Co ile km należy wymienić rozrząd? 1.6 kompressor

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Krystek
Posty: 10
Rejestracja: 1 sty 2014, o 19:15
Lokalizacja: Warszawa

Co ile km należy wymienić rozrząd? 1.6 kompressor

Post autor: Krystek »

Pytanie jak w temacie. Kiedy należy wymienić łańcuch rozrządu w 1,6 kompressor. Czy 100 tys km jest właściwą granicą?

Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
Krystek
Riseman
Posty: 45
Rejestracja: 2 mar 2014, o 18:38
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: Riseman »

Z tego co wiem dopiero jak zaczyna szumieć. Wymienia się łańcuch rozrządu. jak miałem nissana 400kkm i cisza silnik 1,8 w damie raczej gorzej być nie może.
C 220 W 204 Elegance Automat
315 W 906 Manual
Sigon
Posty: 87
Rejestracja: 18 sie 2012, o 08:34

Post autor: Sigon »

Słyszałem od mechanika, że nie powinno się wierzyć w te bzdury, co podają w ASO i żeby wymieniać co 150 tyś max.
W204 Sedan C180 Kompressor 156KM 2007 r. Manual
Krystek
Posty: 10
Rejestracja: 1 sty 2014, o 19:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krystek »

A ja słyszałem właśnie ze 100 tys km to właściwa granica. No i mechanik przy przeglądzie powiedział mi że "słyszy rozrząd". Ja tam nic nie słyszę, no ale jako laik nie wiem jaki to ma być dźwięk i dlatego wolę zweryfikować opinię mechanika.

Zatem ponawiam pytanie.


A tak w ogóle to jeśli ktoś miałby o tym pojęcie to można podpiąć taki wątek i wpisać tam graniczne przebiegi dla rozrządu w każdej wersji silnikowej...
Krystek
tymoti
Posty: 72
Rejestracja: 10 sie 2013, o 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tymoti »

Przeciez to lancuch nie pasek... Pasek to rozumiem co 100tys ale lancuch???!! Wg mnie przy 250k trzeba sprawdzic stan lancucha znaki / napinacz i tyle
Krystek
Posty: 10
Rejestracja: 1 sty 2014, o 19:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krystek »

tymoti, prasa motoryzacyjna pełna jest artykułów o rozciągających się łańcuchach które doprowadzają do przeskoczenia o kilka ogniw, co skutkuje zniszczeniem silnika. Czytałem o tym sporo ale nie natrafiłem akurat na artukuł o silnikach Mercedesa, wiec nie bagatelizowałbym tematu.
Łańcuchy to wymysł, który miał być tak trwał jak silnik ale rzeczywistość okazała się inna dla wielu koncernów.
Krystek
Riseman
Posty: 45
Rejestracja: 2 mar 2014, o 18:38
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: Riseman »

To nie jest silnik 2.0BMW w którym lubi sobie łańcuch strzelić czy też Oplowski który się rozciąga jak guma do żucia. Mam też sprintera silnik ten sam co w C 220 czyli OM 646 przebieg 300tyś km łańcucha nic nie słychać pracuje równo i ma kopa jak w dniu wyjazdu z salonu. Jak chcesz sobie odchudzić portfel to wymień łańcuch, ja po to kupowałem silnik na łańcuszku aby zapomnieć o rozrządzie. Jak olej wymieniasz na czas to się nie musisz martwić o rozrząd.
C 220 W 204 Elegance Automat
315 W 906 Manual
tymoti
Posty: 72
Rejestracja: 10 sie 2013, o 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tymoti »

dokladnie, sam mialem ep3 typer 200KM (w serii) zrobiony na 270KM na lancuchu .. i jak najbardziej wytrzymuje takie przeciazenia itd to co dopiero mowic o silniku w mesku..
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

W silnikach W204 rzadko zrywa się łańcuch, ale są i na pasku zębatym, więc dobrze by było zapoznać się z rodzajem silnika.
Zazwyczaj odczytanie przy okresowym przeglądzie (wymiana oleju) usterek silnika czasem mówi o nie zgraniu czujnika wału i wałków rozrządu.
To podstawa do wymiany.
Jest dużo silników i każdy ma inaczej wyznaczoną wymianą.
Zazwyczaj 7° przestawienia rozrządu dyskryminuje łańcuch.
Na razie w żadnym W 204 nie wymieniałem, ale trzech klientów dostało już ostrzeżenie
~ 200 tys.Na co czekają - nie wiem.
Zerwany rozrząd = wymiana silnika - naprawa nie istnieje.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Krystek
Posty: 10
Rejestracja: 1 sty 2014, o 19:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krystek »

polecam kwietniowy "auto motor i sport" w ktorym jest artykuł poświęcony W204. Artykuł zdecydowanie z krótki i napisany po łebkach ale twierdzą w w nim, że "w silnikach M271 wyciąga się jednorzędowy łańcuch rozrządu już po 70-100 tys. km."

Nie piszę aby kogoś straszyć. Chciałem tylko zweryfikować te opinie, bo jest to niezmiernie mały przebieg jak na łańcuch.
Krystek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości