Witam,
Na wstepie chcialbym wszystkich powitac - jestem to pierwszy raz I jest to moj pierwszy post.
Jestem posiadaczem W204 - WDD2042022G096220, jestem drugim wlascicielem.
Samochod kupilem jak mial 123000mil/196000km I wtedy tez zrobilem ostatni serwis w salonie Mercedesa.
W zalacznikach mozecie zobaczyc wszystkie serwisy w autoryzowanym serwisie plus to co napisane recznie- to co robilem sam we wlasnym zakresie.
Przez caly czas od kupna samochod jest przeze mnie systematycznie serwisowany : oleje, filtry, hamulce, zawieszenie.
W zwiazku z tym ze dzis jade do Polski samochodem I zawsze jak jestem w PL to staram sie jak najwiecej rzeczy przy Mercu zrobic, prosze was o pomoc w okresleniu rzeczy na ktore powinienem zwrocic uwage i ktore musze Zrobic.
Jak widzicie jest to przeglad 300000km.
Somochodu uzywam do pracy glownie- taxi i prywatnie.
Dodam ze z samochodem nie ma jakichkolwiek problemow poza tym ze:
Ostatnio czesciej zalacza sie wiatrak w chlodnicy/silniku.
Po 165000mil samochod zaczal mniej plynnie jezdzic - talk jakby cos go hamowalo "trzymajac stope an masce" o dziwo jesli chodzi klimatyzacja to normalniej.
Co 3 miesiace musze dolac plynu clodniczego OK 300/400ml zazwyczaj.
Czuc tez Albo tylko ja mam takie wrazenie ze grzeje sie od spodu bardziej...
Pozdrawiam wszystkich I prosze o rade.
Porzadny serwis 201000mil/320000km, prosze o rade.
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Porzadny serwis 201000mil/320000km, prosze o rade.
Podstawowy serwis czyli wymiana oleju w silniku, wszystkich filtrów: kabinowy, powietrza, paliwa, oleju. Wymiana oleju w skrzyni. Wymiana oleju w tylnim moście. Sprawdzenie zawieszenia, przesmarowanie zamków itp. Co do ubywania płynu chłodniczego w OM651 jest to dość powszechna usterka która potrafi się pojawić. Zazwyczaj cieknie z: pompy wody, uszczelki chodniczki EGR lub podstawy filtra paliwa. Podstawa filtra paliwa ma zintegrownay plastikowy kruciec do poworotu płynu chłodniczego z głowicy. Po większym przebiegu potrafi pęknąć, temperatura ma na to wpływ Żeby to wymienić trzeba wyjąć chłodniczke EGR, spuścić cały płyn i przy okazzi wymienić uszczelki chłodniczki EGR. Oczywiście sprawdź też wszystkie węże i chłodnice bo nigdy nic nie wiadomo. Co do słabej mocy to podłączenie pod SD i sprawdzenie co się tam dzieje - błędy i wartości live data + dokładne sprawdzenie DPF. Jeżeli jeździsz na taxi zakładam, że dużo krótkich odcinków. Odrazu mówie, nie wycinaj DPF - na MOT się prz*****... Można ładnie go wyczyścić chemicznie - środki LiquiMoly są bardzo dobre.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości