Filtr FAP DPF
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Filtr FAP DPF
Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem c320 CDI. Jakis czas temu zapalił się "check engine". W warsztacie powiedzieli, że jest to od filtra cząsteczek stałych. Zresetowali i powiedzieli, że filtr jest na wykończeniu i trzeba będzie go wymienić. Z 2 miesiące było OK ale dziś znowu zapalił się check. Auto ma blisko 159.000km. Nowy filtr trochę kosztuje.. Warto bawić się w regeneracje czy kupić nowy? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Jestem posiadaczem c320 CDI. Jakis czas temu zapalił się "check engine". W warsztacie powiedzieli, że jest to od filtra cząsteczek stałych. Zresetowali i powiedzieli, że filtr jest na wykończeniu i trzeba będzie go wymienić. Z 2 miesiące było OK ale dziś znowu zapalił się check. Auto ma blisko 159.000km. Nowy filtr trochę kosztuje.. Warto bawić się w regeneracje czy kupić nowy? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
witam. Dziś chyba i mnie dopadł ten problem. Chyba ponieważ nie zaświeciła się żadna kontrolka i nie wywaliło błędu.
w trasie po 100km jazdy-dość dynamicznie, nagle samochód stracił moc w lusterku zauwazyłem czarny dym, zgasiłem silnik, po chwili odpaliłem trochę go przegazowałem na postoju- wypluł sporą ilość czarnego dymu i się trochę unormował. Gdzieś od 2500-3000obrotów puszcza dymek ale sporo mniej, znaczna poprawa jednak samochód trochę zmula.
Podjechałem do znajomego, podpiął komputer- wyskoczył komunikat uszkodzenia związany z filtrem cząsteczek stałych, sprawdził dokładniej filtr- komputer pokazał 64% zapchania, ostatni serwis filtra przy 131tys km ( aktualnie 234tys)- domyślam się, że był wypalany.
Jednak co nas zdziwiło- stała niezmienna temperatura spalania wynosząca 1000stopni celsjusza.
Czy jest możliwe, że szlag trafił tylko czujnik filtra?
Czy po prostu i filtr i czujnik do wymiany??
Mój samochód to w204 2008r 220cdi
w trasie po 100km jazdy-dość dynamicznie, nagle samochód stracił moc w lusterku zauwazyłem czarny dym, zgasiłem silnik, po chwili odpaliłem trochę go przegazowałem na postoju- wypluł sporą ilość czarnego dymu i się trochę unormował. Gdzieś od 2500-3000obrotów puszcza dymek ale sporo mniej, znaczna poprawa jednak samochód trochę zmula.
Podjechałem do znajomego, podpiął komputer- wyskoczył komunikat uszkodzenia związany z filtrem cząsteczek stałych, sprawdził dokładniej filtr- komputer pokazał 64% zapchania, ostatni serwis filtra przy 131tys km ( aktualnie 234tys)- domyślam się, że był wypalany.
Jednak co nas zdziwiło- stała niezmienna temperatura spalania wynosząca 1000stopni celsjusza.
Czy jest możliwe, że szlag trafił tylko czujnik filtra?
Czy po prostu i filtr i czujnik do wymiany??
Mój samochód to w204 2008r 220cdi
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Re: Filtr FAP DPF
Nie zawsze ASO ma czas na zabawę.Woli robić inne rzeczy.adam87 pisze:Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem c320 CDI. Jakis czas temu zapalił się "check engine". W warsztacie powiedzieli, że jest to od filtra cząsteczek stałych. Zresetowali i powiedzieli, że filtr jest na wykończeniu i trzeba będzie go wymienić. Z 2 miesiące było OK ale dziś znowu zapalił się check. Auto ma blisko 159.000km. Nowy filtr trochę kosztuje.. Warto bawić się w regeneracje czy kupić nowy? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Nie wolno mi Ciebie zaprosić (regulamin forum).
Robię takie oczyszczanie fabrycznym oprogramowaniem MB (zazwyczaj skutecznie).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
jakie są koszty wypalania?
Czy jest możliwa usterka czujnika?
Niestety ze względów odległościowo czasowych nie mogę pozwolić sobie na tak długą trasę-jedynie w pobliskich warsztatach/aso, ale dziękuję za propozycję
Czy jest możliwa usterka czujnika?
Niestety ze względów odległościowo czasowych nie mogę pozwolić sobie na tak długą trasę-jedynie w pobliskich warsztatach/aso, ale dziękuję za propozycję
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Cześć,
Mam pytanie odnośnie stosowanego w aucie oleju. Dziś przeczytałem w jednym z mądrych czasopism, że do silników z FAP/DPF powinno stosować się oleje o niskiej zawartości popiołu (oznaczenia C1-C4). Z innego natomiast źródła dowiedziałem się, że są to oleje głównie przeznaczone do silników robiących duże przebiegi (wymiana oleju co 30 tys km). Ten olej był jednak stosowany przez ASO przy wymianach w trakcie gwarancji, mimo, że wymiana była dokonywana co <20k km (lub co roku). Olej z tym oznaczeniem (przynajmniej Mobil1) jest znacznie droższy niż bez oznaczenia, mimo że oba mają piękny certyfikat MB ;)
I teraz pytanie: Czy olej z takim oznaczeniem faktycznie mniej brudzi filtr cząstek stałych? Czy warto dopłacać? Niestety teraz auto robi znacznie mniej km rocznie i głównie w mieście więc filtr znacznie szybciej zapychany jest :(
Aktualny przebieg: ~90k km.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt! :)
Grzegorz
MB W204'08 220CDI z BOXem Brabus
Mam pytanie odnośnie stosowanego w aucie oleju. Dziś przeczytałem w jednym z mądrych czasopism, że do silników z FAP/DPF powinno stosować się oleje o niskiej zawartości popiołu (oznaczenia C1-C4). Z innego natomiast źródła dowiedziałem się, że są to oleje głównie przeznaczone do silników robiących duże przebiegi (wymiana oleju co 30 tys km). Ten olej był jednak stosowany przez ASO przy wymianach w trakcie gwarancji, mimo, że wymiana była dokonywana co <20k km (lub co roku). Olej z tym oznaczeniem (przynajmniej Mobil1) jest znacznie droższy niż bez oznaczenia, mimo że oba mają piękny certyfikat MB ;)
I teraz pytanie: Czy olej z takim oznaczeniem faktycznie mniej brudzi filtr cząstek stałych? Czy warto dopłacać? Niestety teraz auto robi znacznie mniej km rocznie i głównie w mieście więc filtr znacznie szybciej zapychany jest :(
Aktualny przebieg: ~90k km.
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt! :)
Grzegorz
MB W204'08 220CDI z BOXem Brabus
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Czy naprawdę ma to znaczenie nie wiem.Jednak różnica w cenie oleju, a filtra jest przekonująca.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Nie spotkałem W204 bez tego dodatku.Wypalam non-stop po powolnej (miejskiej) jeździe.
Wiem jednak, że na kraje 3-świata nie jest montowany ze względu na rodzaj paliwa i dostęp do odpowiednich olejów.Niestety usunięcie jest b.pracochłonne pod względem oprogramowania silnika i czujników.Jak ktoś za bardzo nie zatka wypalić się da.
Ostatnio wypaliłem 97 na 5%.Trwało godzinę, ale poszło.Było co sprzątać za samochodem.
Z pół kilo wyleciało.
Jeszcze trochę za małe temperatury zewnętrzne na tego typu operacje.Silniki nie chcą się zagrzać.A na hali to byłby horror.
Wiem jednak, że na kraje 3-świata nie jest montowany ze względu na rodzaj paliwa i dostęp do odpowiednich olejów.Niestety usunięcie jest b.pracochłonne pod względem oprogramowania silnika i czujników.Jak ktoś za bardzo nie zatka wypalić się da.
Ostatnio wypaliłem 97 na 5%.Trwało godzinę, ale poszło.Było co sprzątać za samochodem.
Z pół kilo wyleciało.
Jeszcze trochę za małe temperatury zewnętrzne na tego typu operacje.Silniki nie chcą się zagrzać.A na hali to byłby horror.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
hmm...a z numeru VIN da się to sprawdzić czy powinien być zamontowany, gdyż po ostatniej wizycie w MB podczas wymiany płynu hamulcowego w trakcie rozmowy z mechanikiem gdy auto było na podnośniku weszliśmy na wątek dpf i korzystając z okazji po demontażu osłony serwisant stwierdził, że auto nie ma dpf jest tylko rozbudowany katalizator? mówił coś, że dpf powinien mieć czujnik na wejściu i wejściu?możliwe?
Avantgarde 220CDI 215PS
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
znajomy kupil nowego w salonie juz bez tego filtra wiec istnieja takie wersje :)noc pisze:Nie spotkałem W204 bez tego dodatku.Wypalam non-stop po powolnej (miejskiej) jeździe.
Wiem jednak, że na kraje 3-świata nie jest montowany ze względu na rodzaj paliwa i dostęp do odpowiednich olejów.Niestety usunięcie jest b.pracochłonne pod względem oprogramowania silnika i czujników.Jak ktoś za bardzo nie zatka wypalić się da.
Ostatnio wypaliłem 97 na 5%.Trwało godzinę, ale poszło.Było co sprzątać za samochodem.
Z pół kilo wyleciało.
Jeszcze trochę za małe temperatury zewnętrzne na tego typu operacje.Silniki nie chcą się zagrzać.A na hali to byłby horror.
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Czy dama ma czy nie ma - wystarczy rozkodować nr.Vin.Większość ma.
Nie wiem czy działa ale tu: http://www.partscatalog.ru/mercedes/
Reszta na forum jest dobrze opisana.
Nie wiem czy działa ale tu: http://www.partscatalog.ru/mercedes/
Reszta na forum jest dobrze opisana.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 32 gości