Rozrząd 2

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

SWX
Posty: 5
Rejestracja: 3 paź 2015, o 20:04

Rozrząd 2

Post autor: SWX »

Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów, jako ,że stary temat rozrządu jest przeładowany wątkami , uważam ,że warto założyć nowy.

Kupiłem w zeszłym tyg W204 2008 1.8 kompresor 204.046 . przebieg 103 tys. nie mam 100% pewności ze oryginał.

Byłem u znajomego mechanika , posłuchał rozrządu - cisza, podłączyliśmy pod komputer program "TEXA" pokazał położenie wałka rozrządu 115 stopni oraz położenie wałka rozrządu wydech -115 stopni.

Mam pytanie co oznaczają takie wyniki? Jeśli wynik jest ok to czy to wystarczy jeśli chodzi o kontrole zużycia rozrządu ? Nie wiem czy dalej diagnozować czy to wystarczy , dmucham na zimne bo wiadomo co moze byc jak przeskoczy lub strzeli.
Marek
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

Jedz na kontrole rozrządu. Do sciągnięcia pokrywa zaworów, pokrywa rozrządu. Od razu kup 2 nowe uszczelki. Takie podłaczenie przez jakiex TEXA i słuchanie to pozostawie bez komentarza.
Objawów raczej nie będzie. Jak będa, to juz raczej będzie za pózno. Dziś rano kumpel mi wlaśnie powiedział, że u jego znamomego przeskoczył. Zero niepokojących dzwiękow czy błędów ustawienia wałków, wypadania zapłonów. Kompletnie nic. Rano zakrecił, bylo "zgrzyt", diagnoza rozrząd. Koła juz praktycznie nie mają zębów...
Jak chcesz dmuchać na zimne, to rozrząd do kontroli. JA wybieram sie "na dniach" bo auto mam też dopiero 2 tygodnie...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
luihas
Posty: 48
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 22:30
Lokalizacja: Słubice

Post autor: luihas »

Niestety rozrząd to problem w naszych C dodajac ze w innych autach wcale lepiej nie jest...jedni mają tak drudzy tak ja też planuje dmuchać na zimne i planuje wizytę w serwisie na kontrolę po przeczytaniu forum 203 i 204 stwierdzam że będzie lepiej pojechać i sprawdzić , będzie to kosztować ok 100eu (jak się już tam znajdę i poznam ceny to potem wszystko opiszę ale nie mniej nie będzie kosztować) a będę przynajmniej wiedział na czym stoję i będę spokojniej spał ... także SWX pojedz w konkretne miejsce gdzie wiedzą jak się z tym obsłużyć bo na słuch to se można muzyki posłuchać pozdrawiam

[ Dodano: 2015-10-07, 09:57 ]
Właśnie wróciłem z serwisu po rozmowie pod komputer nie podlanczaja i nie sprawdzają tak łańcucha muszą rozbudować i zobaczyć koszt ok 200eu ale mi mówił ze jak nic z rana na zimnym silniku nie słyszę i nic nie klekocze to nie mam co się rwac ...
Byl Vaneo 1.7cdi
Teraz c 200 kompressja avantgardge 2007 Black - 204.041
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

klekotać mogą popychacze zaworowe i to może mylić, jakby ktoś z was mógł wrzucić fotki z takiej kontroli po zdjęciu pokrywy byłoby miło. tez się do tego przymierzam ale jakoś nie mogę się zabrać a już 105 tys na liczniku.
w204, c180 kompressor
pk007
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2014, o 15:52

Post autor: pk007 »

Czy sprawa delikatnego rozrządu dotyczy również silników z oznaczeniem CGI m271 EVO, może coś było poprawiane ?
W204/S204 180 CGI 2012r.
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

Nie dubluj postów...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

wszystkich z pojedynczym łańcuchem, czyli klonów m271 niezależnie czy z kompressorem czy z turbo.
Jak dzwonisz do aso z pytaniem co oni o tym myslą to mowią że problemu nie ma i łańcucha sie nie wymienia.
w204, c180 kompressor
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

A to ciekawe. Ja rozmawiałem z ASO Rzeszów jak jechałem kupić swojego i przełączyli mnie na serwis. Tam usłyszałem, że łańcuch wytrzymuje srednio do maks 120tys km. Koszt wymiany (robocizny) 1600zł. Więc jak widać ASO ASO nie równe. Jest to bolączka bądz co bądz udanego motoru M271 i zarówno ASO jak pożądne warsztatay niezależne znają temat...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

ASO w Poznaniu (chyba Duda Cars) powiedzieli że porblemu nie ma, ale trzeba kontrolować.
w204, c180 kompressor
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

felicja30 pisze: gdzie dokładnie szukaliście tych części
To zależy od upodobania, ja zostałem profesjonalnie i niedrogo obsłużony w iParts.pl.
Ciężko doświadczonym użytkownikom oferuję regenerację zębów kół nastawników silnika m271. Zajmuję się tym od roku i pomogłem kilkudziestu użytkownikom forum w203 i w204. Na podstawie ich doświadczenia zdecydowanie zalecam sprawdzenie stanu łańcucha i nastawników wszystkim tym, którzy nie posiadają samochodu od nowości lub nie widzieli swojego rozrządu. Ewentualny kontakt przez forum lub wizytówkę www.drivent.pl
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

spawel, a może wrzuć tu serwisy-warsztaty-sklepy-vf15.htm , bo w tym wątku po pewnym czasie zniknie Twoja oferta w gąszczu stron tematu, tak jak na w203.
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

Faktycznie supi, zadziałałem nazbyt spontanicznie. Skorzystam z Twojej supozycji ;-)
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

kolega spawel z poznania? może dałby rade zdiagnozowac rozrząd bo zwlekam z tym i zwlekam a tu juz 108 tys na liczniku?
w204, c180 kompressor
spawel
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 25 wrz 2015, o 19:41
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

kapalek pisze:kolega spawel z poznania? może dałby rade zdiagnozowac rozrząd
Z Poznania, ale niestety diagnozy nie podejmę się, gdyż nie dysponuję garażem ani warsztatem do którego można wjechać samochodem, a jedyna wiarygodna diagnoza to oględziny kół (nastawników) i sprawdzenie wydłużenia łańcucha (odchylenia znaków na kołach rozrządu w położeniu GMP)
Czytałem informacje (choćby w postach kolegi noc), że SD może wydobyć z ECU w204 (chyba z ECU?) informację o stanie łańcucha, ale to wiarygodna metoda dla tych, którzy posiadają samochód (lub rozrząd) od nowości. Spotykałem się z przypadkami zakładania nowego łańcucha na bardzo zużyte (eufemizm ;-)) koła przez nieuczciwych sprzedających. Taki silnik nie zdradza objawów aż do przeskoczenia łańcucha.
Symptomem, który powinien wzbudzić czujność jest wielokrotnie opisywany krótkotrwały zgrzyt 2-3 sekundy po uruchomieniu silnika - ale to tylko przesłanka. Niektórzy niczego takiego nie zaobserwowali, a zaobserwowali dopiero zniszczoną głowicę.
Moim zdaniem, każdy nowy właściciel nie nowego samochodu z silnikiem M271 powinien obejrzeć łańcuch i koła. Jest to stosunkowo prosta i niedroga czynność dająca bezcenny spokój.
Moja pomoc w diagnozie może polegać na skomentowaniu stanu uzębienia kół, choćby na przysłanych telefonem zdjęciach - on line, i taką deklaruję.
Pozdrawiam
w203 c180 kompressor (M271) rok 2005
www.drivent.pl
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

co potrzebuje do tego by zdjąć pokrywę i zrobić zdjęcia? muszę wymieniać uszczelkę pokrywy? przy takim przebiegu jak mój (108tys) łańcuch musi być już wyciągnięty?
w204, c180 kompressor
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości