Rozrząd w OM646 i serwis
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Rozrząd w OM646 i serwis
Poniżej krótka historia mojej MB i parę pytań do Was.Auto było serwisowane cały czas w ASO we Włoszech.
Ostatni przegląd miał w październiku 2015 roku przy przebiegu 258kkm.
Przy tym przebiegu został wymieniony olej 5W30 229.51, filtr przeciwpyłkowy oraz płyn hamulcowy.
Przy przebiegu 230kkm dodatkowo został wymieniony filtr powietrza i paliwa.
Olej w automacie był wymieniany dwa razy: przy 70kkm i 202kkm.
Komputer pokazuje do najbliższego przeglądu 9300km lub 105dni (Workshop code:D0D, Service Code: A1, Service 1, 3, 4, OIL DATA RECORD 00 27 00) - byłem w ASO spytać czy nie robić tego przeglądu teraz ale stanowczo odradzili i zalecili aby jeździć do czasu aż komputer nie powiadomi o przeglądzie.
Mam interwał ustawiony na 25kkm - z wielu opinii słyszałem, że jest to za dużo i najlepiej przestawić na 15kkm.
Teraz pytania.
Czy w tym silniku wymienia się rozrząd? Słyszałem, że rozrząd stosowany w OM646 oraz automatyczna skrzynia biegów przeżywają silnik.
Czy w okolicach Słubic oprócz warsztatu "MATKI" z w211 jest jakiś inny godny polecenia. Nie ukrywam, że mam zamiar serwisować auto u niego ale być może jest również ktoś inny polecany w bliższej okolicy z SD?
Co należało by teraz zrobić w aucie i kiedy aby jeździć nim bezproblemowo, czy czekać na wskazania komputera (9300km) czy stanowczo zmniejszyć interwał do 15kkm i niedługo udać się na serwis?
Jaki może być koszt takiego serwisu.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Ostatni przegląd miał w październiku 2015 roku przy przebiegu 258kkm.
Przy tym przebiegu został wymieniony olej 5W30 229.51, filtr przeciwpyłkowy oraz płyn hamulcowy.
Przy przebiegu 230kkm dodatkowo został wymieniony filtr powietrza i paliwa.
Olej w automacie był wymieniany dwa razy: przy 70kkm i 202kkm.
Komputer pokazuje do najbliższego przeglądu 9300km lub 105dni (Workshop code:D0D, Service Code: A1, Service 1, 3, 4, OIL DATA RECORD 00 27 00) - byłem w ASO spytać czy nie robić tego przeglądu teraz ale stanowczo odradzili i zalecili aby jeździć do czasu aż komputer nie powiadomi o przeglądzie.
Mam interwał ustawiony na 25kkm - z wielu opinii słyszałem, że jest to za dużo i najlepiej przestawić na 15kkm.
Teraz pytania.
Czy w tym silniku wymienia się rozrząd? Słyszałem, że rozrząd stosowany w OM646 oraz automatyczna skrzynia biegów przeżywają silnik.
Czy w okolicach Słubic oprócz warsztatu "MATKI" z w211 jest jakiś inny godny polecenia. Nie ukrywam, że mam zamiar serwisować auto u niego ale być może jest również ktoś inny polecany w bliższej okolicy z SD?
Co należało by teraz zrobić w aucie i kiedy aby jeździć nim bezproblemowo, czy czekać na wskazania komputera (9300km) czy stanowczo zmniejszyć interwał do 15kkm i niedługo udać się na serwis?
Jaki może być koszt takiego serwisu.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
Zmiana interwału to raczej na sd i tu Matke popytaj o to. Poza tym jak zrobisz serwis wczesniej, to poprostu musi być wówczas skasowany obecny i przechodzi na nastepny. To tyle. Tylko, że póki interwał nie zmieniny to cały czas bedzie liczyło co 25kkm
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
Czy w tym silniku wymienia się rozrząd? Słyszałem, że rozrząd stosowany w OM646 oraz automatyczna skrzynia biegów przeżywają silnik?
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
Nie wymienia sie. Uklad tlokowo korbowy ma trwalosc +-600tys km. I skrzynia i rozrzad moga tyle zniesc, ale jednak obstawiam, ze ktores z nich padnie zanim padnie OM646...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
Mają trwałość +-600tys. km.
Gdyby tyle wytrzymywały byłoby super...
Szukałem po całym necie czegoś na temat wymiany rozrządu w OM646 i nawet na mbworld nie znalazłem takich tematów czyli może rzeczywiście MB wróciło do starych wytrwałych silników.
Gdyby tyle wytrzymywały byłoby super...
Szukałem po całym necie czegoś na temat wymiany rozrządu w OM646 i nawet na mbworld nie znalazłem takich tematów czyli może rzeczywiście MB wróciło do starych wytrwałych silników.
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
Mowie o ikladzie tlokowo korbowym. Nie o osprzecie...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
Szukam informacji w starych tematach zeby nie zakladac nowych wiec dopytam tutaj: czy obecnie w 2017 wybralibyscie starsze rocznikowo W204 lub nawet "stary" W211 np. 2008 rocznik zamiast nowsze W212 np. 2009/2010 tylko dlatego, aby miec OM646 zamiast OM651? (Kryterium: niezawodnosc, koszty serwisu)
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Obecnie: W209 200K
Planowany: W204/W212
Planowany: W204/W212
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
Osobiście, jeśli miałbym zmieniać auto, to jednak nadal celowałbym w W204 OM646, no chyba, że w W205 coś się poprawiło, choć jeszcze czasu minie, zanim wyjdą wszystkie bolączki tego modelu.
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: Rozrząd w OM646 i serwis
OM651 to wciąż dobre silniki- układ wtryskowy ejst już poprawiony więc nie zawodzi tak jak na początku. Jeśli chodzi o rozrząd to wytrzyma swoje przy odpowiednim traktowaniu
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości