Błąd P0252
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Błąd P0252
Mam problem z błędem jak poniżej. Przytrafił mi się 2 razy.
P0252,"Dozowanie paliwa poprzez pompę wtryskową ""A"" (wirnik/krzywka/wtryskiwacz) - sygnał nieprawidłowy (poza zakresem pracy)"
W trakcie jazdy z prędkością około 180 km/h po upływie co najmniej 30 min. zapala mi się CHECK i wywala błąd P0252.
Ponieważ mam podpięty interfejs iCAR Pro mogę podejrzeć kod, skorzystałem z 2 programów - SDPROG i CarScaner.
Po przejechaniu spokojnie( do 120 km/h) około 50 km i ponownym uruchomieniu silnika CHECK się nie zapala aż do mocniejszej jazdy.
Niestety w mojej najbliższej okolicy (100 km) nie ma nikogo dysponującego SD.
Może ktoś się spotkał z takim błędem. Silnik pracuje normalnie, nie zauważyłem ubytku mocy.
P0252,"Dozowanie paliwa poprzez pompę wtryskową ""A"" (wirnik/krzywka/wtryskiwacz) - sygnał nieprawidłowy (poza zakresem pracy)"
W trakcie jazdy z prędkością około 180 km/h po upływie co najmniej 30 min. zapala mi się CHECK i wywala błąd P0252.
Ponieważ mam podpięty interfejs iCAR Pro mogę podejrzeć kod, skorzystałem z 2 programów - SDPROG i CarScaner.
Po przejechaniu spokojnie( do 120 km/h) około 50 km i ponownym uruchomieniu silnika CHECK się nie zapala aż do mocniejszej jazdy.
Niestety w mojej najbliższej okolicy (100 km) nie ma nikogo dysponującego SD.
Może ktoś się spotkał z takim błędem. Silnik pracuje normalnie, nie zauważyłem ubytku mocy.
W 204 C200 CDI 2011 r. (lift) VIN: WDD2040011A551445
Re: Błąd P0252
Ponieważ na poprzedni wpis nie dostałem żadnej odpowiedzi więc udałem się na SD (sporo km). Poniżej zdjęcia z błędu.
Czy ktoś jest w stanie podać mi numer tego zaworu regulacji przepływu?
Czy jest go łatwo wymienić czy trzeba wyciągać silnik? Bo zakładam, że pompa wysokiego ciśnienia w OM651 jest od strony przedziału pasażerskiego?
Czy trzeba go po wymianie adaptować w SD?
Prawdziwy geniusz w MB musiał to wymyślić aby silnik obrócić o 180 stopni i wszystkie najważniejsze podzespoły upchnąć z tyłu, chyba że planował je w bagażniku.
Czy ktoś jest w stanie podać mi numer tego zaworu regulacji przepływu?
Czy jest go łatwo wymienić czy trzeba wyciągać silnik? Bo zakładam, że pompa wysokiego ciśnienia w OM651 jest od strony przedziału pasażerskiego?
Czy trzeba go po wymianie adaptować w SD?
Prawdziwy geniusz w MB musiał to wymyślić aby silnik obrócić o 180 stopni i wszystkie najważniejsze podzespoły upchnąć z tyłu, chyba że planował je w bagażniku.
W 204 C200 CDI 2011 r. (lift) VIN: WDD2040011A551445
Re: Błąd P0252
Wygląda jakby dawał napiecie zamiast pobierać. Wartościowo jest ok. Musialby ktoś sprawdzić na sd tego samego silnika. IMO Wyglada na obróconą biegunowosć.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
S204 C320 CDI 4matic
Re: Błąd P0252
Problem rozwiązany jakiś czas temu.
Sam się nie podjąłem wymiany zaworu regulacji przepływu, zrobił to mechanik i zajęło mu to ponad 5 godzin.
Niestety lokalizacja tego zaworu jest fatalna, aby się do niego dostać trzeba było zdemontować EGR, przepustnicę i chłodnicę EGR. Jak już tyle demontowano to wyleciał również kolektor dolotowy. Wszystko zostało oczyszczone i dokładnie sprawdzone czy działa poprawnie.
A teraz do sedna.
Na uszkodzonym zaworze ciśnienie w listwie CR na obrotach jałowych wahało się 20-40 MPa, silnik pracował dobrze tylko dało się usłyszeć jego nierówną pracę(naprawdę ciężko było to wyłapać) i przy ostrzejszej jeździe silnik powyżej 2 tys. obrotów był dosyć głośny. Ponadto falująca wskazówka obrotomierza może z 0,5mm. I oczywiście zapalający się CHECK.
Po wymianie ciśnienie w listwie to 29-31 MPa na obrotach jałowych, silnik pracuje wręcz aksamitnie i dużo ciszej. Wszystkie problemy z tym związane ustąpiły.
Sam zawór DELPHI kosztował 340 zł. Miałem możliwość porównać go z zaworem OEM Mercedesa, też DELPHI, różnica tylko w naniesionym logo MB na gnieździe wtyczki i cenie - w sklepie 720,00 zł, w ASO 1150 zł.
Sam się nie podjąłem wymiany zaworu regulacji przepływu, zrobił to mechanik i zajęło mu to ponad 5 godzin.
Niestety lokalizacja tego zaworu jest fatalna, aby się do niego dostać trzeba było zdemontować EGR, przepustnicę i chłodnicę EGR. Jak już tyle demontowano to wyleciał również kolektor dolotowy. Wszystko zostało oczyszczone i dokładnie sprawdzone czy działa poprawnie.
A teraz do sedna.
Na uszkodzonym zaworze ciśnienie w listwie CR na obrotach jałowych wahało się 20-40 MPa, silnik pracował dobrze tylko dało się usłyszeć jego nierówną pracę(naprawdę ciężko było to wyłapać) i przy ostrzejszej jeździe silnik powyżej 2 tys. obrotów był dosyć głośny. Ponadto falująca wskazówka obrotomierza może z 0,5mm. I oczywiście zapalający się CHECK.
Po wymianie ciśnienie w listwie to 29-31 MPa na obrotach jałowych, silnik pracuje wręcz aksamitnie i dużo ciszej. Wszystkie problemy z tym związane ustąpiły.
Sam zawór DELPHI kosztował 340 zł. Miałem możliwość porównać go z zaworem OEM Mercedesa, też DELPHI, różnica tylko w naniesionym logo MB na gnieździe wtyczki i cenie - w sklepie 720,00 zł, w ASO 1150 zł.
W 204 C200 CDI 2011 r. (lift) VIN: WDD2040011A551445
Re: Błąd P0252
Dzięki za wyjaśnienie rozwiązania problemu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Błąd P0252
@Groo80 - ten uszkodzony zawór to ten na listwie CR czy na pompie paliwa? Możesz podać jego numer OE Mercedesa o ile znasz?
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Błąd P0252
To zawór regulacji przepływu paliwa na pompie CR.
Masz inny silnik i zwór ma inne numery.
Dla OM651: 6510740084
Dla OM646: 6460740484
Masz inny silnik i zwór ma inne numery.
Dla OM651: 6510740084
Dla OM646: 6460740484
W 204 C200 CDI 2011 r. (lift) VIN: WDD2040011A551445
Re: Błąd P0252
Dzięki, tyle wiem :) Myślałem, że może udało Ci się solo dostać zawór regulacji ciśnienia na listwę CR
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Błąd P0252
Re: Błąd P0252
Jak nie ma, jak jest - pierwsza z brzegu aukcja: https://allegro.pl/oferta/zawor-pompy-c ... 0174527962
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: Błąd P0252
Zgadza się, są na allegro tylko mój zawór jest czarny z szarą wtyczką i na końcówce które wchodzi do pompy ma otworek a te z allegro mają zaślepione otworki.f1sz pisze: ↑19 lut 2021, o 07:44Jak nie ma, jak jest - pierwsza z brzegu aukcja: https://allegro.pl/oferta/zawor-pompy-c ... 0174527962
Widać to na tej aikcji: https://allegro.pl/oferta/delphi-zawor- ... 0093275914
Re: Błąd P0252
Nie patrz na kolor, numer części, to numer części - jeśli się zgadza, to MUSI pasować.Ebec pisze: ↑20 lut 2021, o 04:11Zgadza się, są na allegro tylko mój zawór jest czarny z szarą wtyczką i na końcówce które wchodzi do pompy ma otworek a te z allegro mają zaślepione otworki.f1sz pisze: ↑19 lut 2021, o 07:44Jak nie ma, jak jest - pierwsza z brzegu aukcja: https://allegro.pl/oferta/zawor-pompy-c ... 0174527962
Widać to na tej aikcji: https://allegro.pl/oferta/delphi-zawor- ... 0093275914
Wtyczka może być nawet różowa. Otworki też muszą być te same (bo przecież to jest ta sama część), a że jakaś firma (lub chinol) użyli metalowego "dziubka" zamiast plastikowego, to raczej nie będzie miało znaczenia... skoro fizycznie to ta sama część.
W205 220cdi 170PS 4matic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości