Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Koledzy, ostatnio wystąpiły problemy z odpaleniem merola. Silnik 220 CDI OM646, VIN:WDD2040081F036871
Objawy: Czasami: na rozgrzanym silniku samochód nie chce odpalić, rozrusznik kręci. Na zegarach błędy: ESP inoperative see owners manual i kolejny run flat indicator inoperative. Gdy kluczyk jest w pozycji "włączony zapłon", wskazówka temperatury porusza się góra-dół, kontrolka świec zapala się.....gaśnie....zapala się.....
Gdy samochód ostygnie, odpala. Pozostał błąd trójkąt ostrzegawczy i check engine. Samochód jedzie.
Wyniki badania na SD:
-Sprawdź element Y74 (zawór regulacji ciśnienia). Przerwa w przewodzie.
-N3/9 (moduł sterujący CDI) Wewnętrzny błąd modułu sterującego wewnętrzny błąd.
W dwóch różnych warsztatach panowie rozłożyli ręce i odsyłają do ASO na "sprawdzenie oprogramowania silnika". Wydaje mi się to dziwne, że pomóc w tym problemie może tylko ASO. Czy możecie koledzy coś więcej powiedzieć o tych błędach i objawach ? Coś doradzić?
Objawy: Czasami: na rozgrzanym silniku samochód nie chce odpalić, rozrusznik kręci. Na zegarach błędy: ESP inoperative see owners manual i kolejny run flat indicator inoperative. Gdy kluczyk jest w pozycji "włączony zapłon", wskazówka temperatury porusza się góra-dół, kontrolka świec zapala się.....gaśnie....zapala się.....
Gdy samochód ostygnie, odpala. Pozostał błąd trójkąt ostrzegawczy i check engine. Samochód jedzie.
Wyniki badania na SD:
-Sprawdź element Y74 (zawór regulacji ciśnienia). Przerwa w przewodzie.
-N3/9 (moduł sterujący CDI) Wewnętrzny błąd modułu sterującego wewnętrzny błąd.
W dwóch różnych warsztatach panowie rozłożyli ręce i odsyłają do ASO na "sprawdzenie oprogramowania silnika". Wydaje mi się to dziwne, że pomóc w tym problemie może tylko ASO. Czy możecie koledzy coś więcej powiedzieć o tych błędach i objawach ? Coś doradzić?
Re: Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Czy oprócz tego, że powiedzieli "tylko ASO" to podmienili np. Y74 na jakiś zamiennik, ew. podali konkretne numery błędów z SD?
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Nie podmienili, stwierdzili, że pierwszy błąd najprawdopodobniej wynika z drugiego. Kody:
22A0-002
209E-010
Jutro wizyta w ASO, dam znać co i jak.
22A0-002
209E-010
Jutro wizyta w ASO, dam znać co i jak.
Re: Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Jak dla mnie do wymiany zawór regulacji ciśnienia. Jak SD pokazuje, że błąd tego tzn. że od wymiany należy zacząć.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Diagnoza ASO: wymienili jakiś przekaźnik za parędziesiąt zł i kazali obserwować (u nich błąd się nie powtórzył), ale powiedzieli, że najprawdopodobniej do wymiany moduł silnika CDI, wycenili na prawie 8k netto . Wczoraj znowu wystąpił problem z uruchomieniem i błąd check engine, następnego dnia, na zimnym odpalił. W przyszłym tygodniu spróbuję dostać się do kolegi Noc. Błędy i spostrzeżenia równoległe: chcemy spróbować tak jak sugerujecie na podmienionym zaworze Y74. Dodatkowo, według mnie do zrobienia jest też termostat i chyba akumulator - jest od nowości. Czy to może mieć wpływ na występowanie błędu modułu? W najgorszym przypadku, jeśli do roboty jest moduł, można zaadaptować jakąś używkę? Wycena ASO trochę przeraża
Re: Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Tak spokojnie możesz wsadzić używany kmoputer byle o tkaich samych numerach POtem podmiana VIN i gotowe praktycznie. Najpierw do sprawdzenia akumulator, jeśli jest słaby i nie trzyma już tak jak powinien lub napięcie jest słabe to moga dziać się cyrki. Akumulator do sprawdzenia. Wykonać szereg testów na SD. Bez paniki, myśle, że noc spokojnie sobie z tym poradzi.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Cześć, chciałbym się podzielić co wyszło. Niestety potwierdziła się usterka płyty głównej komputera. Udało się ją naprawić w warsztacie specjalizującym się w elektronice w Piasecznie. Zostały wymienione na niej części. Może być tak, że problem powróci i wtedy trzeba będzie wymienić komputer. Na razie jest ok. Dzięki za porady :)
Re: Błędy: N3/9 moduł CDI, Y74 - zawór regulacji ciśnienia
Ni i git dzięki za odp co było rozwiązaniem problemu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości