Gdzie leży problem?
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 kwie 2017, o 07:48
Gdzie leży problem?
Witam,
to mój pierwszy post mam nadzieję, że tworze go zgodnie z regulaminem i mój problem nie trafi do kosza. Jestem posiadaczem w204 2.2cdi Avantgarde 2008r, ściślej użytkownikiem jest mój ojciec, przez co temat ciągnie się już trochę ponieważ on nie widzi problemu, a ja nie wiem gdzie szukać przyczyny. Odkąd samochód został zakupiony nie do końca podoba mi się praca silnika, postaram się wrzucić dzisiaj filmik. Mianowicie chodzi o jego nierówną pracę. Na biegu jałowym minimalnie obroty falują, oraz podczas przyspieszania, co czasem czuć pod pedałem gazu. Trochę googlowałem na ten temat i częstym rozwiązaniem problemu była wymiana oleju w skrzyni + dopiero mi poznany zawór LOCK UP. Faktycznie wydaje mi się ze skrzynia powinna pracować lepiej. Samochód nie jest wystukany ma 100 kkm, jednak wiem, że do ideału troszkę mu brakuje i trzeba gdzieś znaleźć przyczynę. Podejrzewam, też ze te 100tys jeździ na jednym oleju więc tak czy siak trzeba by tam zrobić porządek. Oprócz tego kiedyś wyskoczył problem czujnika spalania stukowego, który został już wymieniony (jakieś zwierzątko podgryzło kable). Mimo wszystko błąd jest nadal, błędy wrzuciłem pod postem. Odnośnie moich obrotów, czy problem może leżeć też po stronie wtrysków? Pewnego razu na jakimś badaniu komputerem wyszło, że któryś wtrysk jest do roboty.
W skrócie:
Pytania:
1. Czy to mogą być wtryski? Czy jest jakiś sposób aby je wyeliminowac?
2. Czy w skrzyni 5 biegowej również znajduje się zawór Lock Up? Oraz czy on również miałby wpływ na bieg jałowy?
3. Czy ktoś miał podobny problem z czujnikiem spalania stukowego i coś w tym temacie może się wypowiedzieć?
Dziękuje z góry za odpowiedź i Pozdrawiam
to mój pierwszy post mam nadzieję, że tworze go zgodnie z regulaminem i mój problem nie trafi do kosza. Jestem posiadaczem w204 2.2cdi Avantgarde 2008r, ściślej użytkownikiem jest mój ojciec, przez co temat ciągnie się już trochę ponieważ on nie widzi problemu, a ja nie wiem gdzie szukać przyczyny. Odkąd samochód został zakupiony nie do końca podoba mi się praca silnika, postaram się wrzucić dzisiaj filmik. Mianowicie chodzi o jego nierówną pracę. Na biegu jałowym minimalnie obroty falują, oraz podczas przyspieszania, co czasem czuć pod pedałem gazu. Trochę googlowałem na ten temat i częstym rozwiązaniem problemu była wymiana oleju w skrzyni + dopiero mi poznany zawór LOCK UP. Faktycznie wydaje mi się ze skrzynia powinna pracować lepiej. Samochód nie jest wystukany ma 100 kkm, jednak wiem, że do ideału troszkę mu brakuje i trzeba gdzieś znaleźć przyczynę. Podejrzewam, też ze te 100tys jeździ na jednym oleju więc tak czy siak trzeba by tam zrobić porządek. Oprócz tego kiedyś wyskoczył problem czujnika spalania stukowego, który został już wymieniony (jakieś zwierzątko podgryzło kable). Mimo wszystko błąd jest nadal, błędy wrzuciłem pod postem. Odnośnie moich obrotów, czy problem może leżeć też po stronie wtrysków? Pewnego razu na jakimś badaniu komputerem wyszło, że któryś wtrysk jest do roboty.
W skrócie:
Pytania:
1. Czy to mogą być wtryski? Czy jest jakiś sposób aby je wyeliminowac?
2. Czy w skrzyni 5 biegowej również znajduje się zawór Lock Up? Oraz czy on również miałby wpływ na bieg jałowy?
3. Czy ktoś miał podobny problem z czujnikiem spalania stukowego i coś w tym temacie może się wypowiedzieć?
Dziękuje z góry za odpowiedź i Pozdrawiam
- Załączniki
-
- MB.JPG (25.81 KiB) Przejrzano 1871 razy
Re: Gdzie leży problem?
Opisz dokładnie co się dzieje. Druga sprawa to z tego co widze błęy odczytałeś jakimś scannerem typu ELM plus aplikacja na androida. Najpierw porządna diagnostyka na SD która powie wszystko co się dzieje. Po diagnostyce na Star Diagnosis wróć z odpowiednimi kodami usterek.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 kwie 2017, o 07:48
Re: Gdzie leży problem?
Tak, zgadza się zwykła apka na telefon. Problem dzisiaj opisze dokładniej, postaram sie na podstawie filmiku to zrobić. Wiem, że tata kiedyś był w serwisie to mówili mu dokładnie to co tutaj widze, czyli czujnik spalania stukowego, po wymianie wszystkiego w serwisie zaczeli kombinować coś ze moze komputer jakiś główny jest walnięty, także nie wiem co o tym myśleć przydałby się jakiś zaufany diagnosta. Drugi mechanik, który naprawiał nam stacyjkę, przy okazji sprawdził wtryski i według jego informacji powinien być jeden zregenerowany.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 kwie 2017, o 07:48
Re: Gdzie leży problem?
Ok tutaj posiadam wyniki, badania krótkiego, które wykonał nam mechanik podczas naprawy stacyjki. A problemem mianowicie jest to ze podczas przyspieszania obroty ida w góre jednak nie idą liniowo, maja czasami wahanie 1000-1100-1200-1300-1400-(1350)-1400-1500-(1450)-(1400)-1500-1550. Przy tym wszystkim czasami dlugo skrzynia mysli wydaje mi się ze powinna troszke lepiej chodzić
P.S dokładnie chodzi o cos takiego, tylko wahania są ciutkie większe
https://www.youtube.com/watch?v=0YoVaN5LKFg
P.S dokładnie chodzi o cos takiego, tylko wahania są ciutkie większe
https://www.youtube.com/watch?v=0YoVaN5LKFg
Re: Gdzie leży problem?
Dwa pierwsze zdjęcia tragedia - nie da rady nic przeczytać. Ostatnie zdjęcie pokazuje wartości wtrysków, 1 i 4 odstają od normy. Samochód ma napewno 1xx xxx km?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 kwie 2017, o 07:48
Re: Gdzie leży problem?
Tak ma dokładnie 100 kupiony był z przebiegiem 50, po stłuczce. Osobiście nie podobało mi się jak on jeździ już po samym kupnie. Zastanawia mnie ten cały lock UP i wymiana oleju skrzyni. O lock upie słyszałem pierwszy raz parę dni temu, nie wiem dobrze jak on działa ale objawy się pokrywają
Re: Gdzie leży problem?
Dalej nie opisałeś dokładnie co się dzieje z samochodem. Ogólnie skrzynie 5-biegowe nie zachwycają szybkością działania ale sa to jedne z najmniej awaryjnych skrzyń na rynku. Więc słysząc o awarii lock-up w tej skrzynii przy tym przebiegu , tak samo widząc wartości na wtryskach przy przebiegu 100 xxx km
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Gdzie leży problem?
Autko po stłucze OK ale sporządzone z Niemiec czy Polski Salon ? moje ma 170 K km a wstryski jak nowe jak ostatnio sprawdzałem na SD ale też traktuje je paliwami premium i inne suple do paliwa.
Re: Gdzie leży problem?
Tutaj moje wtryski z przebiegiem 290kkm - do tego auto nie rozgrzane do temp. roboczej...coś mi śmierdzi ten przebieg albo ropa lipnej jakości.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 kwie 2017, o 07:48
Re: Gdzie leży problem?
Powiem tak auto sprowadzone z Francji. Mam gościa który ściąga same rozbitki. Kupujac przy przebiegu 50tys nie chce wierzyć że był kręcony z tego powodu w jakim stanie ten samochód był. Perfekt po prostu. Dajecie mi do myślenia i muszę to w jakiś sposób sprawdzić. Podjadę niedługo jeszcze raz na komputer zobaczyć te wtryski, jeśli nadają się do regeneracji to z jakimi kosztami mozr to się wiązać? I czy jest możliwość tym sdkiem sprawdzić przebieg?
Re: Gdzie leży problem?
SD jesteś w stanie sprawdzić "wszystko" tzn. możesz weryfikować przebieg wyświetlany z tym który jest odkładany również np. w stacyjce, przednim module SAM oraz sprawdzić czy te przebiegi się zgadzają. Oczywiście musi to być ktoś kumaty od SD bo pewnie w ASO bedą marudzić że nie wiedzą jak ale zapytaj nie koniecznie musi tak być.
Jeśli regeneracja wtryskiwaczy to musisz regenerować wszystkie 4 a nie pojedyńczo czyli musisz zregenerować komplet cena w zależności jak ktoś się ceni u ciebie w okolicy muszisz znaleść jakaś w miare oragnietą firmę co się tym zajmie. Myślę że nie powinieneś w najgorszym przypadku za taką regeneracje zapłacić więcej niż 1,5 - 2 k zł.
Jeśli regeneracja wtryskiwaczy to musisz regenerować wszystkie 4 a nie pojedyńczo czyli musisz zregenerować komplet cena w zależności jak ktoś się ceni u ciebie w okolicy muszisz znaleść jakaś w miare oragnietą firmę co się tym zajmie. Myślę że nie powinieneś w najgorszym przypadku za taką regeneracje zapłacić więcej niż 1,5 - 2 k zł.
Re: Gdzie leży problem?
To sobie zalej na 1/4 baku Liqui Moly Diesel Spulung. Powinno pomoc. Ja leje to regularnie co 5kkm
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 kwie 2017, o 07:48
Re: Gdzie leży problem?
Myslisz ze takimi plynami coś pomogę? jakoś jestem sceptycznie nastawiony, umowiłem się już na ponowną Star Diagnosis i myślę że dalsze działania w tym kroku, szkoda samochodu musi być zrobiony. A możecie mi tylko powiedzieć na podstawie korekt, które wrzuciłem jaki jest werdykt? Bo jak ja widze widełki -68 -:- 68, a moje wtryski posiadają albo +60 albo -60 to ja to rozumuje tak, że jeżdże na jakichś bublach i wszystkie są beznadziejne mam racje?
Re: Gdzie leży problem?
Wtrysk pierwszy i 4 odstaje najbardziej.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Gdzie leży problem?
ktos92 w jaki sposob to odczytałeś, że pierwszy i 4 są do walnięte - wg mnie to one są w najlepszym stanie - najmniejsze korekty a wtrysk dwa i trzy już są na granicach dopuszczalnej normy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Robert genes i 16 gości