Falujące nierówne obroty
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Falujące nierówne obroty
Mam problem z falującymi obrotami. Na postoju wskazówka skacze o jakieś 100-150 obrotów co wiążę się automatycznie z drżeniem silnika i kasty całego auta, więc jest to dość uciążliwe. Obory falują nieregularnie, zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku oraz zdarzają się sytuacje że wskazówka stoi równo i nic się nie dzieje.
Od trzech tygodni próbuję rozwiązać ten problem, póki co wymieniony filtr paliwa, tankowanie lepszego paliwa na pewnych stacjach, wymieniony czujnik położenia wału i na razie żadnej poprawy.
W przyszłym tygodniu jadę do serwisu mercedesa, gdzie mają zdiagnozować problem oraz przeprowadzić jakąś akcję serwisową związaną z poduszkami powietrznymi. Póki co samochód bym u trzech mechaników i żadnych konkretów, więc spóbuję w serwisie MB.
Widziałem już podobne wątki na forum jednak nie padła żadna jednoznaczna odpowiedź bądź były inne objawy i wersje silnikowe.
Być może ktoś coś takiego przechodził u siebie i wie co może być przyczyną takiego zachowania.
Od trzech tygodni próbuję rozwiązać ten problem, póki co wymieniony filtr paliwa, tankowanie lepszego paliwa na pewnych stacjach, wymieniony czujnik położenia wału i na razie żadnej poprawy.
W przyszłym tygodniu jadę do serwisu mercedesa, gdzie mają zdiagnozować problem oraz przeprowadzić jakąś akcję serwisową związaną z poduszkami powietrznymi. Póki co samochód bym u trzech mechaników i żadnych konkretów, więc spóbuję w serwisie MB.
Widziałem już podobne wątki na forum jednak nie padła żadna jednoznaczna odpowiedź bądź były inne objawy i wersje silnikowe.
Być może ktoś coś takiego przechodził u siebie i wie co może być przyczyną takiego zachowania.
W204 C220 CDI 170hp 2008r.
Re: Falujące nierówne obroty
Nie pomogę Ci ale jestem ciekaw co to za akcja serwisowa?
S204 - 220 CDI Avantgarde 2008
WDD2042081F236649
WDD2042081F236649
Re: Falujące nierówne obroty
Dokładnie nie wiem, dowiem się więcej we wtorek.
Powiedziałem o problemie jaki występuję i poproszono mnie o podanie numeru VIN, ponieważ były również przeprowadzane akcje serwisowe związane z wtryskami, ale powiedziano mi, że mój nie obejmuję tej akcji. Jedyne co to nie przeprowadzono akcji związanej z poduszkami. W przyszłym tygodniu jak będę po wszystkim to opiszę o co w tym chodziło.
Natomiast Ty możesz również się do nich zgłosić telefonicznie i poprosić o sprawdzenie akcji przez podanie VINu.
Powiedziałem o problemie jaki występuję i poproszono mnie o podanie numeru VIN, ponieważ były również przeprowadzane akcje serwisowe związane z wtryskami, ale powiedziano mi, że mój nie obejmuję tej akcji. Jedyne co to nie przeprowadzono akcji związanej z poduszkami. W przyszłym tygodniu jak będę po wszystkim to opiszę o co w tym chodziło.
Natomiast Ty możesz również się do nich zgłosić telefonicznie i poprosić o sprawdzenie akcji przez podanie VINu.
W204 C220 CDI 170hp 2008r.
Re: Falujące nierówne obroty
A może jest jakaś opcja sprawdzenia dostępnych akcji serwisowych po nr VIN...
Re: Falujące nierówne obroty
@mihoo - witaj w klubie, również mam problem z obrotami silnika, tylko niekoniecznie użyłbym określenia falowanie. Miałem pisać osobny wątek, ale podepnę się pod Ciebie.
Po zapaleniu na zimnym silniku obroty falują przez parę sekund po czym się stabilizują. Natomiast mocno zastanawia mnie inna przypadłość: wciskam sprzęgło obroty skaczą o ok 100 - 150 do 900 rmp. Puszczam sprzęgło (na luzie) i po paru sekundach obroty spadają do ok 800 rpm. Sytuacja w 100% powtarzalna niezależnie od tego czy silnik ciepły, czy zimny.
W najbliższym czasie postaram się rozebrać i wyczyścić przepustnicę, wymieniłem też pedał gazu (ESP fault + limp mode przy kickdown - ustało), ale obroty skaczą identycznie.
Po zapaleniu na zimnym silniku obroty falują przez parę sekund po czym się stabilizują. Natomiast mocno zastanawia mnie inna przypadłość: wciskam sprzęgło obroty skaczą o ok 100 - 150 do 900 rmp. Puszczam sprzęgło (na luzie) i po paru sekundach obroty spadają do ok 800 rpm. Sytuacja w 100% powtarzalna niezależnie od tego czy silnik ciepły, czy zimny.
W najbliższym czasie postaram się rozebrać i wyczyścić przepustnicę, wymieniłem też pedał gazu (ESP fault + limp mode przy kickdown - ustało), ale obroty skaczą identycznie.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Falujące nierówne obroty
Jestem po wizycie w serwisie MB.
Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd wskazujący uszkodzenie czujnika temperatury katalizatora co było związane z falowanie obrotów. Samochód po wymianie czujnika zachowuje się lepiej, jednakże falowanie wciąż się pojawia jednak nie tak często jak to miało miejsce przed wymianą. Przez najbliższe dni będę obserwował czy falowanie ustąpi, w razie czego zgłoszę się jeszcze raz do serwisu i będę próbował to zwalczyć.
Samochód przeszedł również akcje serwisową, polegająca na wymienia modułu ABS. Akcja oczywiście bezpłatna, przez co 1800 zł zaoszczędzone
Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd wskazujący uszkodzenie czujnika temperatury katalizatora co było związane z falowanie obrotów. Samochód po wymianie czujnika zachowuje się lepiej, jednakże falowanie wciąż się pojawia jednak nie tak często jak to miało miejsce przed wymianą. Przez najbliższe dni będę obserwował czy falowanie ustąpi, w razie czego zgłoszę się jeszcze raz do serwisu i będę próbował to zwalczyć.
Samochód przeszedł również akcje serwisową, polegająca na wymienia modułu ABS. Akcja oczywiście bezpłatna, przez co 1800 zł zaoszczędzone
W204 C220 CDI 170hp 2008r.
Re: Falujące nierówne obroty
Problem w końcu rozwiązany
Przyczyną falowania okazała się uszkodzona pompa wtryskowa.
Batalia z falowanie trwała bardzo długo, gdzie w między czasie jeszcze zregenerowano wtryski, które miały być odpowiedzialne za falowanie, jednakże po ich naprawie nie było żadnej poprawy a jedynym efektem było znaczne uszczuplenie portfela.
Kolejny z mechaników od razu postawił na pompę wtryskową, która po sprawdzeniu okazała się uszkodzona. Duży problem był z zakupieniem gdyż każda kolejna pompa zamawiana przez internet okazywała się być uszkodzoną i dopiero za piątym podejściem udało się zakupić w pełni sprawną.
Od wymiany pompy przejechałem około 1000km i auto sprawuję się idealnie.
Przyczyną falowania okazała się uszkodzona pompa wtryskowa.
Batalia z falowanie trwała bardzo długo, gdzie w między czasie jeszcze zregenerowano wtryski, które miały być odpowiedzialne za falowanie, jednakże po ich naprawie nie było żadnej poprawy a jedynym efektem było znaczne uszczuplenie portfela.
Kolejny z mechaników od razu postawił na pompę wtryskową, która po sprawdzeniu okazała się uszkodzona. Duży problem był z zakupieniem gdyż każda kolejna pompa zamawiana przez internet okazywała się być uszkodzoną i dopiero za piątym podejściem udało się zakupić w pełni sprawną.
Od wymiany pompy przejechałem około 1000km i auto sprawuję się idealnie.
W204 C220 CDI 170hp 2008r.
Re: Falujące nierówne obroty
@mihoo
mógłbyś tu napisać ile Cie ta cała zabawa kosztowała? (lub na pw).
Niestety moja gwiazda ma takie same objawy jak u Ciebie były, także nastawiam się na wizytę u mechanika :(
EDIT
właściwie dopiero doczytałem o wtryskach itp więc moje pytanie jest nieaktualne, u siebie mam 1.8 kompresor
mógłbyś tu napisać ile Cie ta cała zabawa kosztowała? (lub na pw).
Niestety moja gwiazda ma takie same objawy jak u Ciebie były, także nastawiam się na wizytę u mechanika :(
EDIT
właściwie dopiero doczytałem o wtryskach itp więc moje pytanie jest nieaktualne, u siebie mam 1.8 kompresor
Re: Falujące nierówne obroty
Pocieszę cię tylko, że za każdą wizytą u kolejnego mechanika, mieli nadzieję, że to będzie właśnie silnik benzynowy bo ponoć jest to dość popularna usterka i łatwa w naprawie. Po przekazaniu im informacji, że mam diesle każdy rozkładał ręcę i z tego powodu tyle było zamieszania, latania i napraw metodą prób i błędów.
W takim razie powodzenia z usunięciem usterki
W takim razie powodzenia z usunięciem usterki
W204 C220 CDI 170hp 2008r.
Re: Falujące nierówne obroty
mihoo pisze:Pocieszę cię tylko, że za każdą wizytą u kolejnego mechanika, mieli nadzieję, że to będzie właśnie silnik benzynowy bo ponoć jest to dość popularna usterka i łatwa w naprawie. Po przekazaniu im informacji, że mam diesle każdy rozkładał ręcę i z tego powodu tyle było zamieszania, latania i napraw metodą prób i błędów.
W takim razie powodzenia z usunięciem usterki
Cześć, mówisz ze w benzyniaku taki objaw daje pompka paliwa? dobrze zrozumiałem?
W204 C200CGI /2010
/W204 C200 CGI 184PS/ 2010
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 15:21
Re: Falujące nierówne obroty
Alternator sprzęgło jednokierunkowe jest niejednokrotnie przyczyna falowania silnika .. To mój .. problem odkryty przypadkiem .... po wymianie na nowe lub regeneracji większości części .. myślałem ze mnie trafi . Przez 80 tys problem jedynie jasnowidza brakowało ...
Mercedes W 204 C 200 2012 przebieg 208 tys .
Mercedes W 204 C 200 2012 przebieg 208 tys .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości