Akumulator

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

kind33
Posty: 31
Rejestracja: 7 lis 2012, o 19:19

Akumulator

Post autor: kind33 »

Zbliża się zima, stad pytanie:
Czy można ładować akumulator nie wyjmując go z auta? Czy odłączenie go nie rozreguluje elektroniki?
Jaki prostownik polecacie?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Nie odłączaj aku.Prostownik jak najstarszy typ z amperomierzem strzałkowym.
Nastawiasz 2-4 amper i wiesz,że nic damie się nie stanie, a rano ładowanie będzie prawie 0.
Dama ma własną elektronikę i od czasu do czasu lubi przez szynę CAN przepytać całość czy wszystko w porządku.Nowoczesne prostowniki z marketu natychmiast reagują i ślą ile wlezie.
To nie jest zdrowe dla elektroniki.Mały prostownik używam ZSRR z chyba 78 roku.
Pięknie w nocy doładowuje.
Oczywiście taki sprzęt przed podłączeniem powinien elektryk obejrzeć.
Na Alledrogo po 10-15 zł. czasem widuję.
Są urządzenia po 2-10 tys. ale to profesjonalne i nieprzydatne amatorowi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
kind33
Posty: 31
Rejestracja: 7 lis 2012, o 19:19

Post autor: kind33 »

Dziękuję za rady, mam taki stary prostownik z ZSRR; czyli mogę go podłączyć do tych końcówek w komorze silnika ( + zasuwany klapką i - jako wystający bolec ) ?
Czy ładować profilaktycznie? I jak sprawdzić, czy naprawdę jest to potrzebne. Nie chciałbym rano mieć problemu z rozruchem.
W załączeniu zdjęcia .
Załączniki
DSCN08651.JPG
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

Normalnie eksploatowane auto nie wymaga doładowania akumulatora. Ładuje się on w czasie jazdy do poziomu wystarczającego do kolejnego rozruchu auta. Radioodbiornikiem aku nie rozładujesz bo wyłączy się ono jeśli komp w aucie wykryje spadek napięcia poniżej określonego poziomu. Podobnie z oświetleniem kabiny na postoju. W czasie pracy samochód korzysta z alternatora i jeśli nie korzystasz z auta raz na tydzień przejeżdżając 5 km to nie zaglądaj tam nawet. Jeśli aku jest dobry nie będziesz miał problemu z rozruchem nawet zimą, jeśli jest padaka to nawet codzienne ładowanie nie pomoże. Spadek temperatury zewnętrznej prędzej czy później spowoduje zakup kabli rozruchowych.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Ja jeżdżę 17 km. do pracy i 17 km. z pracy.
Doładowanie akumulatora wystarcza do - 10/ -15°C.
Niestety poniżej muszę w zależności od temp. 1-2 razy tygodniowo doładować.
Chemii nie da się oszukać.Musiałbym w zimne dni na każdy rozruch zrobić 30 km. by uzupełnić stracone (ampero-godzinki).
A mam największy chłodzony wodą alternator.Przy okazji dogrzewacze i Webasto, ciepełko lubię. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
kind33
Posty: 31
Rejestracja: 7 lis 2012, o 19:19

prostownik

Post autor: kind33 »

Pytanie do kolegi noc :czy ma podobny prostownik jak ten na moim zdjęciu ? ja też jeżdżę niedaleko i duże mrozy powodują kłopoty z rozruchem porannym.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Model nie istotny.Brak elektroniki, lub b. droga inteligentna.Amperomierz sprawny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
adamt
Posty: 9
Rejestracja: 30 mar 2013, o 17:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adamt »

noc pisze:Ja jeżdżę 17 km. do pracy i 17 km. z pracy.
Doładowanie akumulatora wystarcza do - 10/ -15°C.
Niestety poniżej muszę w zależności od temp. 1-2 razy tygodniowo doładować.
Chemii nie da się oszukać.Musiałbym w zimne dni na każdy rozruch zrobić 30 km. by uzupełnić stracone (ampero-godzinki).
A mam największy chłodzony wodą alternator.Przy okazji dogrzewacze i Webasto, ciepełko lubię. :mrgreen:
Witam Pana,

A z czym to jest związane że poniżej 30 km przebiegu przy -15°C auto sobie nie radzi z prądem? Jest za bardzo przeładowane elektroniką cz co?
Pozdrawiam,

Adam
-------------------------------------------------------
C Klasa Model T S204 C180 Kompressor Avantgarde 2009 rok manualny
-------------------------------------------------------
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

w temacie

Post autor: zarys »

Kol.Noc słusznie w swoim poście powyźej napisał , chemi nie da się oszukać. Na kaźde - 5 stC sprawność aku spada o kilka% wiąźe się to z ruchliwością jonów w elektrolicie. Elektroniki jest w damie tyle ile potrzeba, za kłopoty odpowiedzialna jest ułomna po czasie uźytkowania sprawność aku (stan płyt) no i wspomniana niska temperatura.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

adamt pisze:
noc pisze:Ja jeżdżę 17 km. do pracy i 17 km. z pracy.
Doładowanie akumulatora wystarcza do - 10/ -15°C.
Niestety poniżej muszę w zależności od temp. 1-2 razy tygodniowo doładować.
Chemii nie da się oszukać.Musiałbym w zimne dni na każdy rozruch zrobić 30 km. by uzupełnić stracone (ampero-godzinki).
A mam największy chłodzony wodą alternator.Przy okazji dogrzewacze i Webasto, ciepełko lubię. :mrgreen:
Witam Pana,

A z czym to jest związane że poniżej 30 km przebiegu przy -15°C auto sobie nie radzi z prądem? Jest za bardzo przeładowane elektroniką cz co?
Im więcej zużytej energii z akumulatora, tym dłuższy czas jej uzupełnienia.
Przy b. niskich temperaturach zwiększa się się czas (używanie dodatkowych urządzeń grzewczych.Ogrzewanie programowalne - Webasto, ogrzewanie siedzeń, rozmrażanie szyb, dogrzewanie silnika itd.)
W związku z tym zwiększa się czas naładowania akumulatora do stanu pierwotnego.
Co za tym idzie trzeba przejechać większy odcinek "drogi".
Mój przykład: odpalając przy -15°C po użyciu wstępnego podgrzania silnika i wnętrza, muszę przejechać minimum 30 km by akumulator osiągnął stan naładowania.
Nie pomoże nawet 1000Ah. akumulator.
Przy -30°C. akumulator 100% naładowany odpali silnik.Po przejechaniu 17 km. można
ocenić, ze będzie miał 75 %, ledwo zapali po postoju 16 godzin w temperaturze.
Po następnym kursie 17 km. i podobnym postoju na 100% nie zapali.

F-ma gwarantuje zapalenie damy na aku 100% naładowanym przy -27°C. Na gwarancji akumulatora 2 lata.
W tym wypadku to max.2 lata.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Akumulator

Post autor: diabeelek »

Wracając do tematu? Mogę wyciągnać akumulator z auta i naładować go w domu przez około 24h? Nic się z damą nie stanie jesli postoi bez akumulatora?
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Akumulator

Post autor: noc »

Teoretycznie nic się stać nie powinno.Praktyka płata figle.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
smutny
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 28 lut 2017, o 21:53

Re: Akumulator

Post autor: smutny »

W sumie instrukcja obsługi mówi żeby "nie ładować akumulatora zamontowanego w pojeździe" . Opis odłączenia akumulatora wygląda normalnie jak w każdym aucie (masa/+/wyjmij) i "przestrzegać wskazówek instrukcji prostownika".
W204 C200 Kompressor Avantgarde/automat 2009
WDD2042411F372628
Awatar użytkownika
Elar
Posty: 403
Rejestracja: 29 lip 2017, o 21:49
Lokalizacja: lubelskie

Re: Akumulator

Post autor: Elar »

Panowie, który akumulator do mojej damy. Może ktoś używa lub używał, chętnie poznam opinie.

1. Akumulator VARTA START STOP PLUS AGM F21 - 80Ah 800A P+ - link
2. Akumulator BOSCH SILVER S5 A11 - 80Ah 800A P+ - link
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Akumulator

Post autor: ktos92 »

Bosha nigdy w życiu już nie kupie :-D ale to tylko moja opinia. Może trafiłem na wadliwe sztuki, 2 razy wymieniony na gwarancji i padał jak mucha. VARTA z tego co wiem leci na 1 montaż teraz.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości