dziwne terkotanie na jałowym c180

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: gigant87 »

Sprawdzę przy okazji na fakturze numer części.
BMW 3GT
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

Witam,

Wiem, że post stary, ale problem pojawił się u mnie niedawno.
Cześć Tomek :) specjalnie nie dzwonię tylko piszę, bo może się jeszcze to komuś przyda.
Sprawdź proszę, co tam było zatarte najlepiej po numerze MB. Mam ten sam problem - czytaj paliwo w oleju.
Z tego co rozmawiałem, czytałem, dowiadywałem się, prawdopodobnie będzie to odpowietrzenie skrzyni korbowej.

U mnie jest już po temacie terkotania, który załatwiła wymiana (niestety 1 szt.) wariatora zmiennych faz rozrządu, wraz z łańcuchem, ślizgami (i chyba napinaczem). Poza ASO 3600pln.

Natomiast pojawił się po jakimś czasie problem z falowaniem obrotów zaraz po odpaleniu auta oraz częściowo "na światłach". Do tego większe spalanie, ewidentny zapach niespalonej benzyny z rury.

Szukając u wszystkich mecheniorów z Wrocławia, otrzymywałem jak w przypadku wariatora odpowiedź w stylu, że powinienem zostać muzykiem... Nic się nie dzieje. Psikali szprejami, słuchali, patrzyli, zostawiałem auto na noc, by mogli odpalić na zimnym - NIC. Pojechałem do Aso (TRZECIEGO Z KOLEI), zasugerowałem im lewe powietrze = wycena na 3350pln.
Wyślę jeśli trzeba do wglądu. W skrócie, wymiana rury ssącej, przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej, jeszcze jednego przewodu z zaworem (zawór, który puszcza dmuchane przeze mnie powietrze tylko w jedną stronę i mieści się ponoć pod jakąś pokrywą na górze silnika). Poza tym, jakieś krótkie testy, inne duperele i akcja serwisowa dotycząca skrzyni biegów, po której skrzynia szarpie ewidentnie po przerzuceniu z 2-3 (bo w trybie komfort auto chyba rusza z 2?). Czyli zalecili proforma uszczelnić układ dolotowy silnika i udrożnić jego odpowietrzenie.

Kupiłem ori rurę ssącą na portalu aukcyjnym wraz z tym przewodem z wbudowanym zaworem. Reszta w ASO + uszczelki pod kolektor ssący, który trzeba zdemontować, żeby wymienić przewód odpowietrzający skrzynię korbową.

Rurę ssącą (a właściwie jedną rurkę, która tam występuje) wymieniłem sam (była sparciała i dziurawa) - falowanie obrotów ustało, natomiast pojawiło się kilka mocniejszych szarpnięć po odpaleniu auta, skrzynia na luzie, kilkanaście sekund aż zejdzie ze "ssania?".

Sprawdziłem poziom oleju, bo gdzieś o uszy mi się obiło, że przy doszczelnianiu silnika i problemie z odpowietrznikiem skrzyni korbowej, może pojawić się nadmiar oleju w silniku, a w zasadzie dodatek paliwa zwiększający jego poziom na bagnecie.

I taka sytuacja jest u mnie. Dama stoi i czeka, aż upłynie majówka i spróbuję z kimś wymienić pozostałe kupione części.

Martwi mnie tylko sytuacja - co wtedy gdy wymiana przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej + nowy olej (jaki polecacie?) i filtr nie przyniesie efektu i dalej do oleju będzie przedostawać się paliwo. Gdzie dalej szukać - czytam o tym rozrządzie i zastanawiam się czy nie czeka mnie ten drugi wariator pewnie wraz z łańcuchem i tym co się już zdążyło zużyć. Dodam, że słyszałem odgłos podobny do tego, który występował przy wariatorze, ale było to raz i nie pamiętam w jakich okolicznościach. Mam nadzieje, że były to pierdzące przewodziki, które muszę wymienić.

Padło hasło - panewki (co się z nimi dzieje? zatarcie?).
Padło hasło - dolne uszczelnienie silnika (przecież nie chodzi o miska olejową :-P)
Którędy jeszcze paliwo może przedostawać się do oleju?
Jaki harmonogram działań proponujecie?
Wiecie czy są jakieś trudne manewry lub patenty podczas zdejmowania kolektora ssącego?

Samochód jeździł troszkę dziwnie, czasem go minimalnie muliło,a czasem dostawał kopa w okolicy 2000 obr. Domyślam się, że mógł być to skutek złego smarowania silnika ze względu na paliwo w oleju. Przyrost na bagnecie to ok 3-4 mm, nie wiem jak to przeliczyć na proporcje w stosunku do oleju w silniku.

Moje autko ma jeszcze parę bolączek - mam nadzieję, że powiązanych z tym problemem.

Myślałem, żeby po wymianie oleju auto zawieźć do użytkownika NOC do Warszawy, ale p. Jacek nie lubi muzyków, którzy wszystko słyszą ;-). Nawet tych, którzy słyszą dźwięk, który za chwilę zamienia się w check engine... :-)

Liczę na Waszą pomoc (p. Jacka też :-D). Jeśli trzeba zrobię zdjęcia, nakręcę filmik, porozmawiam przez telefon, spotkam się.

Pozdrawiam :-)!
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

?? Wszyscy pojechali na majówkę :-P
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: supi »

Pan Jacek nie jest tam jedynym uchem. Lepiej Tadka namówić na diagnozę na SD. Co do nadmiaru paliwa w oleju , to do głowy przychodzą mi wtryski w CGI. Poza tym zapytaj kolegi Bartka na tym drugim forum ( na które się zarejestrowałeś ) o problem z rosnącym paliwem w oleju w CGI. On niedawno wymieniał komplet w CGI w CLS.......... Poza tym nie spala za dużo? Aaaa doczytałem - jednak spala. ;-) Co do rozrządu i kółek to nie były w komplecie sprawdzane? Dla mnie SD. Ten kolega co regeneruje mówił o problemie z mechanizmem w środku kół w CGI poszukaj jego wypowiedzi lub zapytaj na PW.
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: gigant87 »

Cześć, u mnie wygląda to tak:
2710180200 Przewód
2710180729 zawór
Koszt 260 zł
BMW 3GT
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

Witajcie,

przepraszam za zwłokę - nie zaznaczyłem opcji "obserwuj ten wątek" i nie dostawałem powiadomień.

Dziękuję Tomek za informacje - to dokładnie te same części, które i ja mam wymienić. Podczas diagnostyki silnika (do wglądu) w ASO, nikt mi nie powiedział, że mam paliwo w oleju... Zauważyłem to po przejechaniu 200km od momentu wizyty w ASO, więc raczej tam już było.

Mam nadzieję, że wymiana tych dwóch elementów (+ olej i filtr) pomoże i temat paliwa w oleju zniknie.
Tomku czy podczas tej wymiany nie doliczyli Ci uszczelek pod kolektor ssący (271 096 01 80 3 szt., 271 096 02 80 2 szt.)?
Czyżby nie trzeba go demontować do wymiany tych części?

Supi - dzięki za odpowiedź.

Zapamiętam Pana Tadka :-). Do Warszawy mam 350km i wolę nie jechać autem z taką usterką, a przed zamówieniem lawety wymienię wszystkie części, które zaleciło ASO, dodatkowo z olejem i filtrem - oby to pomogło.

Pali za dużo jak doczytałeś i ewidentnie zbyt bogata mieszanka - na SD w dwóch ASO ponoć wszystko gra oprócz tego, co pisałem w poście wyżej. Jedyne co mi się przypomina, to błąd spalania stukowego na I cylindrze, który zniknął po aktualizacji oprogramowania (zrobione w pierwszym ASO). W drugim ASO (tym ostatnim - odpowietrzenie silnika), nic nie wspominano o tym błędzie. Aktualizacja może pomóc na takie coś czy po prostu wykasowali błąd na stałe?

U Bartka na forum niebawem zadam pytanie. Muszę chwilę poszperać, by nie dublować pytań.

Co do rozrządu i kółek... Wiem, że łańcuch był rozciągnięty o 10 stopni, poszła wymiana części wymienionych w poprzednim poście. Był dylemat odnośnie drugiego wariatora, ponieważ po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że terkot zmienił troszkę charakterystykę, ale nie ustał całkowicie. Winny temu był gumowy oring, na źle dobranym filtrze oleju, który spowodował pęknięcie wkładu filtra i nieszczelność/ brak ciśnienia wykryte manometrem. Po wymianie oleju i filtra wszystko chodziło jak trzeba.

Jak zlikwiduje problem paliwa w oleju, będę nasłuchiwał wariatora - czy tego nie powinni wykryć w ASO podczas diagnostyki silnika? Tak samo jak lejących wtrysków?

Odnośnie oleju i filtra - proszę podpowiedzcie, co kupić.

Kolega Korzeń odpowiedział mi na to pytanie, jednak dalej mam dylemat, bo niektóre pozycje są troszkę "sprzeczne" z tym, co pisze Bartek na drugim forum.
_________________________________
Ja zalalbym:

http://www.penriteoil.com.au/products.p ... products=1
lub
http://www.penriteoil.com.au/products.p ... oducts=726

ew
http://www.redlineoil-europe.com/motoro ... _Oil_00136
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car

budzetowo
http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/ne ... 0w-40.aspx

Ale mowie to moja sugestia/"widzimisie" :-) Ja jezdze na 10 TENTHS PREMIUM FULL SYNTHETIC 0W-40. Najlepszy z wymienionych, 100% PAO ESTER Full Synthetic plus Full Zinc + = Zinc level + Boron level combined as a total anti-wear package. Czyli nie eko :) Generalnie nei zalewam zadnych longlife, wymiana co 10tys km.

Pozdrawiam
korzen
__________________________________________

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam,
Paweł :-)
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: supi »

Co zalejesz zgodnego z Twoją normą i umieszczonego w Bevo, to będzie oki. Jak wymieniasz co 10kkm, to takie przebieranie dla mnie jest "przerostem formy nad treścią". Co do Bartka, to zauważyłeś , że ma pojęcie. Tak jak pisałem zagadaj go o to lanie paliwa. Jego problem z cgi w CLS jest opisany na forum niemieckim. O ile pamiętam na dzień dobry to mu palił chyba za dużo...... W każdym razie ja krótko jeździłem cgi i poza tematem "bączka" porannego z turbo za dużo więcej nie powiem. Co do klekotow z kół to coś takiego wystąpiło w moim c200k........koła poszły wówczas do kubła, a w silniku wylądowały nowe i było po problemie. Owszem wiem ile to kosztuje, ale Ci piszę co aso zrobiło w moim.
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

dziękuję za pomoc, studiuję drugie forum i uderzam do Bartka!

pozdrawiam :-)
oczywiście będę informował na bieżąco, co i jak.
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: gigant87 »

Cześć, co Ci się udało zrobić z autem?
Jakie drugie forum? :)
BMW 3GT
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

Hej! A jaki masz problem :)? Jak, cos to dzwoń. Pozdrawiam
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: gigant87 »

Nie mam problemu, jestem ciekaw jak się dalej potoczyła historia i czy wszystko już OK. ;)
BMW 3GT
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

Hej, dzięki za pamięć :)

Historia potoczyla się dobrze, lecz niestety nie ma końca...
Łapią mnie wszystkie bolączki w204 po kolei. Aktualnie auto czeka na naprawę.
Skończyłeś swój projekt :)?

Pozdrawiam!
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: diabeelek »

Kolego dobrze byłoby gdybyś napisał jak rozwiązałeś problem i z czym się aktualnie zmagasz.
WDD2042081F230429
Obrazek
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

Średnio się ktokolwiek interesował moim tematem na tym forum i trochę średnio mam ochotę tu cokolwiek pisać...
Nie mniej jednak dziękuję bardzo paru osobomza wskazówki !!!!
U mnie byl temat rozrządu jeśli chodzi o terkotanie i odpowietrzenie skrzyni korbowej jesli chodzi o paliwo w oleju i falujace obroty.

Pozdrawiam
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwne terkotanie na jałowym c180

Post autor: Acari »

Średnio się ktokolwiek interesował moim tematem na tym forum i trochę średnio mam ochotę tu cokolwiek pisać...
Nie mniej jednak dziękuję bardzo paru osobomza wskazówki !!!!
U mnie byl temat rozrządu jeśli chodzi o terkotanie i odpowietrzenie skrzyni korbowej jesli chodzi o paliwo w oleju i falujace obroty.

Pozdrawiam
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 48 gości