Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kompres

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Sponsor40
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 19:27
Lokalizacja: Mielec

Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kompres

Post autor: Sponsor40 »

Panowie.
Odstatnio mi cos strzelilo do glowy i inaczej jak zwykle zalelem E98.
Po przejecheniu okolo 170 km(troszke rure wyprostowalem na autostradzie) pojawila mi sie kontrolka check engine.
Po podlaczeniu interfejsa wyskoczyly trzy bledy z opisami;Wszystkie pod sterownikiem E8;

1.P 2096 (korekcja dawki paliwa za katalizatorem powodujacy zbyt uboga mieszanke(blok1)),
2.P 2270 (staly/zablokowany sygnal z sondy lambda dla ubogiej mieszanki(rzad1,czujnik2)),
3.P 0137 (obwod sondy lambda-sygnal za niski(bank1 sonda2)).
Bledy zostaly skasowane ale po przejechaniu 100 km wyskoczyly znow.
I znow je skasowalem.
Czy ktos z was mial podobny problem,gdzie szukac przyczyny?
W czym jest problem?
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: korzen »

Jedz na sd. Z tych kodów masz uboga mieszankę. Błędy pierwszej i drugiej sondy. Mogą być wtryski, nieszczelność układu dolotowego i kupę innych przyczyn łącznie ze spadkiem kompresji na jednym z garów (bardzo wątpię). Nie bagatelizowałbym tematu tylko jechał ma sd. Unikniesz kosztów niepotrzebnej wymiany sprawnych elementów. Jeżeli mieszanka jest faktycznie uboga to niedobrze...


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: gigant87 »

A na jakiej stacji tankowales? Moze jakies slabe paliwo?
BMW 3GT
MadMikens
Posty: 84
Rejestracja: 3 mar 2017, o 09:28
Lokalizacja: Brandenburgia Spreewald

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: MadMikens »

Jak kolega korzen powiedział... sd... nie mniej dodam swoje 3 grosze :) .. miałem kiedyś podobne błedy tyle ,że w BMW. Okazało się,że przepływka była brudna i dawała złe odczyty.
C200 Kompressor Avantgarde WDD2040411F022292
I kilka innych samochodów pochodzących od marki tu nielubianej :)
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: ktos92 »

MadMikens pisze:Jak kolega korzen powiedział... sd... nie mniej dodam swoje 3 grosze :) .. miałem kiedyś podobne błedy tyle ,że w BMW. Okazało się,że przepływka była brudna i dawała złe odczyty.
BMW TO NIE MERCEDES!!! Kody błędów zupełnie inne chyba, że podłączysz pod jakiś gówniany interfejs do wszystkiego!!!

Musisz podłączyć pod SD - inaczej to szukanie igły w stogu siana.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
MadMikens
Posty: 84
Rejestracja: 3 mar 2017, o 09:28
Lokalizacja: Brandenburgia Spreewald

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: MadMikens »

Kolego ktos92 proszę o czytanie ze zrozumieniem i nie krzyczenie. Wyraźnie napisałem ,że miałem podobne błedy, czyli nie takie same kody co jest nie możliwe, gdyż to są dwie rózne marki.
Jest sprawą zdaje mi się oczywistą, że Mercedes to nie BMW ;-)
C200 Kompressor Avantgarde WDD2040411F022292
I kilka innych samochodów pochodzących od marki tu nielubianej :)
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: ktos92 »

Powiem inaczej :D Czy pododbne objawy w BMW czegokolwiek można porównać do MB, Citroena, Fiata, VW czy jakiejkolwiek innej marki? Polemizowałbym na ten temat. Praktycznie wszystkie nowe auta mają w sobie tyle eletkroniki, że szok - więc jednym słowem, jeden moduł nie ejst taki sam w innej marce więc objawy mogą świadczyć o zupełnie innej usterce. Po drugie te błędy co kolega wkleił tutaj w temacie nic nie mówią :D Wróżenie z fusów, bez diagnostyki SD to jak szukanie igły w stogu siana :D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: korzen »

Jakos super sie na BMW nie znam, ale cos sie tam wie... Powiem jedno, zeby w BMW (od czasow OBD2 oczywiscie) pokazalo bledy zlego skladu mieszanki, pierwszej i drugiej sondy (ta nie ma znaczenia, ja powoduja wczesniejsze bledy po prostu sklad spalin jest nieprawidlowy- do pominiecia bo zniknie po usunieciu problemu pierwszej sondy), przy uszkodzonej przeplywce, to diagnoza musi byc robiona kartoflem... To juz uwierze, ze bedzie uwalona sonda, a "tester diagnostyczny" pokaze przeplywke... Ale odwrotnie, zeby uwalona byla przeplywka i tego bledu nie pokazalo, to nie spotkalem sie nigdy w zyciu...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
MadMikens
Posty: 84
Rejestracja: 3 mar 2017, o 09:28
Lokalizacja: Brandenburgia Spreewald

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: MadMikens »

Patrząc ze swojej perspektywy wieloletniej pracy w przemyśle motoryzacyjnym ( zaczynałem przygodę z motoryzacją od jednostek zasilanych gaźnikiem i dalej poprzez pierwsze elektoroniczne kontrolery do czasów obecnych ) pewne zachowania pojazdów i i zależność przyczynowo - skutowa jest podobna ( generalna zasada działania silników jest wszędzie taka sama ). Jak nadmieniłem w swoim poście podłaczenie pod aparature pomiarową to jedynie dobre wyjście. Czasami jeśli jeśli jest to nie możliwe w danej chwili można sprawdzić typowe miejsca alokacji tego typu problemów.. MIL jest powiązany z pracą "reaktora" ;-) .. i to było przyczyną mojej wypowiedzi.

Z tym czy DTC nic nie mówią to bym się nie zgodził do końca - oczywiście jest to moja prywatna opinia z którą pewnie się wielu tutaj nie zgodzi -.... jest problem ze spalaniem mieszanki więc odczyt z któregoś sensora jest błędny... jeśli to nie MAF lub "lewe powietrze" to idąc dalej to lambda itd itp... ale faktem jest ,że pomocny w dniagnozie był by SD. Nie mniej jestem zdania ,że komputer to jest tylko pomoc...interpretacja poparta doświdczeniem = rozwiązanie problemu.

Co do OBD2 to jest od 16 lat w Europie z tego co pamiętam... więc już kawałek czasu.
Kolego korzen .. a ja się spotykałem z takimi rzeczami ( lewe powietrze, błąd czujnika temperatury w MAF )... rezultat spalania mieszanki może mieć wpłym na odczyt z sensorów w układzie wydechowym, ale nie koniecznie sensor/y są uszkodzone.

hmmmm... trochę się rozpisałem... więc kończę mój wywód i postaram się już więcej nie wtrącać w rozmowy o Daimlerze i jego problemach technicznych. Jeśli kogoś uraziłem to nie miałem tego na celu.
C200 Kompressor Avantgarde WDD2040411F022292
I kilka innych samochodów pochodzących od marki tu nielubianej :)
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: korzen »

Wszystko ok, tylko przy byle jakim testerze zazwyczaj najpierw wywala wlasnie MAF... Nie spotkalem sie, zeby wywalilo blad pierwszej sondy bez wywalenia bledu przeplywki, jezeli ta byla uszkodzona...
Wracajac do tematu, w Mercedesie SD prawde powie i nie ma co dywagowac...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: ktos92 »

Widzisz jeśli chodzi o SD to nie miałem jeszcze przypadku, żeby nie wskazało konkretnej awarii ;) Podam Ci przykład - W215, auto jeśli chodzi o elektronike masakrycznie skomplikowane. Był problem z jednym z kabelków w wiązce która dochodziła do moduły sterującego ABC ;) Dla próby podłączony komputer Delphi który fakt pokazał błęy ale praktycznie nie związane z usterką :P natomaist SD pokazało konkretny powód usterki a mianowicie urwany jeden z kabelków ;) możesz wierzyć lub nie. SD jeśli chodzi o diagnostyke trafia w 99.9999% w przyczyne usterki i jest Cię wstanie konkretnie nakierować na dany problem. Robiłem testy u siebie komputerem Delphi i tanimi interfejsami poprzez odpinanie czujników i żaden uniwersalny komputer z tym sobie nie poradził, ba niektóre nawet pokazywały błędy nie dotyczące konkretnej usterki :D Kończąc swój wywód - nie chciałem się z nikim kłócić :D Zasada działania silników jest taka sama, natomiast oprogramowanie różni się diametralnie przy różnych samochodach. Jeżeli tak bardzo znasz się na programowaniu zapewne zdajesz sobie sprawe, że każdy program reaguje zupełnie inaczej na dane wartości, ich wyłapywanie, reakcje jaką powodują :P

Więc jeżeli ktoś mi mówie, że potrafi rozpoznać usterke w W204 po kodach błędów z uniwersalnego testera - śmiać mi się chce.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: korzen »

Dokladnie... Tesciu w W203 3 razy zmienial przeplywke. Caly czas bylo zle. Auto nie jechalo, dzial pedal gazu 0-1. Nie jechal, jak wcisnales pedal gazu do oporu zaczynal rwac do przodu jak szalony. Kilka testerow, wszystkie pokazaly uszkodzony MAF. Dopiero SD pokazalo uszkodzony potencjometr pedalu gazu. Wymienione na inny uzywany i auto chodzi jak zloto.
Wiec mowie, w celu unikniecia niepotrzebnych kosztow, diagnoze trzeba robic na SD (ew Delphi jak kody usterki/usterka sama w sobie jest oczywista).
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Sponsor40
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 19:27
Lokalizacja: Mielec

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: Sponsor40 »

Test przeprowadzalem swoim delphi ale po przec zytaniu waszych porad jade na SD.
Rozumiem ze wtedy diagnosta bedzie w stanie mi powiedziec gdzie jest problem a nie tylko przeczyta mi bledy a nastepnie je skasuje?
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: ktos92 »

Dokładnie - dostaniesz prawdiłowy odczyt z kompa i tam szukaj problemu ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Sponsor40
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 19:27
Lokalizacja: Mielec

Re: Check engine i trzy bledy.Gdzie szukac problemu? 1.8 kom

Post autor: Sponsor40 »

Dziekuje bardzo.
Po diagnozie opisze co sie stalo.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości