falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Od dłuższego czasu staram się rozwiązać problem falowania obrotów po zapaleniu auta gdy na zewnątrz jest < 18°C (filmik tu: https://www.youtube.com/watch?v=DZcHXrD-GMk) oraz na ciepłym silniku. W tym drugim przypadku efekt aż tak nie rzuca się w oczy, ponieważ wskazówka rusza się 1-2mm i gdyby nie wyczulony słuch można na to uwagi nie zwrócić.
Mogę prosić o zinterpretowanie wykresów z diagnostyki silnika na biegu jałowym z Xentry? Mi osobiście nie podobają się wahania ciśnienia w listwie CR, ale nie wiem co może leżeć u podstaw problemu. Czy jest to pompa wysokiego ciśnienia (nie mam do niej żadnych zarzutów ;)) czy może jeden z zaworów: regulacji przepływu na pompie albo regulacji ciśnienia na listwie (albo na odwrót :D) ich wykresy również nie są idealnie płaskie chociaż to może być spowodowane właśnie spadkiem ciśnienia na listwie.
Foty na imgur: https://imgur.com/a/Jw5oHAs
Mogę prosić o zinterpretowanie wykresów z diagnostyki silnika na biegu jałowym z Xentry? Mi osobiście nie podobają się wahania ciśnienia w listwie CR, ale nie wiem co może leżeć u podstaw problemu. Czy jest to pompa wysokiego ciśnienia (nie mam do niej żadnych zarzutów ;)) czy może jeden z zaworów: regulacji przepływu na pompie albo regulacji ciśnienia na listwie (albo na odwrót :D) ich wykresy również nie są idealnie płaskie chociaż to może być spowodowane właśnie spadkiem ciśnienia na listwie.
Foty na imgur: https://imgur.com/a/Jw5oHAs
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Miałem podobne objawy u siebie , choć nie powiem czy było to związane temperaturą zewnętrzną , nie kojarzę takiej zależności. Używany zawór ciśnienia paliwa na listwie rozwiązał problem.
Vin-WDD2042081F299066
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Czyli wymieniłeś tylko zawór DELPHI na końcu listwy od strony przegrody (bo na początku jest czujnik ciśnienia) ? Ściągałeś do tego całą listwę, czy udało się bez demontażu?
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Coś chyba źle napisałem, wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa ten z przodu, bez demontażu listwy , dosłownie 3 minuty roboty.
Vin-WDD2042081F299066
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
No nie ten, tak jak pisałem , czujnik ciśnienia na listwie . Dokładnie taki https://allegro.pl/czujnik-cisnienia-93 ... 64027.html
Vin-WDD2042081F299066
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
@cracof - tak z czystej ciekawości, czy teraz Ci falują obroty przy takiej pogodzie jak wczoraj/dzisiaj (ok. 5-12 C)?
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
@diabeelek: to co zaznaczyłeś do zawór regulacji przepływu (albo ciśnienia). zawsze mylą mi się nazwy z tym na końcu listwy common-rail
@f1sz: tak, jeśli temp.silnika < 17°C to zawsze po zapaleniu faluje. więc, ze względu na okres teraz już non-stop
@astrah: okazuje się, że faktycznie jak już nieraz ktoś napisał listwa jest w ASO sprzedawana jako komplet o tyle po numerze części delphi można wymienić i czujnik ciśnienia i zawór regulacji ciśnienia (na końcu listwy).
Numer czujnika ciśnienia to DELPHI 55PP07-02 (ok 125 zł), a zawór to DELPHI 930Z515A 01 i występują jako części indywidualne.
@f1sz: tak, jeśli temp.silnika < 17°C to zawsze po zapaleniu faluje. więc, ze względu na okres teraz już non-stop
@astrah: okazuje się, że faktycznie jak już nieraz ktoś napisał listwa jest w ASO sprzedawana jako komplet o tyle po numerze części delphi można wymienić i czujnik ciśnienia i zawór regulacji ciśnienia (na końcu listwy).
Numer czujnika ciśnienia to DELPHI 55PP07-02 (ok 125 zł), a zawór to DELPHI 930Z515A 01 i występują jako części indywidualne.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Hm... u mnie nie faluje teraz, przy większej temperaturze potrafi sobie pofalować.
Miałem testowo założoną inną listwę CR, ale działo się to samo.
Miałem testowo założoną inną listwę CR, ale działo się to samo.
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Czyli być może zawór regulacji na pompie wysokiego ciśnienia, jest sporo używek dostępnych i w ogóle szeroka oferta, więc wnioskuje, że też są wymieniane. Za punkt honoru postanowiłem sobie pozbyć się tego defektu, więc zobaczymy na czym się skończy. Póki co czekam na czujnik ciśnienia paliwa na listwie.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
- antonio426
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 sie 2018, o 20:39
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
u mnie zauważyłem coś podobnego jak na tym filmie tylko,że to się dzieje po odpaleniu parę sek a później nie ma falowania..wskazówka stoi w miejscu..bać się czy można tak jeździć? Daj znać jak u siebie zmienisz ten czujnikcracof pisze: ↑10 paź 2018, o 19:10 Czyli być może zawór regulacji na pompie wysokiego ciśnienia, jest sporo używek dostępnych i w ogóle szeroka oferta, więc wnioskuje, że też są wymieniane. Za punkt honoru postanowiłem sobie pozbyć się tego defektu, więc zobaczymy na czym się skończy. Póki co czekam na czujnik ciśnienia paliwa na listwie.
Tomek
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
czujnik wymieniłem, ale temperatura na zewnątrz zbyt wysoka żeby sprawdzić skuteczność operacji :) może jutro po nocy sprawdzę jak zostawię go pod chmurką, a nie w garażu.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Powracam z pierwszymi danymi - faktycznie od momentu wymiany czujnika obroty ani raz po zapaleniu nie falowały. Dodatkowo (nie wiem czy to błąd pomiaru, czy faktyczne dane) zauważyłem, że w trasach stricte miejskich (np. Kraków, godziny szczytu popołudniowego) przejechanie trasy 9km w 50 min wskazuje mi spalanie ok 8,5 - 9 l/100km zamiast dotychczasowego 11 l/100km. Ogólnie widzę, że spalanie mocno poszło w dół. Dokładnie będę mógł to zweryfikować jak zatankuję do pełna i wyjeżdżę cały bak.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
Fajnie że Tobie też w sumie tanim kosztem udało się rozwiązać ten denerwujący problem.
Vin-WDD2042081F299066
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
W202 2000 r. 2.5 TD Classic kombi
W204 2008r. C220 CDI Avantgarde kombi
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 gru 2018, o 10:43
Re: falowanie obrotów po zapaleniu i na ciepłym silniku
witam
Panowie mam pytanie czy zapalala sie kontrolka check engine przy tym czujniku cisnienia paliwa na listwie
Panowie mam pytanie czy zapalala sie kontrolka check engine przy tym czujniku cisnienia paliwa na listwie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 34 gości