Filtr FAP DPF

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

adam87
Posty: 1
Rejestracja: 9 sty 2012, o 12:32
Lokalizacja: Warszawa

Filtr FAP DPF

Post autor: adam87 »

Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem c320 CDI. Jakis czas temu zapalił się "check engine". W warsztacie powiedzieli, że jest to od filtra cząsteczek stałych. Zresetowali i powiedzieli, że filtr jest na wykończeniu i trzeba będzie go wymienić. Z 2 miesiące było OK ale dziś znowu zapalił się check. Auto ma blisko 159.000km. Nowy filtr trochę kosztuje.. Warto bawić się w regeneracje czy kupić nowy? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
MIŁY
Posty: 70
Rejestracja: 7 gru 2009, o 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MIŁY »

Moje zdanie jest takie aby usunąć to ustrojstwo z auta. Są firmy które się tym specjalizują.
TomaszK
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2010, o 14:22

Post autor: TomaszK »

Popieram usunąć zmodyfikować program i tyle.Tylko rób to w dobrej firmie by dobrze oszukali program, poczytaj sobie w necie na ten temat jak nie da się już go wypalić to trzeba go usunąć ponieważ cena nowego to jakaś abstrakcja a jak sami wiemy dławi on silnik.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

witam. Dziś chyba i mnie dopadł ten problem. Chyba ponieważ nie zaświeciła się żadna kontrolka i nie wywaliło błędu.
w trasie po 100km jazdy-dość dynamicznie, nagle samochód stracił moc w lusterku zauwazyłem czarny dym, zgasiłem silnik, po chwili odpaliłem trochę go przegazowałem na postoju- wypluł sporą ilość czarnego dymu i się trochę unormował. Gdzieś od 2500-3000obrotów puszcza dymek ale sporo mniej, znaczna poprawa jednak samochód trochę zmula.
Podjechałem do znajomego, podpiął komputer- wyskoczył komunikat uszkodzenia związany z filtrem cząsteczek stałych, sprawdził dokładniej filtr- komputer pokazał 64% zapchania, ostatni serwis filtra przy 131tys km ( aktualnie 234tys)- domyślam się, że był wypalany.
Jednak co nas zdziwiło- stała niezmienna temperatura spalania wynosząca 1000stopni celsjusza.
Czy jest możliwe, że szlag trafił tylko czujnik filtra?
Czy po prostu i filtr i czujnik do wymiany??

Mój samochód to w204 2008r 220cdi
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Filtr FAP DPF

Post autor: noc »

adam87 pisze:Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem c320 CDI. Jakis czas temu zapalił się "check engine". W warsztacie powiedzieli, że jest to od filtra cząsteczek stałych. Zresetowali i powiedzieli, że filtr jest na wykończeniu i trzeba będzie go wymienić. Z 2 miesiące było OK ale dziś znowu zapalił się check. Auto ma blisko 159.000km. Nowy filtr trochę kosztuje.. Warto bawić się w regeneracje czy kupić nowy? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Nie zawsze ASO ma czas na zabawę.Woli robić inne rzeczy.
Nie wolno mi Ciebie zaprosić (regulamin forum).
Robię takie oczyszczanie fabrycznym oprogramowaniem MB (zazwyczaj skutecznie).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

jakie są koszty wypalania?
Czy jest możliwa usterka czujnika?
Niestety ze względów odległościowo czasowych nie mogę pozwolić sobie na tak długą trasę-jedynie w pobliskich warsztatach/aso, ale dziękuję za propozycję
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
ggregg
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2012, o 13:35

Post autor: ggregg »

Cześć,
Mam pytanie odnośnie stosowanego w aucie oleju. Dziś przeczytałem w jednym z mądrych czasopism, że do silników z FAP/DPF powinno stosować się oleje o niskiej zawartości popiołu (oznaczenia C1-C4). Z innego natomiast źródła dowiedziałem się, że są to oleje głównie przeznaczone do silników robiących duże przebiegi (wymiana oleju co 30 tys km). Ten olej był jednak stosowany przez ASO przy wymianach w trakcie gwarancji, mimo, że wymiana była dokonywana co <20k km (lub co roku). Olej z tym oznaczeniem (przynajmniej Mobil1) jest znacznie droższy niż bez oznaczenia, mimo że oba mają piękny certyfikat MB ;)

I teraz pytanie: Czy olej z takim oznaczeniem faktycznie mniej brudzi filtr cząstek stałych? Czy warto dopłacać? Niestety teraz auto robi znacznie mniej km rocznie i głównie w mieście więc filtr znacznie szybciej zapychany jest :(
Aktualny przebieg: ~90k km.

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt! :)

Grzegorz
MB W204'08 220CDI z BOXem Brabus
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Czy naprawdę ma to znaczenie nie wiem.Jednak różnica w cenie oleju, a filtra jest przekonująca.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 38
Rejestracja: 15 paź 2012, o 19:14
Lokalizacja: Zaniemyśl C220 215PS

Post autor: Jarek »

Hej
Czy każdy diesel modelu w204 był wyposażony fabrycznie w filtr cząstek stałych, czy występowały wersje silnika bez tego "eko-dodatku" ;-) a jeśli tak to czy kraj na jaki ów model był przeznaczony miał wpływ na to czy zostanie on zamontowany cz też nie :roll:
Avantgarde 220CDI 215PS
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Nie spotkałem W204 bez tego dodatku.Wypalam non-stop po powolnej (miejskiej) jeździe.
Wiem jednak, że na kraje 3-świata nie jest montowany ze względu na rodzaj paliwa i dostęp do odpowiednich olejów.Niestety usunięcie jest b.pracochłonne pod względem oprogramowania silnika i czujników.Jak ktoś za bardzo nie zatka wypalić się da.
Ostatnio wypaliłem 97 na 5%.Trwało godzinę, ale poszło.Było co sprzątać za samochodem.
Z pół kilo wyleciało.
Jeszcze trochę za małe temperatury zewnętrzne na tego typu operacje.Silniki nie chcą się zagrzać.A na hali to byłby horror.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 38
Rejestracja: 15 paź 2012, o 19:14
Lokalizacja: Zaniemyśl C220 215PS

Post autor: Jarek »

hmm...a z numeru VIN da się to sprawdzić czy powinien być zamontowany, gdyż po ostatniej wizycie w MB podczas wymiany płynu hamulcowego w trakcie rozmowy z mechanikiem gdy auto było na podnośniku weszliśmy na wątek dpf i korzystając z okazji po demontażu osłony serwisant stwierdził, że auto nie ma dpf jest tylko rozbudowany katalizator? mówił coś, że dpf powinien mieć czujnik na wejściu i wejściu?możliwe? :shock:
Avantgarde 220CDI 215PS
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

noc pisze:Nie spotkałem W204 bez tego dodatku.Wypalam non-stop po powolnej (miejskiej) jeździe.
Wiem jednak, że na kraje 3-świata nie jest montowany ze względu na rodzaj paliwa i dostęp do odpowiednich olejów.Niestety usunięcie jest b.pracochłonne pod względem oprogramowania silnika i czujników.Jak ktoś za bardzo nie zatka wypalić się da.
Ostatnio wypaliłem 97 na 5%.Trwało godzinę, ale poszło.Było co sprzątać za samochodem.
Z pół kilo wyleciało.
Jeszcze trochę za małe temperatury zewnętrzne na tego typu operacje.Silniki nie chcą się zagrzać.A na hali to byłby horror.
znajomy kupil nowego w salonie juz bez tego filtra wiec istnieja takie wersje :)
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 38
Rejestracja: 15 paź 2012, o 19:14
Lokalizacja: Zaniemyśl C220 215PS

Post autor: Jarek »

A więc jednak wychodziły wersje bez filtra cząstek stałych - sprawdzone po numerze VIN w serwisie i potwierdzone po próbie doboru części - nie występuje, jakby nie patrzeć jeden problem mniej ;-)
Avantgarde 220CDI 215PS
Black
Posty: 24
Rejestracja: 11 wrz 2013, o 12:51

Post autor: Black »

Panowie ja w swoim c320 usunołem filtr i zmienili mi oprogramowanie jest wszystko OKK
W204 C320 CDI
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Czy dama ma czy nie ma - wystarczy rozkodować nr.Vin.Większość ma.

Nie wiem czy działa ale tu: http://www.partscatalog.ru/mercedes/
Reszta na forum jest dobrze opisana.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 32 gości