C200 bierze olej czy to normalne ?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

arekf2110
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2012, o 11:42
Lokalizacja: Piła

Post autor: arekf2110 »

Witam wszystkich. Przez nieuwagę podjąłem ten temat w innym rozdziale chce za to przeprosić,posiadam W204 2008r. 1.8 kompresor 184 KM 98tys. km. Kompresor wyciąga olej z silnika przez odmę, dolewam około 4,5l na 10tys km. Czym to jest spowodowane co mogę zrobić żeby temu zapobiec.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Odpowiedziałem w tamtym poście.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
arekf2110
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2012, o 11:42
Lokalizacja: Piła

Post autor: arekf2110 »

Zdemontowałem kompresor węże do intercooler i od niego do kolektora ssącego są od oleju nadmienię że kompresor nie jest smarowany olejem z silnika.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Pewna ilość oleju powinna tam być.Zauważalna.Nadmiar, to separator oleju w odmie, silnik oddycha.Druga opcja przybliża remont.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
arekf2110
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2012, o 11:42
Lokalizacja: Piła

Post autor: arekf2110 »

Kolego Noc,po zdemontowaniu kolektora przy każdym wlocie do cylindra było trochę oleju nie wiem ile to jest pewna ilość. Z drugiej strony silnik ma 98 tys. km. nie chce mi się wierzyć że pierścienie nie trzymają ciśnienia może tak jak pisałeś wcześniej prowadnice zaworów, możesz mi wyjaśnić od czego powinienem zacząć żeby wyeliminować po trochu domniemania i dojść do przyczyny.
Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

Post autor: Piotr »

Witam po dłuższej przerwie. Problem ze spalaniem oleju nie minął dlatego zrobiłem tak jak radziliście i udałem się do serwisu mercedesa. Niestety nie dowiedziałem się niczego nowego. Gość stwierdził że w takim dobrym stanie technicznym jak jest to bez zastanowienia wzięli by go w komis do siebie. Najgorsze jest to że ja nawet nie wiem co oni w nim sprawdzili i jak go badali. Diagnoza była taka żeby zmienić olej na innego syntetyka tej samej firmy i jeździć. Jeżeli chodzi o odmę to powiedzieli mi że nie ma tam żadnych wycieków więc jest ok. Chyba poważnie nas nie potraktowali :-(
Teraz co zauważyłem to to że jak jadę dłuższą trasę tak z 600 km to oleju nie weźmie. Natomiast 600km zrobione po mieście ale nie ciągiem to już trochę oleju spali.

[ Dodano: 2012-12-20, 15:08 ]
Jeszcze jedno. W między czasie dowiedziałem się że samochód miał wymieniony rozrząd przy 74 000km. Chciałbym się dowiedzieć czy to normalne ? Myślałem że łańcuch wytrzymuje znacznie dłuższe przebiegi. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym spalaniem oleju.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Najpierw teoria/ praktyka.
Każdy silnik spala olej.
Do oleju przedostaje się paliwo i spaliny, a olej do komory spalania.
Gdy silnik jest dobrze opracowany i eksploatowany prawidłowo jest to 1:1
Oleju nie ubywa.Ze względu na starzenie musi być wymieniany co xxxxxxx.
Dlatego oleje czasem :lol: (coraz rzadziej) są co pewien przebieg wymieniane.
Niektóre silniki chodzą na oleju (dobrym) 50-70K.

Ubytek oleju (w czasie) świadczy o słabej jakości oleju lub mechanicznej usterce silnika.
Przy nowoczesnych silnikach powyżej 2000r. bardzo ważny jest system "odmy/separatora oleju", uszczelniacze zaworów na prowadnicach i oczywiście stan pierścieni tłokowych.
Można wiele do tego tematu dodać i dyskutować.
Bez organoleptycznej, a potem czysto pomiarowej diagnozy nie jestem w stanie wróżyć.

Statystycznie 99% tych silników się nie naprawia, kupuje się drugi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
arekf2110
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2012, o 11:42
Lokalizacja: Piła

Post autor: arekf2110 »

Kolego Piotr nikt nam tu nie pomoże bo jeszcze nikt nie spotkał się z takim przypadkiem żeby przy tym przebiegu silnik brał olej, dlatego musisz sam działać. Ja dzisiaj zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i mam na wszystkich po 14 atmosfer. W następnej kolejności wezmę się za separator oleju. Jak to nie pomoże to tylko może być,albo prowadnice zaworów z uszczelniaczami albo pierścienie oleju w obu tych przypadkach wiąże się to z rozebraniem silnika.
Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

Post autor: Piotr »

arekf2110 obyśmy mieli problem tylko z tą odmą. Daj znać jak się z nią uporasz. Proszę napisz mi czy to jest ten separator ?

[ Dodano: 2012-12-23, 22:10 ]
Poza tym życzę wszystkim wesołych i spokojnych świąt :-)
Załączniki
engine.jpg
arekf2110
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2012, o 11:42
Lokalizacja: Piła

Post autor: arekf2110 »

Rozmawiałem z mechanikiem w serwisie mercedesa w Poznaniu, poleconego przez kolegę, nie umiał mi konkretnie odpowiedzieć bo nie spotkał się jeszcze z tym problemem w tych mercedesach w czwartek będę dowiadywał się w serwisie u siebie też przez znajomego,wyczytałem na serwerach internetowych że mercedes wypuszczał auta z nie dopracowanymi odmami. Najprościej było by odłączyć odmę od ruty przy kompresorze a do odmy podłączyć butelkę z otworami w górnej części żeby podciśnienie miało którędy odchodzić, a dziurę przy kompresorze zaślepić. Tak pojeździć i sprawdzić czy ubywa olej w silniku. Pozdrawiam i życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Pomysł dobry, stosowany w Fiacie 125p. przy zarżniętym silniku.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
burro
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2013, o 06:46

bierze olej

Post autor: burro »

witam wszystkich
szukalem info bo moj merc tez bierze olej , mam C200 rok 2009 z przebiegiem 74 tys w benzynie i o mocy 184 KM
dostalem komunikat aby sprawdzic olej , sprawdzilem i bagnet nawet nie siegal stanu , zaznacze ze przejechalem autem ok 9 tys km , dolalem 1 litr i po ok 2 tys znow ten sam komunikat , mam Mobila 5W40 ..... w poniedzialek auto idzie do mechanika bo mam gwarancje...jak cos sie dowiem to napisze
pozdr
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Damy MB zwykle spalają stan oleju na tzw. okres przeglądowy.
MB zastrzega sobie bardzo duże spalanie oleju, 0,15-0,20 l/100km, ale na gwarancji to ewenement.
Zużycie oleju + dokładanie paliwa (poprzez system tłok pierścienie) do oleju powoduje, że zwykle 10-15 tys. km. kończy się zejściem oleju do minimum i nie wymaga dolewek.

W nowoczesnych silnikach z olejem syntetycznym tzw, odma stanowi separator oparów oleju od spalin wydostających się z przestrzeni miski olejowej.Opary oleju są "skraplane" i odzyskiwane.
Przy silnikach z turbo lub przegrzewanych odma zatyka się i opary oleju są wsysane do kolektora ssącego i spalane.Tracone bezpowrotnie.

Zalecam na dzień dobry wymianę odmy (teraz to nierozbieralny kawał plastyku) na nową.
Cena w zależności od modelu silnika 90-300zł.
Potem dopiero jakieś większe ingerencje w silnik.

[ Dodano: 2013-03-04, 17:33 ]
W W204 nawet do 300-400Kkm. leje się syntetyk.
Dla silników z filtrem PDF oleje specjalne.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
jurek968
Posty: 66
Rejestracja: 27 lut 2012, o 20:38

Post autor: jurek968 »

Jak za dużo bierze oleju a auto ma mały przebieg , to zmienić olej na markowy , jak dalej bierze to niech ktoś popatrzy na wydech w czasie jazdy ile niebieskiego dymku idzie , względnie czy spaliny są czyste. Jak przykopca to się autka pozbyć....przynajmniej ja bym tak zrobił :roll:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Kolega wspominał o analizie spalin-podobno nic nie wykryto.
Też podszedłbym do tej operacji krytycznie.

Albo olej wycieka (plamy pod autem), albo jest spalany (wychodzi na analizie).
Trzeciej opcji nie widzę.
Istnieje jeszcze opcja za mało wlano przy przeglądzie (wymianie).
I tu znowu dwie opcje błąd obsługi lub błąd czujnika oleju.

Chyba za dużo dywagacji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości