Witam, który z elementów układu wydechowego to filtr DPF, element 1, czy 2, oznaczony na zielono, na zdjęciach poniżej, a może to auto posiada dwa filtry DPF?:
Bliżej silnika przy turbinie jest element 1:
Trochę dalej, bliżej tyłu pojazdu jest element 2:
Wg zdjęć nowych filtrów, wydaje mi się, że DPF to element numer 1, ale dlaczego do elementu nr 2 podłączone są przed i za, metalowe rurki, wskazujące, że podłączone są do niego czujniki ciśnienia, jak to ma miejsce przy fitrze DPF?
Czy w przypadku wymiany filtra na nowy trzeba programować, zerować wartości, za pomocą urządzenia diagnostycznego, czy to nie jest konieczne?
Poprzedni właściciel podobno wymieniał filtr ok. 20000km temu na nowy, aktualnie wyrzuca błąd dotyczący "Ograniczenia filtra DPF, z powodu akumulacji sadzy", błąd i w wyniku tego kontrolka "check engine" pojawia się co ok. 50km, żadnych innych błędów nie ma, spadków mocy też nie, czy powyższy błąd może być spowodowany brakiem programowania sterownika do nowego DPF'a?
3.0 CDI 2007r. 224KM Filtr DPF lokalizacja i programowanie
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 wrz 2019, o 17:25
Re: 3.0 CDI 2007r. 224KM Filtr DPF lokalizacja i programowanie
DPF to puszka nr.2, tak po wymianie należy wprowadzić przez SD nowy filtr. 20 tyś to mało jak na filtr, coś jest nie tak, może coś było kombinowane, może jego w ogóle tam nie ma, warto sprawdzić.
w204 320 CDI AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 wrz 2019, o 17:25
Re: 3.0 CDI 2007r. 224KM Filtr DPF lokalizacja i programowanie
Dzięki za podpowiedź...
A czy ciśnienie różnicowe na poziomie 25-30 hPa (mbar) na biegu jałowym, w przypadku tego silnika, to prawidłowa wartość? Przy gwałtownym przygazowaniu na ułamek sekundy potrafi podskoczyć do 250 mbar
Tyle mądrych osób i brak odpowiedzi, ale ok. może uda się znaleźć odp. gdzieś indziej...
majkel84 Jestem winny przysługę, jako jedyny na tym zacnym forum odpowiedziałeś, może to był błąd, kupno w204, a może miło się rozczaruje, czas pokaże...
A czy ciśnienie różnicowe na poziomie 25-30 hPa (mbar) na biegu jałowym, w przypadku tego silnika, to prawidłowa wartość? Przy gwałtownym przygazowaniu na ułamek sekundy potrafi podskoczyć do 250 mbar
Tyle mądrych osób i brak odpowiedzi, ale ok. może uda się znaleźć odp. gdzieś indziej...
majkel84 Jestem winny przysługę, jako jedyny na tym zacnym forum odpowiedziałeś, może to był błąd, kupno w204, a może miło się rozczaruje, czas pokaże...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości