Porzadny serwis 201000mil/320000km, prosze o rade.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Basko7
Posty: 1
Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:02

Porzadny serwis 201000mil/320000km, prosze o rade.

Post autor: Basko7 »

Witam,
Na wstepie chcialbym wszystkich powitac - jestem to pierwszy raz I jest to moj pierwszy post.
Jestem posiadaczem W204 - WDD2042022G096220, jestem drugim wlascicielem.
Samochod kupilem jak mial 123000mil/196000km I wtedy tez zrobilem ostatni serwis w salonie Mercedesa.

W zalacznikach mozecie zobaczyc wszystkie serwisy w autoryzowanym serwisie plus to co napisane recznie- to co robilem sam we wlasnym zakresie.


Przez caly czas od kupna samochod jest przeze mnie systematycznie serwisowany : oleje, filtry, hamulce, zawieszenie.

W zwiazku z tym ze dzis jade do Polski samochodem I zawsze jak jestem w PL to staram sie jak najwiecej rzeczy przy Mercu zrobic, prosze was o pomoc w okresleniu rzeczy na ktore powinienem zwrocic uwage i ktore musze Zrobic.

Jak widzicie jest to przeglad 300000km.

Somochodu uzywam do pracy glownie- taxi i prywatnie.


Dodam ze z samochodem nie ma jakichkolwiek problemow poza tym ze:

Ostatnio czesciej zalacza sie wiatrak w chlodnicy/silniku.
Po 165000mil samochod zaczal mniej plynnie jezdzic - talk jakby cos go hamowalo "trzymajac stope an masce" o dziwo jesli chodzi klimatyzacja to normalniej.
Co 3 miesiace musze dolac plynu clodniczego OK 300/400ml zazwyczaj.
Czuc tez Albo tylko ja mam takie wrazenie ze grzeje sie od spodu bardziej...

Pozdrawiam wszystkich I prosze o rade.
Załączniki
image.jpeg
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Porzadny serwis 201000mil/320000km, prosze o rade.

Post autor: ktos92 »

Podstawowy serwis czyli wymiana oleju w silniku, wszystkich filtrów: kabinowy, powietrza, paliwa, oleju. Wymiana oleju w skrzyni. Wymiana oleju w tylnim moście. Sprawdzenie zawieszenia, przesmarowanie zamków itp. Co do ubywania płynu chłodniczego w OM651 jest to dość powszechna usterka która potrafi się pojawić. Zazwyczaj cieknie z: pompy wody, uszczelki chodniczki EGR lub podstawy filtra paliwa. Podstawa filtra paliwa ma zintegrownay plastikowy kruciec do poworotu płynu chłodniczego z głowicy. Po większym przebiegu potrafi pęknąć, temperatura ma na to wpływ ;-) Żeby to wymienić trzeba wyjąć chłodniczke EGR, spuścić cały płyn i przy okazzi wymienić uszczelki chłodniczki EGR. Oczywiście sprawdź też wszystkie węże i chłodnice bo nigdy nic nie wiadomo. Co do słabej mocy to podłączenie pod SD i sprawdzenie co się tam dzieje - błędy i wartości live data + dokładne sprawdzenie DPF. Jeżeli jeździsz na taxi zakładam, że dużo krótkich odcinków. Odrazu mówie, nie wycinaj DPF - na MOT się prz*****... Można ładnie go wyczyścić chemicznie - środki LiquiMoly są bardzo dobre.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości