Falowanie obrotów i zwiększone spalanie

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

kamcio100

Falowanie obrotów i zwiększone spalanie

Post autor: kamcio100 »

Witajcie mam problem z falowaniem obrotów oraz zwiększone o ok. 3 l+ względem tego co było wcześniej..



Od początku... Pojechałem na przegląd rozrządu, aby mi zrzucili wszystko i zobaczyli zęby, (wcześniej było wszystko ok, bez problemów jakichkolwiek) , odebrałem samochód przejechałem ok 15km od warsztatu, zatankowałem LPG ponieważ posiadam instalację (wcześniej jechałem na PB) , włączyłem na stacji gaz, odjechałem 5km i zapalił się check engine.... Dzwonie na warsztat i powiedzieli aby do nich wrócił bo może jakiś wężyk albo czujnik nie został dobrze dopięty.. Pojechałem , wszystko było okej podłączone , błąd pokazał zbyt ubogą mieszankę i błąd Sondy Lambda, okej skasowali błąd i pojechałem do domu na gazie. Wszystko było jak należy, bez problemów. Wróciłem do domu, i za 4-5 godziny znowu ruszyłem w trase (ok 50km ), bez błędu i jakichkolwiek oznak.. za jakiś czas wracam do domu po ok, (150km) i podczas jazdy cyk , i Check Engine ...

Tego samego dnia kupiłem sobie Obd2.. Za parę dni przyszedł do mnie , uruchamiam go , i wyskakuje błąd P2188 System too Rich at Idle - czyli za bogata mieszanka .. Myślałem że to od gazu i wyłączyłem gaz , oraz skasowałem błąd , jednak po paru dniach znowu ten sam błąd wyskoczył ...

Dodatkowo teraz objawy są takie że jak go uruchomię to nie ma falowania obrotów , przejade się ok 3km, parkuje , i są falowania , dwa takie że prawie jakby gasł, a po tym już regularne takie same falowania obrotów... zgasze silnik, odpale i już falowania nie ma...



Teraz tak, piszę to tutaj ponieważ chciałbym wstępnie poznać opinię innych osobó które być może miały podobnie u siebie i mniej więcej mogą znać przyczynę ? Piszę teraz ponieważ mam umówioną wizytę na 30 października na wymiane kół rozrządu, elektromagnesów , oraz odmy .



Odma nie wiem w jakim stanie jest ale wymieniam ją zapobiegawczo bo wiem że wężyk może sie kruszyć...

Co do elektromagnesów to przepuszczają już olej, dodatkowo niestety olej pojawił się na wtyczce staronika, widać że cała wtyczka już się błyszczy i jest tłusta od oleju... Więc tutaj być może jest problem...



I teraz tak.. czy jest możliwość jakoś wyczyścić te piny i wtyczkę ? Jest jakiś spray do mycia wtyczek z oleju czy coś takiego ? żeby to mógł jakoś wstępnie wyczyścić ? Ponieważ aby to naprawić to trzeba wymieniać całą wiązkę ... Co będzie zapewne kosztowne a teraz i tak w tym miesiącu 3 tys idzie na tą wizytę 30 października...
black_chris
Posty: 11
Rejestracja: 9 maja 2018, o 21:22

Re: Falowanie obrotów i zwiększone spalanie

Post autor: black_chris »

Witam
Mam Mercedesa W204 C220CDI z 2008 (100 tys mil) z dokładnie tym samym problemem, z którym walczę od pół roku. W moim przypadku sytuacja wyglada tak, że przy włączeniu silnika obroty falują, po przejechaniu kilkunastu metrów i postoju na światłach bucha białym dymem, czasem czarnym, i obroty dalej falują (w czasie jazdy są czasem delikatnie wyczuwalne). Całość ustaje po całkowitym rozgrzaniu silnika do 90stopni albo przełaczeniu skrzyniu biegów na Parking lub Neutral. Spalanie mam niższe o około 1 L/100km.

Przez tą usterkę wymieniłem pół silnia: świece żarowe, wtryski, common rail, uszczelki na dolocie za intercoolerem, MAP.
Ostatnio u mojego mechanika wymieniłem sonde lambda. Komputer pokazywał, że nie reaguje dobrze na zmiane mieszanki (wcisniecie gazu). Sonda pokazywała cały czas 1V a powinna balansować między 0.1 a 1V w zależniości od ilosci tlenu w spalinach. Po wymianie sondy samochód działał ideanie z dobrym spadaniem, bez dymu i wibracji... przez 3 dni, a potem wrócił do starego stanu.
Za kilka dni jadę do mojego mechanika by sprawdzic sondę jeszcze raz i być może zrobic adapracje - nauczyć go na nowo jakie obroty mają być na luzie, powinien to zrobić sam ale to może potrwać.

PS. Aby pozbyć się skoków obrotów i dymienia odłączałem czujnik temperatury powietrza na dolocie za intercoolerem.

Pozdrawiam
W204 C220 CDI 2008 WDD2040082A160503
kamcio100

Re: Falowanie obrotów i zwiększone spalanie

Post autor: kamcio100 »

U mnie to C200 Kompressor 185KM...

I na 90% wydaje mi sie że to mogą być elektromagnesy , ponieważ puszczają olej to raz, a dwa już doszło do tyczki , wczoraj jak stukałem we wtyczke sterownika to od dołu pokazywały sie plamy oleju ..

Ale teraz całą wiązke wymieniać to nie małe koszta ...
lukamila
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 21:15

Re: Falowanie obrotów i zwiększone spalanie

Post autor: lukamila »

black_chris pisze: 7 paź 2019, o 20:24 Witam
Mam Mercedesa W204 C220CDI z 2008 (100 tys mil) z dokładnie tym samym problemem, z którym walczę od pół roku. W moim przypadku sytuacja wyglada tak, że przy włączeniu silnika obroty falują, po przejechaniu kilkunastu metrów i postoju na światłach bucha białym dymem, czasem czarnym, i obroty dalej falują (w czasie jazdy są czasem delikatnie wyczuwalne). Całość ustaje po całkowitym rozgrzaniu silnika do 90stopni albo przełaczeniu skrzyniu biegów na Parking lub Neutral. Spalanie mam niższe o około 1 L/100km.

Przez tą usterkę wymieniłem pół silnia: świece żarowe, wtryski, common rail, uszczelki na dolocie za intercoolerem, MAP.
Ostatnio u mojego mechanika wymieniłem sonde lambda. Komputer pokazywał, że nie reaguje dobrze na zmiane mieszanki (wcisniecie gazu). Sonda pokazywała cały czas 1V a powinna balansować między 0.1 a 1V w zależniości od ilosci tlenu w spalinach. Po wymianie sondy samochód działał ideanie z dobrym spadaniem, bez dymu i wibracji... przez 3 dni, a potem wrócił do starego stanu.
Za kilka dni jadę do mojego mechanika by sprawdzic sondę jeszcze raz i być może zrobic adapracje - nauczyć go na nowo jakie obroty mają być na luzie, powinien to zrobić sam ale to może potrwać.

PS. Aby pozbyć się skoków obrotów i dymienia odłączałem czujnik temperatury powietrza na dolocie za intercoolerem.

Pozdrawiam
Hej,
To falowanie obrotów to zmora chyba wszystkich w204. Nie da się zliczyć ile przypadków chodzi po necie, ale diagnoz jeszcze więcej. Wyobrazcie sobie ze też wymienilem pół auta, wtryski naprawione, regulator cisnienia wymieniony, czujnik przy listwie wymieniony, lockup w skrzyni wymieniony, przepływomierz wymieniony. Niby silnik pali mniej, obroty podczas jazdy juz nie falują, ale silnik po rannym odpaleniu dławi się po włączeniu biegu, gasnie jak powoli puszczam hamulce. Po rozgrzaniu wszystko w porządku , bez podobnych objawów. Na SD nic nie pokazuje, Check engine nie świeci, mechanik bezradny. W204 to jedno wielkie g... z przykrością stwierdzam. Komfort jazdy nie jest wart tych wszystkich napraw, nawet robiąc 120km dziennie.
Awatar użytkownika
tedi944
Posty: 123
Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:47

Re: Falowanie obrotów i zwiększone spalanie

Post autor: tedi944 »

silnik po rannym odpaleniu dławi się po włączeniu biegu, gasnie jak powoli puszczam hamulce. Po rozgrzaniu wszystko w porządku , bez podobnych objawów. Na SD nic nie pokazuje, Check engine nie świeci, mechanik bezradny. W204 to jedno wielkie g... z przykrością stwierdzam. Komfort jazdy nie jest wart tych wszystkich napraw, nawet robiąc 120km dziennie- cos podobnego mam - taki urok mercedesa
Mercedes w204 C180 2007r
WDD2040461A056
kamcio100

Re: Falowanie obrotów i zwiększone spalanie

Post autor: kamcio100 »

No tak tylko że jak wcześniej palił mi 7.5-8 litrów to teraz ta wartość jest w 10,5-12 litrów.

Więc tutaj coś nie tak jest..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 19 gości