Filtr FAP DPF

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: PAMONIUSZ »

Przeczytałem na forum juz chyba wszystko na temat dpf lecz nic jednoznacznego nie ma. po zakupie na jesieni mialrm zapelnienie DPF 34% teraz niedawno sprawdzone jest 41% . Wiec niestety jazda głównie miejska powoduje zwiększanie się ilosci sadzy.
Chciałbym uzyskać informację : kiedy napewno dojdzie do akcji wypalenia w trakcir jazdy, jakie obroty minimalne, jaki odcinek trzeba przejechać, czy jak zacznie sie akcja wypalenia to przerwie ją np wynikajace z sytuacji na drodze zmniejszenie obrotów do 900.
Ile procentowo wypali sadzy w trakcie takiej akcji.?
Czasem mogę do pracy pojechać obwodnicą Warszawy ok 20km jestem w stanie utrzymać wieksza prędkość i obroty. ile proporcjonalnie trzeba przejechać trasy do miasta aby bilans sadzy byl przynajmniej na 0.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: ktos92 »

Napewno patrzyłeś na zapełnienie filtra czy procentowe "zapełnienie" do kolejnego wypalenia? Powinna też być wartość podana w "g - gramach" to jest ważne. Żeby wypalenie było możliwe to:
1) Układ wydechowy musi być rozgrzany - więc po krótkiej jeździe powinien mieć optymanla temperature
2) Silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej - tutaj sa brane pod uwage: temperatura cieczy chłodzacej i temperatura oleju - z temperatura olej nie jestem do końca pewien
3) Samochód musi jechać przez min 15min

Po spełnieniu tych warunków procedura wypalenia powinna się załaczyć, możesz nawet stać w miejscu i on to będzie robił ale jest o wiele bardziej efektowna podczas jazdy. Kolega jeździ W212 E250 na taxi, głównie miasto. Miał problem z DPF który był totalnie zatkany. Uporaliśmy się z tym poprzez chemiczne wyczyszczenie i potem wymusiłem procedure wypalenia przez SD. Do tej pory ma spokój ale po tygodniowej jeździe tylko w mieście, zabiera go na krótka przejażdżke za miasto na autostrade. Prędkość 140km/h i robi krótkom trase 25km/30km w jedna strone.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: PAMONIUSZ »

Niestety nie powiem na 100 czy to był % zapelnienia czy do wypalenia, teraz zwrócę na to uwagę ale nie prędko to będzie bo dostęp do SD mam okazjonalny. Dzięki za pozostałe info.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: ktos92 »

Instrukcja mówi, keidy samochód jest używany głównie w mieście to co 700km chyba należy zrobić krótka trase z większa prędkościa i nie powinno być problemu. Znajomy na wszelki wypadek skrócił ten dystans do 500km i potem krótka trasa. Jeszcze jak pomyśle, że nowe benzyny też sa wyposażone w podobny filtr to mi się słabo robi :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: PAMONIUSZ »

Dla mnie paranoją jest to, że nie mam bezlosredniego wpływu na to kiedy się wypala. Jadąc w trasie moglbym etedy zaplanować wypalenie tak aby przebiegało w najbardziej optymalnych warunkach... a nie zacznir się proces a ja stanę na swiatłach pomimo, ze wcześniej przez 100 km mogłem dokonać nawet kilku dopaleń i mieć z bani na jakis czas..... a teraz amba fatima... moze dopala, moze nie dopala....
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: majkel84 »

A wystarczyło by zrobili kontrolkę jak we francuzach że następuje procedura wypalania... :-/
przydał by się jakiś magik co potrafiłby wyciągnąć taką informację ze sterownika silnika i doposażyć nasze dieselki w takie kontrolkie.. :mrgreen:
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: PAMONIUSZ »

... albo zrby chociaż zwykły ELM327 i Torque na Androida to pokazywał...
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: perzu126 »

Nawet w WISie nie znalazłem dokładnej procedury jazdy, żeby wypalić DPF. Działa to automatycznie i wymusić można ewentualnie przez SD. Generalnie warunki włączenia wypalania są następujące: brak błędów w sterowniku, temperatura silnika powyżej 80stopni, ilość paliwa w baku powyżej rezerwy i obroty silnika powyżej 2tys obr. Także raz na 1000km wyjeżdżasz za miasto, rozgrzewasz silnik i jedziesz w miarę dynamicznie, żeby silnik miał w okolicach 2tys obrotów i tak przez 10-15km. Tyle.
Jak wszystko jest sprawne, to z DPF w Mercedesie nie ma problemu przez setki tys km.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: diabeelek »

Potwierdzam to co powyżej. DPF odpukać jest bezproblemowy.
Poniżej screen z ostatniego SD:
Obrazek
WDD2042081F230429
Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: ktos92 »

Ogólnie system DPF w MB jest jednym z najmniej problemowych systemów spośród wszystkich marek ;-) Niemcy chcieli zrobić to tak, żeby użytkownik tego praktycnzi enie odczywał i im się to udało :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości