C200 bierze olej czy to normalne ?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

C200 bierze olej czy to normalne ?

Post autor: Piotr »

Witam wszystkich użytkowników W204. Chciałbym się dowiedzieć czy to normalne że auto bierze 0,5l oleju na 1000km ? Około 4 miesięcy temu zalany został Schell helix ultra extra 5w 30. Wczoraj wyskoczył komunikat żeby dolać olej. Zdziwiło mnie to bardzo i po wyciągnięciu bagnetu okazało się że na podziałce jest mniej niż min. Może to kwestia tego oleju ? Na jakim Wy jeździcie ? W poprzednim aucie nie miałem takich problemów. Jak się raz zalało to się jeździło do następnej wymiany a tu takie coś. Z instrukcji przeczytałem że samochód może brać nawet do 0,8l oleju na 1000km i zależy to od stylu jazdy. Wydaje mi się jednak to bardzo dziwne. Jak to jest w waszych samochodach ?
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

C 180 K (ten sam silnik konstrukcyjnie co C 200 K) dolewam litr oleju między przeglądami, czyli zużywam litr na 20 kkm. Jeżdżę na MOBIL 1 New Life 0W40. Proporcje 40% miasto, 60% trasa. Nie napisałeś czy masz diesla czy benzynę :roll:
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

Post autor: Piotr »

Mam benzyne. Przed chwilą wlalem jakies 1,5l oleju ! Od nowosci masz tam zalewany Mobil ? Bo mój od niemca był zalany Schellem.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

Tak, od nowości ten sam olej. Nalatane mam ponad 90 kkm. :lol:
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
golas2
Posty: 102
Rejestracja: 15 cze 2012, o 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas2 »

S204 C320 CDI
avangarde
Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

Post autor: Piotr »

Narazie będę sprawdzał co jakiś czas stan. Jak będzie dalej ubywać zmienie olej na mobil 0W 40. Jakoś nie jestem przekonany do tego Schella. Cbyba sobie tym nie zaszkodze ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Nie podałeś Kolego "szacowanego" przebiegu damy, ani daty produkcji.
Na razie radziłbym lać 10W40 "półsyntetyk" Mobil-a.
Tego oleju "grzeczne" damy nie piją.Ilość oleju mierz na bagnecie zawsze przy tej samej temperaturze silnika, w tym samym czasie od jego wyłączenia.Może się okazać, że mocno
przesadziłeś z tym zużyciem.Po nocnym postoju wskazania są b.niedokładne, czujniki też zawodzą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

noc pisze:Nie podałeś Kolego "szacowanego" przebiegu damy, ani daty produkcji.


Mam pytanie z innej beczki, kolego NOC, jaka jest szacunkowa trwałość takiego 1,8 kompressor przy założeniu normalnych warunków eksploatacji ? Chodzi mi o przebieg do remontu głównego jednostki.

Pzdr.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Kolego, pytanie bez odpowiedzi.Młodemu człowiekowi, który zawsze się spieszy, łańcuch urwie się przy 70k.Jak ktoś umie jeździć, dba o silnik i resztę starczy na ?
Damy mają po 400k. i jeżdżą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

Post autor: Piotr »

116 000 tys 2007 rok
Olej który mam to full syntetyk. A Ty mi proponujesz pół syntetyka ? Tak można ?

[ Dodano: 2012-06-26, 21:24 ]
Olej sprawdzałem i dolewałem na zimnym silniku. Raczej się nie pomyliłem. Może ubywanie oleju wiąże się jazdą na zbyt wysokich prędkościach obrotowych ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

W momencie gdy silnik zaczyna "pić" należy zmienić olej, chociażby ze względu na koszta.
Ceramizery poprawiają "picie", ale nie spodziewaj się wyniku natychmiast.
To długotrwała procedura, rzędu 5-7 tys.
I tu uwaga (moja).Gatunku i rodzaju oleju wtedy już nie wolno zmieniać.
Ceramizery, a szczególnie polskie dobrze współpracują z Mobilem.
Jest jeszcze "Phanther"(mogłem zrobić literówkę), wlewany do USA czołgów w Iraku, niestety nie widziałem go dawno.
Ogólnie silniki W204 nie piją oleju, nawet po 400-600k.Mnie żaden klient o takim fakcie nie poinformował ~ 60 dam.Natomiast wycieki, to normalka. :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

Post autor: Piotr »

Jeżli chodzi o ten ceramizer to dla mnie ostateczność. Na razie chcę zmienić olej na jakiś inny i to może rozwiąże mój problem.
Zmiana Schella 5W 30 na Mobil 1 New Life 0W-40 będzie dobrym posunięciem ?

[ Dodano: 2012-06-28, 09:51 ]
Czy może ten Mobil 1 ESP 0W-40 będzie lepszy ?
MIŁY
Posty: 70
Rejestracja: 7 gru 2009, o 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MIŁY »

Skoro silnik bierze olej to logika mówi że trzeba zmienić olej o większej gęstości, tzn z 5W30 na 10W40 np. a nie tak jak Ty chcesz na jeszcze rzadszy.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

Piotr pisze:Jeżli chodzi o ten ceramizer to dla mnie ostateczność. Na razie chcę zmienić olej na jakiś inny i to może rozwiąże mój problem.
Zmiana Schella 5W 30 na Mobil 1 New Life 0W-40 będzie dobrym posunięciem ?

[ Dodano: 2012-06-28, 09:51 ]
Czy może ten Mobil 1 ESP 0W-40 będzie lepszy ?
Nie wiem czy to ma znaczenie ale New Lfe ma aprobatę MB a ten ESP nie.

Osobiście mi trudno uwierzyć że silnik o takim przebiegu jak napisałeś zużywa takie ilości oleju. Gdyby był nowy, na dotarciu, lub miał powyżej 300 kkm to może sie zdarzyć ale nie przy 110 kkm! Być może jest jakiś wyciek, lub tak jak napisał NOC nie sprawdzasz w odpowiednich warunkach, jest to conajmiej dziwne.
Prawdą jest że w takiej sytucji rzadszy olej spowoduje jeszcze większe zuzycie więc jeśli faktycznie tyle bierze, idź w półsyntetyk :roll:
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Piotr
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2012, o 08:49

Post autor: Piotr »

Drogi kolego właśnie przeglądam stronke mobila i jest tylko jeden olej o lepkości 10W 40 a mianowicie: Mobil Super 2000 X1 10W-40 z aprobatą MB 229.1 Większość to oleje 5W 30 i ta nowa seria Mobil 1 gdzie są właśnie oleje 0W 40 z aprobatą 229.3, 229.5 Ten 10W 40 raczej nie będzie dobry bo nie spełnia wymogów Mercedesa do tego silnika: (229.3/229.31/229.5/229.51)

[ Dodano: 2012-06-28, 12:47 ]
Ten ESP 0W-40 tez ma aprobatę mercedesa 229.31/229.51

[ Dodano: 2012-06-28, 12:58 ]
Wycieków nie ma bo sprawdzałem.
Jak by był jakiś poważniejszy wyciek to już bym zauważył plamę w grażu a tam suchutko ;-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości