Falowanie i kaprysny Mercedes
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Falowanie i kaprysny Mercedes
Czesc,
Motor 646, 170 KM 2.2 Cdi
Rozkladam rece i mam juz dosc. Trzeci warsztat nie dal rady temu problemowi.
Auto przy starcie lekko zafaluje przez pare sekund, pozniej jest spokoj do moemntu osiagniecia 90 stopni (temp robocza).
Wtedy przy zmianie na bieg jalowy obroty lekko faluja, raz wyrzucilo mi nawet check engine po czym zniknal (po 24h). Czuc leciutki spadek mocy i dzwiek jest w sumie taki nie rasowy. Bardziej meczacy jak przyjemny. Silnik pracuje nierowno na luzie.
Panowie wymienili mi w warsztacie DPF, wyczyscili EGR, czuujnik temp paliwa, zmienili listwe wtryskowa z czujnikiem cisnieniai regulatorem, zminilem sam nawet zawor na pompie wtryskowej. NIc to nie dalo.
Jakie bylo moje zdziwienie gdy teraz przy niskich temperaturach auto chodzi jak zloto - wsyzstko idealnie. Dzwiek, moc etc. zero falowania
Gdy pojawia sie temp zewnetrzna wyzsza niz 15 stopni to zaczynaja sie problemy.
Od czego to moze zalezec? Jakis zapowietrzony wezyk? MOze pompa wtryskowa do wymiany? MOze przeplyowmierz albo jakis sterownik w komputerze?
Mozecie cos podpowiedziec?
PS - SD nie pokazuje bledow wartoscisa w porzadku, jednak teraz problem nie wystpeuje. Zobaczymy dopiero na wiosne gdy bedzie cieplo jakie sa wartosci podczas falowania.
Motor 646, 170 KM 2.2 Cdi
Rozkladam rece i mam juz dosc. Trzeci warsztat nie dal rady temu problemowi.
Auto przy starcie lekko zafaluje przez pare sekund, pozniej jest spokoj do moemntu osiagniecia 90 stopni (temp robocza).
Wtedy przy zmianie na bieg jalowy obroty lekko faluja, raz wyrzucilo mi nawet check engine po czym zniknal (po 24h). Czuc leciutki spadek mocy i dzwiek jest w sumie taki nie rasowy. Bardziej meczacy jak przyjemny. Silnik pracuje nierowno na luzie.
Panowie wymienili mi w warsztacie DPF, wyczyscili EGR, czuujnik temp paliwa, zmienili listwe wtryskowa z czujnikiem cisnieniai regulatorem, zminilem sam nawet zawor na pompie wtryskowej. NIc to nie dalo.
Jakie bylo moje zdziwienie gdy teraz przy niskich temperaturach auto chodzi jak zloto - wsyzstko idealnie. Dzwiek, moc etc. zero falowania
Gdy pojawia sie temp zewnetrzna wyzsza niz 15 stopni to zaczynaja sie problemy.
Od czego to moze zalezec? Jakis zapowietrzony wezyk? MOze pompa wtryskowa do wymiany? MOze przeplyowmierz albo jakis sterownik w komputerze?
Mozecie cos podpowiedziec?
PS - SD nie pokazuje bledow wartoscisa w porzadku, jednak teraz problem nie wystpeuje. Zobaczymy dopiero na wiosne gdy bedzie cieplo jakie sa wartosci podczas falowania.
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Witaj,
Ja co prawda mam CGI, ale u mnie powodem falowania obrotów, etc. była zapowietrzona skrzynia korbowa. Dwa wężyki z zaworkami pod turbiną. Może u Ciebie w dieslu są podobne.
Powodzenia.
Ja co prawda mam CGI, ale u mnie powodem falowania obrotów, etc. była zapowietrzona skrzynia korbowa. Dwa wężyki z zaworkami pod turbiną. Może u Ciebie w dieslu są podobne.
Powodzenia.
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
- antonio426
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 sie 2018, o 20:39
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
ja mam to cały czas tylko po odpaleniu później normalna praca niezależnie od temp zew..w zasadzie chyba muszę się przyzwyczaić bo wydawać kasę na darmo...gdzieś kiedyś czytałem,że wina może być i po stronie komputera SD nie wykryje nic..
Tomek
Falowanie i kaprysny Mercedes
Jezu wymienili Ci DPF ? A po co ...
na SD sprawdz wartości live tych czujnikow temp paliwa i czujnika temp zewnetrznej bo on tez jest wazy czy pracują prawidłowo.
To falowanie to masz tylko na jałowym czy też na innym biegu ?
Automat czy manual ?
Jaki masz realny przebieg ?
Czujnik temp zewnętrznej jest krytyczny a lubią właśnie nie działać dla wyższych temp. lub zawieszać i wskazywać cały czas tą samą temp zew.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
na SD sprawdz wartości live tych czujnikow temp paliwa i czujnika temp zewnetrznej bo on tez jest wazy czy pracują prawidłowo.
To falowanie to masz tylko na jałowym czy też na innym biegu ?
Automat czy manual ?
Jaki masz realny przebieg ?
Czujnik temp zewnętrznej jest krytyczny a lubią właśnie nie działać dla wyższych temp. lub zawieszać i wskazywać cały czas tą samą temp zew.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 7 lis 2019, o 10:15 przez esener303, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Siema, dzieki za odpowiedzi.
Eh no niestty - wymieniono wiele czesci i nic to nie dalo. Falowanie na luzie - manual.
Na codzien jezdzi moja zona wiec i ona byla w serwisach – wcisneli co sie da byle przepchnac klienta.
Samochod jest moj od nowosci wiec przebieg znam
No dziwna sprawa ogolnie bo co ma temperatura do tego... gdy na zewnatrz jest zimno auto chodzi jak nowe, gdy wyjechalem z salonu.
W kazdym razie, myslze ze jak przyjdzie wiosna to zawioze do ASO albo jakiegos konkretnego serwisu.
Eh no niestty - wymieniono wiele czesci i nic to nie dalo. Falowanie na luzie - manual.
Na codzien jezdzi moja zona wiec i ona byla w serwisach – wcisneli co sie da byle przepchnac klienta.
Samochod jest moj od nowosci wiec przebieg znam
No dziwna sprawa ogolnie bo co ma temperatura do tego... gdy na zewnatrz jest zimno auto chodzi jak nowe, gdy wyjechalem z salonu.
W kazdym razie, myslze ze jak przyjdzie wiosna to zawioze do ASO albo jakiegos konkretnego serwisu.
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
ASO to wcale nie oznacza konkretny serwis niestety...
Ja to mam po raz kolejny. Chętnie poczytam, co ma do tego automat 7g.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Ja to mam po raz kolejny. Chętnie poczytam, co ma do tego automat 7g.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Powiedziałbym że wręcz przeciwnie ...Acari pisze:ASO to wcale nie oznacza konkretny serwis niestety...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Zgadzam sie że ASO nie jest za dobrym miejscem, w większości przypadków oni tam wymieniają a nie naprawiają ... Byłem dwa razy i nigdy więcej .. Lepiej konkretny Serwis niż te ASO..
Fieldsoo gdzie mieszkasz ? Bo może jakiś serwis konkretny uda się znaleźć niż te ASO
Fieldsoo gdzie mieszkasz ? Bo może jakiś serwis konkretny uda się znaleźć niż te ASO
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
A jak nie to zobacz Pardi Mercedes na Youtube , gość jest chyba najbardziej konkretny w dziedzinie Mercedesów
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
umowilem sie do Serwisu, tak btw - myslicie ze moze byc to pompa wody? Dzis rano na zimnym silniku ja slychac przy starcie - takie sa ponoc oznaki jej konca.
Znalazlem gdzies na ang forum ze pompa wody niejednokrotnie jest winna falowaniu. Mogloby sie to ukladac? Tempreatura zew. ma jakis wpylw na dzialanie pompy ciepla? Czy pracuje ona jednostajnie niezaleznie od temperatury w silniku i na zew?
Znalazlem gdzies na ang forum ze pompa wody niejednokrotnie jest winna falowaniu. Mogloby sie to ukladac? Tempreatura zew. ma jakis wpylw na dzialanie pompy ciepla? Czy pracuje ona jednostajnie niezaleznie od temperatury w silniku i na zew?
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
a jak Panowie czyścili EGRa to wyczyścili może przepustnice ? A jaki miałeś tam pierwotnie KOD błędu jak Ci wywaliło CHECK ENGINE pamiętasz może bo ten kod błędu może mówić wiele ...
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Niestety nie wiem jaki byl to kod bledu. Co ciekawe ostatnio auto przy wyzszych temperaturach zew i nagrzanym motorze zaczelo wchodzic w try b awaryjny i odcinac moc. Zaczalem slyszec szum przy przyspieszaniu
Dzis zawiazlem do warsztatu - okazalo sie ze waz od intercoolera / dolot peknal. Wlasnie go wymieniaja ale nie mam jak sprawdzic czy falowanie ustalo... jest zbyt zimno na dworze. Tak jak wspominalem, falowanie pojawia sie tylko w cieple dni.
Czy to mozliwe ze falowanie pojawialo sie od samego poczatku przez pekniety waz od intercoolera? A przy zimnym dniu ustepowalo ze wzgledu na roznice temperatur cisnien? No nie wiem... zobaczymy na wiosne. Falowanie od lego powietrza? Mam nadzieje ze to bylo przyczyna
Dzis zawiazlem do warsztatu - okazalo sie ze waz od intercoolera / dolot peknal. Wlasnie go wymieniaja ale nie mam jak sprawdzic czy falowanie ustalo... jest zbyt zimno na dworze. Tak jak wspominalem, falowanie pojawia sie tylko w cieple dni.
Czy to mozliwe ze falowanie pojawialo sie od samego poczatku przez pekniety waz od intercoolera? A przy zimnym dniu ustepowalo ze wzgledu na roznice temperatur cisnien? No nie wiem... zobaczymy na wiosne. Falowanie od lego powietrza? Mam nadzieje ze to bylo przyczyna
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Mogło być przez pęknięty wąż od turbo do IC faktycznie szkoda ze Panowie cieniasy wymienili Ci pół silnika łącznie z DPFem a nie zauważyli pękniętego węża ...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Panie mam ten samo model tyle, że ze skrzynią automat 5G. Mam podobny objaw ale gorsza diagnoza. Pojechałem do chłopaka co się udziela mocno na forum w211 i od razu zdiagnozował. Na kompie żadnych błędów ani skrzynia, ani silnik. Zadał mi pytanie czy obroty falują na postoju czy podczas jazdy. U mnie niestety podczas jazdy plus gaśnięcie przy porannym rozruchu i wlączeniu biegu- do regeneracji niestety wandler. Powiedział też że jak na wolnych obrotach by falowały to przepustnica. Wąż od doładowania też miałem peknięty pół roku temu (ale to było widać bo przy chłodnicy był zawalone olejem), ale jedynie troszkę kopcił jak mu wstawiłem. Falowanie nie miało tuta żadnego związku. A tak swoją drogą to jest masakra z tymi mechanikami jesli chodzi o falowanie obrotów. Mi też jeden podłączył pod komputer i powiedział że regulator na listwie do wymiany, to wymieniłem (spec od Mercedesów). Nic nie dało, a pózniej tak jeszcze wymieniłem czujnik przy listwie, zawór przy pompie wysokiego ciśnienia i czujni przy tym zaworze. Pojawiły się jeszcze diagnozy, że pompa wysokiego ciśnienia, że pompa w zbiorniku paliwa oraz przepływomierz. Pół auta bym wymienił, a że żaden mechanik nie zajmował się skrzyniami automatycznymi to nie wiedział, że to ma z tym związek.
Re: Falowanie i kaprysny Mercedes
Lukamila, moze się podzielisz, co to za mechaniory są, żeby wiedzieć do kogo jechac, a kogo omijać...?lukamila pisze:Panie mam ten samo model tyle, że ze skrzynią automat 5G. Mam podobny objaw ale gorsza diagnoza. Pojechałem do chłopaka co się udziela mocno na forum w211 i od razu zdiagnozował. Na kompie żadnych błędów ani skrzynia, ani silnik. Zadał mi pytanie czy obroty falują na postoju czy podczas jazdy. U mnie niestety podczas jazdy plus gaśnięcie przy porannym rozruchu i wlączeniu biegu- do regeneracji niestety wandler. Powiedział też że jak na wolnych obrotach by falowały to przepustnica. Wąż od doładowania też miałem peknięty pół roku temu (ale to było widać bo przy chłodnicy był zawalone olejem), ale jedynie troszkę kopcił jak mu wstawiłem. Falowanie nie miało tuta żadnego związku. A tak swoją drogą to jest masakra z tymi mechanikami jesli chodzi o falowanie obrotów. Mi też jeden podłączył pod komputer i powiedział że regulator na listwie do wymiany, to wymieniłem (spec od Mercedesów). Nic nie dało, a pózniej tak jeszcze wymieniłem czujnik przy listwie, zawór przy pompie wysokiego ciśnienia i czujni przy tym zaworze. Pojawiły się jeszcze diagnozy, że pompa wysokiego ciśnienia, że pompa w zbiorniku paliwa oraz przepływomierz. Pół auta bym wymienił, a że żaden mechanik nie zajmował się skrzyniami automatycznymi to nie wiedział, że to ma z tym związek.
Pozdrawiam :)
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości