Bzdura. Krecenie powyzej obrotow, w ktorych uzyskuje sie maksymalna moc jest bez sensu. Oczywiscie to zalezy tez od skrzyni biegow. Ale jezeli o sam silnik chodzi, to krecenie ma sens do wartosci maksymalnej mocy.
Chiptuning W204
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Chiptuning W204
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Chiptuning W204
Tak jak korzen napisał, najlepsze przyspieszenie uzyskuje się w najlepszym zakresie momentu obrotowego.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Chiptuning W204
Nie do końca tak jest, czasem warto zakręcić wyżej, bo po zmianie biegu na wyższy obroty mogą spaść zbyt nisko, gdzie nie ma wielu km i nm. Wszystko zależy od danego silnika i długości przełożeń.
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
Re: Chiptuning W204
Tak korzen nie napisał i to nie jest prawda..
wg. Twojej teorii najlepsze przyśpieszenie u mnie było by w okolicy 3000-3500 obrotów - a to nie prawda.. największe przyśpieszenie u mnie będę powyżej 4500 -5000 i pewno aż do 6000 będzie to w miarę podobne przyśpieszenie.. mimo opadającego momentu.. gdzie na wykresie mam max moc.
Tak wygląda wyliczanie punktu zmiany biegów:
https://www.evodynamics.com/blogs/news/ ... ift-points
https://www.quora.com/When-a-car-is-in- ... n-2nd-gear
Można to dokładniej wyliczyć i dla w204..
dla 7g tronic znalazłem taką tabelkę (wikipedia - więc nic pewnego):
Gear 7G TRONIC
1 4.377
2 2.859
3 1.921
4 1.368
5 1.00
6 0.82
7 0.728
R-1 -3.416
R-2 -2.231
Final application specific
Ktoś wie jakie jest przełożenie dyfra? (ewentualnie jakie są możliwości?)
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
- Aramon1911
- Posty: 59
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 16:13
Re: Chiptuning W204
Tyle ze maksymalna moc jest właśnie na górze obrotów.
A co zmieniasz bieg przy 3500? To na następnym biegu bedziesz mieć 2k obrotow. Czemu samochody przy launch control nie zmieniają biegów przy 4, 5, 6k obrotów?
No LubMich ma rację.
C180 CGI 2011 WDD2040491A547894
Re: Chiptuning W204
Przełożenie twojego dyfra powinno wynosić 1:3.07 lub 1:2.87 może jak bym znał vin to bym mógł dokładnie określić . (w starszych autach jeśli był automat to z reguły przełożenie było dłuższe niż w manualu )LubMich pisze: ↑9 kwie 2019, o 14:42Tak korzen nie napisał i to nie jest prawda..
wg. Twojej teorii najlepsze przyśpieszenie u mnie było by w okolicy 3000-3500 obrotów - a to nie prawda.. największe przyśpieszenie u mnie będę powyżej 4500 -5000 i pewno aż do 6000 będzie to w miarę podobne przyśpieszenie.. mimo opadającego momentu.. gdzie na wykresie mam max moc.
Tak wygląda wyliczanie punktu zmiany biegów:
https://www.evodynamics.com/blogs/news/ ... ift-points
https://www.quora.com/When-a-car-is-in- ... n-2nd-gear
Można to dokładniej wyliczyć i dla w204..
dla 7g tronic znalazłem taką tabelkę (wikipedia - więc nic pewnego):
Gear 7G TRONIC
1 4.377
2 2.859
3 1.921
4 1.368
5 1.00
6 0.82
7 0.728
R-1 -3.416
R-2 -2.231
Final application specific
Ktoś wie jakie jest przełożenie dyfra? (ewentualnie jakie są możliwości?)
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
Re: Chiptuning W204
Ale mylicie fakty troche :) samochód przyspiesza wolniej w górnej granicy obrotów ;) do jazdy dynamicznej nie wkręcasz go na maksymalne obroty bo nie ma to sensu :) np na torze, wkręcasz go wyżej, uzyskujesz większą lub maksymalną prędkość vmax na danym biegu.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Chiptuning W204
Up jeśli piszesz o dieslu to częściowo się mogę zgodzić , ale jak o benzynie , to sorry ale to są bzdury .
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
Re: Chiptuning W204
popieram jakub1t...
Prosta weryfikacja na podstawie mojego wykresu, a więc dla momentu dość mocno opadającego ze wzrostem obrotów - do sportu tak się silnika nie składa.. - moment obrotowy przed dyfrem (więc za skrzynią ) dla mniej-więcej takiej samej prędkości-
3 bieg - przełożenie 1,921 x 330Nm (3700obr. ) = 633 Nm
2 bieg - przełożenie 2,859 x 250Nm (5500obr. ) = 715 Nm
i dla większej prędkości
4 bieg 1,368 x 330Nm (3900obr. ) = 451Nm
3 bieg 1,921 x 250Nm (5500obr.) = 480Nm
Musiał by Ci Baaaaardzo opadać moment na końcu, żebyś przyśpieszał wolniej na niższym biegu..
Dodatkowo jak weźmiesz pod uwagę, że po zmianie biegu dobrze mieć jak najmniej strat to i tak warto przeciągnąć prawie do odcinki..
Taki prosty skrypt wygooglalem (nie chcialo mi się robić wykresów)
http://glennmessersmith.com/shiftpt.html
Wpisałem przełożenia z poprzedniego wpisu i dyfer 3,07 - dla 6000 obrotów wpisałem takie 230Nm dla 6250 200Nm
I wyszły mi zmiany biegów dla najlepszego przyśpieszenia:
1-2 6100 obr 54km/h
2-3 6100 obr 82km/h
3-4 6050 obr 121 km/h
4-5 6000 obr 170 km/h
5-6 5650 obr 217 km/h
dla 7 biegu brakło rubryki
Prosta weryfikacja na podstawie mojego wykresu, a więc dla momentu dość mocno opadającego ze wzrostem obrotów - do sportu tak się silnika nie składa.. - moment obrotowy przed dyfrem (więc za skrzynią ) dla mniej-więcej takiej samej prędkości-
3 bieg - przełożenie 1,921 x 330Nm (3700obr. ) = 633 Nm
2 bieg - przełożenie 2,859 x 250Nm (5500obr. ) = 715 Nm
i dla większej prędkości
4 bieg 1,368 x 330Nm (3900obr. ) = 451Nm
3 bieg 1,921 x 250Nm (5500obr.) = 480Nm
Musiał by Ci Baaaaardzo opadać moment na końcu, żebyś przyśpieszał wolniej na niższym biegu..
Dodatkowo jak weźmiesz pod uwagę, że po zmianie biegu dobrze mieć jak najmniej strat to i tak warto przeciągnąć prawie do odcinki..
Taki prosty skrypt wygooglalem (nie chcialo mi się robić wykresów)
http://glennmessersmith.com/shiftpt.html
Wpisałem przełożenia z poprzedniego wpisu i dyfer 3,07 - dla 6000 obrotów wpisałem takie 230Nm dla 6250 200Nm
I wyszły mi zmiany biegów dla najlepszego przyśpieszenia:
1-2 6100 obr 54km/h
2-3 6100 obr 82km/h
3-4 6050 obr 121 km/h
4-5 6000 obr 170 km/h
5-6 5650 obr 217 km/h
dla 7 biegu brakło rubryki
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
Re: Chiptuning W204
A my nie rozmawialiśmy o dieslu Chyba, że coś przeoczyłem. Benzyna faktycznie ciągnie do samego końca ale tam też jest tendencja do zmniejszenia szybkości przyspieszenie w samej górnej granicy obrotów - więc do odcięcia nie ma co go ciągnąć aczkolwiek nowsze silniki teraz są tak skontruowane, że ciągną do samego końca. Miałem okazje przejechać się W205 C200 w wersji przedliftowej z silnikiem 2.0 M274 i tam moc jest fajnie oddawana liniowo - z resztą jak w każdym MB. Potem przesiadłem się do W205 w wersji poliftowej z silnikiem 1.5 i technologią EQ Boost. Nie zauważyłem różnicy w przyspieszaniu czy też oddawaniu mocy przez ten silnik a nawet śmiem twierdzić, że wstaje o wiele szybcije z dolnej granicy obrotów.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Chiptuning W204
Zrobiłem symulację dla mojego , użyłem twoich przełożeń bo nie potrafię znaleźć dla mojej skrzyni , ale raczej będą podobne.LubMich pisze: ↑9 kwie 2019, o 23:20 popieram jakub1t...
Prosta weryfikacja na podstawie mojego wykresu, a więc dla momentu dość mocno opadającego ze wzrostem obrotów - do sportu tak się silnika nie składa.. - moment obrotowy przed dyfrem (więc za skrzynią ) dla mniej-więcej takiej samej prędkości-
3 bieg - przełożenie 1,921 x 330Nm (3700obr. ) = 633 Nm
2 bieg - przełożenie 2,859 x 250Nm (5500obr. ) = 715 Nm
i dla większej prędkości
4 bieg 1,368 x 330Nm (3900obr. ) = 451Nm
3 bieg 1,921 x 250Nm (5500obr.) = 480Nm
Musiał by Ci Baaaaardzo opadać moment na końcu, żebyś przyśpieszał wolniej na niższym biegu..
Dodatkowo jak weźmiesz pod uwagę, że po zmianie biegu dobrze mieć jak najmniej strat to i tak warto przeciągnąć prawie do odcinki..
Taki prosty skrypt wygooglalem (nie chcialo mi się robić wykresów)
http://glennmessersmith.com/shiftpt.html
Wpisałem przełożenia z poprzedniego wpisu i dyfer 3,07 - dla 6000 obrotów wpisałem takie 230Nm dla 6250 200Nm
I wyszły mi zmiany biegów dla najlepszego przyśpieszenia:
1-2 6100 obr 54km/h
2-3 6100 obr 82km/h
3-4 6050 obr 121 km/h
4-5 6000 obr 170 km/h
5-6 5650 obr 217 km/h
dla 7 biegu brakło rubryki
U mnie wielkiej filozofii nie ma - wyszło że muszę kręcić na każdym biegu do końca , czyli tak jak myślałem .
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
-
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 14:48
Re: Chiptuning W204
Czy ktos z Was moze polecic miejsce gdzie sumiennie podejda do chiptuningu i przed podjeciem decyzji sprawdza silnik od a do z? Olsztyn idealnie ale jesli nie to gdzie najblizej? Gdansk? Warszawa? lub podovne odleglosci. Dzieki za podpowiedz :)
Mercedes GLK 220 CDI 4Matic 2009
WDC2049841F333889
WDC2049841F333889
Re: Chiptuning W204
Witam,
Chip Tuning 350CDI seryjnie 231km i 540Nm
Po programie na hamowni wyszło 269,4km i 637Nm
Inne auto, prawie rakieta i mniej pali:)
Nie zastanawjajcie się tylko robić w profesjonalnych salonach.
Ja zapłaciłem za całość hamowania przed i po programie 1150zł
Warto:)!!!
Chip Tuning 350CDI seryjnie 231km i 540Nm
Po programie na hamowni wyszło 269,4km i 637Nm
Inne auto, prawie rakieta i mniej pali:)
Nie zastanawjajcie się tylko robić w profesjonalnych salonach.
Ja zapłaciłem za całość hamowania przed i po programie 1150zł
Warto:)!!!
-
- Posty: 356
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 13:48
- Lokalizacja: Katowice
Re: Chiptuning W204
Dzień bry,
gdzie w Warszawie i okolicach można coś takiego wykonać.
Ja mam 204 kę 180 kompressor - silnik 1,6 / 115kW
Jak myślicie ma to sens? dla takiego silnika? mnie by każde dodatkowe KM poratowały :)
pozdr
Piotr
gdzie w Warszawie i okolicach można coś takiego wykonać.
Ja mam 204 kę 180 kompressor - silnik 1,6 / 115kW
Jak myślicie ma to sens? dla takiego silnika? mnie by każde dodatkowe KM poratowały :)
pozdr
Piotr
PIOTER S
MB C 180 Kompresor
PL
2009/2010
MB C 180 Kompresor
PL
2009/2010
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości