C200 bierze olej czy to normalne ?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

bartecki
Posty: 1
Rejestracja: 3 lut 2013, o 12:36
Lokalizacja: Wrocław PL

Post autor: bartecki »

Witam Panowie.
U mnie C180 Kompressor 1.8 Przebieg 95000km tak samo bierze ok 0,2 na 1000 km. Silnik jest w bardzo dobrej kondycji - brak wycieków, analizator spalin (na postoju na biegu jałowym i pod obciążeniem nie wykazuje żadnych objawów spalania oleju) nie kopci na niebiesko, kompresja idealna na wszystkich cylindrach. Możliwe że problemem jest odma (ale nie mam tego potwierdzonego) że w jakimś momencie pracy silnika przepuszcza olej który jest spalany, ciężko ogólnie powiedzieć co jest problemem już się do tego przyzwyczaiłem trzeba kontrolować olej co 5000 km :)
pozdr
Bart


noc pisze:Kolega wspominał o analizie spalin-podobno nic nie wykryto.
Też podszedłbym do tej operacji krytycznie.

Albo olej wycieka (plamy pod autem), albo jest spalany (wychodzi na analizie).
Trzeciej opcji nie widzę.
Istnieje jeszcze opcja za mało wlano przy przeglądzie (wymianie).
I tu znowu dwie opcje błąd obsługi lub błąd czujnika oleju.

Chyba za dużo dywagacji.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Takie spalanie oleju, to norma przy szybszej jeździe i nie podlega żadnej dyskusji.
Wpisane zużycie w tzw. tabellenbuch i nie podlega reklamacji nawet na gwarancji.

W 1942 minister gospodarki Rzeszy zwrócił się do f-m. produkujących silniki lotnicze między innymi do MB o opracowanie silników (mniej pijących olej).Olej był za złoto.
Odpowiedź f-m. była zgodna, albo moc, szybkość i spalanie oleju, albo alianci będą strzelać do kaczek.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
maniekw204
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2013, o 18:49
Lokalizacja: rumia

Post autor: maniekw204 »

Witam mam maly problem a widze ze kolega sie zna.a wiec dzisiaj chcac jechac do kosciola zauwazylem ze przestal dzialac wskaznik paliwa i pokazuje ze mam problem z kierunkami ale jest wszystko ok.z gory dzieki
Witam mam maly problm a widze ze kolega sie zna.a wiec dzisiaj chcac jechac do kosciola zauwazylem ze pszestal dzialac wskaznik paliwa i pokazuje ze mam problem z kerunkami ale jest wszystko ok.zgury dzieki
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali »

Witam mam pytanko - może trochę głupie ale nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Jaka ilość oleju mieści się między pozycją MIN a MAX na bagnecie w w204 c200 kompr. ?
w204 C200 kompressor 2007 r. avangarde 100 tys. km
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Ja nie wiem.Nigdy tego nie sprawdzałem.
W W203 spory zapas ~ 1.5 l.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
darkuss
Posty: 1
Rejestracja: 12 maja 2013, o 17:54

Post autor: darkuss »

Witam podepne sie do tematu ,mam silnik C230 kompressor 197 KM .
Jechalem do Franfurtu ,wszystko było w porządku,po okolo 300km zacząłem szukać stacji paliw .Zauważyłem wtedy że mocno dymi z wydechu i czuc spalony olej.
Sprawdzilem stan oleju bylo miedzy minimum a maximum.Podczas kontynuowania jazdy ,dało się zauważyć że gdy jade szybko to nie widac dymu ,natomiast gdy musze zwolnić i ponownie dodaje gazu to wtedy idzie dym,podczas stania w korku zarzucilo mi nawet świecę.
Wróciłem do warsztatu (spalanie oleju okolo 4 litry na 450km) zacząłem szukać przyczyny.
W kolektorze ssacym jest olej ,po odkręceniu go widac w głowicy pomiędzy pierwszym i drugim otworem oraz pomiędzy trzecim a czwartym ,małe jakby dysze którymi własnie dostaje mi sie olej. Pytanie moje do czego one służą ? i dlaczego nimi zaczął iść olej? wskazywało by to na zatkana odmę ,lecz w którym miejscu ona się znajduje?
Pozdrawiam darkuss
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Odma jest na wierzchu silnika.To taki nieregularny element w pobliżu wlewu oleju.
Wymienia się go rzadko - raz na 160-200tys.

Typowałbym raczej zatkany wydech.Katalizatory, filtry PDF.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Marian
Posty: 34
Rejestracja: 3 mar 2013, o 22:02

Post autor: Marian »

Możliwe, że koledze darkuss rozleciał się zawór zwrotny w układzie odpowietrzania silnika i nie zamyka się w czasie , gdy włącza się kompresor.
Kompresor wydmuchuje olej z silnika przez separator oleju rurką idącą od pokrywy zaworów do dolotu powietrza.
Gdy w układzie dolotowym powietrza zauważymy olej - trzeba wyczyścić cały dolot łącznie z chłodnicą powietrza doładowującego i wymienić zawór zwrotny.
Ostatnio zmieniony 9 gru 2014, o 10:11 przez Marian, łącznie zmieniany 2 razy.
Marian
Corvax
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2013, o 23:28

Co dolać?

Post autor: Corvax »

Witam Kolegów

A ja mam proste pytanie ale od niedawna jeżdzę swieżo kupionym C 200 Kompresor z 2008 i nie mogę znaleźc odpowiedzi.
Poziom oleju spadł mi poniżej minimum i nie wiem czego dolać. Nie wiem co teraz ma wlane a na silniku brak jakiejkolwiek kartki z przeglądu. Olej ostatnio zapewne wymieniony w ASO (Lenartowicz Lublin), bo tam poprzedni właściciel wszystko robił regularnie.
Przebieg to ok 180 000 km.

Ktoś podpowie? W poniedziałek mam dłuższą trasę i wolałbym coś wcześniej dolać.

PS. Silnik ma instalację LPG jeśli to ma jakies znaczenie.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co dolać?

Post autor: miluch »

Corvax pisze:Witam Kolegów

A ja mam proste pytanie ale od niedawna jeżdzę swieżo kupionym C 200 Kompresor z 2008 i nie mogę znaleźc odpowiedzi.
Poziom oleju spadł mi poniżej minimum i nie wiem czego dolać. Nie wiem co teraz ma wlane a na silniku brak jakiejkolwiek kartki z przeglądu. Olej ostatnio zapewne wymieniony w ASO (Lenartowicz Lublin), bo tam poprzedni właściciel wszystko robił regularnie.
Przebieg to ok 180 000 km.

Ktoś podpowie? W poniedziałek mam dłuższą trasę i wolałbym coś wcześniej dolać.

PS. Silnik ma instalację LPG jeśli to ma jakies znaczenie.

Dolewałem zawsze Mobil1 New Life 0W40. Nie miałem instalacji gazowej. Dodatkowy litr zużywałem między przeglądami czyli co 20 kkm.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Corvax
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2013, o 23:28

Post autor: Corvax »

Rzeczywistość okazała się bardziej skomplikowana niż myślałem :/
W weekend miałem spore problemy, żeby jakikolwiek olej 0W40 kupić. Ostatecznie padło na Castrol Edge Sport 0W40.

Tylko teraz jeszcze raz sprawdziłem i nie wiem czy sobie kłopotu nie narobiłm. Do C 200 Kompresor powinien być olej z aprobatą MB 229.5.
Tymczasem ten mój miał napisane MR 229.31/229.51. I teraz kurcze widzę, że MB zaleca takie do Diesli. Tyle, że na oleju nie było nic, że to olej o diesli. Po prostu olej i tyle.

Olej już zalany i się zastnawiam, czy mam problem? :)
Marian
Posty: 34
Rejestracja: 3 mar 2013, o 22:02

Post autor: Marian »

Producent do silnika M271 w W204, czyli do Twojego zaleca oleje zgodne z aprobata:
229.3,
229.31,
229.5,
lub 229.51.

Najlepiej bylo zadzwonic do Lenartowicza.
Marian
Corvax
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2013, o 23:28

Post autor: Corvax »

Dzięki za informacje. Czyli jednak nie nabroiłem. Uff.
Niestety akcję chciałem przeprowadzić w weekend przed wyjazdem w poniedziałek a miałem już mocno sucho. Nie było więc opcji dzwonienia do Lenartowicza. Poza tym mocno mi podpadli przy ostatniej wizycie... :)
Awatar użytkownika
Kochan
Posty: 10
Rejestracja: 19 lis 2011, o 18:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kochan »

Panowie czy Mobil 1 5W-50 tez może być do MB C180 kompresor? Oryginalnie miałem shell w ASO - ostatnio panowie u których serwisuje już poza ASO zamienili mi na 5w-50 i zaczął brać olej - dolewka na 1 tys km przed przeglądem. Przebieg 97tys. Nie wiem czy to starość i już kończy się jego żywot czy to normalka w tym modelu a może zły olej??

Pzdr.
Pozdrawiam,
Kochan
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Czasem trzeba wymienić segment "odma".
Niestety ludzie o tym detalu zapominają.
To element odzyskujący olej z oparów wydobywających się z silnika i połączony z filtrem powietrza.
Przy zgłoszeniu klienta o nadmiernym pobieraniu oleju w pierwszej kolejności do wymiany.
Na pewno co 100-200 tys.km.Przy zmianach firmy zapodanego oleju nawet po 50 tys.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 29 gości