Chiptuning W204

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

jakub1t
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2017, o 20:01

Re: Chiptuning W204

Post autor: jakub1t »

Na pewno kółko z Olsztyna. Kółko założył mi kolega mechanik, ja już nie mam i czasu i ochoty na grzebanie samemu. Dodatkowo dałem krótszy pasek o 5mm bo tylko taki był dostępny. Oryginalny niby dawał radę ale tak na styk. Już koniec zakresu napinacza był.
Skrzynia manualna.
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Chiptuning W204

Post autor: LubMich »

gigant87 pisze:Cześć, czy ktoś zna temat wgrania softu z mocniejszej wersji lub czy da się przełożyć komputer? (pewnie sporo kodowania...)
Mam C180 CGI, a chciałbym wgrać soft np z C200 lub C250 CGI. Czy mechanicznie te silniki są takie same?
Wgrywanie softu działało w Fordach, stąd pomysł na bezpieczny program. ;)
Udało się coś robić? - weryfikowałeś temat głębiej?..

m271.860 podobno ma te same podzespoły pomiędzy C200 i C220 a może i c250 - na razie głębiej nie weryfikowałem .. sprawdzałem tylko google:
https://mbworld.org/forums/c-class-w204 ... 820-a.html
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
Awatar użytkownika
Elar
Posty: 403
Rejestracja: 29 lip 2017, o 21:49
Lokalizacja: lubelskie

Re: Chiptuning W204

Post autor: Elar »

No ciekawy ten topic na MBWorld. Odnowiłem ten wątek zobaczymy czy ktoś już to przerabiał.
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Chiptuning W204

Post autor: ktos92 »

Odnośnie tuningu M271 to oczytałem się o tym jak głupi :-D Fakt na mbworld pare osób to zrobiło natomiast przyrost mocy nie jest duży. Ludzie montowali jeszcze całe kity od Carlssona, był tam box zrobiony spcjalnie pod ten silnik plus dwa kółka z tego co pamiętam, jedno było do kompressora drugie było to koło pasowe wału. Przy zmianie obu kółek przyrost mocy jest niby odczuwalny ale zestaw kosztuje z tego co pamiętam 900EUR więc nie wiem czy gra warta świeczki dla uzyskania paru BHP.

Co innego jak spróbujesz stroić całego kompa pod siebie wtedy można ewentualnie uzyskać coś więcej ale troche z tym roboty :-/
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
jakub1t
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2017, o 20:01

Re: Chiptuning W204

Post autor: jakub1t »

Do silników CGI możecie sobie dokupić po prostu boxy. Powinno dojść w zależności od boxa około 25 km i 50 nm, a to już spora różnica przy c180. W a45 ludzie masowo je zakładają aby nie tracić gwarancji i to działa. Ewentualnie po prostu program. Większość tunerów to ogarnie, a na pewno ten co ja robiłem.
Odnośnie kosztów to w sumie niby trochę to kosztuje, ale w moim wypadku mam auto z osiągami zbliżonym lub lepszymi od wersji c300, a jednak koszt takiej wersji to 10tys plus w porównaniu z c180.
Oczywiście to nie v6 ale jednak mniej pali takie 1.8, dźwięk z kompresorem też niczego sobie.
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Chiptuning W204

Post autor: ktos92 »

W CGI o wiele prościej :-D ale i tak udało Ci się wycisnąć niezłe osiągi. Problem z tymi silnikami ejst taki, że ciężko znależć kogoś kto podejmie się próby zrobienia mapy. CGI to już inna bajka ale i tak jest potrzebny dobry tuner, MB nie są łatwymi samochodami do tuningu szczególnie w benzynie. Z tego co pamiętam to na MBWorld z wersji A45 wycisnął 470HP i trocha ponad 550NM :-D Te silniki ponoć spokojnie się poddają takim modyfikacjomi dają rade, swoją drogą ciekawe ile wytrzymają - to tylko 2.0 :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
jakub1t
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2017, o 20:01

Re: Chiptuning W204

Post autor: jakub1t »

No ja kupiłem to auto wiedząc że coś trzeba będzie zrobić z mocą. Kupiłem kółko, założyłem i chciałem zobaczyć co będzie. No i oczywiście stało się co miało się stać. Komp ograniczał doładowanie w górnej partii obrotów. Ale auto zyskało trochę nm i jeździło się przyjemniej. Potem przyszła pora na program. Myślałem że nie będzie problemu bo w katalogach internetowych firm tuningowy były przykłady modyfikacji tych silników. Ale jak przyszło do konkretów to co innego. W jednej firmie auto stało 2 dni i oddali z braku możliwości zmiany mapy. W drugiej od razu odmówili. Ale chociaż skierowali mnie do unitronica . Tam zawiozłem auto rano i odebrałem wieczorem gotowe.
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
Awatar użytkownika
luk.k
Posty: 137
Rejestracja: 7 sty 2016, o 15:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning W204

Post autor: luk.k »

Kolego szukam odpowiedzi ale natrafilem na Twoj problem a miałem kiedyś cos takiego w innym aucie po chipie.
Oddalem auto do Vtechu a robilem gdzies indziej.
Po długich analizach program byl zbyt "mocny" przeladowywalo mi pod obciążeniem.....

Zredukowali o doslowni kilka KM i Nm i bylo OK w jezdzie nie odczułem deficytu. Warto poprawic program bo z tego co piszesz auto jest sprawne w 100%.
Kkkaminski pisze:Hej,
Na dzień dobry przywitam się. Pseudonim Jozif. Jeżdżę C klasa od 2007.
Ok do rzeczy:
Przy 130k przebiegu zatkał mi się dpf. Procedura przepalania nic nie pomagała, trzeba było usunąć. Przy pisaniu nowego programu (ponieważ brak filtra cząstek stalych) pomyślałem, że równie dobrze mogą mi napisać ciut mocniejszy - wszak mocy nigdy za dużo - prawda? Zdecydowałem się zrobić to w kreatorze mocy. Specyfikacja to 350 cdi 4matic 7g z pakietem amg. Seria to 230km i 560nm, po chipie 272km i 604nm.
Ale pojawił sie problem. Przy pełnym obciążeniu, pełnym gazie od powiedzmy od 100 do 230,240,250 i po odpuszczeniu pedału gazu silnik przechodzi w tryb awaryjny. Obcina moc, skrzynia szarpie i obroty nie przekraczają 3000. Wyłączam silnik, włączam na nowo i problem znika.
Wydaje sie, że czegoś brakuje. Paliwa albo powietrza. Ale po 10 próbach tego samego na hamowni przy pełnym obciążeniu problem się nie pojawił. Padło podejrzenie na czujnik temperatury przy końcówce wydechu. Został 'przestawiony' na 30 stopni większą tolerancję, ale problem nie znika.
Przy jeździe na 90% nic się nie dzieje. Szybko, gładko i bez problemu.

Czy macie jakieś pomysły jak do tego podejść?
C200CDI AMG/LIFT SEDAN

WDD2040011A752575
jakub1t
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2017, o 20:01

Re: Chiptuning W204

Post autor: jakub1t »

U mnie taki problem to nie problem w sumie. Na co dzień tego nie odczuwam w ogóle, nie cisnę w podłogę z małych obrotów, silnik działa bardziej jak benzynowy z dużą pojemnością bez doładowania. Na dole obrotów przyjemnie przyspiesza, ale im wyższe tym lepiej . Ale po prostu o tym wspomniałem. Może i bym pojechał na małą korektę, ale brak czasu. Pierwszy wolny dzień mam na lipiec zaplanowany.
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
luczun3k
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 2018, o 18:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning W204

Post autor: luczun3k »

jakub1t pisze: 3 lut 2018, o 10:45 U mnie taki problem to nie problem w sumie. Na co dzień tego nie odczuwam w ogóle, nie cisnę w podłogę z małych obrotów, silnik działa bardziej jak benzynowy z dużą pojemnością bez doładowania. Na dole obrotów przyjemnie przyspiesza, ale im wyższe tym lepiej . Ale po prostu o tym wspomniałem. Może i bym pojechał na małą korektę, ale brak czasu. Pierwszy wolny dzień mam na lipiec zaplanowany.
Jeżeli można zapytać - ile Cię kosztowała cała ta zabawa? Kółko + chip + wysterowanie tego?

Myślę też o wymianie felg na 18" ale przy 156km teraz na 16" mam spalanie jakieś średnio 8l-8,5l/100km, podejrzewam że jak przerzucę na 18" to bryknie na 10l/100km? Jakby tak się udało te kilka kucyków naciągnąć może trochę lepiej by się to odpychało?

Pozdrawiam,
W204 C180K 1.6 156KM blueefficiency /2009
VIN:WDD2040451A365349
jakub1t
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2017, o 20:01

Re: Chiptuning W204

Post autor: jakub1t »

Kółko 300 plus wymiana kilka zł , olej do kompressora 120 , krótszy pasek 70 zł od chyba mitsu pajero 3.5 v6 (stary tak na styk dawał radę , ale wolałem wymienić), program 2100 (tu można pokusić się o znalezienie tańszej opcji , ale niestety nie każdy to ogarnie) . Spalanie nie wzrosło po programie , a nawet jak się ciśnie to jest umiarkowane jak na taką moc . 200 konne 1.8t volkswagena paliło mi sporo więcej .
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Chiptuning W204

Post autor: LubMich »

No to ja się zainteresowałem
Obrazek
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
kamilo_k-ce
Posty: 356
Rejestracja: 23 maja 2018, o 13:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning W204

Post autor: kamilo_k-ce »

Fajnie :) gdzie robione i jaka cena? Jak zadowolenie?
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2019, o 19:24 przez kamilo_k-ce, łącznie zmieniany 1 raz.
MB W204 200 CGI - VIN: WDD2040481A591747
jakub1t
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2017, o 20:01

Re: Chiptuning W204

Post autor: jakub1t »

Mocowo za bogato nie wyszło , ale za to momentu dowalone całkiem sporo . Sam chciał bym tyle mieć :) U siebie jeszcze w międzyczasie zainstalowałem filtr powietrza K&N , mocy odczuwalnie nie przybyło .
W207 e250 cdi 230km 550nm 2010 wdd2073031f036229
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Chiptuning W204

Post autor: LubMich »

Niecny proceder zorganizowany via TG Auto.. cena - taka rynkowa średnia się mnie wydaje.. może miałem delikatnie taniej bo stale kupuje tam klocki hamulcowe do mazdy..
Jak się jeździ.. szczerze to głównie żona od dwóch dni jeździ... nie za bardzo chce oddać.. ale mówiła, że rakieta ;-) Zobaczę co i jak w weekend..
Mapa miała być spokojna... ale zwłaszcza przedział 3000-4500 jest bardzo mocny.. Jak porównywałem z innymi 1.8 CGI to zazwyczaj max moment był lekko przed lub na 3000obr. - u mnie taki wysoki zakres jest przeciągnięty prawie do 3500.

To moja pierwsza benzyna turbo - trochę nauczyć się muszę jeździć.. pasowało by policzyć kiedy optymalnie zmieniać biegi.. bo nie wiem czy jest sens kręcić do samego końca przy wyprzedzaniu..
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 11 gości