Akumulator
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Akumulator
Zbliża się zima, stad pytanie:
Czy można ładować akumulator nie wyjmując go z auta? Czy odłączenie go nie rozreguluje elektroniki?
Jaki prostownik polecacie?
Czy można ładować akumulator nie wyjmując go z auta? Czy odłączenie go nie rozreguluje elektroniki?
Jaki prostownik polecacie?
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Nie odłączaj aku.Prostownik jak najstarszy typ z amperomierzem strzałkowym.
Nastawiasz 2-4 amper i wiesz,że nic damie się nie stanie, a rano ładowanie będzie prawie 0.
Dama ma własną elektronikę i od czasu do czasu lubi przez szynę CAN przepytać całość czy wszystko w porządku.Nowoczesne prostowniki z marketu natychmiast reagują i ślą ile wlezie.
To nie jest zdrowe dla elektroniki.Mały prostownik używam ZSRR z chyba 78 roku.
Pięknie w nocy doładowuje.
Oczywiście taki sprzęt przed podłączeniem powinien elektryk obejrzeć.
Na Alledrogo po 10-15 zł. czasem widuję.
Są urządzenia po 2-10 tys. ale to profesjonalne i nieprzydatne amatorowi.
Nastawiasz 2-4 amper i wiesz,że nic damie się nie stanie, a rano ładowanie będzie prawie 0.
Dama ma własną elektronikę i od czasu do czasu lubi przez szynę CAN przepytać całość czy wszystko w porządku.Nowoczesne prostowniki z marketu natychmiast reagują i ślą ile wlezie.
To nie jest zdrowe dla elektroniki.Mały prostownik używam ZSRR z chyba 78 roku.
Pięknie w nocy doładowuje.
Oczywiście taki sprzęt przed podłączeniem powinien elektryk obejrzeć.
Na Alledrogo po 10-15 zł. czasem widuję.
Są urządzenia po 2-10 tys. ale to profesjonalne i nieprzydatne amatorowi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Dziękuję za rady, mam taki stary prostownik z ZSRR; czyli mogę go podłączyć do tych końcówek w komorze silnika ( + zasuwany klapką i - jako wystający bolec ) ?
Czy ładować profilaktycznie? I jak sprawdzić, czy naprawdę jest to potrzebne. Nie chciałbym rano mieć problemu z rozruchem.
W załączeniu zdjęcia .
Czy ładować profilaktycznie? I jak sprawdzić, czy naprawdę jest to potrzebne. Nie chciałbym rano mieć problemu z rozruchem.
W załączeniu zdjęcia .
Normalnie eksploatowane auto nie wymaga doładowania akumulatora. Ładuje się on w czasie jazdy do poziomu wystarczającego do kolejnego rozruchu auta. Radioodbiornikiem aku nie rozładujesz bo wyłączy się ono jeśli komp w aucie wykryje spadek napięcia poniżej określonego poziomu. Podobnie z oświetleniem kabiny na postoju. W czasie pracy samochód korzysta z alternatora i jeśli nie korzystasz z auta raz na tydzień przejeżdżając 5 km to nie zaglądaj tam nawet. Jeśli aku jest dobry nie będziesz miał problemu z rozruchem nawet zimą, jeśli jest padaka to nawet codzienne ładowanie nie pomoże. Spadek temperatury zewnętrznej prędzej czy później spowoduje zakup kabli rozruchowych.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Ja jeżdżę 17 km. do pracy i 17 km. z pracy.
Doładowanie akumulatora wystarcza do - 10/ -15°C.
Niestety poniżej muszę w zależności od temp. 1-2 razy tygodniowo doładować.
Chemii nie da się oszukać.Musiałbym w zimne dni na każdy rozruch zrobić 30 km. by uzupełnić stracone (ampero-godzinki).
A mam największy chłodzony wodą alternator.Przy okazji dogrzewacze i Webasto, ciepełko lubię.
Doładowanie akumulatora wystarcza do - 10/ -15°C.
Niestety poniżej muszę w zależności od temp. 1-2 razy tygodniowo doładować.
Chemii nie da się oszukać.Musiałbym w zimne dni na każdy rozruch zrobić 30 km. by uzupełnić stracone (ampero-godzinki).
A mam największy chłodzony wodą alternator.Przy okazji dogrzewacze i Webasto, ciepełko lubię.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
prostownik
Pytanie do kolegi noc :czy ma podobny prostownik jak ten na moim zdjęciu ? ja też jeżdżę niedaleko i duże mrozy powodują kłopoty z rozruchem porannym.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Model nie istotny.Brak elektroniki, lub b. droga inteligentna.Amperomierz sprawny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Witam Pana,noc pisze:Ja jeżdżę 17 km. do pracy i 17 km. z pracy.
Doładowanie akumulatora wystarcza do - 10/ -15°C.
Niestety poniżej muszę w zależności od temp. 1-2 razy tygodniowo doładować.
Chemii nie da się oszukać.Musiałbym w zimne dni na każdy rozruch zrobić 30 km. by uzupełnić stracone (ampero-godzinki).
A mam największy chłodzony wodą alternator.Przy okazji dogrzewacze i Webasto, ciepełko lubię.
A z czym to jest związane że poniżej 30 km przebiegu przy -15°C auto sobie nie radzi z prądem? Jest za bardzo przeładowane elektroniką cz co?
Pozdrawiam,
Adam
-------------------------------------------------------
C Klasa Model T S204 C180 Kompressor Avantgarde 2009 rok manualny
-------------------------------------------------------
Adam
-------------------------------------------------------
C Klasa Model T S204 C180 Kompressor Avantgarde 2009 rok manualny
-------------------------------------------------------
w temacie
Kol.Noc słusznie w swoim poście powyźej napisał , chemi nie da się oszukać. Na kaźde - 5 stC sprawność aku spada o kilka% wiąźe się to z ruchliwością jonów w elektrolicie. Elektroniki jest w damie tyle ile potrzeba, za kłopoty odpowiedzialna jest ułomna po czasie uźytkowania sprawność aku (stan płyt) no i wspomniana niska temperatura.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Pozdrawiam Ryszard
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Im więcej zużytej energii z akumulatora, tym dłuższy czas jej uzupełnienia.adamt pisze:Witam Pana,noc pisze:Ja jeżdżę 17 km. do pracy i 17 km. z pracy.
Doładowanie akumulatora wystarcza do - 10/ -15°C.
Niestety poniżej muszę w zależności od temp. 1-2 razy tygodniowo doładować.
Chemii nie da się oszukać.Musiałbym w zimne dni na każdy rozruch zrobić 30 km. by uzupełnić stracone (ampero-godzinki).
A mam największy chłodzony wodą alternator.Przy okazji dogrzewacze i Webasto, ciepełko lubię.
A z czym to jest związane że poniżej 30 km przebiegu przy -15°C auto sobie nie radzi z prądem? Jest za bardzo przeładowane elektroniką cz co?
Przy b. niskich temperaturach zwiększa się się czas (używanie dodatkowych urządzeń grzewczych.Ogrzewanie programowalne - Webasto, ogrzewanie siedzeń, rozmrażanie szyb, dogrzewanie silnika itd.)
W związku z tym zwiększa się czas naładowania akumulatora do stanu pierwotnego.
Co za tym idzie trzeba przejechać większy odcinek "drogi".
Mój przykład: odpalając przy -15°C po użyciu wstępnego podgrzania silnika i wnętrza, muszę przejechać minimum 30 km by akumulator osiągnął stan naładowania.
Nie pomoże nawet 1000Ah. akumulator.
Przy -30°C. akumulator 100% naładowany odpali silnik.Po przejechaniu 17 km. można
ocenić, ze będzie miał 75 %, ledwo zapali po postoju 16 godzin w temperaturze.
Po następnym kursie 17 km. i podobnym postoju na 100% nie zapali.
F-ma gwarantuje zapalenie damy na aku 100% naładowanym przy -27°C. Na gwarancji akumulatora 2 lata.
W tym wypadku to max.2 lata.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Re: Akumulator
Wracając do tematu? Mogę wyciągnać akumulator z auta i naładować go w domu przez około 24h? Nic się z damą nie stanie jesli postoi bez akumulatora?
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Re: Akumulator
Teoretycznie nic się stać nie powinno.Praktyka płata figle.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Re: Akumulator
W sumie instrukcja obsługi mówi żeby "nie ładować akumulatora zamontowanego w pojeździe" . Opis odłączenia akumulatora wygląda normalnie jak w każdym aucie (masa/+/wyjmij) i "przestrzegać wskazówek instrukcji prostownika".
W204 C200 Kompressor Avantgarde/automat 2009
WDD2042411F372628
WDD2042411F372628
Re: Akumulator
Panowie, który akumulator do mojej damy. Może ktoś używa lub używał, chętnie poznam opinie.
1. Akumulator VARTA START STOP PLUS AGM F21 - 80Ah 800A P+ - link
2. Akumulator BOSCH SILVER S5 A11 - 80Ah 800A P+ - link
1. Akumulator VARTA START STOP PLUS AGM F21 - 80Ah 800A P+ - link
2. Akumulator BOSCH SILVER S5 A11 - 80Ah 800A P+ - link
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Re: Akumulator
Bosha nigdy w życiu już nie kupie ale to tylko moja opinia. Może trafiłem na wadliwe sztuki, 2 razy wymieniony na gwarancji i padał jak mucha. VARTA z tego co wiem leci na 1 montaż teraz.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 22 gości