Rozrząd ?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

CrocodileReggae
Posty: 56
Rejestracja: 19 sty 2014, o 21:18

Post autor: CrocodileReggae »

Przed świętami pojechałem na rutynową kontrolę łańcucha.
2007 grudzień, 184 KM, 130 tkm autentycznego przebiegu (od nowości w rodzinie, salon PL, pełne ASO).
Zrobiłem to trochę na siłę- bo rozmawiałem z 3 ASO i wszędzie otrzymywałem info że jak nie ma objawów to trzeba jeździć...

Objawów nie było, zapalał ładnie, pracował cicho, była moc, zero błędów... itd.

Ale, że jestem przekorny to się nie posłuchałem.
Po rozdeklowaniu okazało się że łańcuch jest już wyciągnięty a koła noszą ślady zużycia.
Zgodnie z procedurą MB zdecydowałem się aby wymienić komplet.

Ponoć te nowe łańcuchy jak i koła mają poprawiony materiał, napinacz też jest jakiś zmodyfikowany i przez to ma wystarczyć na dużo dłużej - ciekawe...

Reasumując m271- silnik świetny - w sam raz do w204, ładnie brzmi, mało pali, jest dynamiczny, doskonale współpracuje z LPG ale ma słaby rozrząd który nie jest bezobsługowy i należy go profilaktycznie kontrolować... a z czasem wymienić.
C200 AMG
Awatar użytkownika
Damian
VIP
Posty: 327
Rejestracja: 8 lip 2014, o 09:32
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Damian »

Ile taka "przyjemność" w ASO?
W204 1.8K
WDD2040411F009939
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Cenę wstępną wystawia warsztat.W trakcie naprawy mogą się pojawić nieprzewidywane usterki.Powiedzmy od 600 zł. w górę u mnie.
W ASO dużo drożej.
Części te same lub tańsze o ile klient chce.

Temat łańcucha zaczyna się praktycznie ~ 160-200k. i warto o to zadbać.
Naprawa po przeskoczeniu łańcucha to czasem 2-3 tys.
W grudniu miałem 8 silników z pogiętymi zaworami.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

Damian pisze:Ile taka "przyjemność" w ASO?
odpuść. Również jestem po takim zabiegu. Cena bez kół z wliczoną robocizną powinna się zamknąć ok. no powiedzmy szacunkowo bo zależy gdzie 1200zł jak nie przeskoczy łańcuch i głowicy nie trzeba będzie zwalać.
Główny wydatek to koła duże ok. 2700zł sztuka w ASO bez zniżek. W ASO roboczogodzina 280zł brutto i jest to liczone z programu. Nawet Niemcy jak im rachunek przynoszą to miękną.
artc
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 2015, o 12:32
Lokalizacja: W-wa

Post autor: artc »

Cześć, jestem tu nowy ;-) .
Mam w204 z 2007r, automat, benzyna 1,8 kompr.

Właśnie zadzwonili do mnie z ASO z Daimlera, wymiana rozrządu 9630zł :shock: .
Diagnoza - przeskoczył łańcuch (jest rozciągnięty). Objaw był taki, że włączyła się kontrolka silnika, przy uruchamianiu zupełnie zimnego silnika przez ok. 2s pracował nierówno potem zero objawów. Wczoraj (wieczorem po pracy miałem jechać do ASO) w trakcie dnia odpaliłem samochód - zgasł i już nie odpalił. Żadnych specyficznych dźwięków. Dalej - laweta, korek, średnio miła obsługa i dzisiaj rano :shock: .
Sprawdzali ciśnienie i wyszło ok. 9 atm na cylindrach, bez znaczących różnic, gość podsumował to jako wskazujące na brak dodatkowych komplikacji.
Czkam na bardziej szczegółową informację jaki jest zakres niezbędnej naprawy. Czy ta cena nie jest kosmiczna? I czy 9 atm to nie jest trochę mało?
Muszę postanowić co dalej, a nieźle mnie ta kasa zmroziła.
W204 184K 2007
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

artc, jaka kosmiczna cena? Normal a jak na aso. Kosmiczna to by byla jakby Ci jeszcze glowice musieli robic........ choc wg. zasad u nich i tak wypada zwalic celem sprawdzenia. Tak raz bylo u mnie. Oni z zasady tez raczej beda chcieli wymienic kola niezaleznie od tego czy np. zdaniem innego warsztatu jeszcze by sie nadaly czy tez nie. Koszty poza aso post wyzej. Masz MB i musisz zaplacic..... no niestety. Jak czlowiek chce tanio to nie wiem ...... moze Opel..... nic sie na to nie poradzi. Marka premium i za czesci cena tez premium, a niektorych czesci nie ma zamiennikow.
artc
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 2015, o 12:32
Lokalizacja: W-wa

Post autor: artc »

Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?
W204 184K 2007
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

artc pisze:Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?
Sluchaj...... to nie tak...... MB nie przewiduje prewencyjnej lub okresowej wymiany rozrzadu tylko "w razie potrzeby" . W aso gdzie powaznie podchodza do klienta powinni podpowiedziec ale jest to tylko wola danego opiekuna klienta i nie jest to przewidziane jakimkolwiek zaleceniami serwisowymi, tylko dbaniem o klienta w danym aso. Mnie tez przez to szlag trafil bo mialem auto serwisowane od nowosci w aso. Takze w jednym Ci zasugeruja sprawdzenie a w innym nie i w dodatku powiedza ze problem z rozrzadem to tylko fama na forach internetowych. Wg. mnie jezeli kompresja jest rowna na wszystkich garach powinno byc ok. tylko ten rozrzad. Ale w aso przewidziane jest i tak zwalenie glowicy i jej usprawnienie. Tak mialem robione, choc nie wiem co oni tam Tobie zaordynuja.
robert4you
Posty: 50
Rejestracja: 29 lis 2014, o 22:25
Lokalizacja: 3-City

Post autor: robert4you »

artc pisze:Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?


Prosta sprawa - umów się do kolegi noc zamów lawete, przechluj auto, stawiam że że wszystkimi kosztami będzie połowę taniej
C 200 1.8K Avandgarde 2009r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

artc pisze:Nie mam nic przeciwko płaceniu jeśli cena jest uzasadniona.
Kupiłem samochód z Polski i serwisowany w ASO, żeby mieć większą pewność wyższej sprawności. W lipcu odebrałem samochód po przeglądzie i nie chce mi się wierzyć, żeby nie dało się wtedy skontrolować tego łańcucha i ew. zasugerować wymianę zanim pojawią się problemy... Przesadną rzetelnością raczej nie grzeszą... Albo wymagam zbyt dużo :-/
Pytanie o ten stopień kompresji, a właściwie ciśnienie sprężania. Stopień kompresji powinien być 8,5:1 a ciśnienie sprężania?
10,5 - 12 to stan b.dobry o ile równy na wszystkich cylindrach +- 1.
Zwykle ~ 11.0 - 11.5
Dużo zależy od dokładności przyrządu (zaworku nadciśnieniowego), jeżeli jest zastąpiony z dętki, to pomiar odbiega od rzeczywistości.
Przy niektórych przyrządach wychodzi nawet 13.

Przy pomiarach elektronicznych bardzo ważny jest stan akumulatora.
Pierwsze słabe "uderzenie" rozrusznika dyskwalifikuje pomiar.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Smart
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2015, o 17:45

Post autor: Smart »

Panowie przejrzycie sobie ten temat z linku poniżej od 70 strony do przodu DOKŁADNIE a potem względem potrzeby. Myślę, że warto. :mrgreen:

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=5890 ... start=1035
Marian
Posty: 34
Rejestracja: 3 mar 2013, o 22:02

Post autor: Marian »

CrocodileReggae pisze:Przed świętami pojechałem na rutynową kontrolę łańcucha.
2007 grudzień, 184 KM, 130 tkm autentycznego przebiegu (od nowości w rodzinie, salon PL, pełne ASO).
Zrobiłem to trochę na siłę- bo rozmawiałem z 3 ASO i wszędzie otrzymywałem info że jak nie ma objawów to trzeba jeździć...

Objawów nie było, zapalał ładnie, pracował cicho, była moc, zero błędów... itd.

Ale, że jestem przekorny to się nie posłuchałem.
Po rozdeklowaniu okazało się że łańcuch jest już wyciągnięty a koła noszą ślady zużycia.
Zgodnie z procedurą MB zdecydowałem się aby wymienić komplet.

Ponoć te nowe łańcuchy jak i koła mają poprawiony materiał, napinacz też jest jakiś zmodyfikowany i przez to ma wystarczyć na dużo dłużej - ciekawe...

Reasumując m271- silnik świetny - w sam raz do w204, ładnie brzmi, mało pali, jest dynamiczny, doskonale współpracuje z LPG ale ma słaby rozrząd który nie jest bezobsługowy i należy go profilaktycznie kontrolować... a z czasem wymienić.
:-o
Marian
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

czy przy zdejmowaniu pokrywy zaworów celem sprawdzenia rozrządu koniecznym jest wymiana uszczelki pokrywy? muszę jeszcze kupić jakieś inne części?
thenaturat2
Posty: 102
Rejestracja: 31 gru 2013, o 16:50

Post autor: thenaturat2 »

Tak. Starej się nie powinno zakładać
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Post autor: kapalek »

chciałem to zrobić DIY (tylko kontrola łańcucha nie wymiana) czy mogę napotkać jakieś problemy? momenty dokręcanie śrub są istotne?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości