Info o wypalaniu DPF?
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Info o wypalaniu DPF?
Witam,
Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na forum - czy podczas jazdy zapala się jakaś kontrolka informująca o wypalaniu DPF?
Czasami podczas jazdy prędkością 120-130km/h - czuje szarpnięcie i nagły spadek mocy na ok 2-4 sek - czy w tym czasie DPF jest wypalany?
Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na forum - czy podczas jazdy zapala się jakaś kontrolka informująca o wypalaniu DPF?
Czasami podczas jazdy prędkością 120-130km/h - czuje szarpnięcie i nagły spadek mocy na ok 2-4 sek - czy w tym czasie DPF jest wypalany?
W205 220cdi 170PS 4matic
Nie zapala się żadna kontrolka, a szkoda. Przynajmniej wiadomo byłoby kiedy zakończy się wypalanie, a tak... nie.
U mnie przy wypalaniu przeszedł w tryb awaryjny i wiem już dlaczego, a przynajmniej domyślam się paru znajomych tankujących vpowera mieli podobnie. Nie wiem czy to jest kwestia dodatków czy inna sprawa, ale tak się dzieje.
U mnie przy wypalaniu przeszedł w tryb awaryjny i wiem już dlaczego, a przynajmniej domyślam się paru znajomych tankujących vpowera mieli podobnie. Nie wiem czy to jest kwestia dodatków czy inna sprawa, ale tak się dzieje.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
Mercedes skąpy jest dla dodatków.
Czasami jak wrócę do domu, zaparkuje w garażu i czuję taki specyficzny zapach, jakby spalonego sprzęgła, klocków hamulcowych... wtedy myślę sobie - qcze przerwałem chyba wypalanie. Szkoda...
jedynie po czym to widać - to u mnie jest większe spalanie przy tym samym stylu jazdy.
Czasami jak wrócę do domu, zaparkuje w garażu i czuję taki specyficzny zapach, jakby spalonego sprzęgła, klocków hamulcowych... wtedy myślę sobie - qcze przerwałem chyba wypalanie. Szkoda...
jedynie po czym to widać - to u mnie jest większe spalanie przy tym samym stylu jazdy.
C-klasa (W204) 320 CDI 2007 r. sedan
WDD2040221A014929
WDD2040221A014929
Re: Info o wypalaniu DPF?
Chyba znalazłem patent jak sie zorientować, że wypala sie dpf w trasie. Otóż trzeba ustawić kompa na wskazanie ilości km do kolejnego tankowania. Ponoć przy wypalaniu dpf ta wartość km znacząco spada, po procesie rosnie. Dzisiaj lub jutro rano to sprawdzę. źródło informacji : https://www.motor-talk.de/forum/dpf-reg ... tml?page=1
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Info o wypalaniu DPF?
Ja bym wogóle sie nie przejmował tym Moim zdaniem jeśli chodzi o DPF to MB dopracowało to najlepiej spośród wszystkich koncernów. Zwykły Kowalski ma wogóle nie wiedzieć, że coś się tam dzieje. Nawet jeśli procedura zostanie przerwana to następnym razem jak warunki będą spełnione to system włączy wypalenie które trwa bardzo krótko. Najlepsza metoda - jeździsz po mieście - raz na tydzień przejedź się dla świętego spokoju trasą szybkeigo ruchu powiedzmy zrób te 40km. Jeśli często robisz trasy to wogóle bym się tym nie przejmował.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Info o wypalaniu DPF?
Jest tak jak Niemcy napisali. po wyrównaniu obrotów u mnie bylo ok 2800 na 4 biegu zasieg na początku dosc liniowo zaczyna rosnąć i nagle bez jakiejkolwiek naszej reakcji ( te same. obroty, ta sama. prędkość (tempomat)) zasieg dosc szybko zaczyna spadac ok 2 km. na sekunde, trwa to kilkanascie sekund pozniej coraz wolniej spada by w pewnym momencie powrócić do spokojnego wzrostu.... jak to w trasie..... w koncu ten wzrost sie zatrzyma i zacznie sie spadek o wartosci zbliżonej do przejechango dystansu. cała ta procedura trwa kilka minut moze nawet ok 2-3 .
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Info o wypalaniu DPF?
OM642 na bank na jałowym jest około 700obrotów na min. Zamiast 550 jak nie wypala. Wypalanie trwa max 10min.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
S204 C320 CDI 4matic
Re: Info o wypalaniu DPF?
W Passacie B8 samochód zaczyna szukać możliwości wypalenia przy ok 40% zapełnienia. Czyli po zużyciu 30litrów ropy. Nie wiem jak jest w Mercedesie, ale pucha jest znacznie większa. Także napewno raz na tankowanie dobrze jest wyskoczyć najlepiej na jakąś autostradę, wtedy pasywna regneracja przebiegnie szybko i sprawnie. Ale droga poza miastowa i spokojna jazda również wystarczy. W VW ciężko wyczaić moment wypalania, niekiedy po zwiększonym spalaniu. Zdarzyło sie ze dwa razy, że po zgaszeniu silnika chodziły wentylatory. Wtedy wiadomo, że procedura regeneracji została przerwana.
Nie ma co dziury w D...E szukać, jesli ktos zrobił autem kilka tys km lub więcej i nic sie nie działo tzn, że samochód sobie poradził i zregenerował filtr. Żadne komputery i mechanicy nie są potrzebni. Filtry w Mercedesie sa ciężkie do zatkania, trzeba sie naprawdę postarać lub być totalnym ignorantem. A jeśli ktoś szuka info na forum, tzn że jest świadomym użytkownikiem i z DPFem nie będzie miał problemów
Nie ma co dziury w D...E szukać, jesli ktos zrobił autem kilka tys km lub więcej i nic sie nie działo tzn, że samochód sobie poradził i zregenerował filtr. Żadne komputery i mechanicy nie są potrzebni. Filtry w Mercedesie sa ciężkie do zatkania, trzeba sie naprawdę postarać lub być totalnym ignorantem. A jeśli ktoś szuka info na forum, tzn że jest świadomym użytkownikiem i z DPFem nie będzie miał problemów
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Info o wypalaniu DPF?
w Vag jest ładnie pokazane bieżące spalanie. jak miałem seata Alhambre to pięknie co do litra mi pikazywalo ale merc nie pikazuje juz ładnie chwilowego. zamówiłem sobir w Chinach termometr do 1200 stopni i jak przyjdzie to umieszczę czujkę przy dpf powinno pokazać spory wzrost temp..perzu126 pisze: ↑29 sie 2018, o 13:50 W Passacie B8 samochód zaczyna szukać możliwości wypalenia przy ok 40% zapełnienia. Czyli po zużyciu 30litrów ropy. Nie wiem jak jest w Mercedesie, ale pucha jest znacznie większa. Także napewno raz na tankowanie dobrze jest wyskoczyć najlepiej na jakąś autostradę, wtedy pasywna regneracja przebiegnie szybko i sprawnie. Ale droga poza miastowa i spokojna jazda również wystarczy. W VW ciężko wyczaić moment wypalania, niekiedy po zwiększonym spalaniu. Zdarzyło sie ze dwa razy, że po zgaszeniu silnika chodziły wentylatory. Wtedy wiadomo, że procedura regeneracji została przerwana.
Nie ma co dziury w D...E szukać, jesli ktos zrobił autem kilka tys km lub więcej i nic sie nie działo tzn, że samochód sobie poradził i zregenerował filtr. Żadne komputery i mechanicy nie są potrzebni. Filtry w Mercedesie sa ciężkie do zatkania, trzeba sie naprawdę postarać lub być totalnym ignorantem. A jeśli ktoś szuka info na forum, tzn że jest świadomym użytkownikiem i z DPFem nie będzie miał problemów
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Info o wypalaniu DPF?
W nowszym oprogramowaniu zegarów pokazuje realne spalanie w danym momencie
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Info o wypalaniu DPF?
fajnie, u mnie troche tego brakuje . Cirkaw jestem czy widać na odczycie wzrost spalania przy wypalaniu dpf.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Info o wypalaniu DPF?
W VAG i wielu innych markach masz chwilowe spalanie. Ale Passat 40tys km zrobił jeżdżąc trasę S8 do Wrocławia i z powrotem 80km w jedna stronę. W zasadzie średnie spalanie było na podobnym poziomie. Zdarzały się sie dni, że było więcej o jakies 0,7l. To było zapewne spowodowane dopalaniem DPF.PAMONIUSZ pisze: ↑29 sie 2018, o 14:00w Vag jest ładnie pokazane bieżące spalanie. jak miałem seata Alhambre to pięknie co do litra mi pikazywalo ale merc nie pikazuje juz ładnie chwilowego. zamówiłem sobir w Chinach termometr do 1200 stopni i jak przyjdzie to umieszczę czujkę przy dpf powinno pokazać spory wzrost temp..perzu126 pisze: ↑29 sie 2018, o 13:50 W Passacie B8 samochód zaczyna szukać możliwości wypalenia przy ok 40% zapełnienia. Czyli po zużyciu 30litrów ropy. Nie wiem jak jest w Mercedesie, ale pucha jest znacznie większa. Także napewno raz na tankowanie dobrze jest wyskoczyć najlepiej na jakąś autostradę, wtedy pasywna regneracja przebiegnie szybko i sprawnie. Ale droga poza miastowa i spokojna jazda również wystarczy. W VW ciężko wyczaić moment wypalania, niekiedy po zwiększonym spalaniu. Zdarzyło sie ze dwa razy, że po zgaszeniu silnika chodziły wentylatory. Wtedy wiadomo, że procedura regeneracji została przerwana.
Nie ma co dziury w D...E szukać, jesli ktos zrobił autem kilka tys km lub więcej i nic sie nie działo tzn, że samochód sobie poradził i zregenerował filtr. Żadne komputery i mechanicy nie są potrzebni. Filtry w Mercedesie sa ciężkie do zatkania, trzeba sie naprawdę postarać lub być totalnym ignorantem. A jeśli ktoś szuka info na forum, tzn że jest świadomym użytkownikiem i z DPFem nie będzie miał problemów
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości