Czujnik temp. paliwa i dpf

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: noc »

Umyj przed podróżą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: diabeelek »

Podróż mam za tydzień. Umyłem wczoraj zrobiłem krótką trasa i było sucho ale uspokoiłbyś mnie gdybyś potwierdził, że z tego czujnika przy zbyt mocnym dokręceniu mógł lecieć olej a nie ropa :)
Wtedy bym wiedział, że ten chwilowy wyciek był spowodowany moją nadgorliwością i zbyt mocnym dokręceniem czujnika i spokojnie mogę jechać w trasę
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: noc »

Zapach oleju, a ropy to ogromna różnica.Na palec i pod nos.Proste ?
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: diabeelek »

Wiem, że olej i ropa się różnią, dlatego piszę, ze jak dociągnąłem mocniej ten czujnik temp. paliwa to po trasie dotknąłem palcem i był tam olej(przy łączeniu czujnika z głowicą). Pytanie techniczne czy to możliwe, że stamtąd mógł wydostać się olej skoro to czujnik temp. paliwa?
Jeśli odpowiedź brzmi, że może tam wyciekać olej to mam winowajcę i to wszystko przez dociągniecie tego czujnika.
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: noc »

O ile pamiętam czujnik wkręcony jest w pompę nie w głowicę.Jedyny wyciek po Twoim działaniu to może być paliwo.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: diabeelek »

Jesteś pewny...?
No to lipa, bo to na pewno nie jest paliwo bo nie ma zapachu ropy...
Wyciek pojawił się po wymianie uszczelek na pompie vacum ale tam nie ma nic skomplikowanego przy wymianie, jedynie wyciągnąć pompe, zmienić uszczelki i z powrotem zamontować...
Ostatnio zmieniony 27 lis 2017, o 13:19 przez diabeelek, łącznie zmieniany 1 raz.
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: diabeelek »

Czy ewentualnie mogę wyciągnąc jeszcze raz tą pompe vacum i włożyć od nowa przy użyciu tych samych uszczelek?
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: noc »

Wymiana uszczelek.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: diabeelek »

Patrze jeszcze na ten czujnik temp. paliwa i wydaje mi się, że on jednak wchodzi w głowicę...mógłbyś zerknąć na EPC/WIS?
Ewentualnie przy montażu tej pompy vacum można wspomóc się sylikonem?
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: diabeelek »

Aktualizacja dla potomnych. Nie wiem czy to ma sens ale z doświadczenia widzę, że po wstępnym montażu warto wszystko poodciągać po rozgrzaniu silnika, no ale do rzeczy.
Wczoraj coś tam było jeszcze oleistego. Rozgrzałem auto i stwierdziłem, że dociągnę jeszcze tą pompę Vacum - no i okazało się, że po rozgrzaniu dało się jeszcze spokojnie dociągnąć pompę na górnej śrubie o jakieś pół obrotu...od tamtej pory zrobiłem z 50km, auto postało noc i nic się nie spociło.
Wniosek drugi - warto zakupić klucz dynamo to wtedy mamy pewność, że wszystko jest równomiernie przykręcone - ja niestety takiego nie mam.
WDD2042081F230429
Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Czujnik temp. paliwa i dpf

Post autor: ktos92 »

Od zawsze mówiłem, że wartości dokręcania śrub z odpowiednim momentem, producent nie wymyślił sobie od tak :-D Ważne, że znalazłeś problem :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Czujnik temp. paliwa i dpf

Post autor: diabeelek »

Na pewno klucz dynamo jest ułatwieniem w pracy niestety jego nie mam ale jak będzie promocja to sobie kupię.
U mnie udało się bez tego klucza (fakt, że za drugim razem). Po prostu dociągnąłem śruby na ciepłym silniku z wyczuciem i wyciek zniknął(wcześniej na zimnym silniku wydawało mi się, że są dociągnięte do oporu ale jak widać nie były, lub też inna sprawa, że pompa jakoś tam się ułożyła po paru kilometrach i dlatego mogłem dociągnąć ). Wczoraj zrobiłem 150km, auto postało całą noc i nic nie jest zapocone.
Mam tylko nadzieję, że nic się nie wydarzy złego przez to, że nie użyłem dokładnego momentu obrotowego.
WDD2042081F230429
Obrazek
foose
Posty: 19
Rejestracja: 26 lis 2015, o 22:26
Lokalizacja: BB Stara Wieś

Re: Serwis auta i dwa błędy

Post autor: foose »

noc pisze:Styki el. w naszych damach to skandal.Srebra na nich sporo, ale strasznie się utlenia.Możesz śmiało czyścić.Gorzej nie zrobisz.
Srebro jest z Polski.
Też to zauważyłem że styki w naszych instalacjach to
słaby punkt , zrobiłem wymianę czujnika temperatury
paliwa, jest to ten sam co temperatury wody i można
go taniej kupić. Polecam najpierw sprawdzać styki
już trzy razy miałem ten problem w innych
czujnikach , wydaje mi się że nie potrzebnie
wymieniał ten czujnik temperatury paliwa ;)
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Czujnik temp. paliwa i dpf

Post autor: PAMONIUSZ »

Nawiązując do tematu, czy jest możliwość dotarcia do czujnika DPF od góry bez kanału? Zastanawiam się nad tymi DPF cleanerami , robi to m. in K2 . Kolega w cytrynie bardzo soboe chwalił ten produkt. Uzycie doac proste bo w skrócie : wykrecamy czujnik, walimy tej pianki do dpf, wkrecamy czujnik, 15 na wolnych i później jazda... Wobec tego moze jest to alternatywa dla wypalania dpf statycznego...? i właśnie dlatego ciekaw jestem czy jest łatwy dostęp do czujki dpf 646?
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Patryk211088
Posty: 839
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
Lokalizacja: Lubin (dolny slask)

Re: Czujnik temp. paliwa i dpf

Post autor: Patryk211088 »

Od góry raczej niewykonalne. Od dołu jak na dłoni :-)
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Pjoter82 i 24 gości