sty 2017, o 09:44

Jeszcze napisz, że paliwo za drogie i będziesz chciał go zagazować :lol: Koszta nie są aż takie tragiczne. Wiadomo, serwis kosztuje więcej niż z zwykłej W204 ale da się przeżyć. Co do hamulców to raczej nie jest to wydatek raz na pare lat :D chyba, że bedziesz jeździł raz w niedziele do kościoła i po bułki do sklepu. Musisz się liczyć z tym, że nie wszystkie części traficz jako zamienniki, a wtedy będzie boleć i to bardzo. Więc zadaj sobie pytanie czy rzewiście będziesz w stanie utrzymać to autko. Dam Ci przykład na modelu W215 2002 rok lift CL600 Bi-Turbo 5.5 V12. Może nie jest to typowe AMG ale ma tą samą baze silnikową co CL63 lub CL65. Do silnika wchodzi około 8L oleju. Wlewany tylko Mobil1 0w-40. Wutko dostało teraz nowe świece, jest ich 24 po 2 na cylinder, ksozt świec wyniósł 240EUR. Tarcze na tył razem z klockami Brembo wyniosły jakieś 200EUR. Dostał też nowe gumy na sanki z tyłu, koszt 4 to wydatek około 260EUR. Do tego ABC, które zostało zrobione wcześniej ale wydatek był rzędu 500EUR. To o czym mówie to troche rozszerzony serwis w tym autku. Więc jak widać ceny nie odstraszają, bo większość rzeczy i tak robisz raz na jakiś czas aczkolwiek musisz być przygotowany na większy wydatek.

Druga sprawa jest taka, że ciężko trafić zadbana sztuke. Jeśli trafisz coś co było pałowane na każdym kroku - to będzie studnia bez dna.

Ostatnia prośba, nie mów nic o gazie :P
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
toner7
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Zakup C63

Post autor: toner7 » 5 sty 2017, o 10:39

Panowie!!! Nie po to kupuje się tygrysa żeby go karmić sałatą... O gazie absolutnie nie myślę i przy żadnym z moich benzynowych aut nie myślałem. Z całym szacunkiem ale gazowanie AMG, Emek czy RSów uważam za profanację.( generalnie jestem przeciwnikiem gazowania...)
Przyznam, że kieruję się bardziej emocjami niż zimną kalkulacją ale nie mam już dwudziestu lat i generalnie mam świadomość droższego jeżdzenia czymś co generuje ponad czterysta koni niż C180.
Gdybym myślał na zimno to pewnie skłaniałbym się w kierunku czegoś świerzego z małym silnikiem ale teraz rozważam kupno i marzeń i samochodu...
Dziękuję za Wasze uwagi bo właśnie takich oczekiwałem - auto w dobrym stanie powinno mi posłużyć ładnych parę lat i takiego będę najprawdopodobniej wczesną wiosną/przedwiośniem szukał...
Wybór jest dość ograniczony ale jest kilka przyzwoitych egzemplarzy - szkoda tylko, że tak dominuje czarny bo obok matu ostatni kolor, który by mi odpowiadał...
Pozdrawiam i dziękuję za uwagi
ktos92
Administrator
Posty: 2430
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Zakup C63

Post autor: ktos92 » 5 sty 2017, o 11:21

Mój tata też stanął przed takim wyborem :D Kupił auto marzeń, miał być CL55 ale znalazł się rodzynek w postaci CL600 Bi-Turbo, przez pierwsze 3 lata auto nie sprawiało żadnych problemów ale przyszedł czas na wydatki. Wydane pieniądze rekompensuje radość z jazdy mając pod nogą 500 koni i 800NM momentu :D Przy zakupie uważaj na emocje :D bo te mogą Cie wpędzić do grobu jak trafisz trupa zaniedbanego :(
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
toner7
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Zakup C63

Post autor: toner7 » 5 sty 2017, o 11:59

Dzięki za ostrzeżenie :-P Ale sam na to wpadłem - jak już się zdecyduję to w wersji optymistycznej pojadę z kolegą/kolegami "otrzaskanymi" w temacie, a w wersji hardcorowej ze swoją kobietą...
Ale to ostatnie może skończyć się nieodwracalnymi skutkami.
Jak wcześniej wspomniałem emocje i marzenia to w tym przypadku 51% moich chęci nabycia C63.
Ale z całą pewnością nie zaryzykuję samotnej eskapady po takie auto. W opcji "rozsądnej biorę jeszcze pod uwagę poliftowe C300-350 ale tylko z napędem na tyl. Zobaczę ktora opcja wygra....
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2565
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Zakup C63

Post autor: korzen » 5 sty 2017, o 12:40

Miedzy C63 a C350 nei ma kompletnie zadnego porownania... Wiem po M3 v8 kumpla 420KM... To jest inny swiat po prostu. Po czyms takim, kazde inne auto nie jedzie i jest nudne :-)
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Administrator
Posty: 2430
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Zakup C63

Post autor: ktos92 » 5 sty 2017, o 12:43

Tak jak napisał korzeń, kiedy raz spróbujesz AMG już więcej żadnego innego auta nie chcesz :D Są to auto dopracowane pod każdym względem.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
toner7
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Zakup C63

Post autor: toner7 » 5 sty 2017, o 12:53

...właśnie dlatego dopóki nie będę miał kasy w garści i pewności swojego wyboru nie wsiądę do C63 za kierownicę.
Po nim każde auto będzie już tylko "protezą", mam tego świadomość...
C63 AMG iPE
Posty: 2
Rejestracja: 26 sty 2018, o 13:14

Re: Zakup C63

Post autor: C63 AMG iPE » 26 sty 2018, o 13:48

Witajcie,

Od dwóch lat posiadam W204 C63 AMG i muszę powiedzieć, że to auto nie ma porównania z żadnym innym szybkim sedanem. Jest bardzo wymagający jeśli wyłączysz kontrolę trakcji, jeśli nie jest to normalne auto z tym zastrzeżeniem, że AMG to król prostej drogi :) Jeśli chodzi o poszukiwania to u mnie trwało to dwa lata wszystkie obejrzane auta w Polsce były w stanie dramatycznym. Jeśli ktokolwiek z Was planuje taki zakup to bez wizyty w serwisie na przeglądzie przed zakupowym się nie obejdzie. Przegląd kosztuje 600-800 zł a możesz zaoszczędzić kilka-kilkanaście tysięcy kupując odpicowany śmietnik, który rozleci się w drodze do domu. Proponuję tylko PL salon lub auto z pełną historią serwisową. Koszta utrzymania - wiadomo :) ubezpieczenie pełne z 60% zniżek 7000 zł w dobrej firmie. Możesz kupić tańsze, ale w razie szkody będziesz naprawiał auto u stodole :) Jak AC to tylko z pakietem serwisowym i bezgotówkowym. To bardzo ważne. Sam miałem przygodę z sarną na drodze i wiem o czym mówię (w moim przypadku naprawa w serwisie, wszystko udokumentowane i z certyfikatem naprawy) auto NIGDY mnie nie zawiodło a zrobiłem nim już 40.000 km i każde uruchomienie wywołuje uśmiech na twarzy. Nic nie trzeszczy w środku, wykonany bardzo dobrze. Wymieniałem przez ten czas: klocki, tarcze z przodu i z tył ale wsadziłem lepsze niż seria a koszta podobne, świece, alternator, akumulator, regenerowałem przekładnię kierowniczą, rolki napinające, pasek wielorowkowy, opony tylne 9 kompletów, zawieszenie: końcówki, amory, sprężyny, łączniki w zasadzie wszystko w zawieszeniu i kilka cystern paliwa, silnik jest niezniszczalny jeśli często wymieniasz olej (ja co 6000 km) nic nie ma prawa się wydarzyć. Spokojnie wytrzymują sam widziałem przebiegi po 500-600k bez ingerencji. Wiecie co? To wszystko rekompensuje wygląd tego auta, dźwięki i aura tego pojazdu, która jak tylko do niego wsiadasz obejmuje Cię i nie chce wypuścić :) Pamiętajcie nie napalajcie się na pierwszy lepszy egzemplarz. Służę w razie pytań :)
mks
Posty: 95
Rejestracja: 10 gru 2017, o 18:43

Re: Zakup C63

Post autor: mks » 26 sty 2018, o 20:23

C63 AMG iPE pisze:Witajcie,

Od dwóch lat posiadam W204 C63 AMG i muszę powiedzieć, że to auto nie ma porównania z żadnym innym szybkim sedanem. Jest bardzo wymagający jeśli wyłączysz kontrolę trakcji, jeśli nie jest to normalne auto z tym zastrzeżeniem, że AMG to król prostej drogi :) Jeśli chodzi o poszukiwania to u mnie trwało to dwa lata wszystkie obejrzane auta w Polsce były w stanie dramatycznym. Jeśli ktokolwiek z Was planuje taki zakup to bez wizyty w serwisie na przeglądzie przed zakupowym się nie obejdzie. Przegląd kosztuje 600-800 zł a możesz zaoszczędzić kilka-kilkanaście tysięcy kupując odpicowany śmietnik, który rozleci się w drodze do domu. Proponuję tylko PL salon lub auto z pełną historią serwisową. Koszta utrzymania - wiadomo :) ubezpieczenie pełne z 60% zniżek 7000 zł w dobrej firmie. Możesz kupić tańsze, ale w razie szkody będziesz naprawiał auto u stodole :) Jak AC to tylko z pakietem serwisowym i bezgotówkowym. To bardzo ważne. Sam miałem przygodę z sarną na drodze i wiem o czym mówię (w moim przypadku naprawa w serwisie, wszystko udokumentowane i z certyfikatem naprawy) auto NIGDY mnie nie zawiodło a zrobiłem nim już 40.000 km i każde uruchomienie wywołuje uśmiech na twarzy. Nic nie trzeszczy w środku, wykonany bardzo dobrze. Wymieniałem przez ten czas: klocki, tarcze z przodu i z tył ale wsadziłem lepsze niż seria a koszta podobne, świece, alternator, akumulator, regenerowałem przekładnię kierowniczą, rolki napinające, pasek wielorowkowy, opony tylne 9 kompletów, zawieszenie: końcówki, amory, sprężyny, łączniki w zasadzie wszystko w zawieszeniu i kilka cystern paliwa, silnik jest niezniszczalny jeśli często wymieniasz olej (ja co 6000 km) nic nie ma prawa się wydarzyć. Spokojnie wytrzymują sam widziałem przebiegi po 500-600k bez ingerencji. Wiecie co? To wszystko rekompensuje wygląd tego auta, dźwięki i aura tego pojazdu, która jak tylko do niego wsiadasz obejmuje Cię i nie chce wypuścić :) Pamiętajcie nie napalajcie się na pierwszy lepszy egzemplarz. Służę w razie pytań :)
Ooo jakiego masz AMG? Polift? Kolor, specyfikacja? Wydech IPE w trasie mocno męczy? Jesteś na AMG Private Lounge?

Ja w temacie dodam tylko że jedyne ryzyko jakie jest w przypadku AMG to sruby głowicy w przypadku przedliftowego modelu (do konkretnego numeru silnika). Profilaktyczna wymiana w ASO kosztuje ok 5tys zł. No i moim zdaniem lepiej szukać auta bez pakietu performance i szpere wstawić samodzielnie. W pakiecie performance hamulce dostepne praktycznie tylko w ASO 10tys zł za oś. No i wiadomo że trzeba prześledzić historię serwisową i wypadkową (dlatego też pewnie większość egzemplarzy z USA odpadnie po weryfikacji)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
S204 C63 AMG '14
C63 AMG iPE
Posty: 2
Rejestracja: 26 sty 2018, o 13:14

Re: Zakup C63

Post autor: C63 AMG iPE » 27 sty 2018, o 00:01

2010 przedlift :) M156 to jedyna mysia sztuka w PL z pełnym wydechem iPE od kolektorów po końcówki. Jak jeździsz z zamkniętymi klapami to jest jak w serii, całkiem przyjemnie. Jak otworzysz to urywa głowę :) w trasie przy otwartych klapach musisz jechać powyżej 180 żeby było znośnie :) szpera po zakupie założona samodzielnie :) AMG Private Lounge w trakcie :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości